Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Gleder meg til å gå ned i antall dingser (færre av/på knapper å trykke på, og færre fjernkontroller):

    Rega Saturn-R, Accuphase E-480 og Franco Serblin Ktêma. That's it. (Kanskje jeg kobler på min gamle Tandberg TCD-340A)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gleder meg til å gå ned i antall dingser (færre av/på knapper å trykke på, og færre fjernkontroller):

    Rega Saturn-R, Accuphase E-480 og Franco Serblin Ktêma. That's it. (Kanskje jeg kobler på min gamle Tandberg TCD-340A)
    Drømme kombo, hiv på en Accuphase DP-430/450 og du er langt på vei i mål ;)

    mvh
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    303
    Sted
    Minhus
    Jeg vurderer å kjøpe Accuphase og ser også på muligheter å kjøpe brukt.
    Hvordan er garanti / reklamasjon når du ikke er første eier og kjøper en nyere modell?

    Før ble mine høyttalere, ATC SCM 11, drevet av en Hegel H190 som jeg nå har solgt.
    Tenker på E-280/380/480 men lurer på om E-280 er kraftig nok for SCM-11?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det går aldri i stykker :D , jeg kjøpte min E-270 brukt og selger sa at det er tilnærmet evighetsgaranti på de som er solgt gjennom norsk importør/forhandler.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    303
    Sted
    Minhus
    Jeg så en E-270 til salgs på finn for ikke lenge siden.
    Var i ferd med å kjøpe, men det ble ikke noe av...

    Spørsmålet er mer praktisk en noe annet, type "just in case" :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg så en E-270 til salgs på finn for ikke lenge siden.
    Var i ferd med å kjøpe, men det ble ikke noe av...

    Spørsmålet er mer praktisk en noe annet, type "just in case" :)
    Det var den jeg fikk tak i. Den føles kraftig, mine høyttalere er ikke så ulike dine og det fungerer kjempefint i en stue på ca. 20 kvadrat.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg vurderer å kjøpe Accuphase og ser også på muligheter å kjøpe brukt.
    Hvordan er garanti / reklamasjon når du ikke er første eier og kjøper en nyere modell?

    Før ble mine høyttalere, ATC SCM 11, drevet av en Hegel H190 som jeg nå har solgt.
    Tenker på E-280/380/480 men lurer på om E-280 er kraftig nok for SCM-11?
    Det skjer en del(ganske mye faktisk) i fra 280 til 480 ikke bare krefter. 480 har et helt annet lydbilde enn de mindre. 370 og 480 er de siste jeg har hørt av de og 370 har mindre oppløsning og bånn. Men felles er jo at det er Accuphase🥰og eiergleden og det å vile øynene på teller mye😁. Du trår ikke mye feil med noen av de.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    De mindre integrerte har muligens et litt "varmere" lydbilde enn de større. De større ligner mer på Luxman kanskje ? Hodet er stukket frem, kom med synspunkter :)
    Edit, og med mine studiomonitorer blir det ikke feil med en litt varmere lyd...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Det skjer en del(ganske mye faktisk) i fra 280 til 480 ikke bare krefter. 480 har et helt annet lydbilde enn de mindre. 370 og 480 er de siste jeg har hørt av de og 370 har mindre oppløsning og bånn. Men felles er jo at det er Accuphase🥰og eiergleden og det å vile øynene på teller mye😁. Du trår ikke mye feil med noen av de.

    E-370 har da formidabel oppløsning. Selv sammenlignet med de Audio Research forsterkerne jeg hadde før til mange ganger prisen...
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    303
    Sted
    Minhus
    Muligens går Accuphase ikke i stykker, men det skal nok være en garanti ordning/vilkår rundt tema.
    Tenk at jeg blir den "heldige" som får mandag morgen modellen...:oops:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Muligens går Accuphase ikke i stykker, men det skal nok være en garanti ordning/vilkår rundt tema.
    Tenk at jeg blir den "heldige" som får mandag morgen modellen...:oops:
    Liten sjanse for det. Accuphase produktene er de grundigst bygget og testede på markedet. Hvert eneste produkt som forlater fabrikken blir målt og testet i ett døgn; deriblant under vibrasjon.
    Men, kjøper man brukt, kan den jo har vært eiet av en mandagseier. :LOL:
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg vurderer å kjøpe Accuphase og ser også på muligheter å kjøpe brukt.
    Hvordan er garanti / reklamasjon når du ikke er første eier og kjøper en nyere modell?
    Garantien utløper vanligvis etter 1 år. Er produktet kjøpt i Norge (av en privatperson) er produktet omfattet av den (sær-Norske) reklamasjonsretten. (Mot gyldig kvittering). Den gjelder 5 år fra opprinnelig kjøpsdato uavhengig av eierskifter. I UK følger f.eks. Garantien første eier om ikke annet er nevnt.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    303
    Sted
    Minhus
    Da så jeg en E-480 på finn.
    Dessverre igjen en med AD-50, som jeg ikke er interessert i.
    Selv bruker jeg kun strømmetjenester og CD, så en DAC-50 er mer på sin plass.

    Er usikker om det er (denne) E-480 det blir men ...
    Er en AD-50 kort lett omsettelig ved mer eller mindre normal pris eller er det en helt håpløst sak?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    AD 50 er en ganske grei riaa, man kommer relativt langt med! Burde ikke være for vanskelig å omsette for en grei pris!!

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Annenhåndsverdien på Accuphase er høy ser jeg. Ser også ut som om de blir solgt relativt fort...
    Gode nyheter for eiere. Gjør det mer fristene å oppgradere selv om det synes unødvendig... :LOL:
     
    Sist redigert:

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Noen av dere som har tanker rundt eller enda bedre: Noen av dere som har hørt komboen Accuphase E-800 og Franco Serblin Ktema høyttalere? Jeg bruker for tiden Sonus Faber Guarneri Evolution sammen med min E-800 og synes disse spiller helt magisk sammen. Men må innrømme at jeg godt kunne tenkt meg å teste ut Serblin Ktema høyttalerene....
    DSC00790.jpeg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nominal Impedance: 4 ohm (minimum 3, 2 ohm at 70 Hz)
    Sensitivity: 92 dB/W/m

    Ikke umulig at det vil spille knallbra :D.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Det går aldri i stykker :D , jeg kjøpte min E-270 brukt og selger sa at det er tilnærmet evighetsgaranti på de som er solgt gjennom norsk importør/forhandler.
    Garantien utløper vanligvis etter 1 år. Er produktet kjøpt i Norge (av en privatperson) er produktet omfattet av den (sær-Norske) reklamasjonsretten. (Mot gyldig kvittering). Den gjelder 5 år fra opprinnelig kjøpsdato uavhengig av eierskifter. I UK følger f.eks. Garantien første eier om ikke annet er nevnt.
    I Norge er det 2 års garanti/reklamasjon som er minimum, en forhandler som prøver å si noe annet er en løgner jeg ikke ville handlet med. Alt av stereo faller inn under 5 års reklamasjonsrett i tillegg.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere som har tanker rundt eller enda bedre: Noen av dere som har hørt komboen Accuphase E-800 og Franco Serblin Ktema høyttalere? Jeg bruker for tiden Sonus Faber Guarneri Evolution sammen med min E-800 og synes disse spiller helt magisk sammen. Men må innrømme at jeg godt kunne tenkt meg å teste ut Serblin Ktema høyttalerene.... Vis vedlegget 780988
    Hei, kun spilt E-800 med BG Radia LA800 som har 91 dB (bånd elementer). Kunne tenkt å testet med Fyne Audio F1-12 https://www.stereofil.no/hoyttalere/gulvstaaende/fyne-audio-f1-12
    M1
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Sånn passe. Ikke stort å vente på mao.

    ???

    Synes dette høres bra ut:


    What would you like to know about the all new Accuphase? Clean and sweet treble – ticked. Rich and colorful mids – ticked. Wide and deep soundstage – ticked. But these are not new things, rather a usual Accuphase list of traits. So, is the E-5000 different? It is – it improves over its predecessors by how sophisticated and transparent it is sounding, as well as by its bass performance. To me, this Accuphase is a completely new league by company’s standards.

    The Accuphase E-5000 is a fantastic integrated amplifier

    100% reference
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    ???

    Synes dette høres bra ut:


    What would you like to know about the all new Accuphase? Clean and sweet treble – ticked. Rich and colorful mids – ticked. Wide and deep soundstage – ticked. But these are not new things, rather a usual Accuphase list of traits. So, is the E-5000 different? It is – it improves over its predecessors by how sophisticated and transparent it is sounding, as well as by its bass performance. To me, this Accuphase is a completely new league by company’s standards.

    The Accuphase E-5000 is a fantastic integrated amplifier

    100% reference
    Bare et forsøk på en spøk, for å erte litt. Selvfølgelig er dette bra saker. Det er vi jo vant med fra Accuphase.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Da er den på plass:

    IMG_2473.jpeg

    Minimalistisk. CD-Integrert-høyttalere. Og ikke noe avansert rack.

    Blir vel bra når høyttalerne kommer. BTW: Firmaet "Franco Serblin" bruker Accuphase selv i utviklingen av sine høyttalere (Accordo, Essence og Ktêma)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Blir vel bra når høyttalerne kommer. BTW: Firmaet "Franco Serblin" bruker Accuphase selv i utviklingen av sine høyttalere (Accordo, Essence og Ktêma)
    Bra. Tror jeg skal anskaffe meg Accordo Essence til Accuphasen min når økonomien tillater det....
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    303
    Sted
    Minhus
    Leter fortsatt etter en Accuphase integrert , type E-380, E-470 eller E-480 muligens E-280 (men litt for lite kanskje).
    Kanskje det er noen her på forumet som kommer til å selge... :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.485
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere som har tanker rundt eller enda bedre: Noen av dere som har hørt komboen Accuphase E-800 og Franco Serblin Ktema høyttalere? Jeg bruker for tiden Sonus Faber Guarneri Evolution sammen med min E-800 og synes disse spiller helt magisk sammen. Men må innrømme at jeg godt kunne tenkt meg å teste ut Serblin Ktema høyttalerene.... Vis vedlegget 780988
    Det høflige må være å si at de må høres før kjøp…
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Leter fortsatt etter en Accuphase integrert , type E-380, E-470 eller E-480 muligens E-280 (men litt for lite kanskje).
    Kanskje det er noen her på forumet som kommer til å selge... :)
    Når E-5000 dukker opp havner det nok en E-480 eller 2 på torget her😊
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg har bare hørt Ktêma en gang, men leste på et forum en som hadde sammenlignet dem med SF Aida. Han foretrakk Ktêma.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.485
    Torget vurderinger
    2
    Bare å følge med på Finn , Torget og hos Lyric. Jeg var heldig og hanket inn mine 10min etter at de var lagt ut. Mens en innbytte hos Lyric lå noen uker før den fant ny eier.
    Lag et søk med varsling så får du beskjed …
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn