Da er han jo like rundt svingenJa, Kvernmark bor på Hell
Er det noen som har en epostadresse til Hr. Kvernmark?
Da er han jo like rundt svingenJa, Kvernmark bor på Hell
Du kan prøve elektronikkservice@c2i.netDa er han jo like rundt svingen
Er det noen som har en epostadresse til Hr. Kvernmark?
Har ikke fått dyret ennå, men er betalt. Skal fraktes noe omstendig via arbeidsplassen til selger som har filialer i Norge. Slipper unødvendige utgifter.Jeg setter mitt gode rykte på 60 i 8.
Har du muligheten til å scanne Kesslers artikkel?
Har du forresten fått dyret fra Danmark?
Den kan du lese her: http://www.adyton.no/files/HiFi_News_0895.pdfJeg setter mitt gode rykte på 60 i 8.
Har du muligheten til å scanne Kesslers artikkel?
Ja, enda lettereDen kan du lese her: http://www.adyton.no/files/HiFi_News_0895.pdf
Og så finnes det flere tester her: http://www.adyton.no/media.html
Ja? Jeg håper forsåvidt at du har rett, bedre med 60 enn 50, men hvorfor er det mer rett når det står i Stereoplay enn i HIFI NEWS?Stereoplay: 60 i 8 (Det er rett) De andre har 50 (som er feil).
Ja? Jeg håper forsåvidt at du har rett, bedre med 60 enn 50, men hvorfor er det mer rett når det står i Stereoplay enn i HIFI NEWS?
.... Hm, ja - ser de har målt ja. Vel, da er saken biff tenker jeg.
Takk, men nei - ikke kommet ennå. Blir ikke før mot neste helg.Har du fått Opera'n?
I såfall må jeg få gratulere! ;D
Håper den ikke brummer.
Takk, men nei - ikke kommet ennå. Blir ikke før mot neste helg.
Denne skal visstnok ikke brumme mer enn andre transistorforsterkere. Den brummer mindre enn Exposure 3010 påståes det - for å ta et eksempel.
Du står uansett på trygg grunn om du beholder orginaldelene.
Og det skal sies at det som regel blir bedre lyd med bedre komponenter og hvis det er et design jeg har troen på at kan utvikles videre med snadderkomponenter så måtte jo Adyton Opera være en av dem...
Dette var forøvrig interessant - jeg kunne godt tenke meg å høre litt mer om hvilke komponenter som byttes osv - samt at det hadde vært meget moro å høre om lydendringene når resultatet kommer.
Ja, jo - nå er det jo flere her som har hatt Adyton Opera i årevis, og som sikkert har mye bedre grunnlag enn jeg til å uttale seg om lyden - men du tenker kanskje spesielt på hvordan den står seg til Krixene?Lytteintrykk følger etterhvert regner jeg med. ;D
Var jo Krixene ja.Ja, jo - nå er det jo flere her som har hatt Adyton Opera i årevis, og som sikkert har mye bedre grunnlag enn jeg til å uttale seg om lyden - men du tenker kanskje spesielt på hvordan den står seg til Krixene?
Blir vel en uke å vente.
Ja, se det - da er forsterkeren på plass. Er den bra? Veeeel, blir ikke mye Iron Maiden og Motorhead skjønner jeg. Burde ha skjønt tegninga når de kalte den noe med opera...Var jo Krixene ja.
Hmm. Det er en gang jeg har hatt en dårlig opplevelse med min Opera, og det var med et par Tempo IIIi. Da låt det litt tynt og anemisk, med litt fraværende bass.Ja, se det - da er forsterkeren på plass. Er den bra? Veeeel, blir ikke mye Iron Maiden og Motorhead skjønner jeg. Burde ha skjønt tegninga når de kalte den noe med opera...
Er en hund etter gode innspillinger, men gir dårlige glatte lag. Gode blir mye bedre med Opera enn med Shanling, dårlige blir en del dårligere.
Glimrende mellomtone, men så fokuserer den også litt ekstra på dette området synes jeg.
Etter kun noen timer er det alt for tidlig å si mye. Den gir heller ikke mye ekstra i bunnen, savner litt der.
Ja, se det - da er forsterkeren på plass. Er den bra? Veeeel, blir ikke mye Iron Maiden og Motorhead skjønner jeg. Burde ha skjønt tegninga når de kalte den noe med opera...
Er en hund etter gode innspillinger, men gir dårlige glatte lag. Gode blir mye bedre med Opera enn med Shanling, dårlige blir en del dårligere.
Glimrende mellomtone, men så fokuserer den også litt ekstra på dette området synes jeg.
Etter kun noen timer er det alt for tidlig å si mye. Den gir heller ikke mye ekstra i bunnen, savner litt der.
Eben / Epos 14Så langt er høyttalere fra blant annet Sonus Faber, Audio Physic og Respons blitt nevnt som høyttalere som passer bra til Adyton Opera.
Finnes det andre høyttalere som passer bra til denne forsterkeren? Hva med Dynaudio Contour 1.3 mkII?
Mmmmja, tror du har et poeng. LP12 viser hva den er god for i alle fall, mye bedre resultat med vinyl ift Shanling.At det ikke rocker skyldes også i stor grad cd-spilleren din. Jeg vet, siden jeg bruker Meridian selv. De er meget siviliserte. Det er mye mer sprut med S.A.T. cdfix, for eksempel.
Rocker Iron Maiden ut fra vinylen, og gjennom Operaen?Mmmmja, tror du har et poeng. LP12 viser hva den er god for i alle fall, mye bedre resultat med vinyl ift Shanling.
Hentet Opera'n hos Malmin i går...endelig musikk i heimen igjen.
Rudi sin lå grundig partert på operasjonsbordet ennå ;-)
Ikke for å legge meg oppi, men 508 "rocker" betydelig mer enn den ultra-coole, rolige 588. Rocker mer gjør forresten 506 og 200/203 også.At det ikke rocker skyldes også i stor grad cd-spilleren din. Jeg vet, siden jeg bruker Meridian selv. De er meget siviliserte. Det er mye mer sprut med S.A.T. cdfix, for eksempel.
Vi forventer også rapport, Rudi!og skulle man sett gitt, han ble helt fra seg når han hørte at jeg oppgraderer min, jeg fikk klar beskjed om full rapport til ham...........
Vedr volumpot............ det har Malmin valgt ut....... et med fj kontroll..... sikkert ikke verdens beste, men neppe noe dårligere enn det som satt der........ det ville forundre meg litt i såfall sålenge han oppgraderer resten av forsterkeren såpass som han gjør.Vi forventer også rapport, Rudi!
Skifter du ut volumpoten med noen skikkelige greier? Der ligger det nemlig noe å hente ut fra min erfaring med NLE attenuator.
(Hvem var han fyren du snakket med, forresten?)
Jawhol! Det vil si, ikke i det hele tatt. Har aldri vært skuffet. Men, liker å være litt kritisk og undersøkende ift nye produkter. Et nytt produkt trenger alltid litt tilvenning.javel, toriamos, hvordan går det med Operaen? Like skuffet fremdeles?
Brukte en stund Transparent Reference (standard uten prisdoblingsteknologier) til disse med stort hell. Måtte selge dem, men jeg saver dem.Det blir sagt at Adyton Opera er en forsterker med stor "båndbredde" og at man bør velge kabler deretter. Synspunkter og forslag til dette mottas med takk.
Noen er på jakt etter en Adyton Opera Signature ser jeg. Signature, hva er det?
Det blir sagt at Adyton Opera er en forsterker med stor "båndbredde" og at man bør velge kabler deretter. Synspunkter og forslag til dette mottas med takk.