Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Bruker en Lindemann Limetree Bridge som jeg i dag kjører via Audio Aero Capitole. Det er forsåvidt godt nok, men jeg funderte på om et dac-kort med streameren ville fristilt Audio Aero slik at denne kunne gå i tjeneste i TV-stua. Der bruker jeg i dag en Bel Canto, og den vet jeg ikke holder følge med de dacene jeg har hatt der tidligere (Luxman DA-06 og Capitole).
    Jeg bruker e-370 og dac 50 kortet, har ikke testet 370 med annen Før dette i samme rom på samme talere brukte jeg Bladelius Thor3 med Nad m51 og ps audio directstream. Jeg savner innimellom den gamle komboen. Om det ligger på dac eller forsterker skal jeg ikke si. Mistenker det er kreftene til bladeliusen som gjorde den største forskjellen. Kan være dac som manglet den siste oppløsningen jeg savnet
     
    Sist redigert:

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Noen som har erfaring med Accuphase sine innstikkskort? Tenker da primært på Dac-50 og Dac-60. Hvordan står disse seg mot separate dac-er?
    Har både dac 50 og riaa i min E-800 og begge er meget bra! (Begge kortene kan også gjøres enda bedre med relativt små oppgraderinger).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Har både dac 50 og riaa i min E-800 og begge er meget bra! (Begge kortene kan også gjøres enda bedre med relativt små oppgraderinger).
    Takk!

    Har du testet kortet direkte mot Luxman DA-06? Jeg forventer ikke at det holder følge med denne - som jeg likte veldig godt forresten.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk!

    Har du testet kortet direkte mot Luxman DA-06? Jeg forventer ikke at det holder følge med denne - som jeg likte veldig godt forresten.
    Etter en relativt billig oppgradering av dac kortet spilte dette så bra at jeg egentlig foretrakk det fremfor DA-06! Eneste ankepunktet mitt på dac 50 i original stand var at den i mine ører ble litt mye frempå/"spiss" i toppen ved høyt volum. (PS. Men etter en seriøs oppgradering av DA-06 spiller denne bedre enn dac-50, men kunne ha levd godt med dac-50 :)
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Alle elektrolytter bytes til Os-Con polymer. Signal kondis - gu - erstattes med bedre type. Op-amper- blå - kan byttes til en type med mere gain.
    PS. Det er ikke undertegnede som har stått for oppgraderingene, men oppgraderingene er gjort på begge mine kort med - i mine ører (samt mine hifikompiser ører) - godt resultat. Spesielt dac-50 var en meget god og hørbar oppgradering.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Tidligere eid både E650 og E800, begge benyttet med innstikkort AD-50 og DAC-50. Mener begge kort er overaskende bra.
    Vil selvsagt bli enda bedre med eksterne enheter, DAC-50 ble byttet til DC-37 noe som er å anbefale.
    M1
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Tidligere eid både E650 og E800, begge benyttet med innstikkort AD-50 og DAC-50. Mener begge kort er overaskende bra.
    Vil selvsagt bli enda bedre med eksterne enheter, DAC-50 ble byttet til DC-37 noe som er å anbefale.
    M1
    Har også brukt DC 37. Jeg synes det ble en betydelig forbedring med en DCS upsampler, og den låt best med XLR digitalt inn. Synes den var skuffende gjennom USB.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Benyttet Aurender N-10 som streamer med bla USB, syntes det fungerte meget bra.
    M1
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Benyttet Aurender N-10 som streamer med bla USB, syntes det fungerte meget bra.
    M1
    Så morsomt. Den hadde jeg også den gangen. Fikk en betydelig oppgradering lydmessig med Lumin X1. Kanskje en T2 kunne være noe å prøve....
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Tidligere eid både E650 og E800, begge benyttet med innstikkort AD-50 og DAC-50. Mener begge kort er overaskende bra.
    Vil selvsagt bli enda bedre med eksterne enheter, DAC-50 ble byttet til DC-37 noe som er å anbefale.
    M1
    Jeg kjører C-37 med min E-800, super fornøyd 😅 men det er riaa da 😝
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    For den som vil beskytte eller pynte i hifi hylla så er det en tysker på Filippinene som produserer cower til Accuphase og andre merker i litt forskjellig kvalitet, har selv bestilt ett cower til Accuphase P-7500 som blir ferdig neste uke, en herværende Accuphase entusiast har allerede mottatt sine til Accuphase A 300. (Se bilde)
    Produksjonen blir oppfulgt hele veien og virker veldig proft lagt opp.
    Mitt cower som er blant det dyreste valget koster sirka 1500kr med frakt.
    For dem som har vegring mot bestilling fra andre verdensdeler kan undertegnede være behjelpelig.
     

