Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Unterwegs.....


    - 6-96 dB slope
    - løpetidskorrigering i mm.
    - fasevending pr. kanal
    - 120 dB S/N
    - individuell -50 /+12 dB pr. kanal
    - balansert og single ended


    df55   1.jpg
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Da er den nye integrerte klasse A forsterker fra Accuphase blitt lansert..! :)

    Accuphase Laboratory, Inc. E-650
    Nydelige produkter,men den mangler dac eller? :)

    mvh
    Det kan kjøpes dac utenom, DAC-50 som kan monteres i eget spor bak på E-650 også en phono eq kan velges, AD-50 eller man kan velge en ren linje inngang Line-10, E-650 fungerer også med tidligere versjoner av disse..!
    Ja dette virker som en meget potent sak..! :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da er den nye integrerte klasse A forsterker fra Accuphase blitt lansert..! :)

    Accuphase Laboratory, Inc. E-650
    Nydelige produkter,men den mangler dac eller? :)

    mvh
    Det kan kjøpes dac utenom, DAC-50 som kan monteres i eget spor bak på E-650 også en phono eq kan velges, AD-50 eller man kan velge en ren linje inngang Line-10, E-650 fungerer også med tidligere versjoner av disse..!
    Ja dette virker som en meget potent sak..! :)


    For ordens skyld; oppfatter at den nye E-650 ikke har innebygget streamer (Tidal), og det er vel heller ikke streamer å få tak til denne?
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.626
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    I et intervju jeg leste for en stund siden, så sa Accuphase ledelsen at de ikke kommer til å lansere en streamer før de mener teknologien er minst like god som de beste optiske spillerne på markedet. I følge Accuphase, så er vi altså ikke helt der enda.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    I et intervju jeg leste for en stund siden, så sa Accuphase ledelsen at de ikke kommer til å lansere en streamer før de mener teknologien er minst like god som de beste optiske spillerne på markedet. I følge Accuphase, så er vi altså ikke helt der enda.
    Der er jeg helt på linje med Accuphase. Det er langt igjen til streaming har samme kvalitet som musikk avspilt fra sølvskiver, eller vinyl for den del....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    I et intervju jeg leste for en stund siden, så sa Accuphase ledelsen at de ikke kommer til å lansere en streamer før de mener teknologien er minst like god som de beste optiske spillerne på markedet. I følge Accuphase, så er vi altså ikke helt der enda.
    Der er jeg helt på linje med Accuphase. Det er langt igjen til streaming har samme kvalitet som musikk avspilt fra sølvskiver, eller vinyl for den del....


    Mener du det!? Syntes de fleste lovpriser Tidal avspilt på beste måte, eller tenker du mer prinsippet streaming foregår inn under?
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    I et intervju jeg leste for en stund siden, så sa Accuphase ledelsen at de ikke kommer til å lansere en streamer før de mener teknologien er minst like god som de beste optiske spillerne på markedet. I følge Accuphase, så er vi altså ikke helt der enda.
    Der er jeg helt på linje med Accuphase. Det er langt igjen til streaming har samme kvalitet som musikk avspilt fra sølvskiver, eller vinyl for den del....


    Mener du det!? Syntes de fleste lovpriser Tidal avspilt på beste måte, eller tenker du mer prinsippet streaming foregår inn under?
    Har vert på en del demoer der det ble spilt på utstyr i toppklassen, der musikk ble vekselvis streamet og spilt fra CD. Ble klart en kvalitetsheving ved da det ble spilt sølvskiver. Ved streaming var lydbildet en anelse "flatt" og livløst. Alt ble kjørt gjennom samme DAC, så like vilkår....
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Konservativt, japanskt, fornuftig.
    Presis! Ærlig talt så er det noe vrøvl å ha innebygget DAC i en så dyr forsterker, det er lite framsynt. Den ville da fått en 24/192 som allerede er på vei til å bli gammel teknologi. Problemet med digital teknologi er at den blir gammeldags til slutt, men en konservativt konstruert analog forsterker aldri går av moten eller blir avlegs. Jeg kan se poenget med innebygget DAC og streamer i prisklassen opp til 30.000 kroner, men over det så er det et snodig valg å velge slike løsninger IMHO.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Sånn er det. No free Lunch. Aldri.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Vel, digitalt oppfattes av mange til å være ferskvare og det kan jeg til en viss grad være med på. Og då er FLEKSIBILITETEN desto viktigere, og med tanke på aåt digital signslføring er såre enkelt i audiobandet og ikke krever stort mer enn en helt grei USB kabel så er det sølde enkelt å byte/prøv ting & tang når komponentene er separate.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, og jeg tror det er svært få i Accuphases kundegruppe som er interessert i altfor integrerte løsninger. En ordinær integrert forsterker, ja. Det er jo nesten sjelen til Accuphase. Men innebygget FM-tuner, DAC og denslags er rett og slett et for stort brudd med corporate soul i kompaniet. At de kanskje kommer med en high end-livsstilsløsning før eller siden kan godt hende, slik enkelte andre dyre merker har gjort. Men å forandre på grunnkonseptet med no nonsense separate og integrerte forsterkere som kjører i klasse A bør de være svært forsiktige med. Da bør de heller opprette en egen serie for det publikumet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Branching out kan være en skummel vei å gå... Kundegruppen worldwide for A's vedkommende er nok solide etablerte audiofile non-hipsters.... ispedd en og annen ihuga yngre entusiast på integret siden. S.k. rekrutteringsgrunnlag. Accuphase er gørdigre i Japan og tradisjon og kvalitet forventes/verdsettes.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De har jo noen integrerte A/B som har fungert som rekruttering av nye kunder opp gjennom årene, et "lavterskeltilbud". Men med dagens unge og de referansene de har vokst opp med så kan det hende at at en standard integrert i klasse A/B ikke er det som kan fungere som en overgang til de mer seriøse produktene. Kanskje det hadde vært en idé å lage en versjon av entry level-forsterkeren med DAC og eventuelt en streamer? Men over entry level hører ikke slik teknologiblanding hjemme i Accuphase-selskapet.

    Du har rett i at utvanning av merkevaren ikke er veien å gå. Det må nok være mer forsiktig enn slik Naim har gjort det.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    De har jo noen integrerte A/B som har fungert som rekruttering av nye kunder opp gjennom årene, et "lavterskeltilbud". Men med dagens unge og de referansene de har vokst opp med så kan det hende at at en standard integrert i klasse A/B ikke er det som kan fungere som en overgang til de mer seriøse produktene. Kanskje det hadde vært en idé å lage en versjon av entry level-forsterkeren med DAC og eventuelt en streamer? Men over entry level hører ikke slik teknologiblanding hjemme i Accuphase-selskapet.

    Du har rett i at utvanning av merkevaren ikke er veien å gå. Det må nok være mer forsiktig enn slik Naim har gjort det.


    På nye integrerte E-650 (som jeg leste en omtale om hvor de mente den overgitt E-600 med svært god så margin), er det så galt med en innebygget DAC da så lenge den monteres utenfra og således er både oppgraderingsbar og utskiftbar?
    En drøm da for mange som kan bruke drøyt 100 lapper på en sånn en og dermed er Accuphase eier, som ikke kan spenne flere hundre tusen på løse komponenter.
    Eller?
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Jeg tror at Accuphase gør det vældigt fornuftigt ved at tilbyde instik monduler, så kan man jo opgradere når man har lyst.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Det er fornuftig av flere årsaker ja, oppgradering mulig, blir rimeligere p.g.a. manglende kabling, kabinett osv osv., og tar mindre plass. Jeg har phonomodul i min C-2800 preamp, og samlede fordeler overgår langt dyrere separate løsninger.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.162
    Antall liker
    2.132
    De har jo noen integrerte A/B som har fungert som rekruttering av nye kunder opp gjennom årene, et "lavterskeltilbud". Men med dagens unge og de referansene de har vokst opp med så kan det hende at at en standard integrert i klasse A/B ikke er det som kan fungere som en overgang til de mer seriøse produktene. Kanskje det hadde vært en idé å lage en versjon av entry level-forsterkeren med DAC og eventuelt en streamer? Men over entry level hører ikke slik teknologiblanding hjemme i Accuphase-selskapet.

    Du har rett i at utvanning av merkevaren ikke er veien å gå. Det må nok være mer forsiktig enn slik Naim har gjort det.


    På nye integrerte E-650 (som jeg leste en omtale om hvor de mente den overgitt E-600 med svært god så margin), er det så galt med en innebygget DAC da så lenge den monteres utenfra og således er både oppgraderingsbar og utskiftbar?
    En drøm da for mange som kan bruke drøyt 100 lapper på en sånn en og dermed er Accuphase eier, som ikke kan spenne flere hundre tusen på løse komponenter.
    Eller?
    Ja, har de ikke både hatt DAC-kort og RIAA-kort på ymse modeller opp gjennom? På den måten opprettholder de det konservative samtidig som en viss fleksibilitet sikres. Det kommer jo stadig nye DAC´er på markedet, som entusiastene bare "må ha" hvis nattsøvnen skal sikres.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Den dype og definerte kjellerbassen man får ut av eksempelvis store Plinus klasse A forsterkere, store gamle fete Krell og andre power-gutter - på høye som lave volumer - er dette iboende Accuphase som konstruksjon generelt? Eller må man ha det største derfra også for å få frem oktavene helt nederst?

    Jeg har aldri hørt Accuphase under godt nok kontrollerte forhold, dvs. høyttalere jeg kjenner godt.

    Noen importører er så opptatt av å gi en kanonpris på den ene modellen de har inne og helst solgt til en før man for kneppet opp ytterjakka, at videre spørsmål om merket nærmest er dødfødt da alt handler om århundrets pris på et apparat som står utstilt - tenk hva de kunne solgt om man fikk slippe til med en prat om merket man kanskje har en interesse av. Well, her skal Hifiklubben ha ros, samtidig som det skal lite til for de å ha alt utstilt så ufattelig lite utvalg en så stor kjede har...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.065
    Antall liker
    7.923
    Torget vurderinger
    12
    Holder de integrerte samme klasse som de separate? Tenker spesielt på E600 (2x30W kl A)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Denne AAVA volumkontrollen de benytter, hvordan oppleves den (lydmessig) mot andre volumreguleringer?

    Jeg mener - teknologi med dette fokus fra produsent - at det bokstavelig talt bør høres. Masse skjer jo ved dempning, med faseforskyvninger og annet har jeg blitt fortalt flere ganger av kyndige - dette hørbart.
     
    Sist redigert av en moderator:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Noen importører er så opptatt av å gi en kanonpris på den ene modellen de har inne og helst solgt til en før man for kneppet opp ytterjakka, at videre spørsmål om merket nærmest er dødfødt da alt handler om århundrets pris på et apparat som står utstilt - tenk hva de kunne solgt om man fikk slippe til med en prat om merket man kanskje har en interesse av. Well, her skal Hifiklubben ha ros, samtidig som det skal lite til for de å ha alt utstilt så ufattelig lite utvalg en så stor kjede har...
    Har ikke opplevd at man ikke får ytret det man lurer på rundt Accuphase sine produkter, dog jeg har pratet kun med Alan Grindheim hos Gjallarhorn Audio og føler ikke at jeg har blitt pushet på noe derifra, og mye av Accuphase er også bestillings varer, hvordan de store klasse A effekttrinnene er hos Accuphase vet jeg ikke, men utifra det jeg har lest trur jeg ikke de står noe tilbake fra de mange andre klasse A trinn som finnes, men som sagt det vet jeg ikke.
    Men det jeg vet er at lyden, byggekvaliteten og finishen på Accuphase er helt utrolig, og ikke minst eiergleden..! :)
     
    Sist redigert:

    Norway1000

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    198
    Antall liker
    51
    Denne AAVA volumkontrollen de benytter, hvordan oppleves den (lydmessig) mot andre volumreguleringer?

    Jeg mener - teknologi med dette fokus fra produsent - at det bokstavelig talt bør høres. Masse skjer jo ved dempning, med faseforskyvninger og annet har jeg blitt fortalt flere ganger av kyndige - dette hørbart.
    Den er helt avhengighetsskapende! Mye bedre kontroll og kanalbalanse ved lave/ normale lyttevolum.
     

    frisqo

    Medlem
    Ble medlem
    11.04.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    2
    nu är frågan om jag ska skaffa mig ett par Harbeth för att variera eller alten model 17 .. hmmm
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.144
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Får melde meg inn i Accuphase sin vennetråd jeg også. Har kjøpt E-370 med DAC40 kort. Bruker den til å drive et par Vintage Infinity 6 Kappa Reference som jeg kjøpte i rehabilitert stand nå nylig. Det fungerer veldig bra.

    Lyden er meget veloppløst med god størrelse og deilig instrumentklang. Applaus høres ut som ordentlig applaus, ikke som små metallhender som klapper.

    Spesielt interessant synes jeg det er at forsterkeren kan benyttes kun som pre. Har er par kraftige effektforsterkere som kan prøves ut i kombinasjon. Men nå er det jul og hygge i stua, så det blir senere.

    E8FB31BC-570F-4A43-A1D6-48FAB8F2774C.jpg
    2850B365-59B8-47DD-92F2-3413B053841C.jpg
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hadde E470 for test før jeg tok helt av på accuphase fronten. Hadde fint klart meg med den den dag i dag altså, dæven for en tanks. E370 er jo samme greia.

    Det jeg har nå er helt på tryne hinsides, og langt over det jeg trenger :p. Hatt noen perioder jeg har lagt det ut for salg, pga fornuft(ufornuft?).. men er jævlig glad det fortsatt er her :D.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.914
    Antall liker
    51.182
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hadde E470 for test før jeg tok helt av på accuphase fronten. Hadde fint klart meg med den den dag i dag altså, dæven for en tanks. E370 er jo samme greia.

    Det jeg har nå er helt på tryne hinsides, og langt over det jeg trenger :p. Hatt noen perioder jeg har lagt det ut for salg, pga fornuft(ufornuft?).. men er jævlig glad det fortsatt er her :D.
    Hadde vært happy med en E-650 jeg ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn