Absolute LOW END

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.850
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hva er dette....
    har du tatt hele spilleren fra hverandre og totalt ombygd den?
    Mvh.
    Svein
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Neida,så galt er det ikke. Jeg slakta et par gamle japser tidligere og tok vare på motorer,tallerkener osv. Under rydding i kveld kom det fram denne dingsen for å sette tunge potter på. da var det gjort. Litt boring,saging og skruing. Motoren er behørig opphengt i 3 treskruer og gummiringer. Totalt resonansfritt skal vite. Frittstående armbase bestående av foten på en gammel komode med tilmålt armbord. dobbeltsidig tape under. Står som støpt. Til pg med v.t.a stemmer tilforladeligt. En pappskive som shims. Arma er forøvrig en Systemdeck med Ortofon Red som lå i skuffen sammen med noen til. Ei arm som nok er tiltenkt en bedre sjebne. Men dette var moro. Skal finne engnet plinth oh lage en til med ei 3009 arm. Den mangler forøvrig baklodd,men jeg finner vel en mutter et sted. Skal se det blir serieproduksjon av dette. Og det spiller faktisk over all forventning. Slik blir det når man kjeder seg og må finne på noe.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Tøft nå snakker vi.
    Det er en platespiller det der, og sikkert ikke veldig low end heller.

    Se på nett og se på diy unipivot med utgangspunkt i en pinne og en spiker.
    Har snekret en lignende selv men ikke hatt noe å sette den på.

    Blei inspirert gitt.


    J
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.513
    Antall liker
    40.981
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ikke noe å si på oppfinnsomheten,det viser seg jo at en kan få god lyd med enkle middler :)
    en riktig Linn killer det der ;)

    mvh
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.850
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hva med det "the governator (mk.2)"
    Ser jo virkelig flotte ut disse spillerne dine :)
    Utrolig hva man får til med litt kreativitet.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.937
    Antall liker
    725
    Spiller sannsynligvis bedre enn de billigste REGA. Iallefall mere driftssikker.
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Dette er hovedspilleren min.Også diy,men tross alt litt mere seriøst bygd. Cncskåret i akryl.3 delt,2chassi og tallerken helt gjenomskinnelig. Med Mayware Formula 4 og,for øyeblikket en AT OC95. Elendig bilde,men har bare et webcam.
     

    Vedlegg

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Måten du avkobler armbase og samtidig fixerer mot underlag synes jeg er genial.

    Ikke spor av ironi så det er sagt.

    J
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Takker så ydmykt.Som sagt så kjenner kreavititeten ingen grenser......(Nu må æ flir..)
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    ;D

    Topp spiller du har snekret deg. Kreativitet på topp plan :)

    jg
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.850
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Steike!
    Den "hovedspilleren" din var jo bare grise lekker......
    Makeløst fint håndverk
    Begynner å friste med en tur til Verdal :)
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Intressan spiller du har slengt opp der må jeg si :) Tøft at det spiller bra også!

    Men, er det ikke mulighet for at treværket kan slå / vri seg over tid? spesielt slike fjøler kan jo lett bøyes avhengig av fuktigheten i rommet, og fuktigheten inne treverket. Tror du det blir noe problem?

    - Stig
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    DEL TO: Dette er så morsomt at jeg drar den helt ut. Den må jo få ei arm i tre også nå da. Dette blir unipivot i en eller annen (ekstrem)form. Kaffe og en blåstrek mens jeg fintenker litt. Fintenkinga liker jeg forøvrig ikke noe særlig,det kan fort gi seg ekstreme utslag. Armkabel får jeg feste på undersiden med noen limdråper. Muligens får den hvile på ei kule i silikonskål. Fant noe slikt i ei skuff. Og så må den vel få seg en PU med trehus eller? Om treverket vil vri seg har jeg ærlig talt ikke ofret en tanke.Dette er jo for nuet,ikke for evigheten og særlig seriøst var det vel aldrig tenkt. Men styggelig moro er det,særlig når det spiller så pass som det tross alt gjør. Fortsettelse følger.........
     

    Vedlegg

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Innleggelse og sterk medisinering anbefales på det sterkeste, for nå har du slått alle rekorder, goverment (he he). Du går Reodor Felgen en høy gang med din audiofile kreativitet! Eller la meg få ytre meg mer korrekt; du er hifi, unnskyld, low-fi verdenens Reodor Felgen!
    Nei, nå må jeg ta meg en tur over til deg, for dette vil jeg komme til bunns i! ;)
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Så var lillebror født. Donor denne gang,en gammel Micro Seiki. Blir en form for understell ell.føtter i morgen. Har noe messingrør liggende.Jeg får se. Men nå begynner det å gå tomt for gammelspillere.Og like bra er vel det,tror jeg. Håper jeg klarte å inspirere noen. Dette klarer selv mor heter det visst. Trearma ligger litt på is til helga. Må gjøre noe matnyttig også. mvh Erlend.
     

    Vedlegg

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Del tre. Høst og vinter,lange kvelder og ikke allt for opphengt i tvmediet gir seg utslag i nye kreasjoner innen low-endkategorien. En gammel projekt 6.1 har gjenoppstått i ny prakt og spiller alldeles fortreffelig med en akg pu. Er ikke veldig fornøyd med motorplasseringen,rent estetisk foretrekker jeg å ha den under tallerkenen,men i mangel av kort nok reim ble det nå slik. En ny kreasjon basert på en Planar 3 er på trappene,så fortsettning føler etter hvert.
     

    Vedlegg

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    imponerende og tøft :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    government skrev:
    Del tre. Høst og vinter,lange kvelder og ikke allt for opphengt i tvmediet gir seg utslag i nye kreasjoner innen low-endkategorien. En gammel projekt 6.1 har gjenoppstått i ny prakt og spiller alldeles fortreffelig med en akg pu. Er ikke veldig fornøyd med motorplasseringen,rent estetisk foretrekker jeg å ha den under tallerkenen,men i mangel av kort nok reim ble det nå slik. En ny kreasjon basert på en Planar 3 er på trappene,så fortsettning føler etter hvert.
    Del tre? Og Planar 3? Hehe. Hva skjedde med trearmen din?
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Nja.......Med tanke på de enorme utviklingskostnadene og den skyhøye kompetansen som ligger bak...............Får tenke grundig gjennom. Tanken var vel å begynne å gi bort noe. Det tar opp plass.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    government skrev:
    Nja.......Med tanke på de enorme utviklingskostnadene og den skyhøye kompetansen som ligger bak...............Får tenke grundig gjennom. Tanken var vel å begynne å gi bort noe. Det tar opp plass.

    Du har ikke vurdert et samarbeid med Ikea ::)



    Mvh. RS
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    ikke så lenge jeg sponses av Europris. (au---utilsktet reklame)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, jeg har en kompis som enda ikke har platespiller! En skam. Så jeg tenkte å gjøre noe med det :D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    government skrev:
    Om dere kjører dere en tur til N.Trøndelag,så.....

    Ah, det forklarer :D Trøndere er flinke folk ;D

    mvh
    sør trønder
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.850
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Artid tråd å lese i igjen når man ligger nyoperert på sykehus. Fantastisk kreativitet og know how, virkelig morsomt
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig morsomme prosjekt du har ;) Og nytt kamera antar jeg ;D
    Kan du ta et bilde til av den akryl spilleren din, litt mer "closeup" ?

    Heia Rosenborg!

    mvh
    Lars
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Hyggelig å høre at allt står bra til Milenko. Vi må få tatt den kaffekoppen når du kvikner til. Tvi-Tvi. Bilder skal bli, Scalars. Er jeg den eneste Trønderen som ikke har noe spesiellt forhold hverken til Rosenborg eller DDE ?
     

    Vedlegg

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.850
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg til den kaffe koppen ja. Den acryl spilleren din er jo aldeles nydelig, virkelig et kunstverk og fantastisk håndverk.
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Den hører vel strengt tatt ikke hjemme i denne tråden,da den kvalifiserer under abolute IKKE low end.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    government skrev:
    Hyggelig å høre at allt står bra til Milenko. Vi må få tatt den kaffekoppen når du kvikner til. Tvi-Tvi. Bilder skal bli, Scalars. Er jeg den eneste Trønderen som ikke har noe spesiellt forhold hverken til Rosenborg eller DDE ?
    Flott spiller, det er sikkert og visst! Jeg driver med et lignende type prosjekt, men har problemer med å bestemme meg for hva slags design jeg skal gå for. Har bla en MG1 arm liggende som jeg har tenkt å bruke( http://adanalog.com/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=30 )

    Når det gjelder Rosenborg, så tok jeg det for gitt, beklager ;) Selv er jeg østlending ;D

    mvh
    Lars
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Kan jeg i tillegg få være så frekk å spørre deg om hvordan du har avkoblet plinth'et fra basen på akrylspilleren?

    mvh
    Lars
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    government skrev:
    Den hører vel strengt tatt ikke hjemme i denne tråden,da den kvalifiserer under abolute IKKE low end.
    Hva er det som gjør akryl = high-end og slakteblokk = low-end?
    I praksis ville jeg sagt motsatt. Det er lite med acryl som er high-end, annet enn poleringsarbeidet, og
    evinnelige prblemer med støv og statisk elektrisitet.

    Arne K
     

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Lars. Det er silikon foringer i alle gjennomføringer,og alle skruer trukket til med samme moment. Arne: Det har du så alldeles rett i. Nå er vel hele Hi-endbegrepet noe som ikke eksisterer,derav valget av low-end. Jeg håper dere oppfatter denne tråden for det den er tenkt til,nemlig rimelig selvironisk og forhåpentligvis litt humoristisk. Litt som en motvekt til et for tiden rimelig kjedelig vinylforum. ( hvilen pu til.......Hvilken arm til............)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.657
    Antall liker
    1.422
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    government skrev:
    Lars. Det er silikon foringer i alle gjennomføringer,og alle skruer trukket til med samme moment. Arne: Det har du så alldeles rett i. Nå er vel hele Hi-endbegrepet noe som ikke eksisterer,derav valget av low-end. Jeg håper dere oppfatter denne tråden for det den er tenkt til,nemlig rimelig selvironisk og forhåpentligvis litt humoristisk. Litt som en motvekt til et for tiden rimelig kjedelig vinylforum. ( hvilen pu til.......Hvilken arm til............)
    ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn