Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Hej.
    Jag kan väl säga att jag är en av få i sverige som har Adyton :)

    Sitter med en modus av senaste version och 2 bryggkopplade Cordis 1.6 sign.
    Har haft detta i några år nu och de är bra!

    Det är en sak som är lite konstig: Ena förstärkaren blir varmare än den andra,fast fläktarna går på båda 2.
    Det är väl meningen att det ska blåsa ut bakåt och inte in?
    Det anbefales å ikke brokoble de om du har sjangsen! De blir så varme!
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Ja det kan hända,men de har inte blivigt nåt speciellt varma förut.
    Den ena är bara lite lunken.Medans den andra har börjat bli varmare och varmare-men stabiliserar sig efter ett dygn om man har de igång länge.Då blir de mer jämna.verkar som att bägge fläktarna går i bara en hastighet.Ingen varvar upp som de ska om det blir extra varmt.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Ja det kan hända,men de har inte blivigt nåt speciellt varma förut.
    Den ena är bara lite lunken.Medans den andra har börjat bli varmare och varmare-men stabiliserar sig efter ett dygn om man har de igång länge.Då blir de mer jämna.verkar som att bägge fläktarna går i bara en hastighet.Ingen varvar upp som de ska om det blir extra varmt.
    Helt riktig, de går med en hastighet. Jeg ville tatt en telefon til Oslo hi fi center om jeg var deg. De har peiling på cordis 1.6!
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Får göra det.
    Tog isär och blåste rent dem innuti idag-Helsikes massa damm...
    Passade på att testa med bara ett steg i stereo också.
    Fy Fan vilken skillnad! Hade nästan glömt hur mesigt det lät med bara 1st.
    Bra topp men ingen bas ju :eek:.Bara högt ljud men ingen riktig botten.
    Vill man ha fint ljud så har man 1-vill man ha bas så har man 2 ;).
    STOR skillnad alltså.
    Skink_123- undrar om det var dig jag satt bredvid i baksätet i Panameran när de hade demo på ohc.??
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Vil man ha fint ljud så har man bara 1,vil man ha bass har man 2 -hva betyr dette ? Fin lyd og nesten ingen bass - eller mye bass og nesten ingen fin lyd ? Det er ikke anbefalt å brokoble 2 stk.Cordis 1,6 ifølge Geir Tømmervik. De siste og nyeste-cordis 1,8 og 1,7 er beregnet for dette . Hvalrossen.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Får göra det.
    Tog isär och blåste rent dem innuti idag-Helsikes massa damm...
    Passade på att testa med bara ett steg i stereo också.
    Fy Fan vilken skillnad! Hade nästan glömt hur mesigt det lät med bara 1st.
    Bra topp men ingen bas ju :eek:.Bara högt ljud men ingen riktig botten.
    Vill man ha fint ljud så har man 1-vill man ha bas så har man 2 ;).
    STOR skillnad alltså.
    Skink_123- undrar om det var dig jag satt bredvid i baksätet i Panameran när de hade demo på ohc.??
    Det kan hende, jeg satt iallefall bak på førersiden!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke så farlig å kjøre en Cordis 1.6 varm, elektronikken kutter når den blir for varm.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Då var det du då.Tyckte att jag sett dig nånstans när jag kollade din systemtråd.

    Det jag menade angående 1 eller 2 st så låter det rent och fint med bra dynamik här hos mig men det är först när jag kör 2 som det finns ett tungt basfundament utan att det behöver bli speciellt högt ljud.Lika bra annars.
    Det är stor skillnad.Angående Tömmervik så säger han olika saker ibland.När jag köpte det första så sa han att jag kunde försöka få tag på ett till så skulle det bli bättre.När jag köpt ett till så sa han att det inte skulle bli bättre med 2 ???.ÖÖÖ? han ville nog gärna sälja ett 1.8 skulle jag tro ;)
    jag kopplade i alla fall in bägge och det är inget jag ångrat.Bara man inte har högtalare som är under 8 ohm hellst.
    Mina är på 6 men det funkar bra ändå,men under det skulle jag inte testa.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Då var det du då.Tyckte att jag sett dig nånstans när jag kollade din systemtråd.

    Det jag menade angående 1 eller 2 st så låter det rent och fint med bra dynamik här hos mig men det är först när jag kör 2 som det finns ett tungt basfundament utan att det behöver bli speciellt högt ljud.Lika bra annars.
    Det är stor skillnad.Angående Tömmervik så säger han olika saker ibland.När jag köpte det första så sa han att jag kunde försöka få tag på ett till så skulle det bli bättre.När jag köpt ett till så sa han att det inte skulle bli bättre med 2 ???.ÖÖÖ? han ville nog gärna sälja ett 1.8 skulle jag tro ;)
    jag kopplade i alla fall in bägge och det är inget jag ångrat.Bara man inte har högtalare som är under 8 ohm hellst.
    Mina är på 6 men det funkar bra ändå,men under det skulle jag inte testa.
    Det var moro å lytte på anlegget i den bilen!

    Ja 1.8 ja, selv ser jeg på 1.7 som noe jeg kunne tenke meg, men er foreløpig meget fornøyd med kun cordis 1.6!
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Ja det är en förbaskat bra förstärkare helt enkelt :)
    Personligen tycker jag att 1.6 och 3b är så otroligt mycket snyggare än de nya.
    Det blir lite speciellt med sten och så.Fast det är ju klart att en 1.8 skulle sitta fint nån gång.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Ja det är en förbaskat bra förstärkare helt enkelt :)
    Personligen tycker jag att 1.6 och 3b är så otroligt mycket snyggare än de nya.
    Det blir lite speciellt med sten och så.Fast det är ju klart att en 1.8 skulle sitta fint nån gång.
    Dyrt blir det uansett :D
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Noen som kan hjelpe??

    Bak på Modus pre'en min er det noen merkelige balanserte utganger.. Er det noen her som vet om det finnes overganger til vanlig xlr?

    (har forøverig annskaffet meg nye høytalere; T+A Criterion TCI 2E! En morsom kombinasjon med Adyton settet!)

    MVH Thomas
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Du kan spørje på Oslo HiFi-center. Pluggane heiter Binder 710. Viss du har lyst til å lodde noko sjølv, så har eg liggande pluggar. Bakdelen er at dei berre tek små dimensjonar på leiarane.
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Takk for tipset!!
    Prøver med ohc,, er ikke så glad i å lodde :p :p :-\

    MVH Thomas
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Anbefaler å kjøre ubalansert ut.

    Selv bruker jeg begge pre out på min tempere, dvs jeg bruker den lille balanserte og, men det er fordi jeg må ha de til subbene mine :)
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Skink_123 skrev:
    Anbefaler å kjøre ubalansert ut.

    Selv bruker jeg begge pre out på min tempere, dvs jeg bruker den lille balanserte og, men det er fordi jeg må ha de til subbene mine :)
    Hei.
    Hvorfor anbefaler du å kjøre ubalansert ut?

    MVH Thomas
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    tottla skrev:
    Skink_123 skrev:
    Anbefaler å kjøre ubalansert ut.

    Selv bruker jeg begge pre out på min tempere, dvs jeg bruker den lille balanserte og, men det er fordi jeg må ha de til subbene mine :)
    Hei.
    Hvorfor anbefaler du å kjøre ubalansert ut?

    MVH Thomas
    Bedre plugg, lettere å lodde rett, flere kabler som passer etc.
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Er det noen her som har info angående bakgrunnshistorien til Adyton? Og hva med fremtiden? Er det bare OHC som selger Adyton?

    Produkt nettsiden til Adyton er, for å sidet forsiktig, særdeles tynn :p
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Hmmm. Har kjøpt ett sett balanserte kabler på ohc; Nordost Tyr med påmontert mini xlr-plugg!! Fantastisk!! Dog bare jeg hadde fått no lyd i greia hadde det vært enda bedre...

    --Er det noe bestemt jeg må gjøre for å kjøre Adyton Cordis2 og Adyton Modus balansert??? Eller er det bare å plugge i å kjøre på!?...
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Trodde ikke det var balanserte innganger på Cordis 2?

    Mvh Knutn
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Hei.
    Det er da ett sett xlr innganger på min Cordis2. Mulig denne er ettermontert??? Dog XLR kontakter er det..
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Det er ikke på mine, men det er et par hull som er blendet av, så det kan være at det er standard.
    Ble det lyd ?


    Mvh Knutn
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Nei,, her er det tyst som graven.....................

    Skal prøve å skru av toppdekslet til cordisen i morgen,,, Kanskje xlr'ene ikke er tilkoblet?? Gir ihvertfall ikke opp ennå...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg prøvde på mitt eget anlegg med mini xlr til rca kabler. det viste seg at de var feilloddet.

    Det var mellom adyton tempere pre og cordis 1.6.

    Jeg har ikke et spesielt råd i ditt tilfelle, bortsett fra at jeg ville tatt en tlf til butikken.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Hei !

    Jeg ville skrudd av toppen og sett. Hvis jeg ikke husker feil, så spurte jeg Asle om dette og han sa at det ikke er noe vits i balansert siden forsterkerne ikke er det. Balanserte kontakter var bare for å kunne bruke den med annet balansert utstyr. Tror jeg. :-\
    Prøv å ring han når du har fått av toppen.

    Mvh Knutn
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Srudde av toppen i går.. Det viser seg at xlr-kontaktene ikke er koblet til noe som helst... :-\

    Blir lyden forringet hvis jeg kobler fra rca'ene og kobler til xlr'ene? (vet jeg ikke får balansert drift, men jeg har så fryktelig lyst til å bruke disse Tyr-signalkablene ;D)

    Fikk bekreftet alderen på forsterkeren. På trafoen var det skrevet 16/11-94. Altså gammel og god;)
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    Chorus'en min er syk, det kommer "dumpe drønn" fra høytallerne når den er innkoblet. (jeg har sjekka at det er Chorus'en) Høres ut som når man berører stiften med støvkosten. Kanskje jordfeil? Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
    Noen der ute?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gubra skrev:
    Chorus'en min er syk, det kommer "dumpe drønn" fra høytallerne når den er innkoblet. (jeg har sjekka at det er Chorus'en) Høres ut som når man berører stiften med støvkosten. Kanskje jordfeil? Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
    Noen der ute?
    Hør med OHFC eller Asle?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gubra skrev:
    Adyton reparatør i trøndelagen.

    Skulle vel heller sagt hør med OHFC så setter de deg i kontakt med han.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Det er merkelig at ohfc selger deg en ledning de ihvertfall burde ha tvil om passer. Sa du at den skulle være til Adyton?
    Jeg ville prøve å bytte den i en ubalansert.

    Mvh Knutn
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Knutn skrev:
    Hei !

    Jeg ville skrudd av toppen og sett. Hvis jeg ikke husker feil, så spurte jeg Asle om dette og han sa at det ikke er noe vits i balansert siden forsterkerne ikke er det. Balanserte kontakter var bare for å kunne bruke den med annet balansert utstyr. Tror jeg. :-\
    Prøv å ring han når du har fått av toppen.

    Mvh Knutn
    Jeg har Adyton Temper Signature og bruker balansert utgang til balansert inngang effekttrinn når jeg spiller vinyl. RIAA´n er vel balansert (og PU-signalet er i utgangspunktet balansert) og det er derfor ellers ikke mulig å kjøre noen andre signaler (enn via RIAA) balansert på Temper eller Modus.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    johnnybgood skrev:
    Knutn skrev:
    Hei !

    Jeg ville skrudd av toppen og sett. Hvis jeg ikke husker feil, så spurte jeg Asle om dette og han sa at det ikke er noe vits i balansert siden forsterkerne ikke er det. Balanserte kontakter var bare for å kunne bruke den med annet balansert utstyr. Tror jeg. :-\
    Prøv å ring han når du har fått av toppen.

    Mvh Knutn
    Jeg har Adyton Temper Signature og bruker balansert utgang til balansert inngang effekttrinn når jeg spiller vinyl. RIAA´n er vel balansert (og PU-signalet er i utgangspunktet balansert) og det er derfor ellers ikke mulig å kjøre noen andre signaler (enn via RIAA) balansert på Temper eller Modus.
    Adyton Temper Signature, er den og i sort, eller er den kanskje i sølv? Hvordan ser du forskjell?
     
    A

    aair

    Gjest
    Dersom du leser "Signature" på fronten så har du en ;D Det stod så på min sorte Temper Signature i sin tid.

    aair
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    aair skrev:
    Dersom du leser "Signature" på fronten så har du en ;D Det stod så på min sorte Temper Signature i sin tid.

    aair
    Her må det finleses :D
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    aair skrev:
    Dersom du leser "Signature" på fronten så har du en ;D Det stod så på min sorte Temper Signature i sin tid.

    aair
    Jeg har en signatur-utgave. Det står Rolf Olstad (med håndskrift) i 1. linje + audio signature (vanlig skrift) i 2. linje og dette står skrevet endel til høyre for midten på frontplata. Jeg mener at signature-utgavene (også av Modus og Cordis 1.6) kom kun i svart, men kan selvfølgelig ta feil. Jeg forsøker å få lagt inn bilde av min Temper, men får det ikke helt til fra Photoshop på min iMac.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    johnnybgood skrev:
    aair skrev:
    Dersom du leser "Signature" på fronten så har du en ;D Det stod så på min sorte Temper Signature i sin tid.

    aair
    Jeg har en signatur-utgave. Det står Rolf Olstad (med håndskrift) i 1. linje + audio signature (vanlig skrift) i 2. linje og dette står skrevet endel til høyre for midten på frontplata. Jeg mener at signature-utgavene (også av Modus og Cordis 1.6) kom kun i svart, men kan selvfølgelig ta feil. Jeg forsøker å få lagt inn bilde av min Temper, men får det ikke helt til fra Photoshop på min iMac.
    Bildet må være på maks 500kb! Og en av disse filtypene: doc, gif, jpg, mpg, pdf, png, txt, zip, jpeg

    Jeg har Signaturutgaven av Cordis 1.6 i sølv.
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Knutn skrev:
    Det er merkelig at ohfc selger deg en ledning de ihvertfall burde ha tvil om passer. Sa du at den skulle være til Adyton?
    Jeg ville prøve å bytte den i en ubalansert.

    Mvh Knutn
    Jeg har fått beskjed om at jeg kan bytte kabelen så jeg klandrer ikke ohfc her. Skal prøve å skaffe en overgang fra xlr til rca, vil så gjerne beholde Tyr-kablene ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn