Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    10
    Til venner av Accuphase: Bruker dere de blå RCA signalkablene som følger med eller har dere etter hvert valgt å oppgradere til de gråbrune? Hva er i så fall erfaringen med disse, kontra de blå standardkablene?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    10
    Virkelig ingen som har synspunkter? Da blir det å skaffe seg erfaringer selv.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Til venner av Accuphase: Bruker dere de blå RCA signalkablene som følger med eller har dere etter hvert valgt å oppgradere til de gråbrune? Hva er i så fall erfaringen med disse, kontra de blå standardkablene?
    Jeg har de brune i XLR, men har ikke fått rotet meg til å koble de opp enda. Hadde tenkt å koble om når jeg fikk hjul på racket…men det hjelper jo ikke deg noe 😅
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har de brune i XLR, men har ikke fått rotet meg til å koble de opp enda. Hadde tenkt å koble om når jeg fikk hjul på racket…men det hjelper jo ikke deg noe 😅
    Nei, det gjør jo ikke det, men jeg har nå uansett besluttet å kjøpe ett sett av de brune og sammenligne med mine blå. Har vanligvis ikke veldig tro på kabelforskjeller, men når jeg ser hvordan de brune er oppbygget i forhold til de blå, får jeg lyst å prøve likevel.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Nei, det gjør jo ikke det, men jeg har nå uansett besluttet å kjøpe ett sett av de brune og sammenligne med mine blå. Har vanligvis ikke veldig tro på kabelforskjeller, men når jeg ser hvordan de brune er oppbygget i forhold til de blå, får jeg lyst å prøve likevel.
    Har ikke veldig tro på kabelforskjeller jeg heller. Det forklarer kanskje hvorfor kablene fortsatt ligger i eskene og venter på at jeg skal få hjul på benken. Kjøpte de mest for å roe en nevrose. Siden Accuphase har satt navnet sitt på kablene, så vet jeg ihvertfall at lyden ikke vil bli noe dårligere🙃

    Blir spennende å se om du hører noen forskjell. Tvi tvi👍
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Tenker på å melde overgang til Accuphase, det som er vanskelig er at jeg ikke har ubegrenset tilgang på midler dessverre.
    Hva er en ok pris for både selger og kjøper på en 5 år gammel E-480?

    2x 180w er sikkert overkill på Klipsch Cornwall... E-280 passer kanskje bedre ?
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.225
    Antall liker
    1.477
    Torget vurderinger
    11
    Tenker på å melde overgang til Accuphase, det som er vanskelig er at jeg ikke har ubegrenset tilgang på midler dessverre.
    Hva er en ok pris for både selger og kjøper på en 5 år gammel E-480?

    2x 180w er sikkert overkill på Klipsch Cornwall... E-280 passer kanskje bedre ?
    Jeg har benyttet 2x400w 8ohm på Cornwall(DPA 6.5), så trenger ikke være redd for kreftene. De spiller bra med både fleawatt og mastodontforsterkere.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tenker på å melde overgang til Accuphase, det som er vanskelig er at jeg ikke har ubegrenset tilgang på midler dessverre.
    Hva er en ok pris for både selger og kjøper på en 5 år gammel E-480?

    2x 180w er sikkert overkill på Klipsch Cornwall... E-280 passer kanskje bedre ?
    E470 var helt fenomenal på cw3
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus og Overstasjonsmester
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.559
    Antall liker
    54.443
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Tenker på å melde overgang til Accuphase, det som er vanskelig er at jeg ikke har ubegrenset tilgang på midler dessverre.
    Hva er en ok pris for både selger og kjøper på en 5 år gammel E-480?

    2x 180w er sikkert overkill på Klipsch Cornwall... E-280 passer kanskje bedre ?
    Ikke tenk så mye på watt, E-480 er en fantastisk amp.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Takk takk...for meg er dette drømme forsterkeren som har blitt virkelighet...hadde ikke trodd på muligheten å få prioritert noe sånt ...helt utrolig :)
    Det skjønner jeg godt! Accuphase er rett og slett fantastisk. Eierglede og lyd er 10 av 10😙👌 Post gjerne opp noen bilder etterhvert😃
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    10
    Takk takk...for meg er dette drømme forsterkeren som har blitt virkelighet...hadde ikke trodd på muligheten å få prioritert noe sånt ...helt utrolig :)
    Trivelig når noen blir så begeistret og fornøyd med en nyinnkjøpt Accuphase.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Har hatt E-480 halvannen uke nå...men langhelg i Krakow er inni der (en prøvelse med "ny" forsterker :)
    Har begynt den lange veien å høre alle plater på nytt....for dette er bare helt fantastisk !
    Hatt gode forsterkere i mange år...Conrad Johnson...Anthem...AudioAero og Quad...alle rør forsterkere...men dette er noe helt annet !!
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Har hatt E-480 halvannen uke nå...men langhelg i Krakow er inni der (en prøvelse med "ny" forsterker :)
    Har begynt den lange veien å høre alle plater på nytt....for dette er bare helt fantastisk !
    Hatt gode forsterkere i mange år...Conrad Johnson...Anthem...AudioAero og Quad...alle rør forsterkere...men dette er noe helt annet !!
    Igjen: gratulerer! 😃 Samme opplevelse hadde jeg når jeg gikk over til Accuphase. Bass, mellomtone og diskant balansert akkurat slik jeg liker det. Ser du spiller på Klipsch Cornwall…BILDE?!!:love:😂
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Igjen: gratulerer! 😃 Samme opplevelse hadde jeg når jeg gikk over til Accuphase. Bass, mellomtone og diskant balansert akkurat slik jeg liker det. Ser du spiller på Klipsch Cornwall…BILDE?!!:love:😂
    Bilder må til...men jeg er ganske ydmyk når jeg ser hva som finnes av utstyr i denne tråden....så er mitt ikke all verden :)

    Cornwallene blomstrer virkelig med e-480 :)
    Riaa er Rega mm...PU er ortofon black, AD 50 eller 60 kort blir det neste
    1000002702.jpg
    blir det neste !
    1000002701.jpg
    1000002701.jpg
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    ....hører med at min fru virkelig hater Cornwallene....utseende, ikke lyden.
    Jeg har ødelgt stuen hennes osv.....men jeg holder stand :cool:
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Bilder må til...men jeg er ganske ydmyk når jeg ser hva som finnes av utstyr i denne tråden....så er mitt ikke all verden :)

    Cornwallene blomstrer virkelig med e-480 :)
    Riaa er Rega mm...PU er ortofon black, AD 50 eller 60 kort blir det neste.
    Ikke mye å være ydmyk for her. Kan tenke meg det spiller som ei kule 😙 👌

    ....hører med at min fru virkelig hater Cornwallene....utseende, ikke lyden.
    Jeg har ødelgt stuen hennes osv.....men jeg holder stand :cool:
    💪😎
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    922
    Antall liker
    738
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Hei,,,det skal bli ineresant og og teste ut forskjellene med påventende ny E-800 mot LFD sin integrerte 60 watter.:unsure:gitt..
    Dette blir det tredje produktet fra Accuphase jeg skal bruke,,,holdbart,fint,fin byggekvalitert som mye fra Japan,Luxmann,Yamaha osv,cadilakk look a like hifi:giggle:
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Hei,,,det skal bli ineresant og og teste ut forskjellene med påventende ny E-800 mot LFD sin integrerte 60 watter.:unsure:gitt..
    Dette blir det tredje produktet fra Accuphase jeg skal bruke,,,holdbart,fint,fin byggekvalitert som mye fra Japan,Luxmann,Yamaha osv,cadilakk look a like hifi:giggle:
    Gratulerer! Blir spennende å høre utfallet av duellen😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn