8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Sendte et spørsmål om status i kveld - har liten forhåpning om at det er noen revolusjonerende nyheter å få fra den kanten :(

8

8x12_TOM

Gjest
    Sendte et spørsmål om status i kveld - har liten forhåpning om at det er noen revolusjonerende nyheter å få fra den kanten :(
    Det var vel omtrent nå det skulle vært elementer i norsk havn. Hvor svevende er egentlig denne leveransen, er den en , to eller tre måneder etter skjemaet?

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.988
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror det ble skrevet i gruppekjøpstråden at noen tidligere grupper har ventet over et år, det er visst sånn bare AE er. Man har ikke noe valg, må bare vente og håpe at noe snart skjer. Dette var det nok flere som ikke var klar over. Men den som venter på noe godt...osv...osv.

Har du spikret midbass oppsettet, eller vil du teste ut forskjellige OB løsninger Tor Arne?
    H, U, eller en ny idé kanskje? Hva med å dra SLOB løsningen en ny retning? Det er forsvinnende lite på nett om SLOB.
    Her kan ny mark pløyes for kreative handy-menn som deg. :cool:
    B

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.001
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke slob er løsningen i frekvensområdet 8x12 planlegger de brukt….

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.988
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, bare noen tanker jeg hadde, av uvitenhet og nysgjerrighet. Det skal jo spille fra 60hz og hvor langt opp? Jeg vet ikke hvor høyt oppad Emokid og Sluket deler, men dems SLOB'er spiller vel mye lenger opp en tradisjonelle SUB'er (lukket/refleks).
    Dette vet du helt sikkert mye mer om enn meg Roald. Jeg bare forsøker å få kunnskap for egen bassløsning, uvitende egoist som jeg er.:cool:
    B

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.001
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal ikke jeg sette delingen for eieren og han kommer garantert til å teste forskjellige varianter men minnes at opp mot 400 har blitt nevnt. Det er sikkert løsbart men mine egne lukkede slot-basser oppfører seg ikke så pent fra ca250hz og oppover, mulig å håndtere ett stykke videre men 400 tja….

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Det avhenger jo stort sett av elementstørrelsen, man får både en peak og en kansellering som direkte funksjon av slottens dybde.

Råmåling hos meg viser godt nivå til 2-3kHz, men jeg tror det er svært begrenset hvor langt opp i lia det låter ok med elementer som ikke er vendt mot lytteren. Roalds erfaringer stemmer nok veldig godt, noe over 150-200 er nok en dårlig ide avhengig av utforming, type element osv.

Hadde forsåvidt vært moro å prøve å skru seg vekk fra både dip og peak med dsp, men er ikke nysgjerrig nok til å gidde.

8

8x12_TOM

Gjest
    Ok, bare noen tanker jeg hadde, av uvitenhet og nysgjerrighet. Det skal jo spille fra 60hz og hvor langt opp? Jeg vet ikke hvor høyt oppad Emokid og Sluket deler, men dems SLOB'er spiller vel mye lenger opp en tradisjonelle SUB'er (lukket/refleks).
    Dette vet du helt sikkert mye mer om enn meg Roald. Jeg bare forsøker å få kunnskap for egen bassløsning, uvitende egoist som jeg er.:cool:
    B
    Er rett og slett for dum til å regne meg ut til løsning på forhånd, så jeg bruker det metoden jeg mestrer best .- prøve, feile, prøve, lytte, prøve mer, måle, prøve, feile, måle, prøve, feile, måle, lytte....osv. Det som også er kjekt er at jeg har mye flaks med det jeg driver med, det er i hvert fall insinuert av det smarte her inne;)

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Hadde forsåvidt vært moro å prøve å skru seg vekk fra både dip og peak med dsp, men er ikke nysgjerrig nok til å gidde.
    Har prøvd. Ikke noe særlig... Ørene mine sa maks 400, ideelt 200 med 12".

8

8x12_TOM

Gjest
    Godt og se at du følger med et halvt øye i ny og ne..... alt går ellers etter planen med anlegget? (bortsett ifra venting på elementer) :rolleyes:
    Følger nøye med i viktige tråder for videre utvikling, og ventingen på elementer bygger bare opp et helvetes trøkk på vilje og prestasjonsevne-sentre, for bygging av noe ut over det vanlige:)

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Spennende utviklingsplaner du har, men oppsettet ditt er vel oppe og går nå også?

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen Tor. Blir spennende å se og ikke minst høre hvordan det nye oppsettet ditt blir ( når du blir stor... ;) )

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.988
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med 50, Tor Arne.
    Ligger rett i hæla på deg, min tur til høsten.
    Merkes noen forskjell?
    B

D

Dåbbel J

Gjest
    GAMLING !!! Hehe - men noe sier meg at du er du er en sprek og vital fyr, i sin BESTE alder.

Mange og store gratulasjoner ifra VestBredden

/JR

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer unge mann, jeg slo deg med et par måneder;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Er du unge og spreke mann blitt 50år? Gratulerer med gårsdagen Tor!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.448
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe.... du har jo alltid hevdet at horn låter ræva, så her er beviset!! Gratulerer så meget med inntreden i rekkene til oss som har fremtiden bak oss...

8

8x12_TOM

Gjest
    Ræva og ræva fru blom, det er vel ikke akkurat det jeg har sagt, men mer det at det mangler bitte litt på måten det leverer romklang og holografi/3d.
    Kunne levd lykkelig med begge deler....tror jeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer ! Artig å se at med økende alder så stiger og ambisjoner. Får håpe at hørsel ikke er synkende ifht sluttresultatet :)

8

8x12_TOM

Gjest
    Gratulerer ! Artig å se at med økende alder så stiger og ambisjoner. Får håpe at hørsel ikke er synkende ifht sluttresultatet :)
    Takk takk.
    Kan vei ikke på noen måte si at hørselen er perfekt, men den er foreløpig god nok for å ha glede av musikken.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med 50 år! Godt og se at du også har blitt voksen. :) Det blir nok horn etterhvert på deg også. :cool:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Grattis, unge mann! Dæggær'n dundre, nå er du halvveis til hundre! :p

8

8x12_TOM

Gjest
    Grattis, unge mann! Dæggær'n dundre, nå er du halvveis til hundre! :p
    Takker så mye, og setter stor pris på at du slenger innom igjen. Du er jo faktisk mannen med nest flest innlegg i denne tråden.
    Ja, halvveis til hundre og føler meg i ganske så god form. Har mistet nesten 7 kg fra min maks-vekt og regner med 7 til ned. Bedre prøve å gjøre noen tiltak nå, som kan være med på å hindre unødvendige humper i veien inn i alderdommen. Etter det jeg skjønner har det ikke bare vært flat vei for deg i det siste. men håper du er tilbake i godt gammelt slag igjen.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Det skulle jo bare mangle, det er jo ikke hver dag man fyller 50! Og det må jo markeres og beæres.
    Jeg er nok innom oftere enn du vet, prøver jo å følge med på dine små og store sprell. :cool:
    Dine DIY-prosjekter imponerer jo stadig, skulle vært morsomt å oppleve dine seneste basskreasjoner!
    Godt å lese at du tar vare på både form og fasong, det får du garantert igjen for ved neste korsvei. Så får jeg heller stå som et eksempel på det motsatte, og har vitterlig fått smake konsekvensen av det.
    Kos deg med feiringa, det fortjener du! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn