Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.857
    Torget vurderinger
    29
    Til dere DAC-60 og AD-60 eiere.
    Hvor mye vil dere vektlegge disse kortene ved brukthandel?
    Er de verdt pengene i forhold til eksterne RIAA og DACer i samme prisklasse.
    Jeg ser selvsagt fordelen med færre ledd/kabler.
    Setter pris på deres synspunkt.

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    14
    Til dere DAC-60 og AD-60 eiere.
    Hvor mye vil dere vektlegge disse kortene ved brukthandel?
    Er de verdt pengene i forhold til eksterne RIAA og DACer i samme prisklasse.
    Jeg ser selvsagt fordelen med færre ledd/kabler.
    Setter pris på deres synspunkt.
    Det er en løsning som fungerer, og det er ok til prisen, men du får mer ut av forsterkeren din med en bedre og dyrere dac og det samme med ria. Jeg hadde tenkt at dersom du eksempelvis streamer eller hører på cd er ikke dac kortet godt nok til å være hovedkilde i systemet og det samme om du foretrekker vinyl . Samtidig er det en helt ok sekundær løsning, bare for å kunne bruke forsterkeren til digitale kilder, eller dersom du har en enkel platespiller og har lyst til å høre på litt vinyl innimellom.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.857
    Torget vurderinger
    29
    Det er en løsning som fungerer, og det er ok til prisen, men du får mer ut av forsterkeren din med en bedre og dyrere dac og det samme med ria. Jeg hadde tenkt at dersom du eksempelvis streamer eller hører på cd er ikke dac kortet godt nok til å være hovedkilde i systemet og det samme om du foretrekker vinyl . Samtidig er det en helt ok sekundær løsning, bare for å kunne bruke forsterkeren til digitale kilder, eller dersom du har en enkel platespiller og har lyst til å høre på litt vinyl innimellom.
    Takk for den.
    Det var slik jeg også tenkte
    NB. dette er uten i det hele tatt ha hørt nevnte moduler.
    Uansett så er tilkobling av èn platespiller for lite for meg.
    Har pr i dag en Jasmine LP 2.5 DU som har to innganger som jeg er fornøyd med., og klarer meg sånn sett uten RIAA-kortet.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.606
    Torget vurderinger
    27
    Takk for den.
    Det var slik jeg også tenkte
    NB. dette er uten i det hele tatt ha hørt nevnte moduler.
    Uansett så er tilkobling av èn platespiller for lite for meg.
    Har pr i dag en Jasmine LP 2.5 DU som har to innganger som jeg er fornøyd med., og klarer meg sånn sett uten RIAA-kortet.
    Det finnes bedre enn innstikkskortene. Men jeg må si at riaakortet er overraskende bra. Jeg har 50-kortet. Du skal et lite stykke opp på riaa, spiller og pickup før det butter der. Så har jeg ikke testet direkte i samme anlegg, men personlig synes jeg kortene er geniale med hensyn til plass, pris og ytelse.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    14
    Enig med Fosse her. Bruker AD-60 og DAC-50. Korta holder mål med Riaa og dac'er opp i 30-40K klassen.
    Bruker en 1200G m Dynavector XX2 Mkll mot AD-60 og det låter meget godt. DAC-50 tok over for Denafrips Pontus 2 .

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.440
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    De er mer enn OK til prisen, sammenlignet AD 60 kortet med Leema Agena RIAA til 36K som den var priset til da. Jeg solgte Leema RIAA’n 😁

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.274
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ikke hørt dac-kortet, så kan ikke si noe om det, men dette syns jeg er en kraftig nedvurdering av AD-60 kortet. At den kun holder mål på en enkel platespiller sånn av og til er i alle fall ikke min erfaring. Jeg mener faktisk den klarer seg meget godt, selv mot vesentlig dyrere riaa.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I seriøse kvalitetsprodukter som Accuphase så kan man nok gå ut i fra at pris og ytelse henger sammen, men når det nevnes at man trenger en dyrere dac enn DAC50 eller 60 hvis man har en kostbar Accuphase forsterker blir feil i mitt hode. Dyrere er ikke alltid bedre i hifi bransjen. Det er et utall tråder som handler om dette.

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Antall liker
    1.189
    Torget vurderinger
    7
    I seriøse kvalitetsprodukter som Accuphase så kan man nok gå ut i fra at pris og ytelse henger sammen, men når det nevnes at man trenger en dyrere dac enn DAC50 eller 60 hvis man har en kostbar Accuphase forsterker blir feil i mitt hode. Dyrere er ikke alltid bedre i hifi bransjen. Det er et utall tråder som handler om dette.
    Jeg har DAC50, og er enig med deg @Terje-A. Synes det funker helt upåklagelig, men har ikke hatt det i samme anlegg som der Bracasti har stått. Har altså ikke sittet og nilyttet etter forskjeller, men har aldri følt DAC50 har manglet noe. Det eneste er at dersom du bruker flere digitale kilder, er det typisk færre innganger enn en dedikert DAC og du kan ikke velge digital kilde med fjernkontroll. Det gjelder i hvert fall på min E-380, usikker på om det er det samme for større integrerte oppover i hierarkiet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn