R
Rojoh
Gjest
Opplever du også at HDP-3 er forbedret kontra PDC-2,6?
Mvh. Johan
Mvh. Johan
Litt vanskerlig å bedømme med 4 månder pause, men mener dynnamikken er et par hakk vassere og i tillegg har det kommet noe mer detaljer. Synes også det er noe småting (fnidder) i de øverste oktavene ennå, som jeg håper å forløse med den nye mikrofonen(sikkert en ønskedrøm)Rojoh skrev:Opplever du også at HDP-3 er forbedret kontra PDC-2,6?
Mvh. Johan
Som jeg nevner på i annen tråd ( http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=40328.msg748245;topicseen#new ) måler dette helt flatt fra 10khz til20khz med mitt måleprogram (Clio)SVS Inderøy skrev:Den var sikkelig nice om ikke den diskanten over 10.000hz er hard
Brasse skrev:Det er et usedvanlig pent produkt! 8)
Ikke sikker på hvor i landet du holder til, men skulle du nærme deg Holmestrand en gang kunne du slengt innom en turorso skrev:Veldig spennende anlegg du har.
Jeg har ikke stort vondt å komme med ;D8x12_TOM skrev:Håper Snicker-is vil kommer med noen ord om oppsettet, på godt og vondt
Det kunne vært artig. Høyttalerne som både flytter luft og har et lydbildet som sitter er vanvittig morsomt og lytte til. Jeg skal til Oslo i neste uke. Ser det er ca. en time kjøring. Usikker på om jeg klarer å presse det inn i timeplanen. Sender deg i så fall en pm.8x12_TOM skrev:Ikke sikker på hvor i landet du holder til, men skulle du nærme deg Holmestrand en gang kunne du slengt innom en turorso skrev:Veldig spennende anlegg du har.
Takker for hyggelige (men litt uvanelige) ord for beskrivelse av oppsettet ;DSnickers-is skrev:Jeg glemte å nevne hvor mye luft dette systemet flytter. "Infected Mushroom er ikke så gøy på dette oppsettet" sier 8x12_Tom. Vel, vi prøver allikevel tenkte jeg. I neste øyeblikk skifter jeg mellom bakoversveis og fremmovesveis omkring 50 ganger i sekundet mens nyrene danser og testiklene bytter plass ;D
Bassene er delt ved 220 hz med 48db/oktLMC skrev:hei
kul bassløsning!
har lest gjennom hele tråden,men finner ikke noe om lavpassfrekvensen og slope?
mvh
Leif
Satelittene begynner å ruller av allerede ved 300 hz, så med lavere delefrekvens sliter satelittene fort ved litt pådragLMC skrev:ok
lurte bare på om satelittene tillot at bassene ble delt lavere og slakere
mvh
Leif
Da var det blitt mange timer foran anlegget, og i den sammenheng har jeg funnet lydsignaturen litt mørk -noe måtte gjøres8x12_TOM skrev:Endelig var kalibrering med ny mic gjort unna, med resultat i en noe mer "nøytral" kurve. Liker det jeg hører, men vil la det synke inn litt før jeg går i gang med siste finpuss med EQ.
Dette er en vurdering gjort på et gunnlag på sikkert 1000 låterSnickers-is skrev:Forsøkte du å gå enda en halv dB opp igjen i øvre bass? Det er jo et område der små justeringer er svært hørbart. Jeg har ofte jobbet med 0,2dB-justeringer i det området selv.
Hvilke innspillinger har du opplevd som for mørke slik det var?
Tror det er den heftigste deqx her til lands siden også mikrofonen av det dyre slaget (Får mer og mer tro på at det har noe for seg med bedre mikrofon)LMC skrev:har du forbedret deqx noe...det anses jo som temmelig middelmådig lydmessig i std.utgave
mvh
Leif
Så vidt jeg vet ble Steve Nugent fra Empirical hyret inn som konsulent for bl.a implementeringen av usb-inngang ved oppgraderingen til HDP3 nettopp pga den store interessen for hans mods.LMC skrev:om det var så suverent; hvorfor finnes denne meget veldokumenterte moden da?
http://www.empiricalaudio.com/mods/deqx-crossover
mvh
Leif