Balle Clorin
Æresmedlem
Prisen i Japan er det halve, det vet jo alle
Det var liksom det som var poenget mitt da…USA priser har lite med Tyskland og gjøre, 246000kr er Norsk veiledende pris idag. Norsk pris er tuftet på Tysk pris visstnok.
Helt klart, men ingen mindre grunn til å få hjerter i øya for detPrisen i Japan er det halve, det vet jo alle
Så lenger jeg ikke kan ta med meg produktet ut av butikken ved betaling blir det ingen handel. Å overføre penger til BOAS og så vente i uvisse er uaktuelt. Så Accuphase eventyret mitt stopper her, får klare meg med den jeg har… bare glad jeg Kjøpte min A48 på rett tidspunkt.Ett ENK trenger ikke å være mindre trygt, men i dette tilfellet tror jeg alt er nokså utrygt...
Høres klokt utSå lenger jeg ikke kan ta med meg produktet ut av butikken ved betaling blir det ingen handel. Å overføre penger til BOAS og så vente i uvisse er uaktuelt. Så Accuphase eventyret mitt stopper her, får klare meg med den jeg har… bare glad jeg Kjøpte min A48 på rett tidspunkt.
Jeg hadde nylig 2 produkter i bestilling, men denne kom på døren for en drøy uke siden:Accuphase er ikke lagervare, jeg vet boas ikke får bestilt det han vil engang, at mannen har ett rykte er vel noe de fleste kjenner til, men ikke noe problem ved handel av mine to produkter, tvert om egentlig! Og jeg har det tredje i bestilling med leverans i des, ikke (ennå iaf) noe som tyder på at det ikke var lurt å akseptere den leverans tiden som er meg gitt!!
mvh
En forektige forsterker, accurate phase " grattisJeg hadde nylig 2 produkter i bestilling, men denne kom på døren for en drøy uke siden:
Vis vedlegget 956839
Så nå er det bare å bite tenna sammen å glede seg til januar 2024 når siste produktet tar fast bopel på hylla
Må og må, det finns jo de som bestiller og ikke betaler også, så jeg synes det i endel tilfeller kan være på sin plass å betale litt i forskudd når det ikke er lagervare...kunden har ikke alltid rett selv om han ofte tar seg den retten...Må man betale på forskudd ved bestilling?
Takker! Jeg er strålende fornøydEn forektige forsterker, accurate phase " grattis
Hei,Jeg hadde nylig 2 produkter i bestilling, men denne kom på døren for en drøy uke siden:
Vis vedlegget 956839
Så nå er det bare å bite tenna sammen å glede seg til januar 2024 når siste produktet tar fast bopel på hylla
Takk, takk Jeg skal prøve å få lastet opp et bilde etter jobb imorgenHei,
Gratulerer med flott forsterker !
Kan du legge ut et oversiktsbilde av anlegget ditt ?
Mvh
En kjapp titt på Lyric HiFis to siste tilgjengelige regnskaper (2020/2021) viser en brutto kalkyle på ca 300%. Altså fabrikkpris + Frakt = Innkjøpspris x 100% påslag + 25% MVA = Pris sluttkunde.Litt facts til alle synsere;
Det er selvsagt gode grunner til at Accu er billigere i Japan enn i det store utland...
- De produseres der...
- Hjemmemarkedet er pri 1 og har alltid vært
- frakt fra Japan er nicht ganz billig.... (jeg har handlet MYE med Japan og vet hva det koster) eks. en pakke fra Japan på vei nå, ikke stor, 24 kg. 2,5k i frakt
- MVA beregnes av både produktet og fraktkostnader, i tillegg så er det en avgift på elektroniske produkter også - "vrakpant"
- MVA i Japan er mye lavere enn den generelle i Europa, se vedlagte tabell. Før 2014 var den kun 5% før den ble justert til 8% i 2014 og senere altså 10%
- Japanerne har i motsetning til norske produsenter skjønt verdien av å serve hjemmemarkedet først
- Accu har i alle år hatt en sunn innstilling til etikk ref. sine forhandlere rundt i verden og dumper aldri priser
- I Europa har det vært den tyske P.I.A. som har satt premissene for prising, prislister etc. - de utgjør den største eksporten fra Accu.
- Historisk sett har Accu vært priset fornuftig i Norge under TAA's regime - hva sitsen er nå vet jeg faktisk ikke.
Vis vedlegget 956775
EU medlemmer zum vergleich;
Vis vedlegget 956778
Tingenes tilstand:Hei,
Gratulerer med flott forsterker !
Kan du legge ut et oversiktsbilde av anlegget ditt ?
Mvh
Hembioconsult.se i Stenkullen utenfor Gøteborg ser ut som en flott hifi butikk med mange gode lytterom, mange gode hifi produkter og varemerker, og en god nettside med bilder, priser og beskrivelse av produktene !I Sverige ,,,118k
hembioconsult.se: HiFi - Hemmabio Butik och Online
Här kan man spendera otaliga timmar i jakten på din HiFi drömanläggning.www.hembioconsult.se
Nei han er ikke en ordentlig fyr!Jeg tror på ingen måte at det er noe problem med Boas som person - sikkert en ordentlig fyr - men det er jo slik med penger at når det er tomt så er det tomt. Derfor er det greit med en leverandør som har noenlunde grei økonomi slik at vedkommendes gode intensjoner kan gjennomføres i praksis også
Alle gode folk har en dårlig side, eller hvordan var det...alle dårlige har en god!? Vel..han har ett rykte! det sagt så er det flere såkalte skikkelige jeg ikke ville hatt å gjøre med heller....Nei han er ikke en ordentlig fyr!
Merkelig mattematikk …forøvrig er regnskapet akrobatisk og ikke noe man skal legge for mye vekt påEn kjapp titt på Lyric HiFis to siste tilgjengelige regnskaper (2020/2021) viser en brutto kalkyle på ca 300%. Altså fabrikkpris + Frakt = Innkjøpspris x 100% påslag + 25% MVA = Pris sluttkunde.
Er det en 3300X jeg øyner oppe i hjørnet?
Matematikken er relevant i den grad man i tråden sammenlignet med med priser i hjemmemarkedet Japan, og med andre MVA-satser. Skal man trekke regnskapet i tvil, slik som du gjør, så er det ikke uvanlig med underrapportering av omsetning. Dersom det er tilfelle, er varene solgt med en høyere kalkyle.Merkelig mattematikk …forøvrig er regnskapet akrobatisk og ikke noe man skal legge for mye vekt på
Det er det Den snurrer og lager lyd, men mest i form av skraping og støy. Men den legger vekt på subben og er ikke vond å se påEr det en 3300X jeg øyner oppe i hjørnet?
Siden det var meg som var dum nok til å nevne prisene i Japan:Matematikken er relevant i den grad man i tråden sammenlignet med med priser i hjemmemarkedet Japan, og med andre MVA-satser. Skal man trekke regnskapet i tvil, slik som du gjør, så er det ikke uvanlig med underrapportering av omsetning. Dersom det er tilfelle, er varene solgt med en høyere kalkyle.
De viser % og decibel i forhold til maks. uforvrengt oppgitt ytelse. Egentlig måler de vel strømstyrken. På en optimal forsterker så er ytelsen (Watt) omvendt proporsjonal med impedansen når den spiller musikk. Hvis ikke det så roter den med dynamikken. I det rødmerkede området så er du i grenseland. + 3 dB er dobbelt så mye Watt. Impedanskurven varierer fra høyttaler til høyttaler. Den varierer også kontinuerlig med musikkflyten. Hvis forsterkeren brokobles, blir wattstyrken helt annerledes, men VU meterne kan fremdeles være relevante.Noen som vet hvor i kretsen VU metrene til Accuphase (og Luxman) er koblet? Slik jeg leser veiledning på dette frontpanelet virker det ikke egentlig være effekt disse VU metrene måler.
Vis vedlegget 959064
Har hatt både E-480 og nå E-650. Mine erfaringer er at klasse A (E-650) er "varmere", men ikke mer farget. den gir dypere bunn, mer pondus i mellomtone og bass, men er utrolig flott oppløst alikevel. en "nobrainer" med Klasse A fra Accuphase i min mening. På mine Tannoy spiller den mer en høyt nok og godt med krefter.Spørsmål til de med erfaringer.
Accuphase klasse A/B, E-470/480 og klasse A, E-650/800.
Hva er skiller de i lyd, kvalitet og signatur.
Lurer også på hva som er normal oppvarmingstid og om det er forskjeller mellom klasse A og A/B?