Voff skrev:
janly skrev:
Er vel selve produkt garantien det er omtalt på siden du refererer til. Men i følge Tor er det ikke mulig å få service, reparere/bestille original deler om noe ryker.
Ergo tør man ikke kjøpe selv fra Sverige.....
Du kan hilse Tor og si at du (eventuelt) reparerer produktet hos andre som er interesert i å tjene penger. Deler kan fåes siden de ikke er laget av Accuphase.
Du kan også hilse Tor og si at han aldri får meg som kunde og jeg oppfordrer andre til handle hos leverandører som har en mer pragmatisk holdning til sine kunder.
Hvorfor alltid hakke på importør/Tor?? Accuphase er MEGET strikte med alt mulig, det er deres filosofoi, take it or leave it. Tor fikk til og med på pukkelen fordi han publiserte PRISLISTE på nettsiden!!
Så kan en undre seg på japanernes særegenheter, men de er nå en gang der og jeg synes ikke det skal gå utover Tor som gjør en meget god jobb med Accuphase. Jeg har selv brukt utstyr derfra i nærmere tretti år, kvaliteten er udiskutabel, jeg har hatt noe slikt som 15 forskjellige komponenter og ALDRI hatt ett eneste problem! Accuphase er ikke for hobbymekkeren og gjør-det-selv, det holder med å studere et bilde av innsiden på et hvilket som helst apparat så burde det være ganske så tydelig.
At de også er meget bestemt m.h.t. serviceverksted synes jeg er helt naturlig, så har de en viss kontroll med hvem som gjør hva. Det finnes nemlig en produktsalgslovgivning som legger mye ansvar helt tilbake til produsent. Accuphase er, i likhet med mange andre store seriøse hifi-produsenter, eksportører worldwide og må forholde seg til et utall regelverk. At Norge med sin MAXBO-holdning til alt mulig murrer m.h.t. manglende velsignelse til å klå på produktene deres kan nok ikke være styrende for deres policy som bedrift.