Aurora
Æresmedlem
Det er el bare å be om tlfnr... hvis delinkventen ikke vil oppgi tlfnr sier det vel sitt??
Prøv Torget her på Hifisentralen.hvis man ikke skal handle på finn, hvordan skal man kjøpe/selge brukt da? Antar oppslagstavla på nærbutikken ikke når et stort publikum
Kanskje Høvdingen utvider....Dårlig med avdelinger for datautstyr, møbler og hvitevarer på Torget.
En rask handel gjøres ofte kjappere med en melding på finn enn en telefon, da får man adressen skriftlig så man slipper å stave over telefon med halvdårlig dekning i en tunnel også. Jeg bruker aldri å oppgi tlf. på finn i annonser, da ender det ofte slikt som denne tråden med advarsel etc. om personer og telefon-numre som blir brukt av svindlere. Foretrekker heller en melding på finn også, og telefon-nummer utveksles over melding ved interesse.Det er veldig dumt for oss som liker en rask handel. Det er flere som har gått glipp av mine penger fordi tlf nr. mangler i annonsen.
Håper ikke... Det får gå under diverse.Kanskje Høvdingen utvider....
Samme her.......det er mange som har gått glipp av mine penger også......bare fordi de tror de selger gull......Det er veldig dumt for oss som liker en rask handel. Det er flere som har gått glipp av mine penger fordi tlf nr. mangler i annonsen.
Jo flere som anmelder, jo større er sjansen for at han iallefall får en riktig straff. Kjedelig uansettHadde en ønskes kjøpt annonse på finn for noen dager siden. En fyr svarte på annonsen og jeg ble svindlet for 10 tusen da jeg ikke fikk varen og ikke pengene tilbake.Har anmeldt forholdet til politiet og finn da. På finn er de veldig interessert i at jeg anmelder forholdet for så å ekskludere han.
Hvor interessert politiet er vet jeg ikke men… Er det i det hele tatt noe vits i å anmelde? Er det mulig for meg å få pengene tilbake? Har hans fulle navn, telefon nummer, Facebook profil, kontonummer og adresse.
Finn.no er nok ikke den eneste som er utsatt for scam her!Kan advare mot brukeren sigridhesjevoll, svarte raskt og svært ivrig på en ønskes kjøpt, ikke måte på hvor ivrig hun var på å selge. Såpass ivrig at jeg ble veldig skeptisk. Roet litt ned og bad om bilder, hun sendte meg bilde funnet på nett.
Etter dette har det dukket opp flere negative anmeldelser på brukeren. Jeg meldte fra til finn om mulig scam.
Det har vært en svindel basert på den metoden, husker ikke helt hva som var selve trikset, men settingen er kjent.Har en utenlansk kjøper på platespilleren min. Han sier han kan ordne forsendelse opphenting. Hvordan kan man gjøre dette sikkert?
Jeg har solgt både til Polen og Litauen dette året. Begge tilbudte seg å betale på forskudd. Ingen problemer.Jeg har nylig avertert et objekt som umiddelbart fikk internasjonal interesse når søkemotoren HifiShark plukket det opp. Mailer fra Danmark, Polen og Litauen. To av dem ville ha den. Ingen av dem ville betale på forskudd. Jeg sender ingenting før jeg har betaling.
Som @na_X skriver over.Har en utenlansk kjøper på platespilleren min. Han sier han kan ordne forsendelse opphenting. Hvordan kan man gjøre dette sikkert?
På linje med sykkeltyverier.Har hatt tre politianmeldelser i forbindelse med kjøp og salg via finn. Det har aldri blitt fulgt opp.
Anmeldelse har noe for seg på en måte, det blir registrert selv om det blir henlagt.Noen som har erfaring med at en politianmeldelse har noe for seg? Tenker da med å få pengene tilbake?
Der sier du noe viktig..Anmeldelse har noe for seg på en måte, det blir registrert selv om det blir henlagt.
En annen er verdien, tyveri så må verdien være over 2000,-. Om verdien er under 2000,- så er det nasking. Om verdien ikke er endret de siste 10 årene.
Uansett, bruk alltid kredittkort ved kjøp for da bruker kredittkort selskapet ressurser og går til sak faktisk og de står mye sterkere enn deg som privatperson. Debitkort så er pengene tapt, der må du personlig gå til sak og bruke av egne ressurser.
Vis du er blitt svindlet og har anmeldt det til kort utsteder og politi så er det ingen problem.det er vel ikke bare bare å nekte når kredittkortselskapet kommer med regninga heller da. Det gir litt falsk trygghet
Ja jeg har i allefall ikke hatt problemer.ok, har heldigvis aldri opplevd det, men da trenger man i verstefall å levere en anmeldelse så kan man klappe i hendene å være ferdig med det?
Har nå solgt å kjøpt enormt masse på Finn og torget her.. krever alltid forskudd og har alltid betalt forskudd når det er blitt krevet.Vedr. debatten om mest mulig sikkerhet..
Dersom man er så forsiktig at man krever direkte forskuddsbetaling på utstyr som må sendes (kontra oppkrav eller f.eks. Finn Trygg Betaling), vil man garantert heller ikke ta sjansen på å selv betale forskudd på en vare, jfr. risikoen for å få tilsendt en pakke med vedkubber i stedet for forsterkeren man drømte om. Hvordan skal det kunne skje noe brukthandel da, dersom alle tar de samme forholdsreglene? Alt vil vel stoppe opp?
OK, du får tak i navnet til selgeren. Du kan deretter søke det opp på sosiale media og håpe at ikke altfor mange heter det samme, og du kan google og se om navnet kommer opp i forbindelse med svindelsaker. Er det det som er å sjekke grundig, eller har man andre metoder? Spør ikke for å kverulere, men lære noe nytt.Har nå solgt å kjøpt enormt masse på Finn og torget her.. krever alltid forskudd og har alltid betalt forskudd når det er blitt krevet.
det er opp til deg som kjøper å gjøre en grundig jobb å sjekke selger osv. det er ikke noe vanskelig i dag.
Telefon nr, navn, be om grundige bilder. Søk med bildene på Google for å se om de er stjelt andre plasser. Anmeldelser(ikke bare karakter, men les tekst). Søk å se om selger har annonser flere plasser osv osv.OK, du får tak i navnet til selgeren. Du kan deretter søke det opp på sosiale media og håpe at ikke altfor mange heter det samme, og du kan google og se om navnet kommer opp i forbindelse med svindelsaker. Er det det som er å sjekke grundig, eller har man andre metoder? Spør ikke for å kverulere, men lære noe nytt.