Hmmm....Operaen min er litt småpjusk i ene kanalen og jeg lurte på å få gutta på Dalens til å lytte på den siden de er bare smp 15 minutter unna, men dersom de ikke er gode doktorer er det jo liten vits. Noen som vet hvordan ståa er Hos Roar Malmin for tiden ? Han doktorerte Operaen for noen år siden med strålende resultat.Gubra skrev:Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
Eg hadde min Cordis 1.6 singnature inne til reparasjon hos Dalens for litt susing/spraking i eine kanalen. Den kom att god som nyTrane skrev:Hmmm....Operaen min er litt småpjusk i ene kanalen og jeg lurte på å få gutta på Dalens til å lytte på den siden de er bare smp 15 minutter unna, men dersom de ikke er gode doktorer er det jo liten vits. Noen som vet hvordan ståa er Hos Roar Malmin for tiden ? Han doktorerte Operaen for noen år siden med strålende resultat.Gubra skrev:Leverte den til Dalens uten at det hjalp.
Mener den øverste er hakket over den under. Da den er personlig kontrollert.FallenA skrev:Noen som kan utdype forskjellen mellom disse?
Personlig kontrollert?Skink_123 skrev:Mener den øverste er hakket over den under. Da den er personlig kontrollert.FallenA skrev:Noen som kan utdype forskjellen mellom disse?
Hvor er den merket "signature"?Gubra skrev:Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
Om det er noen forskjell utover at det er en salgsgimmick vet jeg ikke.
Spanande. Er det elektronikk det er snakk om?Martin OHC skrev:Se opp for Adyton i nær fremtid Vi jobber med flere spennende prosjekter!
Er på jobb nå, skal se etter imorgen.FallenA skrev:Hvor er den merket "signature"?Gubra skrev:Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
Jeg husker at denne "Reference" kom.
Mener den var noe dyrere også.
Men jeg greier ikke å huske historikken, og forskjellene på dem.
Reference er vel noe nyere.
Om noen kjenner til dette hadde det vært supert
Martin OHC skrev:Se opp for Adyton i nær fremtid Vi jobber med flere spennende prosjekter!
Jeg tok feil, det er Chordis'en som er merket "Audio Signature Rolf Olstad". Modus'en er kun merket "Symphonic Reference"Gubra skrev:Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
Stemmer, det var slik det var ja =) Cordisene mine er også "sign" merket, mens Modusen er (eller var) merket slik som på det øverste bildet... tGubra skrev:Jeg tok feil, det er Chordis'en som er merket "Audio Signature Rolf Olstad". Modus'en er kun merket "Symphonic Reference"Gubra skrev:Har den øverste og den er itilegg merket "Signature series" eller noe i den dur.
Kjøpte settet i 97'.
Og der var den i gang igjen!Skink_123 skrev:Oi, lurer på om den ene cordisen min døde akkurat, det lyser i den, men null lyd kommer, det var den jeg har brukt til bass. Den var varm, lar den kjølne og se hva som skjer...
Ja, og kanskje høyttalere ;Dkjetinho skrev:Spanande. Er det elektronikk det er snakk om?Martin OHC skrev:Se opp for Adyton i nær fremtid Vi jobber med flere spennende prosjekter!
;DMartin OHC skrev:Ja, og kanskje høyttalere ;Dkjetinho skrev:Spanande. Er det elektronikk det er snakk om?Martin OHC skrev:Se opp for Adyton i nær fremtid Vi jobber med flere spennende prosjekter!
Jeg ser du har gleden av å spille på AVID Acutus og Adyton Imagic. Hvordan er Acutusen i forhold til Wadiaen din?Petter Hagen skrev:Hei .
Etter et par års glede av å eie Adyton Imagic 2 tc, er det vel på høy tid og melde seg inn i "klubben".
Disse er jeg ekstremt fornøyde med, og i motsettning til mine tidligere høytalere, har ikke oppgraderingstanken streifet meg !
Mvh Petter.
;DMartin OHC skrev:Fett! Wadia + Adyton = Wadyton ;D
Wow, senterhøyttaler og! Er den 2 eller 1,6m lang?Cappuccino skrev:Tilbake på HFS , og må da melde meg inn her etter å ha levd med Imagic TC 2.0 høyttalerne i en del måneder siden jeg fikk de i våres. Skal poste bilde her etter hvert, men er i hvert fall utrolig godt fornøyd. Etter å ha eid en hel bråte med ulike høyttalere oppigjennom føler jeg at jeg nå endelig er i mål. Eneste jeg kanskje vil vurdere etter hvert er å oppgradere subbene.
Venter nå på å få levert den matchende senterhøyttaleren fra Adyton. Det har tatt sin tid pga. at jeg ikke ville ha den i lys farge som var det eneste som var på lager.
Den er basert på 2.0, dvs med 18 elementer. Jeg vet ikke nøyaktig bredde, men tror den vil være ca 1,80-1,85 meter bred.Skink_123 skrev:Wow, senterhøyttaler og! Er den 2 eller 1,6m lang?
Litt av hemmeligheten til Adyton høyttalerne sin forrykende dynamikk og spilleglede er nettopp at man ikke har noe delefilter i kjeden i det hele tatt. De ruller ellers av rundt 80-100 Hz slik at man sånn sett har "naturlig" deling uten å måtte gå via et elektronisk delefilter. Så jeg tror ikke du vil oppnå noe med dette. Keep it simple!Heah55 skrev:Hei dere Adyton eiere!
Adyton + sub, kan de kjøres aktivt vha toveis elektronisk delefilter?
Noen som gjør det, eller vet om det går?
Mvh Øyvind
Cappuccino skrev:Nå er senterkanalen på plass! Spesiallakkert i matt sort finish.
Den gjorde at det virkelig løsnet for surround og det ble helt sømløst og utrolig godt sammenhengende med frontene. Jeg legger ved bilde av oppsettet slik det nå ser ut. Nå føler jeg et jeg virkelig er i mål. Rhea 2 subbene fra Audio Physic kan også virkelig anbefales til Adyton´ene. Bedre subber har jeg aldri hørt. (Og jeg har hatt en del, blant annet Minos)
Jeg tør påstå det låter bedre enn det ser ut! Jeg har prøvd ut mange high-end høyttalere, men Adyton er i en egen divisjon, langt over alt annet jeg har hørt, evt. med unntak av Burmester B100 og de største Avantgarde horna om de er satt opp bra. Fordelen med Adyton er at de er utrolig lett å få til selv i et vanskelig rom. Jeg slet selv med dette i mitt rom tidligere, men nå er det overhodet ingen problemer, bare ren og skjær musikkglede. Men det er utrolig viktig med gode subber til disse høyttalerne, det kan egentlig ikke poengteres nok.val skrev:Dette så veldig bra ut og låter sikkert like bra som det ser ut?!
Før jeg anskaffet senteren tenkte jeg at jeg kanskje ikke trengte senter. Linjekilder sprer jo veldig bra, men å få på plass denne senteren løftet surroundlyden langt mer enn jeg hadde turt å håpe på. Film fikk en helt ny dimensjon føler jeg etter at denne kom på plass. Den integrerer også perfekt synes jeg. Faktisk er også noe av opplevelsen etter at jeg fikk denne på plass at surroundlyden fra side- og bakhøyttalerne kom mer til sin rett, det skyldes vel at alt nå henger bedre sammen.val skrev:Hvordan fungerer sentern i forhold til normale sentehøyttalere? Tenker på at det er en liggende linjekilde og horisontal spredning. Den er vel buet, som sikkert hjelper.
De er vel nokså lineære uten noen spesiell "kul" i mellombassen, noe jeg strengt tatt kun er glad for. De leverer trykk og dynamikk over hele sitt register av en annen verden spør du meg.val skrev:Har tenkt på disse høyttalerne selv en gang i fremtiden og da selvfølgelig med senter. Hvordan er disse i midbassen? Er det noe trykk?