Fra A-36 til A-48 :
Byttet gikk så fort at jeg ikke fikk sammenlignet side om side, så ingen dobbel-blindtest her( var ganske trygg på valget Uansett siden jeg kjenner Accuphase),men et visst inntrykk sitter jeg igjen med etter et par timer.
Kald fra boksen var det første minuttet ingen åpenbaring, men etter litt oppvarming gikk det fra å være en lys klang til en fyldig varm og klar lyd.
Bassen virker fyldigere og dypere enn A36, rett og slett litt mere trøkk og skyv . Det kan muligens korrelerer med mere krefter og kontroll på høyttaler på de lave frekvensene. Det er noe av Leonard Cohens stil dette uten å bli McIntosch-feit.
Rett og slett deilig lyd vil jeg si. Og Smoke on the Water på full guffe har ikke hørtes så riktig ut siden fatterns åpen baffle høyttaler og rørforsterker tok kvelden litt utpå 70 tallet.
Varm uten å være ullen, klar uten å være Zzspiss. Fyldig bass uten å grumse det til. Kontant når det trengs ,men ikke knastørr stram bass om noen må ha det. Får sjekke med Yello senere...
Så dette var første par timers inntrykk, det skal nytes mye musikk på dette.
PS VU meteret ligger stort sett på 0.01-1% ( -40...-20db) Drar jeg hardt på med >90db peaker i lytte-posIsjon kommer peak hold opp 50% (-6dB) Men så høyt kan jeg aldri spille med noen hjemme...