Hei Tor Arne,
da har jeg lest hver bidige post i tråden din i løpet av de siste tre fire dagene, og det har vært en sann fornøyelse. Med mine beskjedne hifi-kunnskaper er det ikke mye jeg kan berike tråden med annet enn å takke for en lærerik reise gjennom ditt entusiastiske DIY prosjekt. Det lille jeg har av erfaring tilsier at nettopp det du forfekter, nemlig at de akustiske egenskapene ved rommet er av kritisk betydning for det endelige resultatet: godlyden som kjærtegner hammeren, ambolten og stigbøylen.
En ting har begynt å manifestere seg ganske så klokkeklart hos undertegnede: aktivt er veien å gå. Nå har jeg et par høyttalere som inviterer til akkurat det; XTZ Divine hvor det er ferdig sett med terminaler for å koble forbi delefiltrene. Så etterhvert blir det nok flere forsterkere i huset slik at moroa kan begynne. I utgangspunktet hadde jeg tenkt analog crossover av type Behringer, DBX eller Rane etc, men jeg skjønner etter å ha lest tråden din at digital løsning gir så mye utbytte at det er vanskelig å komme forbi. Inngrodd skepsis til at ytterligere AD-DA skal forringe signalet merkbart ser ut til å bli gjort til skamme av både deg og andre med erfaringer med kvalitetsprodukter som f.eks DEQX og Groundsound. Spørs om jeg ikke kommer til å kontakte en viss bransjeaktør som har frekventert tråden din. Så snart feriepenga er i boks
Så takk igjen for en fantastisk tråd. Alt jeg selv har gjort så langt er å bygge noen enkle rammer med Rockwool for å ta førsterfleksjonen, men jeg ser for meg å få gjort mye mer etterhvert. Alle monner drar.
mvh,
Trygve