Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke enda, den er bare 12 år gammel foreløpig........(A-60)

    Mvh.
    Rolf
    Hva er levetiden på Accuphase klasse A forsterkerne? Jeg tenker på varmeutviklingen og komponentlevetid.
    Hvordan låter de i forhold til Klasse A/B forsterkerne?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har hatt mine A-50V i 20 år. Er det lenge? Alt er jo relativt selvsagt men....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt mine A-50V i 20 år. Er det lenge? Alt er jo relativt selvsagt men....
    Høres bra ut. Skulle jeg kjøpe en E-800 blir det min siste forsterker. Garantert!
    Er grunnen veldig fornøyd med E-370en min....
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg har berre ein AC-1, eg. Likar han godt, litt mørkare enn AC 2, men elles ganske lik. Og no er det komen ny modell, som ingen har høyrt.
    Elles er det flotte forsterkarar eg har høyrt ved nokre høve, men aldri i heimen.
    Burde kanskje prøvd dei store klasse A-trinna, men eg ser ein del utfordringar med heimlån.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    IMG_20191114_124305.jpg

    Melder meg inn i klubben med en A-45 og en C-2120/DA50/AD50. Det er 100% støyfritt ,en deilig sort bakgrunn og alt fremstår som troverdig og uhyre musikalsk. Jeg har også erfart med dette settet at man ikke bør henge seg opp i specs i så stor grad,best å høre og vurdere deretter. Jeg ville ikke trodd det før jeg hørte det at en dempefaktor på "kun" 200 og "kun" 650VA/2x45000uF skulle ha så mektig innvirkning på C1. Med dette settet mangler det ikke på noe, eierglede og kremlyd i skjønn harmoni. Jeg spiller betraktelig høyere med Accuphase enn med andre forsterkere jeg har hatt! Det betyr vel at det forvrenger mindre,eller er det den deilige forvregningen, samma det, ørene er glade!
     

    cfuttrup

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    92
    Antall liker
    60

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    65k når en ny 480 koster 80k er ingen bra deal.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    65k når en ny 480 koster 80k er ingen bra deal.
    Blir ikke sluttprisen på E-480 100K med innstikkskortene?
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    65k når en ny 480 koster 80k er ingen bra deal.
    synes også prisen var noe stiv. det er jo noen lapper ekstra i innstikkskortene, men alikevel synes jeg det er dyrt for en "gammel"modell, da 480 har tatt over.... vet ikke hva prisen "burde" være. selv vil jeg også få mest mulig for mine komponenter når de selges, men det finnes en grense for hvor mye en ønsker å gi for brukt hifi. Vil vel tro jeg får rett rundt 20 for mine 250R, og da føler jeg de er for "gode" å selges til fordel for en integrert 470, og samtidig legge ut 25.000,- Det rimer jo ikke da en ny 250R idag koster 60.000,-
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Hva skal du med to riaa moduler til 10k og 50k!? Det siste er vanvittig dyrt , ekstrautstyr får men sjelden noe igjen for... Men du får vurdere hva du har behov for. Ang prising så fikk jeg min 2mnd gamle Accuphase for 51.4% av ny pris og jeg snappet den etter 10minutter og og jeg er meget godt fornøyd . Riktig pris selger Accuphase som et lyn. Jeger merke til at høyt prisede ligger ute i måneder og år uten å bli solgt, Det er en grunn til det. Hør med Lyric hva du må gi der
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.887
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    65k når en ny 480 koster 80k er ingen bra deal.
    Blir ikke sluttprisen på E-480 100K med innstikkskortene?
    Det blir vel med de nye prisene 102K med kortene,så 50K er vel en grei pris :)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har har en kompis som har Accuphase E210. Er det noen som vet hvor den legger seg i hierarkiet?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    Ring lyric for å få dela på en E-480. :).
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    Ring lyric for å få dela på en E-480. :).
    HAr kontaktet Lyric, og da med innbytte i mine nåværende forsterkere. Kjenner litt på å få bort endel bokser, og ikke minst kabel-salat. Har fått et tilbud på 480 med DAC50 kortet, så jeg sitter å vurderer. vet ikke om de har så mye å gå på i prisen på Accuphase hos Lyric? noe bør de jo uansett klare.

    er bare veldig usikker på lydsignatur opp mot mine nåværende forsterkere. kjenner det skal bli tungt å evt kvitte seg med mine to trofaste følgesvenner fra Ec
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke kjent med at Accuphase skal ha noen lydsignatur . Det låter og måler riktig , så får høyttaler og rom ta seg av karakteren tenker nå jeg .
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Har gått i tenkeboksen, virkelig. Det står egentlig mellom E-480 og E-650. Er det noen som har formeninger om hva en bør velge og hvorfor velge den ene foran den andre?
    Ca 15.000 i prisforskjell med innbytte i mine nåværende forsterkere....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Til dc10ti tror jeg det er e-480 som gjelder da den har litt mer "fres" oppover i registeret. Men begge er knall. Begge er endel kraftigere enn oppgitt også, e650 har mye å gå på når den gå over i ab drift, men da spiller også e480 litt bedre (som er en "ren" ab forsterker). 30w holder iallefall lenge på dc10ti.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    Ring lyric for å få dela på en E-480. :).
    HAr kontaktet Lyric, og da med innbytte i mine nåværende forsterkere. Kjenner litt på å få bort endel bokser, og ikke minst kabel-salat. Har fått et tilbud på 480 med DAC50 kortet, så jeg sitter å vurderer. vet ikke om de har så mye å gå på i prisen på Accuphase hos Lyric? noe bør de jo uansett klare.

    er bare veldig usikker på lydsignatur opp mot mine nåværende forsterkere. kjenner det skal bli tungt å evt kvitte seg med mine to trofaste følgesvenner fra Ec
    Spørs hva du er ute etter:)
    Accuphase spiller veldig «korrekt», men ørevennlig.
    Siste jeg hadde var E460 og E600, etter hva jeg har lest er nyere modeller litt mer dynamiske og lekne i lyden(correct me if Im wrong) noe som er bra.
    Aw250R og 4.8 har jeg hørt mye på, og vil beskrive lyden som litt sonor (mørk) med en enorm pondus og en størrelse på lydbildet som er larger than life :cool:Hvis du liker dette vil du umiddelbart føle du mangler noe med Accuphase, det vil bli åpnere, men slankere, mye slankere.

    Ingen i Sandnes/Stavanger området som har en integrert Accuphase?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Enig med skorob i at 30/60Watt fra E-650 kan bli litt knapt på 92db høyttalere som dc10.
    Jeg har 95-96db høyttalere på A-36 som har samme klasse A utgangstrinn som E650.Her gir meg nok kraftreserver , mens du ville trenger 2-3 ganger mer effekt enn meg. Til normal lytting 75db nivå ligger peakene mine under 1%(-20db) mens på 85db lytting som er høyt men ikke festvolum eller ubehagelig høyt ligger mellom -10 og -3db /50% av klasse A drift.
    Med litt pådrag og på det høyeste jeg syns er behagelig toucher jeg 0db og så vidt over noen ganger. Men dette er Festvolum og ikke langvarig lytting .
    Så det avhenger av volumet du vil lytte på liker du å spille med skikkelig trøkk er nok dc10 + e-650 akkurat i grenseland og 480 bedre valg. Men jeg har ikke hørt noe annet enn A-36...men jeg har hørt A-36 spille fint på 90db høyttalere, men de gir ikke festvolum. Derfor tror jeg din 92db høyttaler ligger i grenseland om du er glad i å lytte på høyt volum . Men de blr absolutt høre og sjekke selv...

    Ps 3dB tilsvarer dobbelt effekt og bittelitt høyere lyd. 6dB 4 dobbelt effekt og noe høyere lyd
     
    Sist redigert:

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Takk for mange gode innspill her! Ja, jeg liker lyden fra Ec veldig godt. Nå er mien 250R brokoblet hos Ec og er i prinsippet lik Nemo, bare med enda større lyttebank. effektmessig yter de nå 830w/8ohm. trenger nok ikke såpass mye effekt lenger på Tannoy'ene, men det skader jo ikke :)

    Jeg er i realiteten ute etter en integrert forsterker som har innebygd RIAA, da det hadde vært greit å bli kvitt endel bokser og tilhørende kabelsalat. Har lenge luktet på Accuphase, da det ser meget innbydende ut og oser kvalitet og eierglede.
    Kan jo også gå med på et kompromiss med å bare bytte pre med nevnte egenskaper....

    Har også sett litt på de største til McIntosh (MA8000 / 8900), men føler det blir litt vulgært og amerikansk.

    Har også lest at Rotel også lanserer Michi-serien på ny, som kan se spennende ut?

    Jeg får tenke og vurdere litt. om en mister endel av ponusen og trøkket, så er nok ikke Accuphase helt i min gate, men kunne vært gøy å prøvd for å danne seg egne lytte-erfaringer.
    Det ligger en E470 på Finn.no til salgs, som er "rett borti gata" for meg. kanskje jeg kan høre med han om jeg kunne fått testet denne hjemme hos meg....
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Aw250R og 4.8 har jeg hørt mye på, og vil beskrive lyden som litt sonor (mørk) med en enorm pondus og en størrelse på lydbildet som er larger than life :cool:
    Dette var en særs treffende beskrivelse!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.269
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    ....

    Har også sett litt på de største til McIntosh (MA8000 / 8900), men føler det blir litt vulgært og amerikansk.

    ......

    Jeg får tenke og vurdere litt. om en mister endel av ponusen og trøkket, så er nok ikke Accuphase helt i min gate, men kunne vært gøy å prøvd for å danne seg egne lytte-erfaringer.
    Det ligger en E470 på Finn.no til salgs, som er "rett borti gata" for meg. kanskje jeg kan høre med han om jeg kunne fått testet denne hjemme hos meg....
    Stol på egne hører du og sjekk ut E-470. den har krefter nok for å få 92dB høyttaler til å spille til fest. Jeg savner i allafall ikke noe pondus og trøkk med Accuphase. Mens dollarglisene til Mc maler med for bred og fet pensel etter min smak, men smaken er som baken.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg glemte litt jeg var i en vennetråd og at noen kanskje kunne misforstå mitt innlegg.
    Jeg synes ikke Accuphase er slank i lyden, men hvis noen har hørt en Aw250 og 4.8 og blitt vant til dens lyd vil en Accuphase i direkte sammenligning høres slank ut, det ville de aller fleste forsterkere.
    Veldig enig i siste innlegg, la egne ører og smak avgjøre hva du liker, og lytt før kjøp, dette kan ikke sies for ofte:)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Får melde min ankomst her, har en E-270 m/AD50 på innkommende, tilbake i Accuphase land, har tidligere hatt en E-306V & E-550 samt cdpéne DP-65V & DP 500.

    Den skal samvirke med Spendor A4 og tiden får vise om det dukker opp en Accuphase signalkilde igjen etterhvert.

    e-270.jpg


    mvh
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Jeg glemte litt jeg var i en vennetråd og at noen kanskje kunne misforstå mitt innlegg.
    Jeg synes ikke Accuphase er slank i lyden, men hvis noen har hørt en Aw250 og 4.8 og blitt vant til dens lyd vil en Accuphase i direkte sammenligning høres slank ut, det ville de aller fleste forsterkere.
    Veldig enig i siste innlegg, la egne ører og smak avgjøre hva du liker, og lytt før kjøp, dette kan ikke sies for ofte:)
    Har vært i dialog med Lyric. Håvard virker til å være en meget service minded mann, det beste jeg har vært borti noen gang av hifi-pushere...
    Han har sendt meg en 480, sammen med DAC50 i posten, slik jeg kan teste denne ut hjemme og teste opp mot mitt nåværende anlegg.
    Det er nå på vei, og jeg ser frem til en helg med mye lytting og testing. Dette blir spennende.... Kommer tilbake med synspunkter når herligheten er på plass i racket
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bare å glede seg... du vil kanskje først oppfatte den som noe tynn i lyden.. men gi den tid, og du finner ut at den faktisk skiller mellom notene på en helt fantastisk måte. Byttet ut mitt McIntosh sett (MC1.2KW og C48) med en E-470 (som senere ble oppgradert til dagens oppsett)... E-470 var helt magisk, og har samme "lydegenskapene" som mitt nåværende oppsett.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Bare å glede seg... du vil kanskje først oppfatte den som noe tynn i lyden.. men gi den tid, og du finner ut at den faktisk skiller mellom notene på en helt fantastisk måte. Byttet ut mitt McIntosh sett (MC1.2KW og C48) med en E-470 (som senere ble oppgradert til dagens oppsett)... E-470 var helt magisk, og har samme "lydegenskapene" som mitt nåværende oppsett.
    Enig,så enig!Det spiller bare "riktig" disse Accuphasegreiene=) Ingen imponatorfaktor som man blir lei av, ikke klinisk,ikke for tynt ;)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    "Accuphase Analog Vari-gain Amplifier" på et kretskort

    E-480:
    E-480.png


    E-650:
    E-650.png


    E-800:
    E-800.png


    Jeg synes det er interessant å se at Accuphase nå har tre forskjellige kvaliteter av AAVA på et kretskort i sine integrerte forsterkere.
    Siste tilskudd E-800 har tatt den balanserte utgaven til E-650 og oppgradert den med teflon-kort og gullforgylte kobberbaner.

    Det skulle vært interessant å høre hva dette har å si for lyden??? Når Accuphase-stæsjet når et visst nivå, så skal det være teflon og gull :p
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tror nok det er begrensa hvor mye dem klarer å hente med de forskjellige :p. Men dem gjør mye ut av det selv iallefall :D.
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Vurderer å bytte ut mine Ec 250R til en mer integrert løsning. Har sett litt på Accuphase (har vel suglet endel på dette lenge). Ligger en E-470 med DAC50 og RIAA kort ute på finn.no som jeg har i tankene. Hva tenker dere her inne om en fornuftig pris for denne? selger antyder 65.000,-

    Spør også i samtidig om noen har erfaringer med match opp mot mine Tannoy Dc10ti. ser flere Tannoy-entusiaster foretrekker Accuphase sammen med Tannoy, så det burde jo være en god indikasjon på at der er god match?

    Hilsen et mulig nytt medlem :)
    65k når en ny 480 koster 80k er ingen bra deal.
    Blir ikke sluttprisen på E-480 100K med innstikkskortene?
    Det blir vel med de nye prisene 102K med kortene,så 50K er vel en grei pris :)
    Kalk_4.png
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett spm til de garvede Accu-fansen..

    Jeg har en DP-67 på hånden for en hyggelig pris, den har en gåen laser, ny laser inngår i kjøpet. Jeg har kontaktet en forhandler i Sverige for å få den byttet/rep via dem, det er en jobb til ca 2-2,500,- inkl rep/bytte av reimen til ”utkastermekanismen", som han kalte den.

    Hva meiner folket er en grei pris for en slik spiller etter reparasjonen? (Har sjekket hifishark og der spriker prisene)..

    mvh
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Tror nok det er begrensa hvor mye dem klarer å hente med de forskjellige :p. Men dem gjør mye ut av det selv iallefall :D.
    Helt nøkternt så er det vel ikke noe tvil om at din C-3850 stiller lydmessig i en helt annen klasse (hvilket den bør). Der er det bare gull og teflon:p
    Jeg er veldig forbauset over hvor forskjellig forforsterkere kan lyde:confused:
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Ett spm til de garvede Accu-fansen..

    Jeg har en DP-67 på hånden for en hyggelig pris, den har en gåen laser, ny laser inngår i kjøpet. Jeg har kontaktet en forhandler i Sverige for å få den byttet/rep via dem, det er en jobb til ca 2-2,500,- inkl rep/bytte av reimen til ”utkastermekanismen", som han kalte den.

    Hva meiner folket er en grei pris for en slik spiller etter reparasjonen? (Har sjekket hifishark og der spriker prisene)..

    mvh
    DP-67 kom i 2003. Accuphase eller ikke, dette er utdatert digitalteknologi. Gamle Accuphase cd-spillere er bare gamle cd-spillere. Ikke noe magi i disse i motsetning til forsterkerne. Jeg ville skygget unna :(
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn