|
Hvorfor fulltoner i det hele tatt, egentlig?
Aner ikke, ikke hørt ennå.... forhåpentligvis snart.Hvorfor fulltoner i det hele tatt, egentlig?
Trenger du en tur på landet for å få frisk luft er du velkommen.Aner ikke, ikke hørt ennå.... forhåpentligvis snart.Hvorfor fulltoner i det hele tatt, egentlig?
Men, jeg tror det har noe å gjøre med at lyden kommer fra kun ett punkt og fravær av delefilter.
Gleder meg til eksperimentering. Vil først teste bare fulltoner, deretter legge til bass, og litt i toppen til slutt. Tror det skal gå bra. Kan ikke og vil ikke mekke fysisk delefilter, men tror det kan du funke likevel med aktiv/digital deling. Den som venter får høre.....
Edit.....pokker Sluk. Først igjen.![]()
Takk for invitt.Trenger du en tur på landet for å få frisk luft er du velkommen.Aner ikke, ikke hørt ennå.... forhåpentligvis snart.Hvorfor fulltoner i det hele tatt, egentlig?
Men, jeg tror det har noe å gjøre med at lyden kommer fra kun ett punkt og fravær av delefilter.
Gleder meg til eksperimentering. Vil først teste bare fulltoner, deretter legge til bass, og litt i toppen til slutt. Tror det skal gå bra. Kan ikke og vil ikke mekke fysisk delefilter, men tror det kan du funke likevel med aktiv/digital deling. Den som venter får høre.....
Håvard
Hater det når jeg er med på orienteringsløp med fulltoner i lomma....Den er klassisk! Og hold Pacemaker'n godt unna også! Og kompasset dersom du er på tur![]()
Går iallefall tog til Eina. Tror ikke du skal satse på kollektivt helt fram til døra.Takk for invitt.Trenger du en tur på landet for å få frisk luft er du velkommen.Aner ikke, ikke hørt ennå.... forhåpentligvis snart.Hvorfor fulltoner i det hele tatt, egentlig?
HåvardHar ikke bil, men det går vel fulltone-tog til Lena?
Det gjorde iallefall det på 70-tallet. Tok toget dit på leirskole mener jeg å huske.
AER har vært omtalt ved flere anledninger, både MD1 og MD3. Knallfine konstruksjoner som spiller bra. Dyre.Testet både alco og neo drivere i samme konstruksjon... Foretrakk neo.. Men på dette felt er det ingen fasit, må prøves ut... Selvom enkelte søker lettvinte one-liners når det spørres om hva som er "best".. Rart ikke folk nevner elementer ifra AER, elementer som sies å gå utenpå Lowther.. Og hva med PHY ? Ok, stemmer det, folk vet ikke..![]()
Ja, stemmer det.. Fine ting.. Og helt enig med deg at de spiller bra.. PHY hørte jeg i Nederland, brukt hele veien. Gikk visst bare opp tll 11k. Fungerte det og. Savnet var mest nedover.. Men as always, no cigar comes with a free lunch... Eller noe slikt..AER har vært omtalt ved flere anledninger, både MD1 og MD3. Knallfine konstruksjoner som spiller bra. Dyre.Testet både alco og neo drivere i samme konstruksjon... Foretrakk neo.. Men på dette felt er det ingen fasit, må prøves ut... Selvom enkelte søker lettvinte one-liners når det spørres om hva som er "best".. Rart ikke folk nevner elementer ifra AER, elementer som sies å gå utenpå Lowther.. Og hva med PHY ? Ok, stemmer det, folk vet ikke..![]()
Hva er C17? Har bare hørt om C4, men det tukler jeg ikke med....Kanskje likegreit å gå for en C17 med egnet diskant istedet?![]()
Du må lese fra side 1 http://www.hifisentralen.no/forumet...6-et-forsa-k-pa-en-clone-173.html#post2306209Hva er C17? Har bare hørt om C4, men det tukler jeg ikke med....Kanskje likegreit å gå for en C17 med egnet diskant istedet?![]()
Ok, C17 er en 6,5" mellomtone laget av både Vifa og Seas i sin tid. Den produseres ikke lenger.Du må lese fra side 1 http://www.hifisentralen.no/forumet...6-et-forsa-k-pa-en-clone-173.html#post2306209Hva er C17? Har bare hørt om C4, men det tukler jeg ikke med....Kanskje likegreit å gå for en C17 med egnet diskant istedet?![]()
Hva består bakdelene I CA18 rly av?Ok, C17 er en 6,5" mellomtone laget av både Vifa og Seas i sin tid. Den produseres ikke lenger.Du må lese fra side 1 http://www.hifisentralen.no/forumet...6-et-forsa-k-pa-en-clone-173.html#post2306209Hva er C17? Har bare hørt om C4, men det tukler jeg ikke med....Kanskje likegreit å gå for en C17 med egnet diskant istedet?![]()
Dali 104 hadde Vifa C17, så om en skal ha tak i er det å tråle finn.no eller begynne å leite på loft og kjellere rundt omkring.
C17 er en driver med veldig god frekvens respons og var veldig billig når den ble produsert.
Den brukes i diy H6 kloner.
Det nermeste en finner i dag av nye drivere er vistnok Seas Prestige CA18RLY vistnok, men har et par bakdeler i forhold til C17.
C17 er ikke en fulltone, og må ha diskant. Kanskje litt OT til tråden her menmen...
Er du fornøyd med hjemmeleksene mine Hornlyd? Du får korrigere om noe er feil![]()
TjaBare lest i innlegg 42 her
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/83280-vifa-c17-venner-3.html
Jeg har null peil på det her, kanskje alternativ mellomtone med diskant kan anbefales..??
Vet ikke hvor du bor, men kan komme her å høre Nagaoka om du vil.Jeg har null peil på det her, kanskje alternativ mellomtone med diskant kan anbefales..??