Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.982
    Torget vurderinger
    29
    Skal få den i begynnelsen av mai.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.960
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg skal kjøpe meg en gammel Accuphase CD-spiller, er det noe jeg bør være obs på da?

Generelt frarådes gamle CD-spillere pga deletilgang; i alle fall så lenge de er dyre. Vet at enkelte eldre (90-tallet?) Accuphase er det problemer med å skaffe nye lasere (Sony) til.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.982
    Torget vurderinger
    29
    Hmmm, vi snakker SACD-spiller fra 2007-ish

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    131
    Torget vurderinger
    14
    Accuphase er tom for Lasere til alle Sacd spillerene sine som bruker Sony.

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    131
    Torget vurderinger
    14
    Det er kopilasere og det har vært forsøkt tidligere uten at det fungerer over tif. Jeg snakker om originale lasere fra Sony.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.982
    Torget vurderinger
    29
    Da kan jeg endelig kalle meg ekte medlem av denne klubben.
    Hentet DP-78 i dag.
    Strøkent eksemplar.
    Ennå en stund å vente på E-4000, men med E-406v på lån, så går det fint.
    God helg.
    IMG20250221203507.jpg
    IMG20250221203502.jpg

Opoidos

Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Antall liker
    0
    Noen som har imponert Accuphase fra Sverige? Eventuelt har noen forhandlere å anbefale som trekker fra svensk moms?

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    10
    Det virker å være ganske stor vekt på hyllene på veggen. Håper innfestingen er solid.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.982
    Torget vurderinger
    29
    Det virker å være ganske stor vekt på hyllene på veggen. Håper innfestingen er solid.
    Jeg kunne overnattet i den hylla om jeg ville😅
    Herlig. Tannoy og Accuphase er hånd i hanske 🖐
    Hvordan låter Accuphase i forhold til Yamaha som du hadde tidligere @rorres ?
    Som en kompis sa da han gikk fra A-S3000 til E-4000. (Han Kjøpte A-S3000 av meg.) Nesten som å gå fra digital til transistor, satt litt på spissen.
    Mer varme og definitivt mer pondus og driv i bassen. Helt fra en så vidt rører volumkontrollen.
    Mer av alt i forhold til Yamaha.
    Når det er sagt, så er jeg også stor fan av Yamaha-produktene. A-S3200 var en utrolig god forsterker, men jeg hadde valgt den 27 år gamle E-406V fremfor A-S 3000 og 3200 any day...

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.391
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Som en kompis sa da han gikk fra A-S3000 til E-4000. (Han Kjøpte A-S3000 av meg.) Nesten som å gå fra digital til transistor, satt litt på spissen.
    Mer varme og definitivt mer pondus og driv i bassen. Helt fra en så vidt rører volumkontrollen.
    Mer av alt i forhold til Yamaha.
    Når det er sagt, så er jeg også stor fan av Yamaha-produktene. A-S3200 var en utrolig god forsterker, men jeg hadde valgt den 27 år gamle E-406V fremfor A-S 3000 og 3200 any day...
    DET må sies å være litt av et skussmål til en gammel traver. Pondusen, drivet og "varmen" som ikke gikk på bekostning av detaljene, var det som fikk meg over på Accuphase også. Blir spennende å høre hva du synes når E-4000 kommer i hus…den som venter på noe godt osv☺

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    131
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har imponert Accuphase fra Sverige? Eventuelt har noen forhandlere å anbefale som trekker fra svensk moms?
    Du kan bare kjøpe i Sverige hos hvilken som helst forhandler, du må betale fra Norge, da har du rett til.å kjøpe mva fritt fra Sverige, da kan du enten få den sendt og fortollet, eller du kan dra til Sverige og hente, og fortolle selv på grensen....

Opoidos

Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Antall liker
    0
    Du kan bare kjøpe i Sverige hos hvilken som helst forhandler, du må betale fra Norge, da har du rett til.å kjøpe mva fritt fra Sverige, da kan du enten få den sendt og fortollet, eller du kan dra til Sverige og hente, og fortolle selv på grensen....
    Har hatt kontakt med to forhandlere den ene sender kun innen EU. Den andre trekker ikke fra svensk moms.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn