Regnet med det siden jeg syntes det låter veldig bra med Denon AH-D5000 på E-460. De ble kjøpt etter å ha lest tekniske data mens jeg hadde E-450. Måtte spørre siden jeg har null erfaring med head-amps. ;DT A F skrev:HeiTrond_B skrev:Etter det jeg har hørt av Accuphase vil jeg si lyden heller mot det varme, men alikevel detaljert og oppløst. Kall den gjerne "analog". Pluss for lydkvalitet, byggekvalitet og driftssikkerhet. Minus ? :
Lurte på om noen har testet den innebygde hodetelefon forsterkeren i noen Accuphase produkter opp mot noen dedikerte head amps?
Fra E-460 brosjyren: "Dedicated headphone amplifier optimized for sound quality."
Hodetelefon utgangen i Accuphase sine forsterkere er av ypperste klasse og kan måle seg med det beste og du trenger ikkje noken dedikert så lenge du ikkje skal til med hodetelefoner på fleire hundre ohm/tungdrevne. I manualen til Accuphase så er den vel annbefalt opp til 100 ohm .
Bruker sjølv Denon AH-D2000 og det funker som bare det,men den har ein impedanse på 35 ohm.
Om du søker litt i http://www.head-fi.org/ så er det ein del omtaler om Accuphase sine innebygde hodetelefonforsterkere.
Mvh
Terje Arve
For å vite om jeg er interessert i noe, må jeg nødvendigvis vite cirka villedende pris før jeg kan ta en telefon for å diskutere pris. Men det er kanskje bare meg som er sånn?Trond_B skrev:Tror ikke du får noe prisliste tilsendt pr. mail. Liksågreit å spørre om pristilbud på det du er intressert i om jeg kjenner Tor rett.
Hei igjenT A F skrev:Heisann
Er det noken som har lyttet på det nye DAC 30 kortet? Ønsker å høyre inntrykk og sammenlikninger med DAC 20.
Mvh
TAF
Litt gammelt dette nu men, hadde samme kombinasjon men forgjengerene ProAc Response 2.5 og Accuphase E306V for mange år siden, om du er fornøyd med AU24 kabelen din hvorfor ikke prøve med det samme på signal siden, den får jo glimrende omtaler rundt om.hexachordia skrev:Hei Accuphase venner
Da har jeg konvertert til solid state og til Accuphase. Har akkurat kjøpt en E-350 som driver Proac D28. Ikke akkurat noen original kombinasjon, men noe som virkelig låter musikalsk og realistisk i mine ører. Akkurat nå prøver jeg ut forskjellige signalkabler for å optimalisere oppsettet. Lånte WW gold eclipse 6 av Tor på Lyric. Det låt meget oppløst og med et flott dypt lydbilde, men alt for lyst i toppen i forhold til slik jeg ønsker det. Lånte så en Trandsparent musiclink Ultra MM2 som var en flott kabel med stort lydbilde, men noe detaljfattig og mørk i løden. Noen som har tips til signalkabel som kan passe i mitt oppsett? Har AU24 biwire høyttalerkabel som jeg tror er meget bra. Alle forslag mottas med takk!
Hei, jeg hadde dette problemet på en E-308 jeg hadde. Det skulle gå an å pirke ut en liten plugg bak på terminalene, men dette gikk ikke på min E-308. Festet derfor kablene på samme måte som du. Hadde også en A-30 men der gikk det fint å sette inn ht-kablene på normal måte.Nitram skrev:Hei,
jeg har fått meg noen nye høyttalerkabler terminert med bananstikk. Jeg regnet med at det rett og slett var å stikke dem inn i hullet midt bak på høyttalerterminalene på Accuphasen min E-212 (kjempefornøyd med den selvfølgelig), men der var det jo full stopp. Er det noen triks for å få det til? (Synes min løsning ikke er særlig god (se foto)). Hvis ikke så tillater jeg meg å banne i kjerka å si at jeg synes at høyttalertermialene er litt klønete utformet og at de nesten bare er egnet til å ta uterminerte kabler. Kanskje en ide å bytte dem med f.eks furutech terminaler, noen som har erfaringer med det? Takknemlig for hjelp.
mvh. Martin
Da har jeg snakket med folkene på Lyric, og de sier at det ikke går med bananstikk unntatt slik som jeg bruker dem nå. Synes ikke det er noen særlig tilfredsstillende løsning, skrur jeg til så ødelegger jeg jo bananstikkene, så det blir vel å bytte terminalene tenker jeg.Nitram skrev:Hei,
jeg har fått meg noen nye høyttalerkabler terminert med bananstikk. Jeg regnet med at det rett og slett var å stikke dem inn i hullet midt bak på høyttalerterminalene på Accuphasen min E-212 (kjempefornøyd med den selvfølgelig), men der var det jo full stopp. Er det noen triks for å få det til? (Synes min løsning ikke er særlig god (se foto)). Hvis ikke så tillater jeg meg å banne i kjerka å si at jeg synes at høyttalertermialene er litt klønete utformet og at de nesten bare er egnet til å ta uterminerte kabler. Kanskje en ide å bytte dem med f.eks furutech terminaler, noen som har erfaringer med det? Takknemlig for hjelp.
mvh. Martin
Låner en slik for tiden og terminalene suger. Bruker WBT Nextgen Silver med spader 8) passersvært dårligNitram skrev:Hei,
mvh. Martin
Samme gjelder for Accuphase E-450. Spiss syl eller lignende til å fjerne "gummiproppen" i midten, og man kunne bruke kabler terminert med "bananer".Kule-Trygve skrev:Jeg brukte bananstikk på min Accuphase E-550. Man skal fjerne en liten gummipropp bak slik at metallet synes. Dette var på min forsterker gjort av forrige eier på det ene settet av høyttalerterminaler. Jeg brukte ferdig terminerte Tara Labs- kabler fra hifiklubben (med bananstikk). Gikk helt fint på min E-550 i hvert fall. Bare stakk kablene direkte inn bakfra og skrudde til.
Bananplugger skal brukes i hølet i midten på nyere Accuphase produkter ihvertfall. Jeg bruker spader og de går fint inn på E-460 der du har banan.Nitram skrev:Hei,
mvh. Martin
65finger skrev:Låner en slik 210 for tiden og terminalene suger. Bruker WBT Nextgen Silver med spader 8) passer svært dårligNitram skrev:Hei,
mvh. Martin
E210 låner jeg og den spiller superbra!!!Nitram skrev:Opplest og vedtatt, terminalene suger, men forsterkeren synes jeg er flott. Sammen med Sonus Fabrene mine er de det rene dream team.
Det bør vel sies at den begynner å få noen år på baken, jeg er sikker på at nyere produkter har smartere løsninger her.
Uansett det er ikke aktuelt å bytte forsterkeren, men høyttalerterminalene derimot...
mvh. Martin
Takk for alle svar, jeg tror Cappuccino har rett, eldre modeller, eller i alle fall noen av dem, hadde ikke særlig gode/anvendelige høyttalerterminaler, så det blir vel å bytte dem (PM audio har et bra utvalg fra Furutech, får kikke på dem på Hortens messa), ellers ser de jo fine ut Accuphases egne som Trond_B viser bilde av, har du en link til der hvor slike kan kjøpes kanskje?Cappuccino skrev:Jeg tror Accuphases skiftet ut terminalene på flere av sine produkter for litt siden. Jeg har en E-450 selv og her er det ikke noe problem med skikkelige spader. Men på en E-308 jeg hadde tidligere var det atskillig verre... Tror det var samme problemet på E-408 som var forløperen til E450.
gratulerer!Goophy skrev:Det ble en søt, liten A-60.
Greit å være på den sikre siden.
Goophy skrev:Hei,
Har tenkt til å skaffe meg en Accuphase kl. A effektforsterker nå, men er litt i tvil om hvilken vei jeg skal gå.
Den opprinnelige planen var å kjøpe en A-30/35 og muligens gå til innkjøp av enda en om det var behov for det.
Men er det egentlig noen hørbar forskjell på 2x 30W og en A60/65 feks?
Skal drive et par JBL K2, skulle da tro det egentlig holt med en 30W?
Takker for innspill!
Endte med at jeg kjøpte en A-60 og er veldig fornøyd med det.capita skrev:Ville bare komme med noen innspill da jeg tidligere har vurdert K2 før jeg kjøpte Tannoy pRestige.
Jeg har selv en A60 og en P-7000 på effektsiden.
Min erfaring er at K2 IKKE er enkle å drive på en god måte, min opplevelse er at høytaerene også mangler detaljer i toppen, og må matches riktig for ikke å bli lyse. Jeg ville rådet deg til ike å vurdere noe mindre enn en a-65for å drive dem, jeg synes at a-45 er mer detaljert i øverst i diskanten en a-60. Jeg ville følgelig vurdrt 2 stk a-45 i bi-amp komfigurasjon eller en a-65. Vær oppmerksom på at alle Accuphase sine klasse a forsterkere (som jeg har hørt) har mindre krefter i bass registeret enn de med ab drift