Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Legg merke til at de nye Accuphasene bruker andre Mosfet transistorer. De tidligere fra Toshiba gikk ut av produksjon . Man kan sikkert spekulere i hva det har å si. Jeg tror det kan ha fremskyndet visse nye modeller.. Dataatrkene på transistorer viser tydelige forskjeller , merker ikke noe negativt ved å ha gått fra A36 til A48 men det skal jo bli bedre med mer kraftreserver uansett
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom E480 og E650, annet enn den har kl.A drift og digitale meter. jeg har E480 nå, og kjenner innerst inne at jeg angrer jeg ikke gikk for E650 - vet ikke hvorfor men noe sier meg at det kunne blitt enda bedre enn det er idag, slev om jeg er superfornøyd med E480...
    480 er en mye mer fleksibel og kraftfullforsteeker som kan drive hva som helst.650 krever lettdrevne høyttalere for å yte sitt beste. Med 480 trenger du ikke bekymdre deg for høyttalerkast. Tror 480 må være den optimale Accuphase .

    EDIT: forbanna små taster på mobil medfører skieleøeif
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Rapport fra et lite eksperiment i dag ; jeg har en A60 som slutt trinn, den blir som kjent ganske varm og nå som sommeren er for dør har jeg derfor anskaffet en Hypex Ucd400 stereo for å se om den kan gjøre nytten. Etter at jeg hadde koblet opp denne i stedet for A60 (ellers alt likt), latt den varme seg litt og satt på en kjent låt gikk det ca.30 sek før samboer dukket fra et annet rom, gren på nesen og erklærte at dette var ikke i nærheten en gang.....(og hun er til vanlig fullstendig uinteressert i HiFi).....
    Jeg må jo gi henne rett men siden jeg har noe å forsvare(har jo kjøpt A60) så er det jo greit med bekreftelse fra nøytralt hold;-)
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Samme skjedde når jeg fikk låne en ganske påkostet dac. Frem til da bruke vi den innebygde i Node 2i. I det øyeblikket hun kom inn på stuen så sa hun «den der blir vanskelig å sende tilbake». Siden hun er stor fan av Sivert Høyem spilte jeg noen låter av han. Endte med av vi kjøpte dacen sammen og ikke fra hobbybudjettet mitt😁
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.635
    Sted
    Oslo
    Samme skjedde når jeg fikk låne en ganske påkostet dac. Frem til da bruke vi den innebygde i Node 2i. I det øyeblikket hun kom inn på stuen så sa hun «den der blir vanskelig å sende tilbake». Siden hun er stor fan av Sivert Høyem spilte jeg noen låter av han. Endte med av vi kjøpte dacen sammen og ikke fra hobbybudjettet mitt😁
    That's the way to keep a good and profitable marriage
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Sånn i følge Accuphase's egen modellportefølje, burde det ikke være en E-680 på vei? Eller stopper 6-serien på E-650?
    E-650 kom ca oktober 2017 og etter "normal" Accuphase utskifting syklus så vil denne muligens bli skiftet ut neste år, og neste år vil Accuphase bli 50 år så muligens får vi se noen jubileums modeller, hvem vet, vel utenom Accuphase selv da..! :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Den har vel en volum loudnessfunksjon som sikkert bidrar positivt til opplevelsen. Har du den aktiv ?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    E-650 kom ca oktober 2017 og etter "normal" Accuphase utskifting syklus så vil denne muligens bli skiftet ut neste år, og neste år vil Accuphase bli 50 år så muligens får vi se noen jubileums modeller, hvem vet, vel utenom Accuphase selv da..! :)
    E-800 er 50 års Jubileumsmodell, så tvilsomt at de gjør noe videre sprell med E-650 av den grunn.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    .. dem skriver også at c3900 er en slags 50 års modell. 😃. Tror kanskje dem har drøyd strikken så mye nå på å finpusse lyden etter sin smak, at nye modeller kun kommer når det begynner å bli dårlig med deler. Dp430 brukte vel DAC ifra den nedbrente akm fabrikken, ble erstattet med en med ess tidligere i år. Men dem kan kanskje plutselig komme med en "ny"M8000 🤤🤤, ikke at m6200 virker å ha noe manko på effekt og krefter men.. 😁😁😁🤘
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har samme erfaring....
    Her også, brukte min 370 kun som pre en periode og det fungerte svært godt. Kjekt med loudness og tonekontroll muligheter. Bruker litt ekstra bass uten noen merkbar degradering i lyden.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det er samme gain på minste klasse A effekttrinnet? Går det an å bruke pre-out og biampe med et klasse A trinn? Tenkte da klasse A på topp og bruke ab forsterkeren i 370 til bunn.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Takk, men trenger litt mere kjøtt, vet ikke om dette er en bra konfigurasjon, blir det noen timingproblemer med en slik oppkobling f.eks? Kjenner heller ikke gain nivået i 370
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.328
    Antall liker
    3.438
    Sted
    Sunnmøre
    Takk, men trenger litt mere kjøtt, vet ikke om dette er en bra konfigurasjon, blir det noen timingproblemer med en slik oppkobling f.eks? Kjenner heller ikke gain nivået i 370
    Eg kan ingenting om Accuphase, og følgjer berre venetråden av rein interesse, men eg trur eg har lese at @Dire Wolf gjer (nesten) dette og er hinsides nøgd med resultatet.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    480 er en mye mer fleksibel og kraftfullforsteeker som kan drive hva som helst.650 krever lettdrevne høyttalere for å yte sitt beste. Med 480 trenger du ikke bekymdre deg for høyttalerkast. Tror 480 må være den optimale Accuphase .

    EDIT: forbanna små taster på mobil medfører skieleøeif
    Hei Balle, ja har byttet litt.
    M1
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    På tide å gratulere ?
    Idag skriver vi 6/6 og jeg lurer bare på om min invitasjon til de 2 kundenes innvielsesfest av deres nye forsterkere
    ble borte (også)..
    idet Lyric iflg poster på her fikk inn nytt parti varer må vel de 2 kundene nå endelig ha fått forsterkerne sine ?????

    Noen som var der? Drit i kaka -åssen var børsten? -og viktigst av allt -hvordan var lyden??
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Da har info om Accuphase DP-450 kommet på Accuphase sin internasjonale hjemmeside for de som ønsker å lese litt mer om denne cd spilleren, klikker man f.eks på "technical information" vil man kunne lese om forskjellene på DP-450 kontra DP-430 og ellers lese om hva som er blitt gjort med den nye DP-450..! :)

     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.635
    Sted
    Oslo
    Er nok fullstendig kjørt/rørt i hue.
    Skulle ønske Accuphase hadde lagd noe rør greier.
    Får vel holde meg til Luxman og McIntosh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    GLAD for at de ikke lefler med Schnee von Gestern.... :cool:
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Er det sånn at accuphase e270 slår seg av automatisk etter et par timer når ekstern kilde skrues av?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, fy søren for et merke. Man kan gønne på med gammal 80 talls uten at en hvitsnipp audioscience klasse D del stopper festen....med en drittdac til 600 spenn som kilde, så blir det fest lel
     
    Sist redigert:

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    232
    Antall liker
    219
    Sted
    Oslo
    Hei, har kjøpt mitt første Accuphase produkt. Accuphase F-20 to veis delefilter. Meget fornøyd ( : Bruker det til LP ( 10 " ) via en DP 6.1 og HP ( 6.5" og 3/4" ) via en Hiraga 30W.

    Før jeg skaffet F-20 så hadde jeg et elektronisk filter som delte på 200 Hz, dette ble valgt i samråd med Troles Gravesen. Da han var kjent med mitt type 3 veis system og elementene. I F-20 filteret sitter det 100 Hz kort. Spiller bra men er sugen på og teste et 180 Hz kort ( FB-180 ). Vet dette også kom i F-30. Har kommet over et kort til 9000 kr, og en som kunne modifisere kortert til nesten samme pris ( begge i utlandet ).

    Så.... er det noen her som har eller kjenner noen som har et FB-180 kort liggende eller evt imontert i produkt?

    Skulle gjerne ha prøvd et et par dager før jeg bestemmer meg og gå for det.

    Får selfølgelig mitt ( 100 Hz ) på lån ved prøving.

    Mvh Frank
     

    Jasså

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    193
    Torget vurderinger
    7

    På tide med litt "motgift" her nå..... Accu Style!




    Vis vedlegget 727886
    Lugn "cool groove for laxing in the sunset, grooving with margeritas!"
    Fra skiva "The antidote", bra plukka Sluket, matcher muligens ikke "the feel today" men skal definitivt med på tur i morgen, Yi-ha - Approbert!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.694
    Torget vurderinger
    23
    Hele albumet er bra, inkl. en helsløy versjon av "So What"
    Har du ikke denne LP'en så er det bare å levere inn horna o_O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn