Advarsel, svindler som kaller seg Tann3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• javerion

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2015
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Anmelde hos politiet er bortkasta, unntatt hvis det må gjøres pga. forsikring. Eneste medisin er å finne fyren, troppe opp uanmeldt og opptre noe, eh, offensivt.
    Funker utmerket.
    Er det ingenting å hente, penger eller varer, får du i alle fall tilfredstillelsen av å gi typen en, hm, smekk. Fordrer litt planlegging og rask utførelse.

Hilsen meg, politianmeldt for ubudent besøk, vold og tyveri................henlagt selvfølgelig.
    jeg kan godt forstå ønsket men om du gjør dette så er du plutselig like krimminell som han som svindler, men om man bare tar med seg det man solgte/kjøpte så er det du utførte plutselig lovelig da man returnerte rettmessig eiendom

bar husk at svindel henlegges oftere en voldsaker .-/

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Oppdatering:

Da er det levert anmeldelse på svindelsaken fra meg og annen bruker her. I følge politiet var det samlet så mange vesentlige opplysninger om svindleren at de fant å ville bruke ressurser for å ta vedkommende, det viser seg at han har registrert seg med 9 brukernavn her.

Morten

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.773
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Oppdatering:

Da er det levert anmeldelse på svindelsaken fra meg og annen bruker her. I følge politiet var det samlet så mange vesentlige opplysninger om vedkommende at de fant å ville bruke ressurser for å ta vedkommende, det viser seg at han har registrert seg med 9 brukernavn her.

Morten
    Godt å høre. Min erfaring er også at god dokumentasjon øker sjansen for at noe ble gjort. For noen år siden ble juniors mobiltelefon stjålet fra garderoben under et landsstevne i karate. Den hadde sporingsapp som sendte melding hjem og låste telefonen da det ble satt nytt SIM-kort i den. 1881.no ga navn og adresse til det nye telefonnummeret, og det tok ikke mye lengre tid å finne personnummeret til innehaveren. Vi samlet sammen info og anmeldte heller enn å ta med en tre-fire svartbelter på et lite besøk. Junior fikk telefonen tilbake etter et par dager, og tyven fikk sin dag i rettssalen noe senere. Han ble dømt for heleri ettersom han ble tatt med tyvegodset i lommen uten at det var mulig å bevise at det var han som hadde vært i garderoben - ett fett, samme strafferamme. Han ble også dømt for et par andre tyverier, noen tilfeller av trusler og forskjellig annet småtteri. Vi ble tilkjent en liten erstatning for dokumenterte utgifter, men de pengene har vi selvsagt aldri sett noe til. For lite beløp til at jeg har giddet å mase med det.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/55721-dum-tyv-smart-telefon.html

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering:

Da er det levert anmeldelse på svindelsaken fra meg og annen bruker her. I følge politiet var det samlet så mange vesentlige opplysninger om vedkommende at de fant å ville bruke ressurser for å ta vedkommende, det viser seg at han har registrert seg med 9 brukernavn her.

Morten
    Godt å høre. Min erfaring er også at god dokumentasjon øker sjansen for at noe ble gjort. For noen år siden ble juniors mobiltelefon stjålet fra garderoben under et landsstevne i karate. Den hadde sporingsapp som sendte melding hjem og låste telefonen da det ble satt nytt SIM-kort i den. 1881.no ga navn og adresse til det nye telefonnummeret, og det tok ikke mye lengre tid å finne personnummeret til innehaveren. Vi samlet sammen info og anmeldte heller enn å ta med en tre-fire svartbelter på et lite besøk. Junior fikk telefonen tilbake etter et par dager, og tyven fikk sin dag i rettssalen noe senere. Han ble dømt for heleri ettersom han ble tatt med tyvegodset i lommen uten at det var mulig å bevise at det var han som hadde vært i garderoben - ett fett, samme strafferamme. Han ble også dømt for et par andre tyverier, noen tilfeller av trusler og forskjellig annet småtteri. Vi ble tilkjent en liten erstatning for dokumenterte utgifter, men de pengene har vi selvsagt aldri sett noe til. For lite beløp til at jeg har giddet å mase med det.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/55721-dum-tyv-smart-telefon.html
    Man er rimelig tøff (eller dum) om man stjeler fra garderoben på et karatestevne.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn