Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Prinsipielt er det ingen grunn til at ikke en integrert forsterker skal lyde like bra som separate komponenter, men det er en vesentlig forskjell med de dyreste separate Accuphasene. De benytter printkort av fluorcarbon ( aka teflon-print). Disse har mye lavere dielektrisk tap enn vanlige printkort og gir høyere detaljering og oppløsning. Det er ingen av de integrerte som benytter disse printkortene og det er nok en bevisst politikk fra Accuphase sin side for å forsvare topp-modellene.
    Nå ble det snakket om de separate komponentene i flertall og generelt. At monoblokkene/toppmodellen fra Accuphase + matchende forforsterker til flere hundre tusen per stykk skulle låte bedre enn de integrerte skulle da bare mangle. (Det er vel heller ikke noe marked for integrerte forsterkere som kan lever 1200W og en vekt på 80kg. Integrert er for de som vil ha mer valuta for pengene og/eller ha komponenter som opptar mindre plass). Ellers er det som sagt stort sett samme innmaten og kretsløpene i de integrerte og de sammenlignbare separate komponentene, som de gjerne er basert på....
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    CD-spiller for resten av livet der...
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    81
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Mener du virkelig at la oss si en a-60 ikke låter vesentlig enn en a-75, eller en A45 sammenlignet med en a48, og at for de av oss som hører forskjell ikke har noe med dempningsfaktor i forsterkeren å gjøre? Hvilke Acc produkter har du eid og hva er sammenligningsgrunnlaget ditt? Lokalene i Torggata og i Sandvika har ikke vært akkurat ideelle for gode demoer, men greie nok til å kunne danne seg et innledende inntrykk, og det er nok en fordel å ta den kritiske lytten andre steder... Det er et godt tegn at Accuphase spiller som det gjør på Bryston spør du meg, det er to helt forskjellige standarder mellom desse to produsentene.

    Enig med deg at Accuphase aldri har fungert på Bryston eller sammen med Bryston- Har hatt 14b, 28b og 4b. Bryaron er fine på fest...
    Hei.
    Jeg har aldri selv eid noen Accuphase-produkter, men har en meget nær slektning som har et gromt Acccuphase-sett.
    Mine lytteinntrykk baserer seg på subjektive erfaringer. Er ellers profesjonell musiker, med kritisk sans til denne musikk-hobbyen.... :) Forutsetningene for å vurdere korrekt reproduksjon av eksempelvis ulike instrumenter er således en del av mine opparbeidede erfaringer fra den virkelige verden.

    Jeg hverken vil eller kan si noe om de klanglige egenskapene.til apparat jeg ikke har opplevd under kontrollerte forhold. Terminologien "kontrollerte forhold" må for øvrig ikke forveksles med "ideelle forhold", som kan være noe ganske annet.

    Jeg har generelt sansen for den type "akkuratesse"-filosofi som ser ut til å prege Accuphase sin portefølje, samt en opplevd gjennomført byggekvalitet ved firmaets produkter.
    Det er synd at disse komponentene må koste, grovt sett, det dobbelte (eller mer) i Europa sammenlignet med opprinnelseslandet Japan, men det får produsenten i samarbeid med P.I.A. stå ansvarlig for..... :LOL:
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    CD-spiller for resten av livet der...
    Ja, den er ikke så verst :)

    Jeg bruker den mest som dac for avspilling fra Lumin-streameren min, men den låter kanon som cd-spiller også.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Prinsipielt er det ingen grunn til at ikke en integrert forsterker skal lyde like bra som separate komponenter, men det er en vesentlig forskjell med de dyreste separate Accuphasene. De benytter printkort av fluorcarbon ( aka teflon-print). Disse har mye lavere dielektrisk tap enn vanlige printkort og gir høyere detaljering og oppløsning. Det er ingen av de integrerte som benytter disse printkortene og det er nok en bevisst politikk fra Accuphase sin side for å forsvare topp-modellene.
    Da er det jo bare å låne eller kjøpe en av toppmodellene og høre selv...
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Hei.
    Jeg har aldri selv eid noen Accuphase-produkter, men har en meget nær slektning som har et gromt Acccuphase-sett.
    Mine lytteinntrykk baserer seg på subjektive erfaringer. Er ellers profesjonell musiker, med kritisk sans til denne musikk-hobbyen.... :) Forutsetningene for å vurdere korrekt reproduksjon av eksempelvis ulike instrumenter er således en del av mine opparbeidede erfaringer fra den virkelige verden.

    Jeg hverken vil eller kan si noe om de klanglige egenskapene.til apparat jeg ikke har opplevd under kontrollerte forhold. Terminologien "kontrollerte forhold" må for øvrig ikke forveksles med "ideelle forhold", som kan være noe ganske annet.

    Jeg har generelt sansen for den type "akkuratesse"-filosofi som ser ut til å prege Accuphase sin portefølje, samt en opplevd gjennomført byggekvalitet ved firmaets produkter.
    Det er synd at disse komponentene må koste, grovt sett, det dobbelte (eller mer) i Europa sammenlignet med opprinnelseslandet Japan, men det får produsenten i samarbeid med P.I.A. stå ansvarlig for..... :LOL:
    Helt enig at produktene er har for høy eksportpris sammenlignet med prisene i Japan. Det handler blant annet om at Accuphase distribuerer selv i eget hjemmemarked, og at forhandleren/e har om lag 20% påslag som en bransjestandard. Det er ellers litt det samme som at Electrocompaniet er priset lavere her , sammenlignet med andre land som har distributører. Prisene i Europa settes i stor utstrekning etter tyske priser, og det er lagt op til en verdikjede der at det er import og distribusjon hver for seg. Det det selges om lag like mye Accuphase i Tyskland som i resten av vest Europa til sammen.


    Likevel er det verd å merke seg at Accuphase kun prisjusterer etter inflasjon. Prisene har ikke gått på langt nær like mye opp etter covid som prisene på nesten alle andre produkter har gjort. Eksempelvis som alle produktene hos Neby og Acoustic Tuning har gjort.
     
    Sist redigert:

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Vis vedlegget 876265

    Har visst dukka opp enda et champagnefarget produkt i racket.
    Gratttis. Prøv å koble HS LINK kabelen digitalt ut av. transporten og inn i dacen bak på spilleren. Den skal følge med, da kommer du til å oppleve et lydmessig enda bedre resultat, bare et tips.
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Gratttis. Prøv å koble HS LINK kabelen digitalt ut av. transporten og inn i dacen bak på spilleren. Den skal følge med, da kommer du til å oppleve et lydmessig enda bedre resultat, bare et tips.
    Takk for tipset. Skal sjekkes ut.

    Men det kan jeg vel bare bruke når jeg spiller cd/sacd siden jeg da må velge HS-link som input?

    Roy
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Helt riktig. Så lenge Accuphase ikke har noen streamer med HS link utgang blir det eneste mulighet. Grunnen til endingene lydmessig er at det i denne kablen er flere dedikerte ledere som bare brukes til å separere klokkesignalet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Helt riktig. Så lenge Accuphase ikke har noen streamer med HS link utgang blir det eneste mulighet. Grunnen til endingene lydmessig er at det i denne kablen er flere dedikerte ledere som bare brukes til å separere klokkesignalet.
    Vet du om jeg da må ta ut HS-linken når jeg skal streame (siden den da sender digitalt ut via HS-link-kabelen), eller holder det å velge USB-inngangen selv om HS-linken også er plugget i?

