8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.823
    Antall liker
    107.664
    Torget vurderinger
    23
    Synd. Jeg var heller ikke veldig fornøyd de to siste gangene, og det var selve Stadtholdergården. Derfor siste gangen 😑
    Kjelleren var veldig bra den gang fru Stiansen regjerte der. Fantastiske "smørrebrød"
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Flyr ikke ned stedet, men er nok mitt siste besøk der. Mange andre steder som har bra mat
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Deilig å komme hjem etter et etegilde som dette. Litt over 5kkr blakkere og er det verdt det? Nei vil jeg vel si, men noen ganger kaster vi skjødesløs vekk en liten slump uten å få fullt valuta.

    Helt motsatt av hva jeg opplever i kjelleren. Her er vel 500kkr øst bort, men med ekstremt mye valuta for investeringen.

    Avsluttet med Boney-M i dag og det var godt å høre de sånn som jeg trodde de skulle høres ut.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.067
    Antall liker
    40.018
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, du kommer med stadige små stikk kjekken! 😁(y) Tenkte jeg bare skulle gjøre deg oppmerksom på at jeg ser dem selv om jeg nok ikke kommer til å gjøre så mye mer ut av det.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.397
    Antall liker
    4.059
    Torget vurderinger
    0
    Deilig å komme hjem etter et etegilde som dette. Litt over 5kkr blakkere og er det verdt det? Nei vil jeg vel si, men noen ganger kaster vi skjødesløs vekk en liten slump uten å få fullt valuta.

    Helt motsatt av hva jeg opplever i kjelleren. Her er vel 500kkr øst bort, men med ekstremt mye valuta for investeringen.

    Avsluttet med Boney-M i dag og det var godt å høre de sånn som jeg trodde de skulle høres ut.
    Gud bedre.

    Når Statholdergaarden (kjelleren) ikke lenger holder mål, så har man blitt kresen. Men det er jo slik med mat. God mat er for noen dårlig mat. Maten hjemme blir dermed bedre enn Statholdergaarden.

    Når man er dommer i egen kamp, vinner man. Hver gang.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Gud bedre.....
    ...for en tosk;)


    Statholdergaarden er et bra sted å spise, men noen ganger treffer ikke alle rettene helt. Var vel likevel innertier på fire av ti retter

    Livet , eller kampen du snakker om, handler jo om egen smak, og jeg lar i hvert fall den styre her i tråden min. Ville aldri blandet meg inn på et matforum og kommet med nedlatende ting om Statholdergaarden. Til det er jeg nok ikke kvalifisert nok.

    Det samme kan jeg lett innrømme gjelder lyd i kjelleren også.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.067
    Antall liker
    40.018
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Uansett veldig glad du kom med tilbakemeldinger om frisert bass. Jeg hadde som jeg nevnte for deg, lekt litt med ny tilnærming og var vel litt forsiktig på gasspedalen. Nå har jeg våget å gi på litt mer og synes resultatet er riktig så interessant. Har jo vært litt for fokusert på det som skjer under 200 tidligere når det kommer til bass, å ta med seg alt opp til ca 500 i balansen har gitt positive utslag.

    Hyggelig å lese at BoneyM har fått en liten renessanse. 😁
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Uansett veldig glad du kom med tilbakemeldinger om frisert bass. Jeg hadde som jeg nevnte for deg, lekt litt med ny tilnærming og var vel litt forsiktig på gasspedalen. Nå har jeg våget å gi på litt mer og synes resultatet er riktig så interessant. Har jo vært litt for fokusert på det som skjer under 200 tidligere når det kommer til bass, å ta med seg alt opp til ca 500 i balansen har gitt positive utslag.

    Hyggelig å lese at BoneyM har fått en liten renessanse. 😁
    Hyggelig og kunne være litt til hjelp:)

    Har jevnt og trutt hørt på BoneyM siden jeg gikk i sparkebukser(nesten). Har også en "live" opplevelse av de.
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.774
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Er nysgjerrig på en (av alle ting...) Janet Jackson låt.
    Tror den versjonen jeg tenker på kun er på albumet "The Velvet Rope", coveret er et bilde av henne, men en ser stort sett bare hårkrøllene hennes.
    Låta heter "Every Time", og det er fra ca. 1 minutt jeg er nysgjerrig...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Er nysgjerrig på en (av alle ting...) Janet Jackson låt.
    Tror den versjonen jeg tenker på kun er på albumet "The Velvet Rope", coveret er et bilde av henne, men en ser stort sett bare hårkrøllene hennes.
    Låta heter "Every Time", og det er fra ca. 1 minutt jeg er nysgjerrig...
    Fant den ikke her hjemme så jeg kan ikke hjelpe deg, men ble likevel litt nysgjerrig på hva du var nysgjerrig på,. Men det vil du kanskje ikke røpe ennå.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.774
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ser den ligger på youtube (orginal albumet, ikke den disco remiksen). Må sjekke om det jeg tenker på har kommet med...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Ser den ligger på youtube (orginal albumet, ikke den disco remiksen). Må sjekke om det jeg tenker på har kommet med...
    Hørte akkurat på den på YT og det er noen son nynne/hummer med i en kort periode. Laptop lyd er ikke spesielt bra nedover i frekvens så hvis det er der du mener det skjer noe er jeg blank.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.774
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, det kommer inn et bassriff som er såpass lavt i registeret at en på en del "normale" høyttalere rett og slett ikke legger merke til det...
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.774
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Horten
    Jepp, det kommer inn et bassriff som er såpass lavt i registeret at en på en del "normale" høyttalere rett og slett ikke legger merke til det...
    Sjekka her nå, på Deluxe Edition av albumet på Qobuz, 1:09 uti låta så kommer de dype basstonene :cool: .
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Vel, ikke sikker på om denne blir en gjenganger. Får justere litt på kvern og på hvor fort vanne renner igjennom, så får vi se.
    20240813_150624.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Male paneler og lister i rommet har vært en plan siden rommet ble påbegynt.
    Som de fleste har fått med seg er jeg ingen interiørguru, men vil likevel prøve muntre opp rommet med litt nye farger All furu og akustikkplater på fornt og hjørner kunne med hell hatt andre farger.
    Er en del svart i rommet som forblir svart og tenker også at høyttalere forblir som de er.
    Noe gode tips på farger på furu og plater tas i mot med takk. (Bergfinn du får fri)

    rom august.JPG
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.067
    Antall liker
    40.018
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Om du velger en lys og lun jordfarge på vegger kunne du kanskje ha malt rammene rundt demping som du har gjort med kassen til skjerm?
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    981
    Antall liker
    1.126
    Sted
    VestBredden
    S 8005-B
    Mellomting mellom svart og satelitter
    B - står for blått, men det er altså grått med blått.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.788
    Antall liker
    3.272
    Torget vurderinger
    0
    Som de fleste har fått med seg er jeg ingen interiørguru, men vil likevel prøve muntre opp rommet med litt nye farger......
    Med en slik formidabel scene for lydbildet så blir det vel mer naturlig med gardiner i godt dempede farger
    for slippe psykoakustikken litt mer løs....... :unsure:

    PS!
    " En scene er en opphøyd eller på annen måte synliggjort plass avsett for fremføring av for eksempel teater, musikk eller dans.
    Ordet «scene» kommer opprinnelig fra det greske ordet skēnḗ som betyr «telt» eller «bu». "
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Så må vi få ryddet opp i kabler. Kjøpt ny HDMI fra pc til skjerm på 0.75m. Den var lang nok i massevis. Den gamle var 10m.
    20240814_143210.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes det er vanskelig å komme med fargeforslag. Jeg tenker du først må finn ut hva du ønsker å skjule/dempe ned og hva du vil fremheve. Tror jeg ville valgt høyttalerfargen på scenekanten og kassefargen med skjermen på resten. Litt bling og litt neddemping, men jeg har sikkert forandret mening i morgen 😄
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.522
    Antall liker
    2.771
    Torget vurderinger
    1
    Ta nå ikke livet av det før jeg dukker opp
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    792
    Antall liker
    1.410
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tror en beis i samme gråtone som høyttalerne kunne vært bra, med beis vil du få fra strukturen i treet.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Alltid gøy å besøke Dag J, en mann som renner over av entusiasme nå det kommer til det å bli underholdt av musikk. Bilde er en viktig del og Youtube er for tiden tingen, likevel får vi andre en runde med Tidal. Mye nytt og spennende som jeg selv vil prøve å få fatt på.

    Nye høyttalere denne gangen - Bryston.
    Når en har besøkt Dag tidligere, har det som regel vært Infinity kappe 9/9,2 som har regjert i stuen, men med korte besøk av utallige andre høyttalere. Når var kappa høyttalerne levert til en annen lykkelig sjel.
    Oppsettet leverer med hjelp av noen tuber fra SVS et maktfull bunn-fundament, selv om Bryston høyttalerne fint kan stå på egne bein. Blir vel bare noe mindre nivå helt nederst og det ruller av rundet 25Hz i stede for 15Hz med subber. Har en blitt avhengig av det der nede så har en det.
    Bassen virker godt timet, men med en del mer nivå en det jeg selv er vant med. Her komme smak inn.
    For resten spiller høyttalerne friskt, og med bra gnist oppover. Nedre diskant øvre mellomtone har fått justert inn en BBC-dip etter eieren ønske.
    Største savnet i lyden bli i det området jeg bruker letter 15" basser - Det kladder på litt smekk og varme i grunntoneområdet og er noe jeg har vendt meg til, og ønsker. Vi har ikke helt samme lydfilosofi, men det gir ingen demping på stemningen, og praten går fritt.
    Jeg lot meg underhold og det er viktig:)
    Enkel servering av pizza og litt wienerpølser satt som et skudd for en enkel kar.
    Takker for sammenkomsten og plutselig ses vi igjen.

    Tor
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Bruker denne for kverning av traktekaffe. Skal en kverne til espresso bør det ses på bedre typer.

    3.800,- og bare passe fornøyd. Vekten som danner lokket, røk med en gang
    Det er noe jeg skal ha, jeg gjør i hvert fall mange dårlige kjøp
    1723801062209.png
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.774
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Bruker denne for kverning av traktekaffe. Skal en kverne til espresso bør det ses på bedre typer.

    3.800,- og bare passe fornøyd. Vekten som danner lokket, røk med en gang
    Det er noe jeg skal ha, jeg gjør i hvert fall mange dårlige kjøp
    Vis vedlegget 1047994
    Det som er anskaffet til kjelleren kan vel ikke være så halvgalt (?)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Det som er anskaffet til kjelleren kan vel ikke være så halvgalt (?)
    Akkurat det synes jeg er innafor, men ikke helt fornøyd med lyden etter Notodden-helgen. Brukte mye de gratis utdelte proppene, men de er ikke gode nok . Neste gang en skal tomle rundt på en slikt arrangement, blir det formstøpte ørepropper med lineær demping
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn