Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.429
    Torget vurderinger
    23
    Nuvel...... 🤔 :LOL::LOL:
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kilde til accuphase e270? Tenkte på dac 60. Kanskje begynne med bluesound node. Eller kanskje bryston bda-3 og apple tv? :)
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.038
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Kilde til accuphase e270? Tenkte på dac 60. Kanskje begynne med bluesound node. Eller kanskje bryston bda-3 og apple tv? :)
    Jeg er såpass fornøyd selv med da50 at jeg sier da60, garantert synergi og ryddig å slippe et ekstra komponent i benken.
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    236
    Antall liker
    223
    Sted
    Oslo
    Hei, jeg sa jeg trengte et 180Hz kort til min F-20. Så skrev jeg at F-30 har samme, jeg mente F-25 ( ; Frank
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.429
    Torget vurderinger
    23


    Knock yourselves out!

     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Og kvittering på toppen !!!!orden i sysakene
    Helvete for et anlegg , han kunne driti i kablene og heller gitt forsterkerne til meg som gave!!
    Kablene er verdiløse for meg , men M-6200 hadde vært noe å ha..

    Hvordan han kan be om 2.2 mill når ny prisen av elektronikk og høyttalere er 1342000 ? Og nyanskaffelsesprisen av siste modell er 1.562k? Kablene er jo verdiløse for mange

    Å skjønner , åpen for bud selvsagt basert på nypris..Den nye heldige eier får bare slå til og melde seg inn her. Blir spennende å se om det selges samlet eller oppdelt..
     
    Sist redigert:

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Du bør gå for en Accuphase C-280


    En av Accuphase sine mesterverk 😊
    Hvordan synes du P-600 spiller i forhold til andre
    effektforsterkere som du har eid?
    Ja jeg er stadig på utkikk etter en C-280😉 men de er ikke lette å finne.
    Har sammenlignet litt frem å tilbake og holdt meg til Audio Innovations L2 pre denne gang. Effekt har jeg byttet mellom P-600 Og ML NO 27,5. jeg trenger litt tid imellom bytter så så det går ikke så fort her. Men ML overbeviste den første uka før jeg egentlig merket at dette er ikke bare nytt å spennende, noe manglet både i bunn å topp.. jaja får prøve p-600 igjen da🙄 merket det med en gang at her var det både mer bunn og bedre i toppen. Mye mer behagelig lyd i P-600. Hvertfall på denne preen. Får teste med annen pre etterhvert.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært interessant å hørt en Accuphase AB sluttforsterker direkte sammenlignet med Klasse A variant. Det er AB de japanske ingeniørene vil lage, mens kundene etterspør. Klasse A…. Sa Accuphase sjefen i en YouTube video. klasse A går jo over til AB når merkeeffekten nås.. men jeg merker ingen endring i lyden på høyt nivå, men selv i peakene er jeg ikke over 0dB så det er nok innenfor A området stort sett. Får håpe på en Lyric demo på Hortensmessa i år.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er nå veldig fornøyd med min klasse A/B Accuphase....
    Tipper den varer livet ut.....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Aldri ab testet, man aldri tenkt at nå høre jeg på klasse A av accuphase kontra AB. Tor (rip) mente AB var det beste for mitt bruk: rock'n'roll. Jeg har iallefall ikke noe behov for å bytte mine m6200 🤪.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    A/B utnytter hardware ressursene bedre og mer økonomisk. Klart Mest watt for penga må være E480, Kan jo bypasse pre-delen og bruke sluttrinnet direkte om man vil . Da har man en A36 med AB til 200 watt!
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg fikk spörsmålet om hvorfor jeg valgte kl A denne gangen framfor A/B av Lyric, og for meg, som stort sett spiller moderat og relativt lavt så er det enkelt, kl A er ”på" med en gang selv med lave volum, og bibeholder de egenskapene jeg verdsetter ved min lytting!
    Ser helt klart att A/B hadde värt mer tingen om det var rock´n roll all day!!

    mvh
     
    M

    MusicBear

    Gjest


    Knock yourselves out!



    Knock yourselves out!

    Altså, man får en god bil, bare for det kablene koster. Og man får en rå SUV å kjøre til hytta for det hele dette anlegget koster. Allilevel, dersom jeg hadde hatt nok penger til å kjøpe det - solgt! For med dette anlegget i stua trenger man kanskje ikke en fet SUV med V8 for å nyte livet på ei hytte - har sånn respekt for alle som unner seg musikkanlegg i denne klassen. Og man må jo ikke fortelle folk flest hva disse medfølgende kablene koster, om Lotto’n skulle slått inn så selger måtte endret annonsen til «solgt»
    :cool:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Sånne halvdyre anlegg er vel ikke noe tøft. Det er når det rundet 30 mill det begynner å bli tøft.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Flotte saker. Ledningene kan brukes til å binde opp roser og skremme måker fra båten, men bortsett fra det er dette det beste fra den fronten siden de kom opp med laminerte kniver, forkrøpla busker og... vell, siden laminerte kniver og forkrøpla busker. EDIT en og annen akvarell samt papirhus.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Flotte saker. Ledningene kan brukes til å binde opp roser og skremme måker fra båten, men bortsett fra det er dette det beste fra den fronten siden de kom opp med laminerte kniver, forkrøpla busker og... vell, siden laminerte kniver og forkrøpla busker. EDIT en og annen akvarell samt papirhus.
    Du som forsøker å drite ut folk som nyter musikkanlegg som dette… Hvorfor deltar du ikke på et gjenbruks-forum «mest mulig for pengene» - forresten?

    Skal gi deg et eksempel; et hus med reell bygningsmessig verdi 5 millioner kjøpes lett til en overpris av 30 millioner med attraktiv beliggenhet i «Oslo 3 & omegn»

    Hadde følt meg mer driti ut med et hus over-betalt som dette, enn å ha over-betalt noen hundre tusener på et musikkanlegg alle dere kloke mener spiller like godt til kun 20-30.000 kroner…

    (Personlig skulle jeg over-betalt et hus for å slippe å bo i Oslo området, uten at det har noe med saken og gjøre.)

    Er det kun meg & en knapp håndfull andre som tør/kan glede seg over tanken på å eie et dyrtog flott musikkanlegg?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    Etter boligprisfallet tidlig 90tall satt jeg med anlegg til nypris over boligverdi
    Naboen hadde bil verdt det dobbelte av sitt hus.
    Mitt anlegg nyter jeg(med noen oppgraderinger) fortsatt.
    Naboens bil er nå et kjært veteran prosjekt hos en kompis
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    For min del, som nyheitsopplesaren i NRK Radio / The Julekalender til stadighet repeterte da det var snakk om å legge OL til Trondheim....

    Spiller ingen rolle ka det kosta berre det blir billig....


    Det gjelder berre å handla smart. Har ikke kjøpt en ny -/fi kompnent på over 30 år og det vil heller aldri skje.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Du som forsøker å drite ut folk som nyter musikkanlegg som dette… Hvorfor deltar du ikke på et gjenbruks-forum «mest mulig for pengene» - forresten?

    Skal gi deg et eksempel; et hus med reell bygningsmessig verdi 5 millioner kjøpes lett til en overpris av 30 millioner med attraktiv beliggenhet i «Oslo 3 & omegn»

    Hadde følt meg mer driti ut med et hus over-betalt som dette, enn å ha over-betalt noen hundre tusener på et musikkanlegg alle dere kloke mener spiller like godt til kun 20-30.000 kroner…

    (Personlig skulle jeg over-betalt et hus for å slippe å bo i Oslo området, uten at det har noe med saken og gjøre.)

    Er det kun meg & en knapp håndfull andre som tør/kan glede seg over tanken på å eie et dyrtog flott musikkanlegg?
    Gud bedre. Det er av sine egne etc etc. Kabler hører til i dass. Jeg har rikelig med hifi fra der sola står opp . A60, a75, a30, 2xp4500, dp750, c2450, dp800 og dc801. Fornøyd? Det betyr fortsatt at laminerte kniver og manga ( glemte det) er det eneste nye de har kommet opp med. Etter at to velfortjente moderne bomber tvang dem til å møte MacArthur. Accuphase er bra det, men hvem bryr seg om ledninger?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vil nå ikke si att kabler med Accuphase hører hjemme i dass eller den ytterst idioti hva pris angår, deres egne (signal) kabler duger veldig godt med egen elektronikk og resten i kjeden behöver ikke väre overpriset heller, men å si att det ikke har noe å si?!...nääääh..

    mvh
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Å sidestille ledninger med forsterkere fra Accuphase er som å antyde det var setetrekket som gjorde Lancia 037 til til Quattroslakter.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Å sidestille ledninger med forsterkere fra Accuphase er som å antyde det var setetrekket som gjorde Lancia 037 til til Quattroslakter.
    Nå vet jeg ikke helt hva du snakker om, det håper jeg du gjør selv, jeg slår kun ett slag for Accuphase´s egne signalkabler og att resten av nødvendig kablage ikke behöver väre av det mest kostbare slaget!

    mvh
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Ledningene i annonsen var utopisk komiske. Så latterlige at det ikke bør prates om. Du har rett i at Accuphase leverer fine slike til grei pris. Litt kostbart (sa brura) men bra. Unnskyld for slurv.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    DG-68 digital voicing Equalizer anmeldt i augustummeret av Sterophile ute nå.

    Et litt spesielt produkt med smalt marked, synd de ikke anmelder et noe mer gjengs produkt som E480 eller A75 eller noe
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Trenger ikke test for å låte bra. 👍🏻. 🤓. Men er mye test av accuphase i Tyskland?!?!
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ledningene i annonsen var utopisk komiske. Så latterlige at det ikke bør prates om. Du har rett i at Accuphase leverer fine slike til grei pris. Litt kostbart (sa brura) men bra. Unnskyld for slurv.
    Komiske, eller kanskje triste og frastøtende. Et kvalitetsmessig og etisk lavmål å ta slik pris for noen ledninger. Kontrasten til Accuphase kvaliteten hvorfra ledningene henter legitimitet er slående.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn