Vi sees plutselig. Fått testa noe mer med de to ulike?Flotte høstdager ute i friluft får så være, dette var en god erstatning og minst like givende.
Ikke så farlig med tilbakemelding her for min del, men det er vel andre nysgjerrige som følger tråden som kanskje føler seg snytt litt hvis du ikke sier noe som helst.
Kommer innom butikken deres om ikke så lenge.
Skal høre over litt tid og bytte tilbake. Skal også ha andre ører inn for inntrykk.Vi sees plutselig. Fått testa noe mer med de to ulike?
Spennende.Skal høre over litt tid og bytte tilbake. Skal også har andre ører inn for inntrykk.
Litt spennende i begynnelsen så går jeg lei. Alt låter likt og selv elko sitt "filter" låter helt fint.Spennende.
De to kuttene med infected var det jo faktisk du som mente var helt ulike. Jeg tenkte og sa meg enig. Og står inne for det. Tenker nok at når man lytter så mange ganger frem og tilbake så blir man både lei og ukonsentrert.Litt spennende i begynnelsen så går jeg lei. Alt låter likt og selv elko sitt "filter" låter helt fint.
Måtte teste litt på de to kuttene av Infected Mushroom du mente var to helt forskjellige mastringer. De låt også helt likt etter mange ganger fram og tilbake testing med ørene. Tok en samlet RTA av de to kuttene, og de ser like ut. Tok for å være sikker to ganger av ditt kutt og en gang av mitt. Små små individuelle forskjeller blir det hver gang, selv om det testes det samme sporet.
Blå og grønn er analyse av ditt kutt, rød er analyse av mitt
Vis vedlegget 677981
"Elkofilter"
Vis vedlegget 677984
Hehe, var du som leita opp det andre kuttet fra BEF sin mappe.Nåvel da har vi i såfall misforstått noe.
En liten forfriskende, for en som ikke har øl som favoritt.
Liv fikk også være med på bilde Vis vedlegget 675495
Liv | 48' | RS 5. | Oslo, Sætre | Bygget av Thor Jensen Porsgrunn Båtbyggeri. Tegnet av Stephansen men betydelig modifisert av C.A |
Det var detHehe, var du som leita opp det andre kuttet fra BEF sin mappe.
Kanskje på tide å bytte elektronikk til stillere
Er på det laveste.Kan du sette ned gain på amp?husker ikke hvilken amp du bruker på dem.
Nå ble det utrivelig her
Har du fått økt følsomheten med 8db pga hornprofilen over hele frekvensområdet, vanligvis får du kun en boost i bunn.DP og horn er feil, det må jeg bare innse. Når det er sagt så er jo diskanten min ganske følsom - 105 db/W
Tenkte bare, siden du hadde begynt å rølpe med ungguttene, at litt mer "show off" i hyllene hadde stått seg. Unnskyld misforsto!Nå ble det utrivelig her
Følsomheten er i utgangspunktet 98 db der øre er mest følsomt og der hjelper waveguiden også på med 6-7 db - Ikke hele veien neiHar du fått økt følsomheten med 8db pga hornprofilen over hele frekvensområdet, vanligvis får du kun en boost i bunn.
Hva tenker du på da ? De to innstillingene vi kan velge mellom( +4dBu eller –10dBV), eller noe mer avansert?Også har du satt Aurora på laveste gain ut...?
Nei, det var i grunn de jeg tenkte på....Hva tenker du på da ? De to innstillingene vi kan velge mellom( +4dBu eller –10dBV), eller noe mer avansert?
Mener trompetnerd opplevde auroran litt mindre dynamisk da, men det hadde gått bra, jeg har 10 db demping på maksvolum på JRiver og det er vel ca 12 db forskjell på de to innstillingene. Taper bare to db i forhold til det jeg har som maks nå.Om du får nok trøkk ut av anlegget i -10dB så tror jeg det gir bedre S/N - gjør hvert fall det hos meg med mitt lydkort. Du har vel dempet litt på maks nivå ut av Jriver, som du kan kompensere med motsatt vei?
Det ble 5 db bedre S/NOm du får nok trøkk ut av anlegget i -10dB så tror jeg det gir bedre S/N - gjør hvert fall det hos meg med mitt lydkort. Du har vel dempet litt på maks nivå ut av Jriver, som du kan kompensere med motsatt vei?