    Vedlegg

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    For den som vil beskytte eller pynte i hifi hylla så er det en tysker på Filippinene som produserer cower til Accuphase og andre merker i litt forskjellig kvalitet, har selv bestilt ett cower til Accuphase P-7500 som blir ferdig neste uke, en herværende Accuphase entusiast har allerede mottatt sine til Accuphase A 300. (Se bilde)
    Produksjonen blir oppfulgt hele veien og virker veldig proft lagt opp.
    Mitt cower som er blant det dyreste valget koster sirka 1500kr med frakt.
    For dem som har vegring mot bestilling fra andre verdensdeler kan undertegnede være behjelpelig.
    Nja, bestilte cover til min Accu-combo herfra, kom aldri (mer enn 3mnd. venting) og etter gjentatte purringer fikk jeg beskjed fra eier av nevnte e-bay konto at dette var et kjent fenomen og at hun kun hadde "lånt" bort ebay kontoen sin til han tyskeren og dessverre ikke kunne gjøre noe med dette...., heldigvis ordnet Ebay/PayPal opp og refunderte meg pengene......

    Mvh.
    Rolf
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Nja, bestilte cover til min Accu-combo herfra, kom aldri (mer enn 3mnd. venting) og etter gjentatte purringer fikk jeg beskjed fra eier av nevnte e-bay konto at dette var et kjent fenomen og at hun kun hadde "lånt" bort ebay kontoen sin til han tyskeren og dessverre ikke kunne gjøre noe med dette...., heldigvis ordnet Ebay/PayPal opp og refunderte meg pengene......

    Mvh.
    Rolf
    Har ikke mottatt noe så kan ikke gå god for noe selv, skal holde dere med info, både gode og dårlige. Hvet att 2 Cover til Accuphase A300 er levert, dette skjedde for 1 1/2 år siden. Blir mer spennende enn forventet dette.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Støv beskyttelse var min unnskyldning for og bestille, barn og barnebarns nysgjerrige fingre kan være en annen grunn.
    Ingen stor investering uansett.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Akkurat det jeg har kommet frem til også, de er jo stort sett i bruk uansett:)
    Det er kanskje det Accuphase har tenkt :) :) Det blir litt støv og fingermerker, men det følger med en mikrofiberklut-
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    696
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har eller har hørt C-2150? Styrker/svakheter? Er den langt unna C-2450? Og hva er det evnt. å hente på sistnevnte? Er det oppløsningen? Støynivå? "Basskontroll"?
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har eller har hørt C-2150? Styrker/svakheter? Er den langt unna C-2450? Og hva er det evnt. å hente på sistnevnte? Er det oppløsningen? Støynivå? "Basskontroll"?
    Du får mer av alt , mer headroom, den går dypere og oppleves som raskere, det er litt mer plass mellom instrumentene og litt større soundstage. Du vil oppfatte den som litt renere. Et mer relevant spørsmål er hvilken Accuphase effekt du skal parre med? Om du må prioritere, og nedskalere på forsterkersiden kan det være hensiktsmessig å starte med en 2150.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    696
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Spør du meg, så spør jeg dego_O:LOL: Sitter egentlig bare å drømmer meg bort, og har lyst til å prøve alt med champagnefarget front.
    Har en E-480 nå,. Herlig sak, og skulle jeg kastet penger i noe oppover i systemet, så måtte det vært for å få mer "kjøtt på beinet" ikke for å få mer oppløsning og detaljer.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    Kan noen beskrive hva mer kjøtt betyr?, om det ikke betyr kraftigere.
    Accuphase Klasse A kan ikke drive mine høyttalere, i hvertfall ikke i min budsjett.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kan noen beskrive hva mer kjøtt betyr?, om det ikke betyr kraftigere.
    Accuphase Klasse A kan ikke drive mine høyttalere, i hvertfall ikke i min budsjett.
    Det er litt flåsete uttrykk mener nå jeg, det blir ikke mere "kjøtt" på beina av klasse A. Har brukt både A-36 og A-45 på mine høyttalere, E-480 har bedre dynamik enn de og bedre fundament i bassen. Klasse A har bedre oppløst topp og flott mellomtone noe som mange selvfølgelig liker men det koster deretter også. Accuphase lager klasse A fordi kunder vil ha det ikke for at Accuphase mener det er best.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har eller har hørt C-2150? Styrker/svakheter? Er den langt unna C-2450? Og hva er det evnt. å hente på sistnevnte? Er det oppløsningen? Støynivå? "Basskontroll"?
    Jeg hadde forrige modell, 2120 eller noe. Den syns jeg faktisk var rimelig skuffende kontra det som satt i E-470.... 2450 er nok bankers ;).
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Kan noen beskrive hva mer kjøtt betyr?, om det ikke betyr kraftigere.
    Accuphase Klasse A kan ikke drive mine høyttalere, i hvertfall ikke i min budsjett.
    Gikk fra E480 til 650 og hos meg er 650 i en annen liga når det gjelder bassfundament, større lydbilde. Mellomtonen og oppover er den rundere i kantene uten å miste oppløsning. Litt vanskelig å forklare dette, men gjorde flere a/b tester og både jeg og min bedre halvdel var ikke i tvil om hvilken av disse to som låt best. 480'en var på ingen måte noe dårlig forsterker, det er bare at 650'en er bedre - hvertfall hos meg med mine høyttalere. kommer vel litt an på hvilken musikk en spiller og hvordan en ønsker at det skal låte
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    4.072
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen beskrive hva mer kjøtt betyr?, om det ikke betyr kraftigere.
    Accuphase Klasse A kan ikke drive mine høyttalere, i hvertfall ikke i min budsjett.
    Vad har du då för högtalare? Inga problem att driva mina Verity Rienzi med en A-20. ( 86 dB och 20 W )
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gikk fra E480 til 650 og hos meg er 650 i en annen liga når det gjelder bassfundament, større lydbilde. Mellomtonen og oppover er den rundere i kantene uten å miste oppløsning. Litt vanskelig å forklare dette, men gjorde flere a/b tester og både jeg og min bedre halvdel var ikke i tvil om hvilken av disse to som låt best. 480'en var på ingen måte noe dårlig forsterker, det er bare at 650'en er bedre - hvertfall hos meg med mine høyttalere. kommer vel litt an på hvilken musikk en spiller og hvordan en ønsker at det skal låte
    Jeg opplevde ikke E-650 som klart bedre enn E-470. Hadde dem begge inne her samtidig og fikk muligheten til å sammenligne over tid. Etter å ha koblet opp E-650 syntes jeg først det ble et lite løft lydmessig i forhold til E-470, som jeg hadde hatt en tid og kjente godt, men da jeg koblet tilbake var jeg ikke lenger så sikker. Etter en del fram og tilbake valgte jeg likevel å bare beholde E-470, siden jeg aldri helt klarte å bestemme meg for hva jeg foretrakk. Tror egentlig ikke forskjellene er særlig store, men det er min opplevelse. For andre med annet utstyr, og kanskje også bedre hørsel, vil nok E-650 kunne fungere bedre enn både E-470 og også E-480.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn