Det er ikke den helt eldste, men ikke den nyeste heller. Dac skal være den samme.Snakker du da eldre eller nyere versjon av EMC 1 UP?Har også Dac50, hvor jeg kjører coax fra CD spiller, var også et betydelig løft i lyden, kontra DAC i Emc1Up
Hei venner av Accuphase,
Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en E-270. Av det jeg har lest om denne så er det aller meste positivt, men har funnet en test som gjør at jeg har noen betenkeligheter: https://www.audiosciencereview.com/...asurements-of-accuphase-e-270-amplifier.6220/
Tester konkluderer med:
"Unfortunately I think there are some serious engineering issues in the pre-amplifier. The XLR input not only generates much worse performance on its own, but also serves to pollute the performance of RCA input! There is not sufficient power/isolation for the pre-amp causing its performance to sag when the unit is asked to produce a lot of power. These are faults that I don't tolerate in mass market products, let alone higher end ones. I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it."
Tanker?
Den slippes ikke för på vår parten 2020...Noen som har prøvd E-800?
Tja måledatene til Accuphase er normalt ærlige og gode og veldokumenterte, ingen grunn til å tvile på oppgitte tall eller Amirms målinger heller. Saken er vel at e-270 ikke er top-of-the-line, men det er noe som bare avsløres av målinger og IKKE med ørene. INGEN hører forskjell på -80dB grums og -110 dB så når E-270 er oppgitt til -92dB på den dårligste inngangen og målt til lignende ( -96dB) så sårer det kun den tekniske stoltheten og noe eierglede at en ikke er like god som topproduktene, som måler strålende, og power ampene også. Selv om jeg er litt skuffet, så er tallene faktisk oppgitt og Accuphase er ærlige om ytslese, det er mer enn man kan si om de fleste andre hifi produsenter.Fått supertester over alt, utenom de som ser på måledata. Mulig det er en noe rar løsning accuphase har gjort, men lydmessig ser det kun ut til å være positivt.
Hva med et resyme for oss som ikke snakker Italiensk?Her er måledata på E-650 folkens, og italiensk anmeldelse
https://www.h-fidelity.com/NewsFiles/Accuphase_E-650_Suono.pdf
Tillitsvekkende presentasjon, iallefall på kort sikt. Om dette er representativt for staben, ser det ut til å gå mot et voldsomt generasjonsskifte om ikke så mange år.
kjenner det er mye av eiergleden, bare å vite hvor nøyaktig og hvor mye arbeid, strenge kontroller og tid som går med til å bygge disse komponentene ..
Det er slikt man er villig til å betale for. Altfor mye overprisa bakgårdsjalla i denne bransjen....
Definitivt. Det utsøkte finishen og kvaliteten, samt at det er håndlaget i begrensa mangder gir eierglede. Mye annet som er dyrt har ingenting som kan forsvare prisen. Svært mye dyrt hifi derute med elendig finish og byggekvalitet.kjenner det er mye av eiergleden, bare å vite hvor nøyaktig og hvor mye arbeid, strenge kontroller og tid som går med til å bygge disse komponentene ..
Det er slikt man er villig til å betale for. Altfor mye overprisa bakgårdsjalla i denne bransjen....
Har nettopp fått en E-270 i hus, og jeg synes at denne funksjonen fungerer bra. Bor i en relativt liten leilighet, og det er ikke forenlig med mye lyd på kveldstid. Med "comp" aktivert så synes jeg at det låter bedre ved lavt volum.hvilke tanker gjør folket ang "comp" - knappen og hva den gjør med lyden? jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det blir "bedre" med denne aktivert, og bruker den ikke... føler den "farger" lyden for mye oppover også.
Comp knappen er den gode gamle loudnessknappen....hvilke tanker gjør folket ang "comp" - knappen og hva den gjør med lyden? jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det blir "bedre" med denne aktivert, og bruker den ikke... føler den "farger" lyden for mye oppover også.
Fint innlegg òg godt å høre at eiergleden og musikkopplevelsene er på topp!Tiden flyr. For 5år siden ble jeg introdusert for Tor på Lyric-HIFI. Fantastisk kar, som jeg snakket mye med senere! Desverre så har han gått bort så alt for tidlig .
Uansett, E-470 ble kjøpt inn på prøve. Prøven falt jeg helt for, og inngikk en deal, om jeg fikk solgt mitt McIntosh oppsett, C-48 og MC1.2KW. MC1.2KW gikk så si ut med det samme, C-48 ble solgt litt senere. Men siden MC1.2KW var det som dro inn mest kroner, så var følgende Accuphase oppsett bestilt:
DC-37 DAC, C-2120 preamp, 2xM-6200 poweramp .
Dæven døtte å fornøyd jeg er med dette. Eneste grunnen til at M-6200 går på bruktmarkedet til tider er at jeg har til tider litt "fornuft" med pengebruken. Men heldigvis står dem her enda.
Og jaggu meg prøvde jeg desperat å selge hele settet, da jeg viste om det ikke ble gjort, ville C-3850 preampen bli handlet inn.
Tiden gikk, og oppsettet ble ikke solgt (mye interesse rundt det da). Så gikk det som det måtte, C-3850 ble handlet inn. Vanvittig pris, men også vanvittig god preamp.
C-3850 blir vel 2år i år, og oppgraderingsspøkelset er helt borte. Til og med min 5år gamle DAC syns jeg holder følge med nyeste DAC'er ifra andre produsenter. M-6200 er bare fantastiske, oppgitt til 1x150watt A/B 8ohm og over 40kg. pr enhet.
5år er ikke lenge, men for meg som har byttet så mye gjennom tidene har dette stått som en bauta i oppsettet mitt, og ser ut til at det blir stående veldig lenge .
Eneste som kanskje ikke står helt i stil er rommet... men det funker .
Fortsatt en Accuphase overentusiast, 5år senere .
Som denne kanskje? Et loppesirkus på håndleddet til 8 mill. kr.Definitivt. Det utsøkte finishen og kvaliteten, samt at det er håndlaget i begrensa mangder gir eierglede. Mye annet som er dyrt har ingenting som kan forsvare prisen. Svært mye dyrt hifi derute med elendig finish og byggekvalitet.
Å eie Accuphase er som å eie et dyrt håndlaga ur...
Så enig med det du skriver her. Var litt skeptisk på å kjøpe Accuphase til å begynne med. Et litt snevert merke jeg alltid har drømt om, men aldri verken hørt eller sett selv. Sendte forespørsel på innbytte av det jeg hadde til Lyric, fikk et tilbud og en 480 med DAC50 sendt i posten fraktfritt for demo. Det gikk 4 minutter før jeg hadde bestemt meg. En eierglede og lyd jeg aldri vil kvitte meg med. Sammenlignet med de 2x250R og 4.8 fra EC er ikke i samme liga engang. Må si 480'en det ble en utrolig god match mot mine Tannoy DC10 Ti. Det er en herlig mid/topp og slam i bunn. Det er en grunn til at Accuphase koster. Det er ikke bare merke en betaler for her, dette er kvalitet til minste komponentHei venner av Accuphase og andre nysgjerrige
Har selv falt ned på Accuphase etter lengre tids vurderinger hvor det til slutt stod mellom Luxman og Accuphase. Hadde også en annen kandidat, men det var en mye høyere prisklasse og hadde ikke norsk importør. Kommer fra en meget god rør forsterker som jeg var godt fornøyd med, men mine Sonus Faber hadde noen utfordringer med rør teknologien. Ønsket var derfor å finne en transistor forsterker som hadde kraft nok til å håndtere last på under 4 ohm og samtidig beholde mye av magien som ligger i mellomtonen og som rør forsterkere ofte løser best etter min erfaring. Jeg har hatt alt for mange transistor forsterkere som kort fortalt ikke har klart å engasjere meg. Noen av de bedre D A/D forsterkerne har nesten fått meg til å gi opp hifi interessen. Det låter så riktig, men dørgende kjedelig. Smak er og forblir forskjellig. Det må engasjere, det trenger ikke være perfekt ift alle antatte riktige hifi parametre. Har selvsagt kun hørt en brøkdel av det som er på markedet, men med hyppig skifting av utstyr i 20 år så har jeg hørt endel.
Lyric kunne levere en ny Accuphase E-480 til meg med DAC 50 som nå har spilt seg inn ett par uker. Bygg kvaliteten er helt fantastisk. Bildene rettferdiggjør ikke på noen måte det man opplever når forsterkeren pakkes ut. Mitt første lydmessige inntrykk er veldig positivt. Er sensitiv til litt mye energi i øvre mellomtone og har nok ofte valgt utstyr deretter som har medført at jeg ikke alltid har den beste oppløsningen. Føler ikke at Accuphase må gå på akkord her, det er oppløst uten at det tipper over. En meget god prestasjon i mine ører.
De første dagene med forsterkeren hørte jeg gjennom 2 album uavbrutt. Jeg tror det knapt har skjedd før.
Det er denne type lyd jeg har vært på jakt etter i lang tid. Er nysgjerrig på Accuphase sine andre forsterker modeller og dac'er, men det får jeg evt se på senere.
E-480 fremstår for meg som tilnærmet den komplette integrerte forsterkeren i betalbar prisklasse. Det skal svært mye til for å få meg over på ett annet merke de neste årene