8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Satt noen timer i går å lekte med Audiolense, og fant en korreksjon/target som satt meget godt. Med denne lyden kan jeg trygt møte høste /vinteren i Langesund med mange gode timer med musikk...
    ...men da må jeg hive meg rundt og skaffe en ssd 4Tb for å få musikken inn i pc'en. Vil ikke ha den eksterne vanlig disken liggende ved siden av sammen med pc, da den knatrer og bråker litt for mye. Den som var med på messe bråker jo ikke så mye lengre, da den har tatt kvelden:oops:
    Tenker litt på denne, eller har dere andre tips?
    https://www.multicom.no/kingston-kc3000-4tb-pcie-40/cat-p/c/p1002360554?ref=prisjakt
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.841
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Holmestrand
    Satt noen timer i går å lekte med Audiolense, og fant en korreksjon/target som satt meget godt. Med denne lyden kan jeg trygt møte høste /vinteren i Langesund med mange gode timer med musikk...
    ...men da må jeg hive meg rundt og skaffe en ssd 4Tb for å få musikken inn i pc'en. Vil ikke ha den eksterne vanlig disken liggende ved siden av sammen med pc, da den knatrer og bråker litt for mye. Den som var med på messe bråker jo ikke så mye lengre, da de har tatt kvelden:oops:
    Tenker litt på denne, eller har dere andre tips?
    https://www.multicom.no/kingston-kc3000-4tb-pcie-40/cat-p/c/p1002360554?ref=prisjakt
    Gode erfaringer med Kingston.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.452
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får tommel opp fra August, gode specs på den disken. Du vil trolig ikke få full lesehastighet, men det har ingen betydning for musikken.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Du får tommel opp fra August, gode specs på den disken. Du vil trolig ikke få full lesehastighet, men det har ingen betydning for musikken.
    Så at den jeg viste deg på pm ikke ser helt lik ut den jeg viser link til her.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Bare det siste, sikkert dumme spørsmålet, PCIe passer til min pc?
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.452
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal sjekke med guruen for å være sikker, men jeg tror det.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    En hyggelig seanse med mye bra musikk i kveld. Siden min musikksamling er meget begrenset nå, måtte besøket ha med egen disk med musikk. Veldig variert og veldig mye jeg likte. Takk for besøket, Magnus, du har god musikksmak (y)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    6.579
    Takk samme, faktisk en stund siden jeg har storkost meg slik med musikk.
    Ta det som et tegn, ikke føkk opp det her nå. Backup av prosedyre, targetfil og korreksjon. Du er ferdig.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Takk samme, faktisk en stund siden jeg har storkost meg slik med musikk.
    Ta det som et tegn, ikke føkk opp det her nå. Backup av prosedyre, targetfil og korreksjon. Du er ferdig.
    Da gjør vi det :)

    Ser det står Roald på den targeten, men den får han ikke....:D

    Target:

    1,6Hz / -12,45db
    2,8Hz / -6,94db
    4,5Hz / -0,83db
    6,9Hz / 2,26db
    13,8Hz / 1,72db
    80,2Hz / 2,31db
    138,3Hz / -1,63db
    641,1Hz / -1,91db
    4459Hz / -4,05db
    11728Hz / -4,60db
    23622Hz / -9,26db
    26253Hz / -23,40db
    20231011_163753.jpg

    Korreksjonsprosedyre.
    20231011_162944.jpg


    Oppsett

    20231011_162827.jpg
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    2.732
    Torget vurderinger
    1
    Vel vel, bruker man riktig target får du fornøyde besøk vet du ;)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.329
    Antall liker
    4.593
    Torget vurderinger
    0

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Det er bare den øverste som er for lange kort og det kan bli en konflikt med kjøleren til prosessoren. Hvordan ser det ut der harddisken sitter? ligger det ledninger klare for en disk til?
    Den går under med en halv cm klaring. Er det nok? Så ingen løs ledning noen steder.
    Forresten mye støv inni. Hvordan best rengjøre? Fant på nett at en kunne blåse forsiktig mens en holder på viftene - Har jo kompressor :D
    20231012_062921.jpg
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.452
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Da er det vel bare å kjøpe et kort og kryssefingrene for at det er nok plass. August foreslår å kjøpe fra Komplett, han har best erfaringer med dem.
    Forsiktig blåsing med trykkluft skal gå fint så lenge maskiner er slått av.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    2.732
    Torget vurderinger
    1
    Da er det vel bare å kjøpe et kort og kryssefingrene for at det er nok plass. August foreslår å kjøpe fra Komplett, han har best erfaringer med dem.
    Forsiktig blåsing med trykkluft skal gå fint så lenge maskiner er slått av.

    Ville kjøpt trykkluft på boks, det som kommer fra en vanlig kompressor uten fukt/filter er ikke nødvendigvis det beste, men fremdeles 90% på at det vil gå bra
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Viktigste er å tappe av trykkluftbeholderen regelmessig. Utrolig hvor mye vann som samles over tid, og det vil du helst ikke blåse inn i elektronikken
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    899
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    1
    Den går under med en halv cm klaring. Er det nok? Så ingen løs ledning noen steder.
    Forresten mye støv inni. Hvordan best rengjøre? Fant på nett at en kunne blåse forsiktig mens en holder på viftene - Har jo kompressor :D
    Vis vedlegget 959665
    Tok bilde og det ser ut som det er to PCIe porter klare? Vis vedlegget 959535
    Hvis det er den Kingston du viste til tidligere, så har du en M2 port den passer til (ingen ledninger behøves). Det er ikke de PCI express du viser på bildene. Den SSD'en skal i M2-porten som du så vidt skimter her under prosessorkjøleren.
    Og ja, Kingston 3000 er bra saker. Har bygd 3 PCer siste halvannet året med den i 2 TB varianten. Ser at hovedkortet ditt ikke har kjøler til SSDen, men den får forhåpentligvis litt luftstrøm fra cpuvifta. Så har du kanskje en kabinettvifte også?

    Tviler litt på om du får den hastigheten som den SSDen i utgangspunktet har, da dette vel er et eldre hovedkort. Men det betyr ingenting i praksis.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    2.732
    Torget vurderinger
    1
    Du vet han tenker fremover, så når han skal ha ny pc er det bare og flytte over…
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    2.732
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er den Kingston du viste til tidligere, så har du en M2 port den passer til (ingen ledninger behøves). Det er ikke de PCI express du viser på bildene. Den SSD'en skal i M2-porten som du så vidt skimter her under prosessorkjøleren.
    Og ja, Kingston 3000 er bra saker. Har bygd 3 PCer siste halvannet året med den i 2 TB varianten. Ser at hovedkortet ditt ikke har kjøler til SSDen, men den får forhåpentligvis litt luftstrøm fra cpuvifta. Så har du kanskje en kabinettvifte også?

    Tviler litt på om du får den hastigheten som den SSDen i utgangspunktet har, da dette vel er et eldre hovedkort. Men det betyr ingenting i praksis.

    Det hjelper å se på pc, både skrift og bilde blir større og jammen ser jeg både at det påstås at kortet har M2 og på nettet finner man at joha har helt rett i at det gjemmer seg en M2 under kjøleren

    giphy.gif
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    2.732
    Torget vurderinger
    1
    Med litt frem og tilbake er det nå kun fremover

    IMG_1498.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.452
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare disse to portene som har vært aktuelle hele tiden, men den nederste er ikke for lange kort som SSD-kortet. Spørsmålet om kabler var i tilfellet det ikke gikk med et kort, så var en mulighet en "vanlig SSD-disk som kunne monteres under systemdisken som en satadisk. :)
    Godt det går fremover med overføringen, krysser fingrene for at SSD-kortet blir gjenkjent uten problemer:)
    20231011_155139_1.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.452
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Min feil, August har hele tiden snakket om M.2 og ikke de PCIeene som jeg ringet inn:) Da ble det jo enda trangere, har du/dere kjøpt en PCIe til M.2adapter eller er håpet å lirke den under kjøleren?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.112
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Langesund
    Følger jo ikke med på denne utviklingen innen data, men selv jeg skjønner jo at det skjer ting.
    4TB er ikke så stort lengre.
    20231013_134539.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn