Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Bare å følge med på Finn , Torget og hos Lyric. Jeg var heldig og hanket inn mine 10min etter at de var lagt ut. Mens en innbytte hos Lyric lå noen uker før den fant ny eier.
    Lag et søk med varsling så får du beskjed …
    Takker for tipset :)
    Har alle rede lagt inn søk på flere steder, så det skal gå bra om det kommer noe jeg er interessert i.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg flyttet mine Guarneri memento opp fra kjelleren og koblet dem opp her på stua. De spiller virkelig godt sammen med E-480.

    IMG_2474.jpeg


    Det er ikke så mye som skal til når komponentene er bra. Det er selvfølgelig ikke et billig anlegg, men ikke helt over the top. Jeg føler ikke at det mangler bass heller, selv om det selvfølgelig ikke går helt i bunn. Orgelmusikk med stort kirkeorgel er nok ikke det som vil lyde best her.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Da er jeg i ferd med å ta avgjørelse på en E-380.
    Det jeg lurer på, er det "bedre" å kjøpe DAC-60 eller gå for en ekstern DAC (Denafrips Ares II).
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Da er jeg i ferd med å ta avgjørelse på en E-380.
    Det jeg lurer på, er det "bedre" å kjøpe DAC-60 eller gå for en ekstern DAC (Denafrips Ares II).
    Jeg har stor tillit til at Accuphase vet hva de gjør når de lager en DAC, jeg sjøl er på jakt etter en Accuphase DAC,
    DAC-40 bruker chip fra Texas Instruments, DAC-50 bruker chip fra AKM og DAC-60 bruker ESS Sabre.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Har eid DAC 50 som er en meget god DAC, skal du ha ekstern kan jeg anbefale DC37.
    M1
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Da er E-380 med DAC-60 bestilt hos Lyrichifi.
    Forsterkeren blir levert på fredagkveld og DAC kortet blir levert når den er tilgjengelig.
    Dette blir en smykke på stua.
    Gleder meg :love:
    Gratulerer med et fantastisk produkt. Følelsen når du kobler opp dette i stua er utrolig. De gir eierglede og følelsen av å være bygget for evigheten. Du kommer til å bruke anlegget enda mer enn før. (y)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da er E-380 med DAC-60 bestilt hos Lyrichifi.
    Forsterkeren blir levert på fredagkveld og DAC kortet blir levert når den er tilgjengelig.
    Dette blir en smykke på stua.
    Gleder meg :love:
    Moro med noe nytt, men fort gjort at det der blir din siste forsterker også ;). Blir spennende å se hvor "langt" den kan dra de relativt tungdrevene ATC'ene dine :).
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Min "lille" E-270 fungerer i hvertfall veldig bra med mine ProAc som er oppgitt til 88db/1w. Det er bare å mate på. :)
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Moro med noe nytt, men fort gjort at det der blir din siste forsterker også ;). Blir spennende å se hvor "langt" den kan dra de relativt tungdrevene ATC'ene dine :).
    Forsterker er en kompromiss:cool: , fruen vil ikke ha noe som helst i stua.
    Så ble det en runddans med "hot or not" før Accuphase ble godkjent (heldigvis).
    Før var det en H190 som nå blir erstattet med E-380.
    Vi liker å sitte på sofaen og lytte til musikk mens vi leser og bare slapper av, der er det ingen TV, kun utsikt.
    Det er som regel ikke høytnivå, men det kan hende... er ikke redd for at dette ikke går.
    Uansett, nydelig utseende og fantastisk lyd, gleder meg.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg sikler litt på å bytte til Accuphase forforsterker, men aner jo ikke om det vil gi meg bedre lyd enn med PrimaLuna'en jeg har nå, og som jeg synes er ekstremt god. Importøren har ikke noen inne slik at jeg kan få prøvehørt, men er det noen av Accuphase sine venner her på HFS som bor ikke altfor langt unna det sentrale Østlands-området som kunne tenkt seg å låne bort sin et par dager, slik at jeg kunne fått sammenlignet?

    Det er nok C2450 som er den mest aktuelle.

    Roy
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Står også i annonsen:
    I have also others equipment from accuphase for sale. If you are interested call me or send me a message.

    M1
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Står også i annonsen:
    I have also others equipment from accuphase for sale. If you are interested call me or send me a message.

    M1
    Ja, han har en C37 platespillerforsterker/riaa-trinn og en DC-37 DAC, tror jeg.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Står også i annonsen:
    I have also others equipment from accuphase for sale. If you are interested call me or send me a message.

    M1

    Jeg sender ham en melding og spør.

    Det står jo også en C-2450 og en C-3850 til salgs, men den ene befinner seg i Rogaland, og den andre har jeg ikke råd til :)

    Roy
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    IMG_0029.jpg

    Etter å ha trålet Hifishark i flere måneder klarte jeg å få tilslaget på en original fjernkontroll til min DP-75, fikk endelig skrudd på displayet og dertil tilgang til DAC-delen. Det låter superfint gjennom Harbeth HL5+ 40th. Da er det slett ikke så halvdumt med hjemmekontor. :)
     

    paalel

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2018
    Innlegg
    32
    Antall liker
    50
    Sted
    Lommedalen
    Har lenge hatt lyst til å prøve Accuphase og spesielt klasse A. Pønsker litt på E-650. Har p.t. Dali Mentor 2 (+Sub) som i dag drives av en eldre Denon-forsterker (PMA-2000ae). Leser litt forskjellig om hva som passer av høyttalere til E-650 - bør det gå greit med Dali-ene? Ser de har sensitivitet på 86,5. Er jo aktuelt å oppgradere på høyttalerfronten etter hvert, men må ta en ting av gangen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.481
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok ikke en bra match med E650 (30watt A, 75W I AB)på 86,5dB høyttalere. Jeg hadde A36 ( 30/60W) på 90dB høyttaler . Det var akkurat såvidt nok, og jeg spiller ikke særlig høyt som beboer i leilighet. Med dine høyttaler kreves minst dobbelt så mye effekt, det er min vurdering. Dvs E-380 eller høyere. Din Denon gir 80watt kanskje du spiller lavere enn meg, men prøv hjemme før kjøp

    …Accuphase selv mener forøvrig at det beste er AB, de lager klasse A fordi kundene etterspør det, ikke fordi klasse A er særlig bedre enn AB. AB er det fornuftige valget….sier en med klasse A..;)
     
    Sist redigert:

    paalel

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2018
    Innlegg
    32
    Antall liker
    50
    Sted
    Lommedalen
    Det er nok ikke en bra match med E650 (30watt A, 75W I AB)på 86,5dB høyttalere. Jeg hadde A36 ( 30/60W) på 90dB høyttaler . Det var akkurat såvidt nok, og jeg spiller ikke særlig høyt som beboer i leilighet. Med dine høyttaler kreves minst dobbelt så mye effekt, det er min vurdering. Dvs E-380 eller høyere. Din Denon gir 80watt kanskje du spiller lavere enn meg, men prøv hjemme før kjøp

    …Accuphase selv mener forøvrig at det beste er AB, de lager klasse A fordi kundene etterspør det, ikke fordi klasse A er særlig bedre enn AB. AB er det fornuftige valget….sier en med klasse A..;)
    Noen som har tanker om hvor stor forbedring jeg kan forvente med å skifte fra 24 kg Denon til ca. 24 kg Accuphase (E-380 eller E-480)?
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Da har E-380 kommet i heimen, spiller flott og fint på lag med ATC SCM 11.
    Gleder meg til at forsterkeren er godt innspilt, men alle rede nå er jeg imponert over lyden.
    Fruen synes E-380 er et smykke og lurer på om vi ikke faser ut H390'n... hva skal man si 🥳
     
    Sist redigert:

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Er det noen som vet om brukerhåndledning til Accuphase produkter (E-380) finnes en plass i pdf format.
    Prøvd på Accuphase sin side, men der er det kun lagt ut en japansk et som jeg har det litt vanskelig med bortsett fra tegningene...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vet om brukerhåndledning til Accuphase produkter (E-380) finnes en plass i pdf format.
    Prøvd på Accuphase sin side, men der er det kun lagt ut en japansk et som jeg har det litt vanskelig med bortsett fra tegningene...

    Fulgte den ikke med forsterkeren?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ser det ligger bruksanvisning på hifiengine, men du må registrere deg for å laste den ned.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    De har kun den på japansk som kan lastet ned fra accuphase.co.jp
    OK.

    Jeg fant også en polsk utgave. Regner med at den heller ikke stort til hjelp :)

    Merkelig at den engelske ikke er enkelt tilgjengelig på As egne sider.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.481
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har tanker om hvor stor forbedring jeg kan forvente med å skifte fra 24 kg Denon til ca. 24 kg Accuphase (E-380 eller E-480)?
    Desverre kan jeg ikke si noe om det, jeg kjøpte basert på utseende, tekniske ytelse/design og bra dokumentasjon og en god dose forfengelighet (spesielt det siste koster penger). ;). Syns jo det låter fint da.
    Edit:Men større effekt enn det du har fra før vil uansett være bra..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn