|
Da faller støynivået bare 3db. Det er jo litt rart i mitt hode ar støyen faller mindre ved å ta vekk alt signal fra DAC. Faller jo med 5 db når DAC setter på laveste gain ut.Prøvd å koble fra signalkabler inn på amp?å se om det støyer like mye.
Vet at det er delte meninger om det men skader ikke noe ved å prøve.beste er jo å unngå høyfrekvent støy men kan være vanskelig det å.Det der er absolut ikke en god løsning.
kaffekverna til wilfa er veldig god, jeg har hatt den i eit år nå.Skjer ikke mye spennende rundt hifi her om dagen, men har likevel lyst til å prøve ut litt i forhold til eventuelle bytte av forsterkere når DP ikke orker mer. Kommer vel en Vera 150/600 på besøk neste uke hvis alt går som det skal. Vil prøve den førts og fremst i diskanten, men siden bytte av gain er så lett er det mulig jeg lar den få andre jobber også.
Ellers drikkes det en god liter kaffe hver dag her, og har så langt brukt kjele til "brygging" av kaffe. Den tid må også vike etter hvert.
Noe kjøper kaffemaskiner til femsifrede beløp, men der er ikke jeg.
Tenker på denne løsningen for fremtiden. Noen med erfaring?
Vis vedlegget 681699
den trakteren brygger bra kaffe, og er praktisk med løs vankanne - vet ikke om de har blitt bedre med årene, men når de ble lansert gikk de trakterne veldig ofte i stykker. man fikk som regel ny på garanti, men kjenner en del som har gått tilbake til den gode gamle moccamasteren av pålitelighetsårsaker.Noe kjøper kaffemaskiner til femsifrede beløp, men der er ikke jeg.
Tenker på denne løsningen for fremtiden. Noen med erfaring?
Der var den, ja. Vi har brukt denne siden 2012.
En av mine favoritter det der.Er litt trøkk i denne selv om jeg bare har den i 320Kbps format
Ja, det var jo du som glemte den igjen her![]()
Er det ikke bar en funksjon av at flere aktive og sammenkoblede elementer gir mer støy samlet?Noen støymålinger på Vera 150/600 vs. DP A1b - Målt 2cm fra diskanten
Lilla/rosa: Vera tilkoblet avslått DAC.
Svart: DP tilkoblet avslått DAC.
Gul: DP med åpen inngang.
Rød: DP tilkoblet påslått DAC.
Blå: Vera tilkoblet påslått DAC.
Grønn: Vera med åpen inngang.
Konklusjonen er at Vera er tystere en DP i utgangspunktet, men med støyen fra DAC'en blir det ganske likt. Forskjeller er vel i at Vera Har 27db i gain og DP 26db
Likevel er det vel DAC'en som skaper støyen her. Litt overrasket over dette.
Elles gjør de to forsterkerne akkurat det de skal - Forsterke signalet.
Vis vedlegget 682755
det blir jo ofte slik så lenge gain er lik og de har grunnleggende god konstruksjon. Det stilleste jeg jeg har hatt i hus er for øvrig Mcintosh. Kunne nesten bunne volumkontrollen uten en lyd (før jeg satte på musikken da...)Traff ikke helt på gainsetting så Vera oppleves hottere. +1 db på alt over 2,5khz ble litt mye i mine ører. Eller tror jeg det er fryktelig vanskelig å skille disse apene hvis gain er helt korrekt. I hvert fall når de brukes bare i diskanten
Det øret hører ikke den gamle gnieren på!Det stilleste jeg jeg har hatt i hus er for øvrig Mcintosh. Kunne nesten bunne volumkontrollen uten en lyd (før jeg satte på musikken da...)
Det har jo gått litt tid siden jeg sist hadde McIntosh. Savner dem fremdeles. Ingen over og ingen ved siden når det gjelder den totale opplevelsen.Det øret hører ikke den gamle gnieren på!
Sylta ned i gjeld så må en trå varsomt vettu.Det øret hører ikke den gamle gnieren på!
Selvfølgelig er det eneste riktige, men jeg vet svaret der allerede. Jeg var ute etter noe som var mindre støyende. Jeg må lete andre steder i oppsettet,Må jo kjøre ny måling når skifter forsterker!