Ulf-B
Hi-Fi freak
Jeg antar at det kommer av at loven er ganske streng når det gjelder beviskrav. Bare for å være litt ekstra spissfindig: At fyren satt i din bil, beviser jo ikke at det var han som stjal den. Det er mulig at det er straffbart å sitte i en annen persons bil - men for alt det jeg vet kan man slippe unna med å si at "jeg frøs sånn, så jeg måtte bare finne meg et litt varmere sted å sitte en stund".Mnja, la oss håpe den ikke blir henlagt. Men jeg opplevde selv at bilen min ble stjålet. Jeg anmeldte det selvsagt, og noen dager senere ringte politiet og sa at de hadde funnet bilen på en bensinstasjon med tyven, en kjenning av politiet, inni. En tid etter det igjen fikk jeg brev fra politiet om at saken var henlagt pga bevisets stilling...Oppfordring til vold er nok ikke veien å gå, og ihvertfall ikke på et åpent forum.
I den aktuelle sak så har vedkommende operert under flere brukernavn, svindlet to brukere for penger, og benyttet ulike falske navn og adresser. Dette er med andre ord en sak for Politiet, og jeg tror ikke denne saken blir henlagt pga. bevisene som kan fremlegges, og det er helt klart verdt et forsøk.
Mvh
Høvdingen