NLS
Overivrig entusiast
Ikke noe å lure på. Der handler man trygt. Gode produkter. Løp og kjøp.
Helt enig!
Ikke noe å lure på. Der handler man trygt. Gode produkter. Løp og kjøp.
Tror det oppsto noen uenigheter med distribusjon, kom aldri nye produkter, man hører støtt og stadig at nye produkter utvikles men ser de aldri. Per Abrahamsen er heller ikke en fantastisk forretningsmann
Vis vedlegget 384956
Med slike tall er man vel nesten eksotisk om man eier et produkt fra Abrahamsen?
Tænkte på det samme faktisk...Hva mener eller ønsker du egentlig å fortelle folk?
Vis vedlegget 384956
Med slike tall er man vel nesten eksotisk om man eier et produkt fra Abrahamsen?
Han ønsket vel å fortelle at det dessverre ikke går så voldsomt bra økonomisk hos Anrahamsen om dagen, regner jeg med. (?)Vis vedlegget 384956
Hva mener eller ønsker du egentlig å fortelle folk?
I dette selskapet kan du legge til hjerne bak høyttalermerket Patos. En utrolig likandes kar og en dyktig konstruktør, men ikke like god med kalkulatoren. Flinke produsenter er avhengig av dyktige folk rundt seg, både regnskapsrådgivere, selgere og kanskje litt flaks med timingen ved lansering av et produkt. Da kan det bli suksess.Tror det oppsto noen uenigheter med distribusjon, kom aldri nye produkter, man hører støtt og stadig at nye produkter utvikles men ser de aldri. Per Abrahamsen er heller ikke en fantastisk forretningsmann
Bernt Hegel, i den grad han er opphav til sin egen bedrifts suksess, økonomisk, er vel en av ytterst få (lokale) "lyd-guruer" som forener musikalske og forretningsmessige gener.
Uansett; tror Abrahamsen navnet står sterkere i Norge enn mange aner. Hadde torsdags-Lottoen ramla inn her ville Thomas Abrahamsen fått en passelig pen del av den. Med påfølgende beskjed; vis oss hva team Abrahamsen står for
Roar Malmin. Øystein Lauvland. Ytterligere to kloke hoder som er bedre med loddebolten enn regnskapsføring - forstå meg rett!
Han ønsket vel å fortelle at det dessverre ikke går så voldsomt bra økonomisk hos Anrahamsen om dagen, regner jeg med. (?)Vis vedlegget 384956
Hva mener eller ønsker du egentlig å fortelle folk?
Vil ikke si meg helt enig der, pga pris å det faktum at du kunne kjøpe/høre de på elkjøp og lefdal, viste de seg godt for de som ikke er i hifi miljøet.I dette selskapet kan du legge til hjerne bak høyttalermerket Patos. En utrolig likandes kar og en dyktig konstruktør, men ikke like god med kalkulatoren. Flinke produsenter er avhengig av dyktige folk rundt seg, både regnskapsrådgivere, selgere og kanskje litt flaks med timingen ved lansering av et produkt. Da kan det bli suksess.Tror det oppsto noen uenigheter med distribusjon, kom aldri nye produkter, man hører støtt og stadig at nye produkter utvikles men ser de aldri. Per Abrahamsen er heller ikke en fantastisk forretningsmann
Bernt Hegel, i den grad han er opphav til sin egen bedrifts suksess, økonomisk, er vel en av ytterst få (lokale) "lyd-guruer" som forener musikalske og forretningsmessige gener.
Uansett; tror Abrahamsen navnet står sterkere i Norge enn mange aner. Hadde torsdags-Lottoen ramla inn her ville Thomas Abrahamsen fått en passelig pen del av den. Med påfølgende beskjed; vis oss hva team Abrahamsen står for
Roar Malmin. Øystein Lauvland. Ytterligere to kloke hoder som er bedre med loddebolten enn regnskapsføring - forstå meg rett!
Abrahamsen er vel litt "eksotisk" i den forstand at det er ikke så mange utenfor Hifi-miljøet som vet hva slags produkter han selger og/eller har kjøpt et produkt fra denne produsenten.
Tænkte nok det var i gaden mistænkeliggørelse du befandt dig da du postede tallene.Selv ville jeg vært noe skeptisk til å legge ned mye penger i varer fra et selskap som går såvidt dårlig som tallene viser. For all del, det var ikke meningen å fornærme noen her, men snarere påpeke fakta om selskapet som nå etter hva jeg forstår er både produsent, distributør og forhandler av sine egne produkter.
Det var da voldsomt! Var det virkelig så alvorlig å poste offentlig tilgjengelige nøkkeltall?Tænkte nok det var i gaden mistænkeliggørelse du befandt dig da du postede tallene.Selv ville jeg vært noe skeptisk til å legge ned mye penger i varer fra et selskap som går såvidt dårlig som tallene viser. For all del, det var ikke meningen å fornærme noen her, men snarere påpeke fakta om selskapet som nå etter hva jeg forstår er både produsent, distributør og forhandler av sine egne produkter.
Har du dårlige erfaring med at handle med Abrahamsen - eller erfaringer i det hele taget? Kender du nogen der er blevet snydt? Så kom endelig frem med det, men spar os for luskede antydninger.
Her i (venne-) tråden har jeg set nogle klager over langsom respons på mail / sms, men alt har ordnet sig.
Selv har jeg handlet med Thomas Abrahamsen ved en række anledninger (5-10?) og altid (altid!) fået god behandling - og jævla gode produkter.
Igen Thomas O: hvad er dine erfaringer med Abrahamsen. Har du nogle? Eller sviner du bare manden til?
Nå har jo faktisk HFK allerede sitt eget merke, men hvor spennende det er vil jeg ikke mene så mye om.Abrahamsen klinger godt i norsk og mange lands hi-fi
miljøer. Heldigvis, var/er han vel ingen A4 person, de jobber i statlige og kommunale etater.
Sikker på at de sitter inne med konstruksjoner de klør etter å vise bransjen, men ikke lett å drive i dag når de konkurrerer med direkteimport, "kveldsåpent-sjapper" og monopolister.
Tenk, f.eks. bemidlede Hifiklubben. Hva en sånn aktør kunne fått til av eget merke fremfor å gnage på et gammelt japansk merke som en av bærebjelkene - overpriset er det også. Hifiklubben besitter kapital og Skandinavisk lokalkunnskap og engasjement i eierskapet til å gjøre langt morsommere ting enn å importere Denon fra ei øy på andre siden av kloden, noe som var men ikke er eksotisk som fra starten av
Nå har jo faktisk HFK allerede sitt eget merke, men hvor spennende det er vil jeg ikke mene så mye om.Abrahamsen klinger godt i norsk og mange lands hi-fi
miljøer. Heldigvis, var/er han vel ingen A4 person, de jobber i statlige og kommunale etater.
Sikker på at de sitter inne med konstruksjoner de klør etter å vise bransjen, men ikke lett å drive i dag når de konkurrerer med direkteimport, "kveldsåpent-sjapper" og monopolister.
Tenk, f.eks. bemidlede Hifiklubben. Hva en sånn aktør kunne fått til av eget merke fremfor å gnage på et gammelt japansk merke som en av bærebjelkene - overpriset er det også. Hifiklubben besitter kapital og Skandinavisk lokalkunnskap og engasjement i eierskapet til å gjøre langt morsommere ting enn å importere Denon fra ei øy på andre siden av kloden, noe som var men ikke er eksotisk som fra starten av
https://www.hifiklubben.no/Merker/Argon/
Abrahamsen har vel kanskje aldri solgt mer hifi i Norge enn den gangen nettopp Hi-Fi Klubben solgte Electrocompaniet? Min oppfatning er at begge kanskje hadde vært best tjent med å fortsette dette samarbeidet den dag i dag.
Sikkert en del sant i dette. HFK virker å ha en litt annen profil nå i dag, enn når jeg vokste opp og var ungdom på 80/90-tallet. Syns ikke det er like mye entusiastpreg over konseptet lenger i dag. Mer blårusspreg.tipper hifiklubben har kontroll på hva som selger, og varer de importerer selv vil nok ha mye bedre avanse enn EC. er et helt annet marked nå enn på 90tallet også, med andre prioriteringer.
Det som er voldsomt er at læserne i realiteten blir frarådet at købe hos Abrahamsen, i god forlængelse af Janteloven og almindelig mistænkeliggørelse :Det var da voldsomt! Var det virkelig så alvorlig å poste offentlig tilgjengelige nøkkeltall?
Altså: Jeg køber i hvert fald ikke – tør du?Selv ville jeg vært noe skeptisk til å legge ned mye penger i varer fra et selskap som går såvidt dårlig som tallene viser. For all del, det var ikke meningen å fornærme noen her, men snarere påpeke fakta om selskapet som nå etter hva jeg forstår er både produsent, distributør og forhandler av sine egne produkter.
Hvor ser du at det frarådes å kjøpe Abrahamsen? Hans eget valg dersom han ikke gjør det. Men å kjøpe Abrahamsen er lurt, MYE lyd for pengene. Tror du har misforstått litt NLS, han lurte bare på om det var trygt. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis jeg skulle kjøpe ett produkt av de for første gang, de har ingen selgere etc. Men det har tidligere blitt konstatert at det går bra å kjøpe fra de. Jeg er tildels enig i at årsregnskapet ikke burde spille noen rolle, tror ikke Thomas vil lure noen for ett par tusenlapper. De lager gode produkter, kan være trege/ikke svare på mail, men da er det bare å purre påDet som er voldsomt er at læserne i realiteten blir frarådet at købe hos Abrahamsen, i god forlængelse af Janteloven og almindelig mistænkeliggørelse :Det var da voldsomt! Var det virkelig så alvorlig å poste offentlig tilgjengelige nøkkeltall?
Altså: Jeg køber i hvert fald ikke – tør du?Selv ville jeg vært noe skeptisk til å legge ned mye penger i varer fra et selskap som går såvidt dårlig som tallene viser. For all del, det var ikke meningen å fornærme noen her, men snarere påpeke fakta om selskapet som nå etter hva jeg forstår er både produsent, distributør og forhandler av sine egne produkter.
Og årsagen til denne betænkelighed og mistænkeliggørelse er altså ene og alene dårlige årsregnskaber i tidrummet 2009 – 2014 (!!) Halløis… Gad vide hvor mange selskaber derude man ikke skal handle med så, hvis årsregnskabet alene er kriteriet..
Årsregnskaber er aldeles uvedkommende, når du har en flerårig «trackingperiode» uden konkrete eksempler på dårlig kundebehandling. Skribenten erkender aldrig at ha handlet med nye Abrahamsen, og angir iøvrigt ingen eksempler fra 2. eller 3. hånd.
Siden 2009 er der sandsynligvis handlet nogle hundrede Abrahamsen «dinser» + service aftaler af diverse slag, og en god del af disse sikkert til Forums medlemmer. Men altså ingen «offentlige klagesager» vi kender til.
Et lille selskab som Abrahamsen er helt afhængig af god omtale - og i hvert fald ikke dårlig. Vennetråden er oplagt info kilde for interesserede kunder. Mistænkeliggørelse med halvkvædede viser uden grundlag i virkeligheden, er livsfarligt for Abrahamsen som virksomhed, og dermed et livsværk for en mand og hans familie. For ikke at tale om en betydelig del af norsk HiFi historie.
Derfor er det noget svineri, og derfor skriver jeg det. Havde det været et stort selskab havde jeg givet blanke fan - selvom "argumentet" er lige forkert.
Sikkert en del sant i dette. HFK virker å ha en litt annen profil nå i dag, enn når jeg vokste opp og var ungdom på 80/90-tallet. Syns ikke det er like mye entusiastpreg over konseptet lenger i dag. Mer blårusspreg.tipper hifiklubben har kontroll på hva som selger, og varer de importerer selv vil nok ha mye bedre avanse enn EC. er et helt annet marked nå enn på 90tallet også, med andre prioriteringer.
Diskusssionen starter da et ferskt medlem i #1154 og #1157 spør om det er trygt at købe eller der er "monkey business":Hvor ser du at det frarådes å kjøpe Abrahamsen? Hans eget valg dersom han ikke gjør det. Men å kjøpe Abrahamsen er lurt, MYE lyd for pengene. Tror du har misforstått litt NLS, han lurte bare på om det var trygt. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis jeg skulle kjøpe ett produkt av de for første gang, de har ingen selgere etc. Men det har tidligere blitt konstatert at det går bra å kjøpe fra de. Jeg er tildels enig i at årsregnskapet ikke burde spille noen rolle, tror ikke Thomas vil lure noen for ett par tusenlapper. De lager gode produkter, kan være trege/ikke svare på mail, men da er det bare å purre påDet som er voldsomt er at læserne i realiteten blir frarådet at købe hos Abrahamsen, i god forlængelse af Janteloven og almindelig mistænkeliggørelse :Det var da voldsomt! Var det virkelig så alvorlig å poste offentlig tilgjengelige nøkkeltall?
Og årsagen til denne betænkelighed og mistænkeliggørelse er altså ene og alene dårlige årsregnskaber i tidrummet 2009 – 2014 (!!) Halløis… Gad vide hvor mange selskaber derude man ikke skal handle med så, hvis årsregnskabet alene er kriteriet..
Årsregnskaber er aldeles uvedkommende, når du har en flerårig «trackingperiode» uden konkrete eksempler på dårlig kundebehandling. Skribenten erkender aldrig at ha handlet med nye Abrahamsen, og angir iøvrigt ingen eksempler fra 2. eller 3. hånd.
Siden 2009 er der sandsynligvis handlet nogle hundrede Abrahamsen «dinser» + service aftaler af diverse slag, og en god del af disse sikkert til Forums medlemmer. Men altså ingen «offentlige klagesager» vi kender til.
Et lille selskab som Abrahamsen er helt afhængig af god omtale - og i hvert fald ikke dårlig. Vennetråden er oplagt info kilde for interesserede kunder. Mistænkeliggørelse med halvkvædede viser uden grundlag i virkeligheden, er livsfarligt for Abrahamsen som virksomhed, og dermed et livsværk for en mand og hans familie. For ikke at tale om en betydelig del af norsk HiFi historie.
Derfor er det noget svineri, og derfor skriver jeg det. Havde det været et stort selskab havde jeg givet blanke fan - selvom "argumentet" er lige forkert.
Flere beroligende svar følger indtil ThomasO i #1166 bringer årsregnskabet for Abrahamsen 2009-20014, og senere i #1176 uddyber:Med monkey business tenkte jeg mer på om de faktisk eksisterer, og at man får varen når man betaler. Har tidligere bestilt varer fra nettsider som ikke lengre var aktive, men fortsatt lå ute på nettet. Fikk jo til slutt tilbake pengene fra PayPal, men det tok sin tid. Ser at de ikke har lagt ut noe på Facebook på et halvt år, så derfor lurte jeg på om de fortsatt eksisterte.Hva mener du med monkey business eller real deal? Det er fortsatt samme forsterker som det alltid har vært. Abrahamsen har jo ingen selgere lenger, å jeg regner de ikke akkurat som aktiv så om prisen er lavere er ikke så veldig merkelig. Går nok helt fint å bestille derifra, Har ikke testet V2.0UP, men V4.0UP og den er fantastisk
Ser jo også på siden deres at komboen v30/v40 bare koster 12.100, mens UP-versjonen av samme kombo kommer på ca. 14'. Ingen upris det heller sikkert.
Altså igen: Jeg vil i hvert fald ikke købe - tør du?Selv ville jeg vært noe skeptisk til å legge ned mye penger i varer fra et selskap som går såvidt dårlig som tallene viser. For all del, det var ikke meningen å fornærme noen her, men snarere påpeke fakta om selskapet som nå etter hva jeg forstår er både produsent, distributør og forhandler av sine egne produkter.
Hvis du ikke har backup for ventetiden kan du kanskje sende en bestilling på Tripath fra Kina som du kan bruke mens du venter. Vet jo at Kingrex er en annen liga enn Tapei, men John Blue JB3 låter i alle fall fint med Tripath... og Tripath er jo Tripath på en måte. Lykke til med forsterkeren. Holder på å kvitte meg med en av forsterkerne mine nå i en byttehandel, men begynner nesten å angre litt på den avgjørelsen når jeg leser om medforumister som står i fare for å være uten forsterker en stund. Men, trenger jeg egentlig tre backup-forsterkere?Jeg forsøker å ringe dem i morgen. Satser på at de ikke er på ferie da. Den har jo stort sett vært i konstant bruk (6-7 år?), så det er vel ikke så rart at den trenger en tur til doktoren nå. Jeg har blitt glad i den svarte boksen jeg.