Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vil dac-50 og ad-50 kunne brukes på eldre modeller som f.eks 307?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nice. Dæven å åra går når man har Accuphase... syns det ikke er lenge siden 560 kom på markedet :p.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Noen som har erfaring med den minste integrerte, E-270?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Noen som har erfaring med den minste integrerte, E-270?
    Hadde den ca 6 mnd fram til i sommer, da ble den byttet inn i E-650, men i sin klasse en meget kompetent og fin forsterker!

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    T

    ThomasN

    Gjest
    Det har ikke dukket opp så mye anmeldelser rundt E-800 ennå. Eneste jeg har sett er en youtuber som tydeligvis ikke har skjønt noe. Må si at jeg var noe skeptisk siden det var så sterk kritikk rundt kreftene i denne, men etter å ha fått den hjem er jeg mer enn betrygget :)

    Planen min i det siste har vært og nedskalere uten å nedgrader. Sikter til denne
    og fyren må jo være kjøpt og betalt av Luxman :)

    Kan si at E-800 med letthet håndterer mine MBL 116F som har en relativt lav følsomhet på 83db. Så ingenting tilsier at E-800 ikke har krefter nok. I tillegg låter den makeløst bra.

    IMG_20201130_121844.jpg


    IMG_20201130_122048.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Så videoen fra den tullebukken for lenge siden. Når man hevder at en forsterker til over 200 000kr ikke låter som en til over 200 000, men som en til rundt 150 000, da har man bevisst at man ikke har skjønt bæra....
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Så videoen fra den tullebukken for lenge siden. Når man hevder at en forsterker til over 200 000kr ikke låter som en til over 200 000, men som en til rundt 150 000, da har man bevisst at man ikke har skjønt bæra....
    YouTube er proppfull av disse typer... ikke særlig mange objektive beskrivelser her nei!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Blir E-8000 veldig varm?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Blir E-8000 veldig varm?
    Jeg vil ikke si veldig varm. Men klart at den avgir varme, men ikke så mye mer enn noen annen seriøs forsterker gjør.
    Det går helt fint å ha den slik min står med lukket dør foran, ca. 10cm åpning over, 3cm på hver side og full åpning på baksiden.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Det har ikke dukket opp så mye anmeldelser rundt E-800 ennå. Eneste jeg har sett er en youtuber som tydeligvis ikke har skjønt noe. Må si at jeg var noe skeptisk siden det var så sterk kritikk rundt kreftene i denne, men etter å ha fått den hjem er jeg mer enn betrygget :)

    Planen min i det siste har vært og nedskalere uten å nedgrader. Sikter til denne
    og fyren må jo være kjøpt og betalt av Luxman :)

    Kan si at E-800 med letthet håndterer mine MBL 116F som har en relativt lav følsomhet på 83db. Så ingenting tilsier at E-800 ikke har krefter nok. I tillegg låter den makeløst bra.

    Vis vedlegget 679081

    Vis vedlegget 679082
    Sexy 😏
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tok rundvasken av "hifi"rommet rett etter nyttår, og flyttet anlegget tilbake til sin vanlige plass.. er litt jobb å flytte rundt på dette og.

    Nå har jeg vært Accuphase eier i over 5år, og skal si jeg enda har til gode å komme over noe som frister mer enn det jeg besitter nå :). Satser på å få et rom som er anlegget verdig i løpet av året.

    Godt nyttår Accuphase venner.

    IMG_20210102_154024.jpg
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Da har min EMC1 funnet veien ut dørene til ny eier og ny DP430 på vei inn i racket :giggle:
    den ventetiden er til å dø av... men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Tok rundvasken av "hifi"rommet rett etter nyttår, og flyttet anlegget tilbake til sin vanlige plass.. er litt jobb å flytte rundt på dette og.

    Nå har jeg vært Accuphase eier i over 5år, og skal si jeg enda har til gode å komme over noe som frister mer enn det jeg besitter nå :). Satser på å få et rom som er anlegget verdig i løpet av året.

    Godt nyttår Accuphase venner.

    Vis vedlegget 686624
    Det bliver mere end vanskeligt å få det rum til at fungere. Du ønskes held og lykke.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    381
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med den ultimate forsterker! Er du helt sikker på at det ikke blir for varmt inni der? Hvis det er 2*60 klasse a watt i den så må den vel forbruke 300-400 watt kontinuerlig?

    Min klasse a forsterker på 2*30watt blir ihvertfall for varm til å ikke stå fritt.


    Det har ikke dukket opp så mye anmeldelser rundt E-800 ennå. Eneste jeg har sett er en youtuber som tydeligvis ikke har skjønt noe. Må si at jeg var noe skeptisk siden det var så sterk kritikk rundt kreftene i denne, men etter å ha fått den hjem er jeg mer enn betrygget :)

    Planen min i det siste har vært og nedskalere uten å nedgrader. Sikter til denne
    og fyren må jo være kjøpt og betalt av Luxman :)

    Kan si at E-800 med letthet håndterer mine MBL 116F som har en relativt lav følsomhet på 83db. Så ingenting tilsier at E-800 ikke har krefter nok. I tillegg låter den makeløst bra.

    Vis vedlegget 679081

    Vis vedlegget 679082
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    EDIT: HAH, så ikke at du siterte ThomasN sitt innlegg, da skjønner jeg mer :).

    Er klasse AB denne, så denne blir knapt lunken :). Hylla over er vel 41cm over mener jeg, så det går veldig bra. (racket ble i utgangspunktet designet for McIntosh MC1.2KW, som var endel høyere).

    hylle.PNG

    Relativt luftig for alle komponenter :).


    DAC'en er også ifra samme innkjøpsperiode som M-6200, og jeg syns den holder vanvittig bra stand mot andre. Er nok kanskje litt rundere i lyden enn de aller nyeste. Kjøpt i 2015, og ikke noe planer om å skifte den ut :). Men dæven, skjer mye på DAC fronten generelt, spesielt av den rimeligere sorten har blitt fantastisk bra.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Gratulerer med den ultimate forsterker! Er du helt sikker på at det ikke blir for varmt inni der? Hvis det er 2*60 klasse a watt i den så må den vel forbruke 300-400 watt kontinuerlig?

    Min klasse a forsterker på 2*30watt blir ihvertfall for varm til å ikke stå fritt.
    Takker. Ja, dette er virkelig en flott og vellydende amp.
    Plassbesparende er sikkert noe en kan diskutere, men jeg har i det minste fått alt i en boks :)

    Det er helt åpent på baksiden, samt forholdsvis godt med luft både på siden og over, så det virker ikke som at varme er ett problem. Den er ikke veldig varm, men god lunk er det jo :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Med tanke på hva slags høyttalere den må dra i veien, så må vel det sies å være godt innafor. Men tror Accuphase har løst det med kjøling på en veldig bra måte. Sikkert en grunn til at de er så driftsikre...
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Med tanke på hva slags høyttalere den må dra i veien, så må vel det sies å være godt innafor. Men tror Accuphase har løst det med kjøling på en veldig bra måte. Sikkert en grunn til at de er så driftsikre...
    Får se når sommeren kommer :) Men nå går det veldig fint i hvertfall. Kan jo koble på noen supersilent usb vifter eller noe om behovet dukker opp år gradestokken ute blir rødere.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    Trenger noen DAC-50 kort? Fikk plutselig en til overs, og selger den billig.

    Send en sms til 45397465.
     

    Lieberung

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    181
    Antall liker
    48
    Torget vurderinger
    2
    Ang. E800 - 2 sprikende anmeldelser

    "worst of the worst, worst integrated I ever owned, sounded like a receiver"

    "master of voices, atmosphere and nuances":
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Veldig mye rart han sier og da. F.eks Sonus faber er skarp i toppen, men mellomtone er «great». Skarphet oppstår vel rundt 2500hz (+/-500); som er i mellomtone registeret. Og kabelsnakket... 😂😂. Men entusiastisk fyr..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn