Diverse Advarsel til utstillere i Horten!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Vi har flere rå kvinnestemmer i Nord-Norge! Men diss ikke Kari, sier jeg..Flere norske, nordiske og internasjonale toppvokalister når ikke henne til knehasene.
Hør forresten litt på Anneli Drecker. Fraseringene hennes kan få enhver produsent til å fryse på ryggen av glede.

Og vedrørende skivene til Hekla Stålstrenga: Anne Nymo Trulsen har en utrolig kraft i det hu gjør, uten å gå på akkord med de vare små mikrodetaljene som skaper følelser og liv i presentasjonen!! Hu nagler deg til veggen om materialet krever det, men kan også -stilsikker som få- legge opp en jazzballade som stryker kinna dine på en sånn måte at du tror hu synger bare for deg. En annen ting er at hu tør å bruke dialekten sin..man blir stolt av å være nordfra ved å høre på "Stålstrengan"! Produsenten har også gjort en god jobb..ikke rart de ble nominert til Spellemannspris med den pakka;)

Kritiske røster til Mark, David, Guy og John biter heller ikke på meg. Samme gjelder for kritikk av Hans..Jeg har sett ham live, og det sier sitt..

Forresten er både Barb og Pat ofre for total hype..men produksjonene holder greit mål..Spiller du Jane Monheit eller Norah ser du iallefall min rygg ut døra. Null meldinger..Med hensyn til undervurderte pianister gir jeg herved alle jazzhuer i oppgave å høre på Ellis Marsalis, Danilo Perez og DD Jackson!!

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.611
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Vi har flere rå kvinnestemmer i Nord-Norge! Men diss ikke Kari, sier jeg..Flere norske, nordiske og internasjonale toppvokalister når ikke henne til knehasene.
Hør forresten litt på Anneli Drecker.
-og skivene til Hekla Stålstrenga!! Kritiske røster til Mark, David, Guy og John biter heller ikke på meg. Samme gjelder for kritikk av Hans..Jeg har sett ham live, og det sier sitt..

Trist å ha et anlegg som bare spiller audiofile plater,et godt anlegg spiller det meste på en overbevisene måte.
Noe mange anlegg ikke gjør.

mvh

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Helt enig , Motoren..derfor har jeg flere..og alle spiller alt!

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.356
Torget vurderinger
34
Det finnes faktisk ganske mange som liker Dire Straits, Kari Bremnes, Patricia Barber, Nils Lofgren og Hans Thessink for å nevne noen få du tydeligvis har fått i vrangstrupen. Jeg trodde litt av hovedpoenget med hifiinteressen var selve musikkopplevelsen, men det passer tydeligvis ikke for musikkpolitiet så lenge det dreier seg om musikk man ikke liker selv. Da varsler man i stedet boikott av de rommene hvor det høyst sannsynlig sitter folk og lytter til musikk de kjenner godt, nettopp fordi man da har lettere for å kunne sammenligne med det utstyret man lytter til hjemme.

Nå skal jeg riktignok være den første til å innrømme at en del av musikken på hifimesser "går igjen", men det er da ikke verre enn å be utstillerne spille noe annet, eller enda bedre ta med noe du liker selv. De aller fleste utstillerne vil jo at potensielle kunder skal få en god opplevelse, enten det dreier seg om lyden eller musikken. Og aller helst begge deler.

Hvis du verken spør om annen musikk eller har tatt med noe selv, så har du heller ingen grunn til å klage. Utstillerne kan jo ikke gjette seg til hva folk liker.

Roy

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Musikk er ikke viktig nok til å hisse seg opp over. litt dissing av favorittartistene sine bør man tåle. man er da ikke 16 år lenger. å trekke frem musikkpolitikortet er en ren hersketeknikk.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.372
Advarsel til arrangørene: våg dere ikke å servere de samme gamle vaflene med syltetøy og brunost! I år vil jeg ha eplekake m/krem!

:rolleyes:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.611
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Musikk er ikke viktig nok til å hisse seg opp over. litt dissing av favorittartistene sine bør man tåle. man er da ikke 16 år lenger. å trekke frem musikkpolitikortet er en ren hersketeknikk.

Er ikke musikk viktig nok?

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Er ikke musikk viktig nok?

mvh
nope! ikke for å hisse seg opp over at andre ikke liker favorittartistene dine. det tilhører tenårene. savner å ikke lytte til musikk hvis jeg er avskåret fra det men livet går videre uten alvorlige depresjoner.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Jeg forstår ikke helt problemet med å høre eksempelvis Diana Krall, Kari Bremnes, Vamp eller annen kjent musikk på messen. De fleste har vel hørt denne musikken på eget anlegg og noe av vitsen ved å høre på de forskjellige anleggene er vel å sammenligne med hva man er vant med å høre. Som andre har sagt er det vel heller ikke vanskelig å ta med annen musikk man kjenner på en minnepennen, CD-plate e.l. De fleste utstillere bør vel så langt det lar seg gjøre akseptere dette.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Forutsigbarhet gjør vel også sitt til at noen, rettere sagt endel unngår messer. Nok av smådrypp, rimelig konstant i en god del tråder tyder på at utstyrsfolket er ganske delt når det kommer til musikksmak. Pass ihertfall på og ikke bli en stående vits, fort gjort over lang tid.

N

nb

Gjest
Jeg forstår ikke helt problemet med å høre eksempelvis Diana Krall, Kari Bremnes, Vamp eller annen kjent musikk på messen. De fleste har vel hørt denne musikken på eget anlegg og noe av vitsen ved å høre på de forskjellige anleggene er vel å sammenligne med hva man er vant med å høre. Som andre har sagt er det vel heller ikke vanskelig å ta med annen musikk man kjenner på en minnepennen, CD-plate e.l. De fleste utstillere bør vel så langt det lar seg gjøre akseptere dette.
Problemet er eventuelt at fine produksjoner med fint lyd og flinke artister som spiller fin musikk låter ganske kurant nesten uansett hva man spiller det på. Det er underlig at slikt er referansematerialet om målet er å finne ut om et anlegg låter bra eller ikke.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Det er lov å lytte på ny musikk..det er faktisk nødvendig- ellers blir den ikke kjent! MEN kjent musikk er like nødvendig..ellers finner du ikke ut hva nytt utstyr gjør med perlene ift det du har fra før! Og da blir man fort sittende fast i ett av ytterpunktene innen Hi-Fi! Messene hjelper på oversikten. Hva Swifty og andre gjør og ikke gjør i forhold til det, er helt og holdent opp til dem! En såpass konsekvent dissing er dog unødvendig, synes jeg, da- og jeg gjør følgelig heller ikke det. Alt passer ikke alle..derfor er jeg altetende musikalsk sett!
God tur til Vestfold, folkens! Hi-Fi-messer er MORO, det!:rolleyes: Nilsen og co får full honnør fra meg! Og jeg har komplett Straitskatalog- det er jeg stolt av!!
H.R: Her og..jeg baker dem selv!

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Njahh. Jeg har da også komplett Dire Straits, og f.eks. Pink floyd. Jeg hørte mye på begge da jeg gikk på videregående for 25 år siden. Visst har jeg en bunke Kari Bremnes stående, synes en del av det var bra også. Men det har ikke skjedd stort nytt på en stund? Jeg sluttet å kjøpe DS og PF da jeg hadde dem komplett. Jeg 'sluttet' å spille dem da jeg ikke lenger hadde opplevelsen av oppdagelsesreise i musikken deres. Jeg sluttet å kjøpe KB da jeg følte at det var en vane for meg å kjøpe dem, og like mye en vane for henne å spille dem inn.

Så gikk jeg videre. Ikke nødvendigvis til noe bedre, så det er ikke noe forsøk på å disse smaken til noen som helst. Men jeg gikk til noe annet, og noe tredje, og noe fjerde. Om jeg skal trekke frem et fellestrekk med den 'audiofile' musikksmaken i sin merkeligste form, så er det kanskje et nesten totalt fravær av musikalsk eventyrlyst. Der jeg finner eventyr i nye artister, nye skiver, nye låter, nye sjangre, ser det nesten ut som enkelte finner eventyret i å høre den samme skiva (eller en som er kliss lik) på nye høyttalere, nye forsterkere, nye platespillere, nye CD'er, nye hirezformater, nye kabler, nye spikes eller noe i den retningen. En slags musikalsk trygghetssøken kombinert med en elektronisk/mekanisk eventyrlyst.

Jeg synes mitt eventyr er hakket mer spennende. Ikke håp om enighet om saken, men sånn opplever jeg det.

Ellers skjønner jeg lett at kosejazztrio er fristende for de som skal demonstrere hifi. Ryddig og greit arrangert, tre instrumenter kan ikke bli veldig lydmessig komplekst. Ikke er det høyrøstet og SPL-krevende. I tillegg er det gjerne en mil eller mer i hver retning før man kommer i nærheten av noe som kan kalles ubehagelig. Trygt valg som ikke stresser verken anlegg eller lytter.

Sist redigert av en moderator:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.356
Torget vurderinger
34
Njahh. Jeg har da også komplett Dire Straits, og f.eks. Pink floyd. Jeg hørte mye på begge da jeg gikk på videregående for 25 år siden. Visst har jeg en bunke Kari Bremnes stående, synes en del av det var bra også. Men det har ikke skjedd stort nytt på en stund? Jeg sluttet å kjøpe DS og PF da jeg hadde dem komplett. Jeg 'sluttet' å spille dem da jeg ikke lenger hadde opplevelsen av oppdagelsesreise i musikken deres. Jeg sluttet å kjøpe KB da jeg følte at det var en vane for meg å kjøpe dem, og like mye en vane for henne å spille dem inn.

Så gikk jeg videre. Ikke nødvendigvis til noe bedre, så det er ikke noe forsøk på å disse smaken til noen som helst. Men jeg gikk til noe annet, og noe tredje, og noe fjerde. Om jeg skal trekke frem et fellestrekk med den 'audiofile' musikksmaken i sin merkeligste form, så er det kanskje et nesten totalt fravær av musikalsk eventyrlyst. Der jeg finner eventyr i nye artister, nye skiver, nye låter, nye sjangre, ser det nesten ut som enkelte finner eventyret i å høre den samme skiva (eller en som er kliss lik) på nye høyttalere, nye forsterkere, nye platespillere, nye CD'er, nye hirezformater, nye kabler, nye spikes eller noe i den retningen. En slags musikalsk trygghetssøken kombinert med en elektronisk/mekanisk eventyrlyst.

Jeg synes mitt eventyr er hakket mer spennende. Ikke håp om enighet om saken, men sånn opplever jeg det.

Ellers skjønner jeg lett at kosejazztrio er fristende for de som skal demonstrere hifi. Ryddig og greit arrangert, tre instrumenter kan ikke bli veldig lydmessig komplekst. Ikke er det høyrøstet og SPL-krevende. I tillegg er det gjerne en mil eller mer i hver retning før man kommer i nærheten av noe som kan kalles ubehagelig. Trygt valg som ikke stresser verken anlegg eller lytter.
Her er vi nesten rørende enige, og mesteparten av det virker å være en beskrivelse av min egen virkelighet også. Det eneste jeg er litt uenig i er det siste avsnittet ditt om det du kaller kosejazztrio. Fordelen med slik musikk med gode opptak er at det gir lytteren lettere mulighet til å høre hvordan et akustisk instrument blir gjengitt uten at musikken er så kompleks at instrumentenes egenlyd drukner i kompleksiteten. Derimot er det ikke noe enten eller, for hvis man bare spiller slik musikk er det jo andre aspekter man ikke får sjekket ut i et anlegg. Derfor mener jeg man trenger å spille både kosejazztrioer og kompleks musikk for å vise hele bildet.

Min opplevelse av messemusikk er nok som din, men jeg opplever stadig vekk "ny" musikk, i den forstand at jeg ikke kjenner den fra før, på messer. Etter å ha vært på en del messer de siste årene, er det ofte like morsomt som å se ny elektronikk og høyttalere.

Så får jeg bare håpe at musikken på messa i Horten kan glede flest mulig, ikke forarge.

Roy

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er det ingen av disse utstillerne som drar på med noe klassisk Iron Maiden (tidlig 80 tall) i ny og ne da? Det er jo skikkelig haifaimusikk!

Aldri vært på slike haifaimesser, kommer trolig aldri heller til å sette mine bein inn på en, men har inntrykk av at det er de samme skivene som snurrer og går hvert eneste år; ho Kari, Diaré Straits, litt Nils Loffgren og intet overrasker om den akustiske live-versjonen Av Hospits California fortsatt spilles.

Hadde det kanskje ikkje vært en idé å tenke nytt? "Alle" har jo hørt dette, og det går jo for å være gode innspillinger. Skal vel ikkje så mye til for at det skal låte relativt greit - er vel ofte marginale nyanseforskjeller fra utstiller til utstiller? Vis meg heller anlegget som får Death Magnetic med Metallica til å høres ut som en haifaperle og dynamikk-bombe :) Da snakker vi grymt anlegg...

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.916
Det finnes faktisk ganske mange som liker Dire Straits, Kari Bremnes, Patricia Barber, Nils Lofgren og Hans Thessink for å nevne noen få du tydeligvis har fått i vrangstrupen. Jeg trodde litt av hovedpoenget med hifiinteressen var selve musikkopplevelsen, men det passer tydeligvis ikke for musikkpolitiet så lenge det dreier seg om musikk man ikke liker selv. Da varsler man i stedet boikott av de rommene hvor det høyst sannsynlig sitter folk og lytter til musikk de kjenner godt, nettopp fordi man da har lettere for å kunne sammenligne med det utstyret man lytter til hjemme.

Nå skal jeg riktignok være den første til å innrømme at en del av musikken på hifimesser "går igjen", men det er da ikke verre enn å be utstillerne spille noe annet, eller enda bedre ta med noe du liker selv. De aller fleste utstillerne vil jo at potensielle kunder skal få en god opplevelse, enten det dreier seg om lyden eller musikken. Og aller helst begge deler.

Hvis du verken spør om annen musikk eller har tatt med noe selv, så har du heller ingen grunn til å klage. Utstillerne kan jo ikke gjette seg til hva folk liker.

Roy
Nå må du gi deg! Å tolke mitt innlegg som uttrykk for et ønske om å være musikkpoliti er drøyt. Det må da for faen være mulig å bruke humor i et innlegg uten å kline smilefjes utover det hele, for at folk skal skjønne at det ikke er så alvorlig ment. Dette har ingen ting med min musikksmak å gjøre. For å gjenta; jeg har tilnærmet komplett samling av alle de nevnte artistene og hygger meg med dem innimellom. Har til og med forsvart dem i en annen tråd her.

Jeg får bare gjenta det jeg sa på forrige side:

"Ellers - for å presisere: mitt innspill var ment som en munter oppfordring til utstillerne om å grave litt dypere i cd-bunken. Altså, på ingen måte et forsøk på å tre min musikksmak ned over noen som helst kroppsdel på noen som helst. Jeg har alle de nevnte artistene og hygger meg med dem - innimellom. Jeg vil bare helst ikke høre dem omogomogomogomigjen i løpet av en søndag.

Hadde jeg likt å høre den samme musikken omogogigjen kunne jeg jo bare skrudd på P1 ;D "

Hvordan kan du tolke dette som "musikkpoliti"-utspill?

Når noen har en slik instilling er det ikke rart at Sentralen har blitt en sump av kjerringkrangler.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.356
Torget vurderinger
34

Roy
Nå må du gi deg! Å tolke mitt innlegg som uttrykk for et ønske om å være musikkpoliti er drøyt. Det må da for faen være mulig å bruke humor i et innlegg uten å kline smilefjes utover det hele, for at folk skal skjønne at det ikke er så alvorlig ment. Dette har ingen ting med min musikksmak å gjøre. For å gjenta; jeg har tilnærmet komplett samling av alle de nevnte artistene og hygger meg med dem innimellom. Har til og med forsvart dem i en annen tråd her.

"Ellers - for å presisere: mitt innspill var ment som en munter oppfordring til utstillerne om å grave litt dypere i cd-bunken. Altså, på ingen måte et forsøk på å tre min musikksmak ned over noen som helst kroppsdel på noen som helst. Jeg har alle de nevnte artistene og hygger meg med dem - innimellom. Jeg vil bare helst ikke høre dem omogomogomogomigjen i løpet av en søndag.

Hadde jeg likt å høre den samme musikken omogogigjen kunne jeg jo bare skrudd på P1 ;D "

Når noen har en slik instilling er det ikke rart at Sentralen har blitt en sump av kjerringkrangler.
Les mitt forrige innlegg, så ser du at vi nok ikke er så uenige som det kan virke som. Om jeg misforstod ditt opprinnelige innlegg så beklager jeg det. Skriftlig ironi kan ofte være vanskelig å avdekke når man ikke kjenner avsenderen. Det er derfor det kan være lurt å bruke smileys.

Roy

V

vredensgnag

Gjest
Syns faktisk at trådstarter har et poeng, og at det slett ikke handler om å være musikkpoliti. Du skal ikke ha lyttet til mye Patricia Barber før du skjønner at dette er skrudd og rattet musikk, med kunstig basspådrag. Og Kari Bremnes i senere år er tilsvarende rattet til i stemmen, og har lite med akustisk musikk å gjøre (til tross for enkeltes uhemmede hyllest til styggrattede utgivelser). Før Over en by, ja -- etter, nja.
Og Hans Thessink? Vær så snill ...

Og enkelte hører altså slikt. Barber selger høyttalere, men er bolet høyttalerføde. Så det syns jeg man burde tatt til seg. Det er også mulig å ha glimt i øyet.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
620
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Bruk smileys, det blir mye lettere for oss andre.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.356
Torget vurderinger
34
Eventuelt skriv slik at man slipper å måtte tolke. Da er farene for misforståelser langt mindre.

Roy

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.916
...må innrømme at jeg har mest sans for forslaget til Finger´n. Men :) , for sikkerhets skyld.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
HiFi-pushere er nødvendigvis de som har best musikksmak. Det er økonomi, markedsføring og anlegg/lyd de skal ha peil på.
Derfor spiller de det som de tror er populært. Dermed blir det mye den samme musikken.

Det er jo bare å høre på NRK lokalradio så skjønner man sammenhengen. Når NRK Møre og Romsdal presterer å spille samme gamle og dårlige melodien fra 70-tallet med Stevie Wonder hver morgen mellom 8 og halv 9 i ei hel uke... ja, da skrur jeg av radioen!

Men i Horten er det mye enklere: Skal man høre seriøst på et anlegg, ja så tar man med egen musikk. Ikke noe problem....

Ps: Ellers er jeg en stor fan av Kari Bremnes. Og da på grunn av musikken og gode musikere. Derfor har jeg vært på flere konserter med KB enn jeg har vært på hifi messer. Og det kommer jeg også til å fortsette med.

Pps: Skulle likevel gjerne vært på hifi messa i Horten. Spesielt for å hedre Knut Vadseth. Men for det første har jeg ikke tid i helgen, jeg skal jobbe. For det andre så blir det litt langt å kjøre (10 timer hver vei...).
MEN: jeg har funnet en bedre måte å hedre KV på. Jeg har nemlig solgt forsterkerne mine. Rett over helgen fyller jeg bilen opp med penger, og avlegger ham et hjemmebesøk isteden. Det skal bli stas.....

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg ser for så vidt trådstarters poeng - det kan bli vel mye av visse låter når man skal finlytte på hifi.

På den annen side: det er da ganske praktisk at alle spiller den samme musikken - og om ikke nødvendigvis så kjær, så i hvert fall kjent - når vi skal sammenligne forskjellige anlegg. Låtvalget vi hifigærninger ser ut til å ha "standardisert" på, kan sikkert diskuteres - men på en hifimesse er de fleste av oss i det store og hele ute etter å få hifi-impulser - ikke musikk-impulser. Det siste har vi musikk-messer til.

Jeg går jo i den samme fellen selv når jeg er ute på kritiske lytterunder - i butikk eller hos hifi-venner: tar primært med meg kjent musikk som gir meg de indikasjonene jeg er ute etter. Klart at det er hyggelig og spennende å få nye musikkimpulser også - men alt til sin tid.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.005
I hvilken kategori havner denne?

Gitaronani for falsett med balanserte kabler opp der sola ikke skinner? :rolleyes:
Egopung musikk?
I hvert fall er jeg/vi USIGELIG lei av låten.
Karunesh - calling Wisdom der i mot :cool:
Lenge siden jeg har plaget noen med den hehehehe....
Brae rolig, jeg har rota frem noe greier som mange av dere IKKE har hørt.
Jeg er jo litt glad i primal pungsjæss med tunge undertoner.
Sees....

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Den finaste demoen eg har vore på var med Roald Mikkelsen, fordi han tok seg god tid til å forklare og fortelle om musikken. Og om innspelinga og musikarane. Det blei spelt mykje eg aldri hadde høyrt før. Ein del utstillarar i Horten har ei smørbrødliste dei gjentar, uten at det verkar å ha noko spesiell meining anna enn at det skal låte bra.
Det er lov å snakke til publikum.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.098
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Hadde jo vært fint om alle tok med sin egen musikk og krevde demo av egne cder, lper eller filer.
Trekk kølapp for å sette på plate......
Også så mye søppel som folk er interessert i å høre på.
Jeg kan ta med et lite utvalg av Zappa-samlinga mi jeg, eller litt progmetall. Tror ikke det hadde vært mange som besøkte samme rom som meg......
Jeg hadde ikke besøkt et rom med køntrimusikk, eller korps, eller Vinni, eller.......

Jeg tror messe-muzaken egentlig er greiest for de fleste av oss.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.005
Hvis det bare er middelaldrende menn som ikke hører på bremnes og barber i rommet så kommer ikke jeg inn.
Den mørke middelalderen hos menn byr på mange spennende innfallsvinkler og stemninger Crusier (eller var det stemmer i hodet).
Husk, vi har levd lengre enn deg, og sitter muligens på noe mer livserfaring og innsikt enn ungdommen.
Plutselig som ved et trylleslag sitter du der selv, tynn i håret og digger din Eivør, Kari, Patricia osv i din mørke middelalder. KRISE!
Av og til drikker vi oss fulle, og speller Rammstein og Panzerballet så nabolaget rister også :cool:
Sistnevnte t.o.m uten alkohol.
Hei då!

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.005
Hør forresten litt på Anneli Drecker. Fraseringene hennes kan få enhver produsent til å fryse på ryggen av glede.

Og vedrørende skivene til Hekla Stålstrenga: Anne Nymo Trulsen har en utrolig kraft i det hu gjør, uten å gå på akkord med de vare små mikrodetaljene som skaper følelser og liv i presentasjonen!! Hu nagler deg til veggen om materialet krever det, men kan også -stilsikker som få- legge opp en jazzballade som stryker kinna dine på en sånn måte at du tror hu synger bare for deg. En annen ting er at hu tør å bruke dialekten sin..man blir stolt av å være nordfra ved å høre på "Stålstrengan"! Produsenten har også gjort en god jobb..ikke rart de ble nominert til Spellemannspris med den pakka;)

Kritiske røster til Mark, David, Guy og John biter heller ikke på meg. Samme gjelder for kritikk av Hans..Jeg har sett ham live, og det sier sitt..

Forresten er både Barb og Pat ofre for total hype..men produksjonene holder greit mål..Spiller du Jane Monheit eller Norah ser du iallefall min rygg ut døra. Null meldinger..Med hensyn til undervurderte pianister gir jeg herved alle jazzhuer i oppgave å høre på Ellis Marsalis, Danilo Perez og DD Jackson!!
Bifalles Auditor :cool:
Mhp piano sjæss anbefales det også legge lyttemuskelen til Aron Diehl - The Bespoke Man`s Narrative.
Fingerferdighet på skyhøyt nivå.

S

Syncrolux

Gjest
Jeg kommer bare hvis noen utstillere spiller Roland Cedermark, Freddy Kristoffersen, Vinkingarna og Sputnik.

M

musicus

Gjest

Her er vi nesten rørende enige, og mesteparten av det virker å være en beskrivelse av min egen virkelighet også. Det eneste jeg er litt uenig i er det siste avsnittet ditt om det du kaller kosejazztrio. Fordelen med slik musikk med gode opptak er at det gir lytteren lettere mulighet til å høre hvordan et akustisk instrument blir gjengitt uten at musikken er så kompleks at instrumentenes egenlyd drukner i kompleksiteten. Derimot er det ikke noe enten eller, for hvis man bare spiller slik musikk er det jo andre aspekter man ikke får sjekket ut i et anlegg. Derfor mener jeg man trenger å spille både kosejazztrioer og kompleks musikk for å vise hele bildet.

Min opplevelse av messemusikk er nok som din, men jeg opplever stadig vekk "ny" musikk, i den forstand at jeg ikke kjenner den fra før, på messer. Etter å ha vært på en del messer de siste årene, er det ofte like morsomt som å se ny elektronikk og høyttalere.

Så får jeg bare håpe at musikken på messa i Horten kan glede flest mulig, ikke forarge.

Roy

Erre gærnt å spella triojazz og nu ;)
Men alvorlig talt, selv er mye av grunntanken bak mitt oppsett, trio jazz, gjerne fra ECM, der finner jeg de mest spennende musikalske reisene, og det viktigste, jeg har satt sammen oppsettet til å yte optimalt med slik musikk, rommet tatt i betraktning, rock, bråk og brøle musikk tas i bilen.
Hjemmet skal være en oase for å slappe av, varve ned og samle krefter, der kommer trio jazzen inn igjen, blandt mye annet selvsagt.

Jeg synes vel det mange ganger er mer interessant å høre om eiers prioriteringer og valg i sitt oppsett fremfor å sette det opp mot egne meninger om hva som er rett og bra, det er lett å misoppfatte andres motiver i jaget på å få egne bekreftet, også innen hifi, så litt Kari, Patricia m.fl er velkomne, blues er alikevel så kjedelig at det sjelden spilles... :cool:

Selv gleder jeg meg nesten mer til å treffe hyggelige lidelsesmedtilfeller og hente hjem mitt nye rack, så er det vel også blitt en vane å dukke opp, 12 året på rad nu om jeg har regnet rett..

mvh

Topp Bunn