    Roy
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har aldri streamet med Accuphase cd spiller, så det vet jeg ikke, men om de ikke har forandret veldig på konstruksjonen kan du la den stå i og spille gjennom. USB, akkurat på samme måte som at du kan velge mellom HS link og den interne overføringen uten å koble fra HS link kabelen.
    Ole
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har aldri streamet med Accuphase cd spiller, så det vet jeg ikke, men om de ikke har forandret veldig på konstruksjonen kan du la den stå i og spille gjennom. USB, akkurat på samme måte som at du kan velge mellom HS link og den interne overføringen uten å koble fra HS link kabelen.
    Ole
    Lå faktisk ikke noen HS-link-kabel i esken. Noen som vet om jeg kan benytte vanlig Ethernet-kabel?
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Lå faktisk ikke noen HS-link-kabel i esken. Noen som vet om jeg kan benytte vanlig Ethernet-kabel?
    Det kan du desværre ikke, dvs du kan få lyd men, det er ikke å anbefale. Den følger med fra Accuphase som inkludert tilbehør, så du bør kontakte den du handlet med. Du kan kjøpe eller sikkert få låne hos Lyric, han har på lager. Ettersom du har 750 bør du absolutt bruke HS link 2 og ikke den første utgaven av denne kabelen. Når du ser den så ser du at det er noe annet enn vanlig cat 7 eller cat 8 kabel.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm.... Hva som låter best til tider, eller hva som er "bedre" er nok subjektivt. "Beauty is in the eye of the beholder", som kjent. Den E-480 jeg hørte hos LyricHiFi i Sandvika for drøye 2 år tilbake klarte på en god måte å drive de ikke alt for store Bryston gulvstående som sto i lokalet. Det klarte derimot ikke den E-800 som sto der fra samme firma, og som det skrytes så mye av. Sammenligningen ble gjort samme dag. Det hjelper ikke at fabrikken oppgir (eller skryter av) en veldig god dempefaktor, hvis andre parametre og omstendigheter ellers medfører ulike begrensinger.

    Det er ellers interessant å registrere at min tilbakemelding til Tor, som drev LyricHiFi før, angående nettopp dempefaktoren (eller rettere sagt den relativt begrensede dempefaktoren) hos diverse tidligere Accuphase-apparater (integrerte eller sluttrinn) nå plutselig er blitt en stor markedsføringsgimmick for produsenten, i form av å skryte over hvor mye høyere dempefaktor seneste modell kan vise til kontra den forrige (eller den før der igjen, osv....) Bare les teknisk informasjon på engelsk om aktuelle apparat slik det framgår av produsentens hjemmeside: www.accuphase.com
    Som sagt; interessant.....

    Dempefaktoren sier for øvrig ingenting om de klanglige aspektene ved et apparat. Det er kun en matematisk formel.
    Hei du, man kjøper vel ikke inn en forsterker som ifølge spesifikasjonene ikke vil klare å drive disse? (Tungdrevne) 🥳 Jeg bare spør for en venn . . . . .
     

    cfuttrup

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    92
    Antall liker
    60
    Rart. Det er ofte samme innmaten. Samme komponentene og kretsløpdesign. Er nok mer et spørsmål om hva markedet vil ha....
    Hei Voff, jeg er ikke enig.

    Selv den minste preamp C-2150 har 110 dB signal støy forhold, også på balansert inngang. Det er der ingen integrerte som klarer ... jeg kan have oversett en enkelt modell, men da tenker jeg at man bare trengs å sammenligne effekdelen med P-4500 (igjen den minste), som tilbyr veldig mye mer effekt når impedansen går ned, langt bedre en noen av de integrerte klarer: 145 Watt i 8 ohm, 250 Watt i 4 ohm, 399 Watt i 2 ohm (det er ved lave impedanser at de integrerte ikke klarer å være med).

    Markedet vil sikkert gjerne ha en integrert løsning som helt klarer å være med på en C-2150 + P-4500 kombo (du kan telle meg blant potentielle kjøpere), men Accuphase har en produktfilosofi hvor dette ikke er foreneligt, fordi hvorfor skulle man da kjøpe en dyrere løsning med separat for og effekt trin? De separate løsninger er med avstand bedre.

    Vennlig hilsen,
    Claus
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Hei Voff, jeg er ikke enig.

    Selv den minste preamp C-2150 har 110 dB signal støy forhold, også på balansert inngang. Det er der ingen integrerte som klarer ... jeg kan have oversett en enkelt modell, men da tenker jeg at man bare trengs å sammenligne effekdelen med P-4500 (igjen den minste), som tilbyr veldig mye mer effekt når impedansen går ned, langt bedre en noen av de integrerte klarer: 145 Watt i 8 ohm, 250 Watt i 4 ohm, 399 Watt i 2 ohm (det er ved lave impedanser at de integrerte ikke klarer å være med).

    Markedet vil sikkert gjerne ha en integrert løsning som helt klarer å være med på en C-2150 + P-4500 kombo (du kan telle meg blant potentielle kjøpere), men Accuphase har en produktfilosofi hvor dette ikke er foreneligt, fordi hvorfor skulle man da kjøpe en dyrere løsning med separat for og effekt trin? De separate løsninger er med avstand bedre.

    Vennlig hilsen,
    Claus

    Tja. E-5000 har 124db signal støy forhold. Utgangsdelen er basert på P-7300 som er flaggskip stereoeffektrinn (i følge Accuphase hjemmesider). Accuphase sier også E-5000 kan drive enhver høytaler. Ingenting tyder på at det er spart på kruttet her. Man får uansett kjøpe forsterker som kan drive høytalerne en måtte ha....


    amply-accuphase-e-5000-2.jpg



    amply-accuphase-e-5000-1.jpg
     
    Sist redigert:

    cfuttrup

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    92
    Antall liker
    60
    Hei Voff

    E-5000 er ikke noen dårlig integrert forsterker, så om noen skulle kunne nå en for/effekt kombo, da er det antagelig denne.
    Det signal-støy forholl du opplyser ser ut som det gjelder bare for effektforsterker-delen (Main In).
    Jeg har sjekket spesifikasjonene, og nei, den kan ikke nå en C-2150 og P-4500 kombo, dessverre. Se her:

    E-5000

    S/N Ratio At rated output (input shorted, A weighting)
    INPUT (BALANCED / LINE) 111 dB
    MAIN IN (BALANCED / LINE) 126 dB
    EIA INPUT (BALANCED / LINE) 97 dB
    MAIN IN (BALANCED / LINE) 101 dB

    C-2150

    Input S / N ratio at rated output S / N ratio (EIA)
    BALANCED 110 dB 108 dB
    LINE 110 dB 108 dB

    P-4500:

    S/N Ratio (A-weighted, 121 dB Gain selector at MAX position
    with input shorted) 126 dB Gain selector at –12 dB position
    At rated continuous average output

    Da E-5000 spesifikasjonene indikerer samme verdi for BALANCED og LINE input, kan det tenkes at E-5000 er det eneste unntak fra reglen, dvs. forsterkeren er full balansert fra inngang til utgang, hvilket er bra.

    Konklusjon: På 'EIA' verdiene mangler E-5000 sånn omtrent 10 dB.
    Alle data er kopiert fra PDF filene som Accuphase har publisert.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Hei Voff

    E-5000 er ikke noen dårlig integrert forsterker, så om noen skulle kunne nå en for/effekt kombo, da er det antagelig denne.
    Det signal-støy forholl du opplyser ser ut som det gjelder bare for effektforsterker-delen (Main In).
    Jeg har sjekket spesifikasjonene, og nei, den kan ikke nå en C-2150 og P-4500 kombo, dessverre. Se her:

    E-5000

    S/N Ratio At rated output (input shorted, A weighting)
    INPUT (BALANCED / LINE) 111 dB
    MAIN IN (BALANCED / LINE) 126 dB
    EIA INPUT (BALANCED / LINE) 97 dB
    MAIN IN (BALANCED / LINE) 101 dB

    C-2150

    Input S / N ratio at rated output S / N ratio (EIA)
    BALANCED 110 dB 108 dB
    LINE 110 dB 108 dB

    P-4500:

    S/N Ratio (A-weighted, 121 dB Gain selector at MAX position
    with input shorted) 126 dB Gain selector at –12 dB position
    At rated continuous average output

    Da E-5000 spesifikasjonene indikerer samme verdi for BALANCED og LINE input, kan det tenkes at E-5000 er det eneste unntak fra reglen, dvs. forsterkeren er full balansert fra inngang til utgang, hvilket er bra.

    Konklusjon: På 'EIA' verdiene mangler E-5000 sånn omtrent 10 dB.
    Alle data er kopiert fra PDF filene som Accuphase har publisert.

    Det er altså hvordan det høres ut som betyr noe, de av oss som har vært med en stund vet at målinger er nettopp det. E-5000 er sikkert en god boks, men om den skal låte noe nærheten av hva 4200 og 2150 gjør (har ikke hørt 4500), må E-5000 være noe helt annet enn alle andre ab integrerte de har laget til nå, og det tror jeg bare ikke det er.

    Accuphase hadde selvfølgelig ikke fortsatt og produsere for og effektforsterker(e) som låter dårligere enn integrerte bokser, eller dersom de integrerte låter like bra. De ønsker jo ikke å lure kundene sine, hverken på kort eller lang sikt.
     
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Tja. E-5000 har 124db signal støy forhold. Utgangsdelen er basert på P-7300 som er flaggskip stereoeffektrinn (i følge Accuphase hjemmesider). Accuphase sier også E-5000 kan drive enhver høytaler. Ingenting tyder på at det er spart på kruttet her. Man får uansett kjøpe forsterker som kan drive høytalerne en måtte ha....


    Vis vedlegget 877610


    Vis vedlegget 877611
    Da kan vi vel konstatere att påstanden om att integrerte Accuphase ikke bruker Teflon printkort er feil.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Accuphase hadde selvfølgelig ikke fortsatt og produsere for og effektforsterker(e) som låter dårligere enn integrerte bokser.
    Man lager vel separate enheter fordi markedet etterspør det? Ikke pga kost/nytte verdi. Accuphase sier selv at de selger klasse A forsterkere fordi kundene ønsker det. Selv hadde de foretrukket klasse A/B.
    At separate enheter skulle låte dårligere enn sammenlignbare integrerte tviler jeg på, og det er det vel heller ingen som har påstått. Det er mye av samme kretsløpene i begge.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Test av E-5000 her:
    ACCUPHASE E-5000 (audiodrom.net)

    What would you like to know about the all new Accuphase? Clean and sweet treble – ticked. Rich and colorful mids – ticked. Wide and deep soundstage – ticked. But these are not new things, rather a usual Accuphase list of traits. So, is the E-5000 different? It is – it improves over its predecessors by how sophisticated and transparent it is sounding, as well as by its bass performance. To me, this Accuphase is a completely new league by company’s standards.



    Denne står på ønskelista mi....

    Siden 1981 har jeg bare hatt separate forsterkerkomponenter. Er ferdig med det. Integrerte låter like bra.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Man lager vel separate enheter fordi markedet etterspør det? Ikke pga kost/nytte verdi. Accuphase sier selv at de selger klasse A forsterkere fordi kundene ønsker det. Selv hadde de foretrukket klasse A/B.
    At separate enheter skulle låte dårligere enn sammenlignbare integrerte tviler jeg på, og det er det vel heller ingen som har påstått. Det er mye av samme kretsløpene i begge.
    Så hyggelig at du er fornøyd (y)(y).

    Det folkene fra Accuphase sier om Klasse A VS. klasse A/B er at de aller aller fleste av kundene deres vil ha klase Afordi de synes at klasse A låter bedre (og derfor kjøper de det antagelig).
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen Accuphase venner som vet om displayet kan lys justeres på DP 510, finner ikke noe om det på nett🤔. Synes det er en smule for mørkt.
    image.jpg
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen Accuphase venner som vet om displayet kan lys justeres på DP 510, finner ikke noe om det på nett🤔. Synes det er en smule for mørkt. Vis vedlegget 880322
    vet ikke med displayet, men det ser ut til at det har gått noen pærer bak Accuphase logoen, de bruker glødepærer av en eller annen grunn....

    Mvh.
    Rolf
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Noen som har erfaring med Accuphase sine innstikkskort? Tenker da primært på Dac-50 og Dac-60. Hvordan står disse seg mot separate dac-er?
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    426
    Antall liker
    1.011
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har erfaring med Accuphase sine innstikkskort? Tenker da primært på Dac-50 og Dac-60. Hvordan står disse seg mot separate dac-er?
    Jeg har DAC50 på E-380 på hytta. Har ikke sammenliknet direkte med Bricasti M1 jeg har hjemme, men har ingenting å utsette på DAC50.

    Er jo et pluss at man slipper en ekstra boks og. Litt færre innganger, men nok når jeg kun trenger tilkobling fra streamer og TV.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk!

    Ja, og dette med plass og antall bokser er et argument i en del sammenhenger.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har DAC40 i E-370. Synes den låter meget bra. Opplever den som dynamisk og åpen i lyden. Ikke tilbakelent som er en karakteristikk forsterkeren har et snev av. Har ikke sammenlignet direkte med Topping, Bricasti og DPDAC.
    En utfordring har jeg imidlertid hatt og det er at kortet ser ut til å mangle et godt galvanisk skille. Fikk problemer med USB når PC’en hadde feil i strømforsyningen.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har erfaring med Accuphase sine innstikkskort? Tenker da primært på Dac-50 og Dac-60. Hvordan står disse seg mot separate dac-er?
    Kortene er ikke i nærheten sammenlignet med separate løsninger. De er praktiske for enkel tilgjengelighet. Tror ikke noen DAC 60er levert enda.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Kortene er ikke i nærheten sammenlignet med separate løsninger. De er praktiske for enkel tilgjengelighet. Tror ikke noen DAC 60er levert enda.
    Tenker du da uansett separate løsninger, eller tenker du på topp-produktene fra Accuphase? Min integrerte Accuphase skal brukes i anlegg nr 2, 3 eller 4, ikke hovedanlegget. Jeg er ute etter god lyd og god funksjonalitet til et underordnet anlegg, ikke det beste som finnes. Spørsmålet for min del er om jeg er bedre tjent med å bruke pengene på en brukt riaa eller dac fra annet merke heller enn innstikkskortene.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tenker du da uansett separate løsninger, eller tenker du på topp-produktene fra Accuphase? Min integrerte Accuphase skal brukes i anlegg nr 2, 3 eller 4, ikke hovedanlegget. Jeg er ute etter god lyd og god funksjonalitet til et underordnet anlegg, ikke det beste som finnes. Spørsmålet for min del er om jeg er bedre tjent med å bruke pengene på en brukt riaa eller dac fra annet merke heller enn innstikkskortene.
    Jeg har riaa kortet og det står lite tilbake for endel dyre riaaer jeg har testet her.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har riaa kortet og det står lite tilbake for endel dyre riaaer jeg har testet her.
    Til et sekundær system er kortene gode nok i masehvis særlig i forhold til pris/ytelse. Det er uansett ikke mange modeller fra Accuphase som har usb. Kunne det vært en tanke å skaffe seg en streamer transport med oppskalering slik at du kan utnytte flere av formatene som DAC 50 og 60 støtter? DA tror jeg du blir fornøyd med kortet😀
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Denne var ment til Fosse, trykkleif benlager.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Bruker en Lindemann Limetree Bridge som jeg i dag kjører via Audio Aero Capitole. Det er forsåvidt godt nok, men jeg funderte på om et dac-kort med streameren ville fristilt Audio Aero slik at denne kunne gå i tjeneste i TV-stua. Der bruker jeg i dag en Bel Canto, og den vet jeg ikke holder følge med de dacene jeg har hatt der tidligere (Luxman DA-06 og Capitole).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn