Alltid gøy å besøke Dag J, en mann som renner over av entusiasme nå det kommer til det å bli underholdt av musikk. Bilde er en viktig del og Youtube er for tiden tingen, likevel får vi andre en runde med Tidal. Mye nytt og spennende som jeg selv vil prøve å få fatt på.
Nye høyttalere denne gangen - Bryston.
Når en har besøkt Dag tidligere, har det som regel vært Infinity kappe 9/9,2 som har regjert i stuen, men med korte besøk av utallige andre høyttalere. Når var kappa høyttalerne levert til en annen lykkelig sjel.
Oppsettet leverer med hjelp av noen tuber fra SVS et maktfull bunn-fundament, selv om Bryston høyttalerne fint kan stå på egne bein. Blir vel bare noe mindre nivå helt nederst og det ruller av rundet 25Hz i stede for 15Hz med subber. Har en blitt avhengig av det der nede så har en det.
Bassen virker godt timet, men med en del mer nivå en det jeg selv er vant med. Her komme smak inn.
For resten spiller høyttalerne friskt, og med bra gnist oppover. Nedre diskant øvre mellomtone har fått justert inn en BBC-dip etter eieren ønske.
Største savnet i lyden bli i det området jeg bruker letter 15" basser - Det kladder på litt smekk og varme i grunntoneområdet og er noe jeg har vendt meg til, og ønsker. Vi har ikke helt samme lydfilosofi, men det gir ingen demping på stemningen, og praten går fritt.
Jeg lot meg underhold og det er viktig
Enkel servering av pizza og litt wienerpølser satt som et skudd for en enkel kar.
Takker for sammenkomsten og plutselig ses vi igjen.
Tor