Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    ser ur som alt er dual-mono her, inklusive IsoVolt ... bortsett fra platespilleren da 🤣
    Kanskje også sofaen 😆
    Haraldo , det er riktig her er det meste i Dual Mono også sofaen , mere Dual Mono er på innkommende 🔊😊
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Haraldo , det er riktig her er det meste i Dual Mono også sofaen , mere Dual Mono er på innkommende 🔊😊
    Jo mere jeg ser på hva du har gjort her, jo mere blir jeg imponert.... du ser jo også ut til å ta strømrens til et høyere nivå her, du tar tydeligvis dette særdeles alvorlig.

    Jeg har forøvrig ikke noe dual-mono her, det eneste må være sofaen, men der er det forsåvidt ekte dual-mono, helt identiske :ROFLMAO:
    Tror ikke det blir noe dual-mono her i overskuelig fremtid heller!

    Hvordan er de Illusion høyttalerne å drive, er ikke de ganske lettdrevne? eller er det lavimpedante saker?
    Hva får du ekstra her med å bruke monokoblede Cordis 1.8 Signature?
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jo mere jeg ser på hva du har gjort her, jo mere blir jeg imponert.... du ser jo også ut til å ta strømrens til et høyere nivå her, du tar tydeligvis dette særdeles alvorlig.

    Jeg har forøvrig ikke noe dual-mono her, det eneste må være sofaen, men der er det forsåvidt ekte dual-mono, helt identiske :ROFLMAO:
    Tror ikke det blir noe dual-mono her i overskuelig fremtid heller!

    Hvordan er de Illusion høyttalerne å drive, er ikke de ganske lettdrevne? eller er det lavimpedante saker?
    Hva får du ekstra her med å bruke monokoblede Cordis 1.8 Signature?
    Hei
    Ja jeg tar dette meget alvorlig,:ROFLMAO: (har jo ikke noe annet å gjøre i fri tiden:)+ BÅT) Illusion er forholds vis lett drevne men ikke fullt så lett drevne som Imagic trenger en del mere Fossekraft for å spille like høyt🎼 når det gjelder Adyton Mono contra Stereo og gevinst , stor Seier til 1.8 Signature Mono sammenligner da med 2.0 Signature Stereo som jeg hadde før her får du mere kontroll, mere behagelig lytte til + mere Dynamikk ( Viktig med God PRE-AMP) så med andre ord med 1.8 Signature Mono får jeg ALT🎼:)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Hei
    Ja jeg tar dette meget alvorlig,:ROFLMAO: (har jo ikke noe annet å gjøre i fri tiden:)+ BÅT) Illusion er forholds vis lett drevne men ikke fullt så lett drevne som Imagic trenger en del mere Fossekraft for å spille like høyt🎼 når det gjelder Adyton Mono contra Stereo og gevinst , stor Seier til 1.8 Signature Mono sammenligner da med 2.0 Signature Stereo som jeg hadde før her får du mere kontroll, mere behagelig lytte til + mere Dynamikk ( Viktig med God PRE-AMP) så med andre ord med 1.8 Signature Mono får jeg ALT🎼:)
    Spennende reise dette :cool:

    Håper det er seilbåt? :ROFLMAO:

    Har du da har en Cordis 1.8 Signature + ett sub-tower til hver sin IsoVolt 3k, plugget direkte i Isovolt, og at de andre strømrenserne er koblet til IsoVolt, med apparatene til disse... slik at det er kun effektforsterkere sog sub-tower som står direkte på IsoVolt?

    Det er slik jeg forstår Geir Tømmervik anbefaler

    For meg var IsoVolt 3k forskjellen på om jeg greide å høre på musikk eller ikke, ganske dramatisk forskjell for å si det forsiktig....
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Spennende reise dette :cool:

    Håper det er seilbåt? :ROFLMAO:

    Har du da har en Cordis 1.8 Signature + ett sub-tower til hver sin IsoVolt 3k, plugget direkte i Isovolt, og at de andre strømrenserne er koblet til IsoVolt, med apparatene til disse... slik at det er kun effektforsterkere sog sub-tower som står direkte på IsoVolt?

    Det er slik jeg forstår Geir Tømmervik anbefaler

    For meg var IsoVolt 3k forskjellen på om jeg greide å høre på musikk eller ikke, ganske dramatisk forskjell for å si det forsiktig....
    Effekttrinn rett i isovolt 6k her, ellers kjører jeg de andre komponentene via strømrens koblet i isovolt.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Effekttrinn rett i isovolt 6k her, ellers kjører jeg de andre komponentene via strømrens koblet i isovolt.
    Samme her, subbene i Isotek Supertitan og kildene i Burmester 948. Effekttrinn rett i Isovolt 6K.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Spennende reise dette :cool:

    Håper det er seilbåt? :ROFLMAO:

    Har du da har en Cordis 1.8 Signature + ett sub-tower til hver sin IsoVolt 3k, plugget direkte i Isovolt, og at de andre strømrenserne er koblet til IsoVolt, med apparatene til disse... slik at det er kun effektforsterkere sog sub-tower som står direkte på IsoVolt?

    Det er slik jeg forstår Geir Tømmervik anbefaler

    For meg var IsoVolt 3k forskjellen på om jeg greide å høre på musikk eller ikke, ganske dramatisk forskjell for å si det forsiktig....

    Bekrlager ingen Seil Båt Men Litt Dynamiske Racing Båter :)
    8A2226DB-C479-4F9D-A33C-354B6B4947FB.jpeg
    51AE55A4-3A12-47FE-9CD4-40B0D75CD01E.jpeg
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Spennende reise dette :cool:

    Håper det er seilbåt? :ROFLMAO:

    Har du da har en Cordis 1.8 Signature + ett sub-tower til hver sin IsoVolt 3k, plugget direkte i Isovolt, og at de andre strømrenserne er koblet til IsoVolt, med apparatene til disse... slik at det er kun effektforsterkere sog sub-tower som står direkte på IsoVolt?

    Det er slik jeg forstår Geir Tømmervik anbefaler

    For meg var IsoVolt 3k forskjellen på om jeg greide å høre på musikk eller ikke, ganske dramatisk forskjell for å si det forsiktig....
    Fra Isovolt 3K til Titan Evo 3 til 1stk Basstårn og 1stk 1.8 S Mono blokk , kildene får og strøm fra Isovolt 3K og Genesis One Evo 3, unntatt MSB Reference Dac den trekker for mye strøm (Genesis One Evo 3 klarer ikke å levere strøm til den) må vel en Titan One Evo 3 inn her
     
    Sist redigert av en moderator:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Fra Isovolt 3K til Titan Evo 3 til 1stk Basstårn og 1stk 1.8 S Mono blokk , kildene får og strøm fra Isovolt 3K og Genesis One Evo 3, unntatt MSB Reference Dac den trekker for mye strøm (Genesis One Evo 3 klarer ikke å levere strøm til den) må vel en Titan One Evo 3 inn her
    OK, så det er ingenting som står direkte i IsoVolt, men alt går via IsoVolt +´en annen strømrens?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Kun MSB Reference Dac står direkte i Isovolt for øyeblikket ,da Genesis One ble for liten
    Stemmer det ikke at Geir Tømmervik anbefaler at den komponenten som trekker mest strøm står direkte i IsoVolt, og de andre via ennå en strømrens
    Det han har sagt til meg er at du da kan få mindre mulig dynamikktap når effekttrinnet trenger ekstremt mye strøm 🧐
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Stemmer det ikke at Geir Tømmervik anbefaler at den komponenten som trekker mest strøm står direkte i IsoVolt, og de andre via ennå en strømrens
    Det han har sagt til meg er at du da får mindre mulig dynamikktap når effekttrinnet trenger ekstremt mye strøm 🧐
    Vet ikke hva han sier men med Titan EVO 3 er det ingen begrensning av Dynamikk, Isovolt 3K gir opp lenge før Titan som håndterer opp til 4600 watt det skulle holde på hver side (Ikke noe sjakk trekk av han å sie det han er jo selger:cool:)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Vet ikke hva han sier men med Titan EVO 3 er det ingen begrensning av Dynamikk, Isovolt 3K gir opp lenge før Titan som håndterer opp til 4600 watt det skulle holde på hver side (Ikke noe sjakk trekk av han å sie det han er jo selger:cool:)
    4600 watt, du må ha en spesiell kurs på stua da, di fleste har vel ikke mer en 16A, og den leverer ikke 4600watt.
    Men er nok ikke noen ulempe at den klarer mer en kursen i hvertfall, jeg synes jo isovolt 6k har enda bedre lyd en isovolt 3k, uansett om di ikke belastes fullt ut også.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    4600 watt, du må ha en spesiell kurs på stua da, di fleste har vel ikke mer en 16A, og den leverer ikke 4600watt.
    Men er nok ikke noen ulempe at den klarer mer en kursen i hvertfall, jeg synes jo isovolt 6k har enda bedre lyd en isovolt 3k, uansett om di ikke belastes fullt ut også.
    Jeg bruker ikke 4600 watt men Isotek Titan Evo 3 kan håndtere forbruk opp til 4600 watt, det var spørsmål om begrensning i Dynamikk fra filter noe som kke er tilfelle med nevnte filter (Delte meninger om 6K / 3K jeg bruker 2 stk 3k av praktiske årsaker det er i hvertfall bedre en å bruke bare 1 stk 3K i mitt anlegg
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Jeg bruker ikke 4600 watt men Isotek Titan Evo 3 kan håndtere forbruk opp til 4600 watt, det var spørsmål om begrensning i Dynamikk fra filter noe som kke er tilfelle med nevnte filter (Delte meninger om 6K / 3K jeg bruker 2 stk 3k av praktiske årsaker det er i hvertfall bedre en å bruke bare 1 stk 3K i mitt anlegg
    Ja det er bedre med 2stk 3k i stede for en, og isotek titan har jeg hverken hørt eller prøvd, så jeg mente ikke å si noe galt om den. Og ser det er mer praktisk med 2stk 3k til deg, med både monoblokker og basstårn.
    Har hvert heldig og høre di før di ble sendt til deg, og likte veldig godt det jeg hørte.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Ja det er bedre med 2stk 3k i stede for en, og isotek titan har jeg hverken hørt eller prøvd, så jeg mente ikke å si noe galt om den. Og ser det er mer praktisk med 2stk 3k til deg, med både monoblokker og basstårn.
    Har hvert heldig og høre di før di ble sendt til deg, og likte veldig godt det jeg hørte.
    Hei nei da følte ikke at du snakket Isotek ned :) ja bra du likte de, er veldig fornøyd med de liker de veldig godt og er storfornøyd:)
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Hei nei da følte ikke at du snakket Isotek ned :) ja bra du likte de, er veldig fornøyd med de liker de veldig godt og er storfornøyd:)
    Er det noen prinsipiell forskjell mellom hvordan Adyton Cordis 1.8 Signature Mono matcher hverandre hvis man har 2 stk, sammenliknet med å ha 2 stk Cordis 1.8 stereotrinn slik jeg hadde tidligere? Jeg sleit med at mine ikke spilte likt og introduserte en eller annen balansefeil jeg ikke fikk til å fungere med ørene. Er monotrinnene matchet spesifikt parvis ved produksjon?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Er det noen prinsipiell forskjell mellom hvordan Adyton Cordis 1.8 Signature Mono matcher hverandre hvis man har 2 stk, sammenliknet med å ha 2 stk Cordis 1.8 stereotrinn slik jeg hadde tidligere? Jeg sleit med at mine ikke spilte likt og introduserte en eller annen balansefeil jeg ikke fikk til å fungere med ørene. Er monotrinnene matchet spesifikt parvis ved produksjon?
    ikke sikker på om jeg har råd til å stille dette spørsmålet 🤣
    Men ...forøvrig, hvordan opplever du Burmester 909 vs Adyton Cordis 1.8 ? (Silver, ikke signature?)

    har hørt fra @Skink_123 at Cordis 1.8 signature kan spille ut monokoblede Burmester 911, men han har vist ikke sammenlignet direkte Adyton vs 909;)
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Er det noen prinsipiell forskjell mellom hvordan Adyton Cordis 1.8 Signature Mono matcher hverandre hvis man har 2 stk, sammenliknet med å ha 2 stk Cordis 1.8 stereotrinn slik jeg hadde tidligere? Jeg sleit med at mine ikke spilte likt og introduserte en eller annen balansefeil jeg ikke fikk til å fungere med ørene. Er monotrinnene matchet spesifikt parvis ved produksjon?
    De er Matchet par vis i lag ja , når man kjøper 2 stk 1.8 stereo er de selvfølgelig ikke matchet i lag da de ikke er beregnet på å kjøres i lag noe selvfølgelig de hadde kunnet blitt om de ble kjøpt samtidig til det formålet ,
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    ikke sikker på om jeg har råd til å stille dette spørsmålet 🤣
    Men ...forøvrig, hvordan opplever du Burmester 909 vs Adyton Cordis 1.8 ? (Silver, ikke signature?)

    har hørt fra @Skink_123 at Cordis 1.8 signature kan spille ut monokoblede Burmester 911, men han har vist ikke sammenlignet direkte Adyton vs 909;)
    Haraldo er ikke det rart de har jo hatt sjansen til å sammenligne Cordis 1.8 Signature mot Burmester 909 I årevis
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    ikke sikker på om jeg har råd til å stille dette spørsmålet 🤣
    Men ...forøvrig, hvordan opplever du Burmester 909 vs Adyton Cordis 1.8 ? (Silver, ikke signature?)

    har hørt fra @Skink_123 at Cordis 1.8 signature kan spille ut monokoblede Burmester 911, men han har vist ikke sammenlignet direkte Adyton vs 909;)
    Jeg hadde 2 stk oppgraderte Cordis 1.8 (ny toppplate og fjernet strømfilter), ikke signature-modell, satt opp slik at det ene trinnet var koblet med venstre kanal til vestre fronthøyttaler, og det andre trinnet med høyre kanal til høyre front.
    For meg ble balanseforskyvningsproblemet så forstyrrende at det overskygget all godfølelse jeg opprinnelig hadde og har med disse effekttrinnene.
    Hadde de vært matchet tipper jeg at jeg aldri ville ønsket meg noe annet, men dette lar seg ikke gjøre i ettertid.
    Likevel, 909en presenterer noe helt annet når det kommer til følelsen av bunnløs kraft i mitt oppsett.
    Den får bassen i mine transmisjonslinjer til å sitte som et skudd og leverer mye mer trøkk i bassen enn 2x Cordis.
    Det irriterer meg tidvis at jeg ikke fortsatt kan sette Cordisene tilbake og kryssjekke. Jeg husker de som nydelige i toppen og med en deilig bassgjengivelse.
    909en er antakeligvis litt varmere og mer "korrekt" ? Litt mer "rørlyd"?

    Jeg tipper @Skink_123 har en god formening om 909 vs 2 x Cordis. Han har i det minste fått mine lytteerfaringer i retur og hans beskrivelse av 909 før den kom inn i stua stemmer meget godt med mine erfaringer i ettertid.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jeg hadde 2 stk oppgraderte Cordis 1.8 (ny toppplate og fjernet strømfilter), ikke signature-modell, satt opp slik at det ene trinnet var koblet med venstre kanal til vestre fronthøyttaler, og det andre trinnet med høyre kanal til høyre front.
    For meg ble balanseforskyvningsproblemet så forstyrrende at det overskygget all godfølelse jeg opprinnelig hadde og har med disse effekttrinnene.
    Hadde de vært matchet tipper jeg at jeg aldri ville ønsket meg noe annet, men dette lar seg ikke gjøre i ettertid.
    Likevel, 909en presenterer noe helt annet når det kommer til følelsen av bunnløs kraft i mitt oppsett.
    Den får bassen i mine transmisjonslinjer til å sitte som et skudd og leverer mye mer trøkk i bassen enn 2x Cordis.
    Det irriterer meg tidvis at jeg ikke fortsatt kan sette Cordisene tilbake og kryssjekke. Jeg husker de som nydelige i toppen og med en deilig bassgjengivelse.
    909en er antakeligvis litt varmere og mer "korrekt" ? Litt mer "rørlyd"?

    Jeg tipper @Skink_123 har en god formening om 909 vs 2 x Cordis. Han har i det minste fått mine lytteerfaringer i retur og hans beskrivelse av 909 før den kom inn i stua stemmer meget godt med mine erfaringer i ettertid.
    Både 909 og mine 1.8 Monoblokker har vert brukt på Kef Muon på OHC så da skulle det jo være lett :cool: å siden det er Adyton tråd er jeg sikker på hvem som gikk av med seieren , derfor jeg ikke kjøpte 909:p
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Det vil jeg tro ja :)
    Hvordan skiller oppsettet med Audio Insight Illusion Ribbon Dipole i par med Adyton Impetus 2.0 Linesource Bass Towers seg fra Adyton Imagic 2.0 med samme basstårn synes du? Du hadde vel Imagic 2.0 tidligere? Lar du nå basstårnene spille høyere opp i frekvens sammenliknet med tidligere?
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Hvordan skiller oppsettet med Audio Insight Illusion Ribbon Dipole i par med Adyton Impetus 2.0 Linesource Bass Towers seg fra Adyton Imagic 2.0 med samme basstårn synes du? Du hadde vel Imagic 2.0 tidligere? Lar du nå basstårnene spille høyere opp i frekvens sammenliknet med tidligere?
    jeg deler de omtrent likt som før, nå 120 HZ har prøvd 90 HZ og rundt der men Illusjon er mere tung drevne så en del justering er gjort og volum på Bassene er nå nede på 30% da du må gi mere Volum for å spille like høyt på Illusjon, med Imagic var de på 50% , Illusjon spiller mye mere detaljert en Imagic mere luft behagelig men samtidig dynamisk , men jeg er stor fan av Imagic den dag i dag (som du sikkert vet er Illusjon dipoler)
     
    Sist redigert av en moderator:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tipper at man kan argumentere for at begge løsningene spiller brukbart ;)
    Det tror jeg også. Det er ofte sånn at veldig gode produkter er veldig bra på forskjellige måter, og ikke nødvendigvis slik at ett er åpenbart "bedre" enn ett annet. Jeg opplever dette stadig vekk..
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Det tror jeg også. Det er ofte sånn at veldig gode produkter er veldig bra på forskjellige måter, og ikke nødvendigvis slik at ett er åpenbart "bedre" enn ett annet. Jeg opplever dette stadig vekk..
    Helt klart, og noen ganger passer noe utstyr bedre i lag en andre
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    jeg deler de omtrent likt som før, nå 120 HZ har prøvd 90 HZ og rundt der men Illusjon er mere tung drevne så en del justering er gjort og volum på Bassene er nå nede på 30% da du må gi mere Volum for å spille like høyt på Illusjon, med Imagic var de på 50% , Illusjon spiller mye mere detaljert en Imagic mere luft behagelig men samtidig dynamisk , men jeg er stor fan av Imagic den dag i dag
    Det høres ut som et supert oppsett du har. Jeg innbiller meg at fremoverrettet bass spiller bedre enn "alt i ett-løsningen" i de nye Imagic Reference med integrert bassløsing. Har du hørt siste modell som står på OHC nå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn