Det mangler maks effektdata i brosjyren for den nye P-7500 (Til og med Accuphase brosyrene blir dårligere og dårligere). Men det finnes info i manualen som før.. 390watt før klipping i 8 ohm altså. Merkeeffekten er 300W i 8 ohm
Skjønner godt draget mot det feteste selv fanataserer jeg om P7500, unødvendig og uoppnåelig men men …sitter på gjerdet og vurderer å bytte inn min E480 mot E5000. Noen som har gjort en A/B test mot disse to? regner ikke med E5000 låter dårligere, tvert imot, men er det verdt det? har fått en god deal hos Lyric på innbytte, og det er jo litt mer eierglede å ha "den største"
Dette er nok opplagt "symbiose" fra Accuphase, at det er forskjell på DA convertere er klinkende klart. Fra min tidligere Ayre QB 9 DSD som låt sirup i sammen ligning er DAC50 en åpenbaring.Veldig enig vedrørende dac50 kortet. Om det er kortet eller måten accuphase har klart å integrere det på vet jeg ikke, men en heldig kombi er også min erfaring. Tipper resten av forsterkeriet er godt nok støyisolert for grums fra dac.
HeiLaphroighørye nede er fantastisk tang o tare
![]()
Ekstremt flott amp. Vintage Accuphase er nydelig…Melder meg inn med Accuphase. P-600
2 *300 watt 8 ohm. Er veldig fornøyd med denneVis vedlegget 841076
TakkerVirkelig, virkelig vakker den forsterkeren. Gratulerer.
Jeg har også prøvd A36, og synes den er god, gitt størelse og pris. Hva synes du er forskjellene lydmessig på a 36 og a48?Nei, da Toshiba sluttet å lage de gode utgangstransistirene sine var Accuphase var tvunget til å komme med A48 og en rekke andre modeller. A 48 har nøyaktig samme inngangstrinn som A75, samt mer idiotsikker kortslutnings beskyttelse og større strømforsyning. Om den låter noe bedre en tidligere modeller tviler jeg på, utgangstransistorene basert på Toshiba i tidligere modeller er bedre, dvs mer lineære transistorer. Er veldig fornøyd med min A48 uansett . Mere kraft og fylde enn A36 jeg hadde før . Spiller stort sett på 10% av merkeeffekten, drar jeg på går VU meteret til 50% dvs 22watt. (Forsterkeren klipper ikke før på 102watt) . En nyere modell har jo mer av levetiden og ytelsen i behold om det betyr noe . Kondensatorer taper seg over tid uansett merke. Regner med at min varer livet ut dvs 30år til..
Hei igjen.Mektig![]()
Utrolig hva noen henger seg opp iDe dærre stearinlysene så skumle ut…mye verdifullt som kan brenne opp i nærheten…
JA ikke sant, bilbelte og røykvarsler , sykkelhjelm og kondomer og mye annet rartUtrolig hva noen henger seg opp i![]()
Accuphase er endestasjonen for mange innen hifi elektronikkGratulerer - Accuphase er meget bra, mer Accuphase er mye bedre.
Ikke for å være stygg, men du har vel prøvd å selge Accuphase'ene dine en stund?Accuphase er endestasjonen for mange innen hifi elektronikk. Jeg har hatt mitt sett i 7år nå(utenom pre, som er nyere).. etter mye inn og ut skiftninger før.. Selv om det er brutalt dyrt: Beste invisteringa jeg har gjort.
Hei Farmen!Hei Accuphase venner, og andre venner
Noen ting måttes byttes ut, noe måtte flyttes på.
Solgte DP-720 til Oyvharal her på sentralen, da jeg handlet inn DP-800 og DC-801 som jeg nevnte tidligere i denne tråden.
Måtte splitte de da ingen av de passet i midtseksjon i racket, selv uten dempeplatformSå da står HIFI Rose dem imellom
Vis vedlegget 842233 Vis vedlegget 842234 Vis vedlegget 842235 Vis vedlegget 842236 Vis vedlegget 842237 Vis vedlegget 842238
Hei.Ikke for å være stygg, men du har vel prøvd å selge Accuphase'ene dine en stund?![]()
![]()
Hei igjen Øyvind.Hei Farmen!
Gratulerer med et heftig og nydelig sett.
Og din dp 720 har fått et nytt hjem, og spiller meget god i mitt enkle system![]()
Jo. Men det er pga. at jeg ikke bruker det nok. Kunne fint klart meg med mindre modeller for å si det sånn.. Tok bare av en liten periodeIkke for å være stygg, men du har vel prøvd å selge Accuphase'ene dine en stund?![]()
![]()
Hei.800 og 801 er et flott sett sammen og fungerer flott om eneste lydkilde er cd plater. Accuphase har ikke flere lasere til noen av modellene som bruker Sony laser, så en mulig ulempe kan melde seg om den som sitter i blir i dårlig humør .
Det er nok også slik at dacen tar imot pcm opp til 176,4 via xlr. Håper virkelig Accuphase kommer med en streamer snart slik at det går an å spille av med HS-link inn i en Accuphase dac slik at alle filformater kan nytes i sin fulle båndbredde![]()