Adytons venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    aair

    Gjest
    På tide at også Adyton får sin egen vennetråd. Vurderte en stund å kalle tråden for Geir Tømmerviks venner, men for husfredens skyld her inne på HFS skippet jeg dette ;D

    Selv spiller jeg på 2 stk Cordis 1.6 Signature effekttrinn, Temper Signature preamp og Chorus riaa. Riaa'n er visstnok bare produsert i 60 eksemplarer. Riaa'en finnes også i en Signature versjon har jeg sett på bilde.

    Skal etterhvert prøve å brokoble effekttrinene sammen med Audio Physics Tempo (versjon 1). AP var importør av Adyton til Tyskland i sin tid og nettopp Tempoene ble utviklet på Cordis-trinnet. En bekjent av meg var hos AP i sommer å kunne fortelle at Cordisen fortsatt spiller i lytterommet selv om AP i dag benytter litt andre forsterkere under utvikling av nye høyttalere.

    Veien videre er å anskaffe APs/Adytons LISA dsp-boksen. Denne skal inn mellom drivverket og dac og kan også benyttes til Virgo 1 og 2. Vurderer også high speed psu til Temper.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Adyton 1.8 Cordis er min unnskyldning til å være med i klubben. Det er vel ca 1 år siden jeg kjøpte den av Tømmervik nå, og den er helt rå. Har tidligere spilt på DP A1 og EC 120.

    Spiller ellers på Burmester cd 006 og 935 preamp. Dali Euphonia 4 er tilkoblet med PM- audios Giant. Viktigst av alt er at jeg har eget lytterom på vel 30 m2, og da er det ikke noe problemer med visse tilpasninger av akkustikk.

    Hvorfor jeg har handlet så mye hos Geir Tømmervik? To viktige grunner:

    -For det første så har produktene gitt de forbedringer som Tømmervik solgte inn på forhånd.
    -For det andre så ringer Tømmervik for å høre hvordan det funker. Slik oppfølging er det ingen andre som gjør, meg bekjent.

    Cordis 1.8. er klart den beste forsterkeren jeg har hørt. Den er sprek og luftig, i tillegg til at det synes som om kreftene er utømmelige. Og FOR et driv og pondus i bunnoktavene :eek: I tillegg er den silkemyk, og for et rom.

    Kan vanskelig tenke meg at Dali ène kan få merkbart mer optimale forhold å spille under.

    Til slutt noen hedersord til PM-audio og The Giant. Nå har jeg vel tro på at Adyton spiller bra med de fleste kabler, men The Giant bidro veldig positivt og tok plassen til mer enn dobbelt så dyre kabler. "Noen" gjør åpenbart noe veldig riktig der nede i Nodeland..
     

    karlswe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2005
    Innlegg
    126
    Antall liker
    11
    Jeg er i dag en lykkelig eier av en cordis 1.8. Hadde tidligere en cordis 2.0 som jeg var veldig fornøyd med. Cordis 1.8 er en fantastisk forsterker som jeg tror man skal lette lenge og dypt i pungen for å finne noe som matcher. Min påstand er at man vet ikke hva elektrostater er god for før en har har prøvd cordis 1.8. Den spiller med en uanstrengthet og letthet samt en dynamikk som er utrolig, dette håndterer den i en hver belastning, kan anbefales på det sterkeste.

    Har i tillegg en Modus med den nyeste high speed strømforsyningen som jeg kjøpte på OHS for et par år siden. Denne vurderer jeg å selge.
     
    A

    aair

    Gjest
    Har du sammenlignet gammel PSU med high speed PSU'en? Jeg går og venter på at OHC skal finne den nye PSU'en frem fra kjelleren. Skal brukes på Chorus riaa og Tømmervik mente det var mye å hente ved å gå over til det nytt PSU med strømfilter. Ved sammenligning med riaa'er opp til 50000,- synes han Chorus overgikk det meste, men nå har han jo en spesiell forkjærlighet for Adyton-produkter ;D Uannsett, så blir det spennede å få PSU'en i hus.
     

    -morten-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    384
    Antall liker
    7
    hei,

    har modus (preamp) og 2 x cordis symphonic series 1.5 (bi-amp)

    høytaler'ne er merlin exl 1+1 og bruker atoll 100 som cd-spiller, kabler er wireworld eclipse.

    og er fornøyd med dette. cordisene og merlinene er ting jeg har hatt siden starten på 90-tallet.

    mvh

    -morten-
     

    johnnybgood

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    321
    Antall liker
    21
    Jeg har en Adyton Temper Signature av forrrige modell. Den er i nyere tid kraftig oppgradert ved å bytte ut alle kondisene i linjedelen til Black Gate. I tillegg er strømforsyninga "frisket" opp med å installere ladelytter med 15 x originalkapasiteten. Trafoen måtte flyttes helt inntil nettbrønnen for å få plass til de nye lyttene. Nettbrønnen er byttet ut til en med nettfilter. Jeg syntes den låt bra i mitt oppsett før også, men etter oppdateringa blei den virkelig spenstig!! Det som antagelig gjorde den største forskjellen var oppgraderingen av strømforsyningen, men det er ikke helt enkelt å huske hvordan det låt tidligere. Uansett: det blei j----g bra!!
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Jeg må vel kunne kalles en Adyton venn.
    Har en Modus som er den hifi komponenten jeg har eid lengst (er riktignok ikke i bruk) samt at jeg tidligere har hatt samt at jeg tidligere har hatt en Cordis 1.6.
    Begge to er ypperlige produkter og betraktelig bedre enn mye annet som omsettes brukt til en høyere pris.
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Temper symphonic reference som er noen år gammel. Veldig fornøyd!!!!! Men det er kanskje rom for å forbedre den? Noen som vet????


    Olllie
     
    A

    aair

    Gjest
    Oslo Hificenter selger nye XT-power supply for kr. 10 tusen. Skal i følge OHC "gi betydelig løft" i forhold til gamelt psu. Jeg har XT, men vet ikke helt om det er verdt pengene. johnnybgood (mailto:bjohnny@online.no) her på HFS har moddet både strømforsyning i linjedelen og psu'et på sin Temper. Det ble visstnok meget bra.

    Knut
     

    jensemann

    Fersking
    Ble medlem
    29.05.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Jeg skjønner jo nå at jeg må melde meg på Adytons venner. Har hatt Cordis 1.8 i ca to år og det er vel den beste oppgraderinga jeg noensinne har gjort. Krelltrinnet mitt ble sendt på hue og r..a ut. Har også de "gamle" X-3 høytalerne med bånddiskanten på toppen. Idag var jeg hos Mr Tømmervik og hørte Imagic 2.0 på cordis 1.8 og Wadia 581 (selv har jeg 861). Huff! Jeg har planlagt å selge X-3 mine i et halvt års tid og nå er jeg ihvertfall mentalt på vei. Hvis det er noen som er interessert, med eller uten bånddiskant, så si ifra.
     
    A

    aair

    Gjest
    Kan du beskrive X-3 + bånddiskanten nærmere. Eventuelt legge ut bilder.

    Knut
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Siden jeg har en adyton cordis 2 får jeg og melde meg på. Har hatt den i ti tolv år, nå driver den et par ap tempo 5.

    Har noen en produktoversikt over Adytonene ?

    Mvh Knut
     

    jensemann

    Fersking
    Ble medlem
    29.05.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Knut:
    vedlegger litt info - se bilde (det er ikke mine...)

    Systemet er at en sokkel i aluminium står på pulsar point føtter og kabinettet står på pulsar points oppi sokkelen igjen. Internt er de wira med Vallhalla monofilament, det gjelder også bånddiskantan som har delefilteret festet på baksiden av høytaleren. Som med Imagic er det optimale og ha sub( evt. x2) i tillegg. Jeg har ikke det. Grunnen til at jeg tenker på å selge er at sokkelsystemet som definitivt har mye for seg ikke er egnet for det rommet høytalerne mine står i. Dvs jeg har dem i stue med åpen kjøkkenløsning og ikke minst en 3 måneder gammel datter som snart kommer til å begynne å skubbe rundt på dem. Høytalerne er definitivt best egnet for eget lytterom siden de står og flyter og kan velte.
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Liker godt Adyton produktene også. Og de vil altid være på min shortlist når jeg skal handle noe nytt. Har kun eid en Opera (spilte flott med store Respons høyttalere på tross av størrelsen) og en DAC (Adyton spesifisert OnTech), men har alltid hatt lyst å eie en B3 .. one day.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Er det noen som har litt mer teknisk info om disse....
    Hvilken modeller finnes...?
    Hva er specs..?

    Regner med at det er 1.8 som er siste skuddet på stammen - finnes denne i flere versjoner...?

    Mvh
    OMF
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    Nå har Cordis 1.7 ankommet asylet :0 Var innom sjappa der i dag for å levere noen kabler til innbrenning, tok en liten runde og vips der stod de godt gjemt nederst innerst i kjelleren sammen med adyton høyttalere og wadia, rakk ikke høre på oppsettet
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Nå har Cordis 1.7 ankommet asylet
    Pris: fra kr. 69.995,-

    Ny norsk superforsterker!
    Lillebror av Cordis 1.8.


    Teknisk:

    Utgangseffekt:
    2 x 200 Watt RMS (10 Hz - 70 kHz i 8 ohm)
     

    mystago

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2006
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Jeg er den lykkelige eier av en Adyton Modus forforsterker,så jeg kan vel også kalle meg en Adyton venn. Jeg kunne tenkt meg å prøve og kjøre balansert mellom for og slutt trinn ,men jeg sliter litt med å få tak i kabler med riktige plugger, dvs de små pluggene som passer Modus`n i ene enden og vanlige XLR i andre enden.Jeg har prøvd på bruktbørsen uten hell, så da prøver jeg meg her, hvis det er noen som har noen sånne liggende og slenge som de ikke skal ha en månedslønn for, så ta gjerne kontakt. tlf 99577821
     

    monitor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    104
    Antall liker
    20
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    5
    Lenge siden det ble noen nye Adyton venner! Melder meg på, jeg som har vært trofast eier av en Adyton Temper med utmerket RIAA trinn i minst 10 år. Jeg er dog iferd med å skifte ut noen komponenter for første gang på 10 år... I juni/juli kommer det inn en CAT SL1 MKIII, som kostet et sted mellom 60-70000, og da skal jeg sammenligne disse to!

    Skal gi en tilbakemelding da. Synes at Temper har gjort en bra jobb, men håper jo at Katta viser seg frem! (Svart kat!)

    Finner få eller ingen bilder av hverken Temper eller Modus på nettet!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det å kjøpe en Adyton Opera i dag? Er det å be om bråk, eller er det en stort sett problemfri affære? :)
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Pengvim skrev:
    Hvordan er det å kjøpe en Adyton Opera i dag? Er det å be om bråk, eller er det en stort sett problemfri affære? :)
    Solgte min Opera for rundt et år siden. Den virket som den skulle mens jeg hadde den. Fikk en TLC hos Roar Malmin og ble enda bedre. Men den var god før også. Her i huset er det kun Naim som gjelder, men husker Operaen som en meget god forsterkere. Er litt svak for den fortsatt kjenner jeg. Er jo blitt ganske gammel, men skal etter sigende være godt konstruert.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hva er TLC?
    Adyton er i hvert fall et merke som jeg alltid har hatt lyst til å prøve (som så mye annet riktignok).
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Får melde meg inn, da jeg venter på en Adyton Cordis 1.6 :D

    Kjøpt uhørt, så jeg håper den vil passe perfekt inn mellom min nyinnkjøpte Linn Unidisk SC og T+A høyttalere.

    gleder meg som en unge :p
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Hei

    Eg har og ein Adyton Cordis 1.6. Er veldig nøygd med den, beste effekttrinnet eg har hatt i hus så langt. Har og eigd ein Modus. Den var bra, men eg selde den då eg følte Cordis 1.6 hadde endå større potensiale.

    Til dykk andre med Cordis 1.6. Går vifta kontinuerleg på dykkar trinn, eller er regulatoren gåen på min?

    Eit tips. Frå printet til høgtalarterminalane sit det ein syltynn skytestreng. Eg bytte denne mot Mudorf sylv/gull 1mm og fekk att endå større dynamikk og meir ope lydbilete.

    Kjetil
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    har stor tro på den matchen. frisk og clean amp samt kilde sammen med korpulente og organisklåtende høyttalere. men de høyttalerne er effekthungrige...

    husker da ts300 var hotte for halvannet år siden, fikke demma de med ett t+a 1530 effekttrinn, for så å hekte på et 1530 trinn til. først da satt lyden, men da satt den som F*** og. jeg liker nemlig å watte opp ;P

    folk generelt, kjører dessverre altfor ofte, underspesifiserte amper.
    les denne linken så skjønner du:
    http://www.sinergy.us/musical fidelity/550KW/technical.pdf
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Titleist skrev:
    har stor tro på den matchen. frisk og clean amp samt kilde sammen med korpulente og organisklåtende høyttalere. men de høyttalerne er effekthungrige...

    husker da ts300 var hotte for halvannet år siden, fikke demma de med ett t+a 1530 effekttrinn, for så å hekte på et 1530 trinn til. først da satt lyden, men da satt den som F*** og. jeg liker nemlig å watte opp ;P

    folk generelt, kjører dessverre altfor ofte, underspesifiserte amper.
    les denne linken så skjønner du:
    http://www.sinergy.us/musical fidelity/550KW/technical.pdf
    Jeg har merket at T+A høyttalerene mine er kravstore på effekt. min rimelige Nad c370 på 2x120 watt hadde relativt grei kontroll, men Electrocompaniet ECi-4 orket ikke å spille høyt.
    Testet så en Prima Luna Prologue2, en integrert rørforsterker på 2x38watt, og den satt som et skudd. Stålkontroll hele veien, selv på HØYT volum, og holdt klangbalansen uansett komplekse musikkstykker.
    Adyton C 1.6 har vel 2x150watt, samt STOR strømforsyning, så jeg tror den vil passe bra.
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    Har ein Opera på vei tilbake etter overhaling hjå Asle Kvernmark. Han meinte at ein del av lyttane burde utskiftast til nokre med større toleranse. Operan vert nemleg varm ved bruk. Ba han også om å skifte volumpotten til ein DACT. Den orginale er ei rimleg standar svart ALPS. Såg i ein engelsk anmeldelse at ein bedre type frå Vishay og hadde vert brukt i denne forsterkaren.
    Då eg fekk Opera'n var inngangsvelgaren trykt inn så eg har ikkje fått anledning til å lytte ordentleg på den enno. Ser fram til det, mange meiner at den forsatt er bland dei beste intigrerte som er laga.
    Spelar til vanleg på eit Adyton sett med Cordis 1,6 og Temper. Doxa/Dynaudio høytalarane vaks merkbart med dei ekstra kreftene som fins i Adyton i forhold til Doxa.
    Volumpoten i Temper også av ein type som begrensar prestasjonane til forforsterkaren. Problemet her er at plass til ny og bedre pott er svært begrensa. Ein Elna eller DACT går berre ikkje. Bestilte ein TDK hos Upgrade Audio. Den skulle gå inn, om ein filte bort ørlite av printplata. Det var, beklaglegvis, berre i terorien det gjekk. Endte med å måtte skjere så djupt at eg måtte lodde inn to ny printbane (isolert sølvkabel), bore større hol i kabinettet for å få ut akslingen samt å måtte dreie ned volumrattet for å få det til å gå rundt i frontplata. Dette kan høyres brutalt ut men sett saman igjen, syns det ikkje.
    - Vart det bedre? Ja, absolut! Svartare bakgrunn og diskant som strekte seg lenger og var reinare.
    -Likevel ville eg i ettertid ha vald ei anna løysing med å få laga eit nytt lite kabinett på undersida til ein relestyrt volumkontroll. Det hadde vorte dyrare men sansynlegvis betre og nettare.
    Adyton Temper kan ikkje omtalast utan å nemne den fantastiske innebygde Mc-riaa'n. Automatisk justering av gain og motstand. Den held følge med dei fleste reine riaa'ne lenge etter at prisen på dei har pasert 4 nullar.

    Herved erklert som venn av Adyton!
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    kjetinho skrev:
    Hei

    Eg har og ein Adyton Cordis 1.6. Er veldig nøygd med den, beste effekttrinnet eg har hatt i hus så langt. Har og eigd ein Modus. Den var bra, men eg selde den då eg følte Cordis 1.6 hadde endå større potensiale.

    Til dykk andre med Cordis 1.6. Går vifta kontinuerleg på dykkar trinn, eller er regulatoren gåen på min?

    Eit tips. Frå printet til høgtalarterminalane sit det ein syltynn skytestreng. Eg bytte denne mot Mudorf sylv/gull 1mm og fekk att endå større dynamikk og meir ope lydbilete.

    Kjetil
    Vifta på min Cordis går konstant.
    MVH
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Johs skrev:
    Har ein Opera på vei tilbake etter overhaling hjå Asle Kvernmark. Han meinte at ein del av lyttane burde utskiftast til nokre med større toleranse. Operan vert nemleg varm ved bruk. Ba han også om å skifte volumpotten til ein DACT. Den orginale er ei rimleg standar svart ALPS. Såg i ein engelsk anmeldelse at ein bedre type frå Vishay og hadde vert brukt i denne forsterkaren.
    Då eg fekk Opera'n var inngangsvelgaren trykt inn så eg har ikkje fått anledning til å lytte ordentleg på den enno. Ser fram til det, mange meiner at den forsatt er bland dei beste intigrerte som er laga.
    Spelar til vanleg på eit Adyton sett med Cordis 1,6 og Temper. Doxa/Dynaudio høytalarane vaks merkbart med dei ekstra kreftene som fins i Adyton i forhold til Doxa.
    Volumpoten i Temper også av ein type som begrensar prestasjonane til forforsterkaren. Problemet her er at plass til ny og bedre pott er svært begrensa. Ein Elna eller DACT går berre ikkje. Bestilte ein TDK hos Upgrade Audio. Den skulle gå inn, om ein filte bort ørlite av printplata. Det var, beklaglegvis, berre i terorien det gjekk. Endte med å måtte skjere så djupt at eg måtte lodde inn to ny printbane (isolert sølvkabel), bore større hol i kabinettet for å få ut akslingen samt å måtte dreie ned volumrattet for å få det til å gå rundt i frontplata. Dette kan høyres brutalt ut men sett saman igjen, syns det ikkje.
    - Vart det bedre? Ja, absolut! Svartare bakgrunn og diskant som strekte seg lenger og var reinare.
    -Likevel ville eg i ettertid ha vald ei anna løysing med å få laga eit nytt lite kabinett på undersida til ein relestyrt volumkontroll. Det hadde vorte dyrare men sansynlegvis betre og nettare.
    Adyton Temper kan ikkje omtalast utan å nemne den fantastiske innebygde Mc-riaa'n. Automatisk justering av gain og motstand. Den held følge med dei fleste reine riaa'ne lenge etter at prisen på dei har pasert 4 nullar.

    Herved erklert som venn av Adyton!
    Flott lesing Johs :D
    Har du eller noen andre på forumet testet Cordis 1.6 opp mot andre merker/modeller, og kan si litt om dens kvaliteter i pris/ytelse?

    Mvh

    Bjørn
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hatt Cordis 1.6 en stund men den sleit så mye med å drive mine Respons Grand med tilhørende passive suber at jeg var nødt til å selge den.

    Forøvrig låt den bra og var godt oppløst.
     

    moray

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Jeg har en Cordis 1.6 som har begynt å dure noe. Litt skurring også i den ene kanalen.
    Noen tips om hvor jeg skal levere den inn på østlandsområdet? Tømmervik eller andre steder?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Etter over 30 par med høyttalere, 20 forsterkere og like mange cd/dvd spillere (over en tid på 6 år), så fikk jeg oppleve den musikalske mekka, som jeg har søkt hele tiden ;D ;D ;D

    Etter å ha rigget opp min nyinnkjøpte Cordis 1.6 og Linn Unidisk SC (begge brukt), til mine gode T+A høyttalere, så klaffet alt 100%, og jeg opplevde en forbedring på minst 3 store hakk, fremfor mine tidligere lytteopplevelser i eget hjem.

    For en bass og dynamikk, samt krystallklar mellomtone og luftig topp. Den tonale balansen er rett og slett innertier. Både utspillende og åpen, men også slik at jeg kan spille mye høyere nå på innspillinger som tidligere ble skrikende eller ubehagelig.

    Den fysiske rytmen jeg nå hører (og føler) er ren musikalk magi. Den enorme kontrollen, nærven i vokaler, utklingingen på instrumenter, trøkket i trommesettet og evnen til å få alle instrumenter til å låte EKTE, gir meg en tåre i øyekroken. For aller første gang har jeg like bra lyd hjemme, som de opplevelsene man får hos en forhandler eller en hi-fi messe ;D ;D ;D

    Kan ANBEFALE ALLE på det varmeste som er på jakt etter et effektrinn å slå til på et gammelt Adyton effektrinn ;)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.730
    Torget vurderinger
    4
    moray,

    GT og OHFC bruker selv Dalens, som kjetinho anbefaler. Det er nok raskere og billigere å levere den inn selv.

    Kvernmark skal vistnok ha en tidligere tilknytning til Adyton. Min erfaring er elendig service (ukers forsinkelse, bortforklaringer, tok ikke telefonen) og dårlig resultat (klarte ikke å bli kvitt støy i den ene kanalen). Holder til utenfor Trondheim.

    Jeg har også hatt Operaen min hos Roar Malmin og den har har aldri vært bedre enn etter det. Imidlertid er det flere som har hatt mindre gode erfaringer med servicenivået hos han, Rudi ventet i flere måneder før han fikk sin Opera tilbake....det finnes en egen tråd her et sted om dette. Han holder til i Hokksund og jeg er som sagt strålende fornøyd med hva han gjorde med Operaen min.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Trane skrev:
    moray,

    GT og OHFC bruker selv Dalens, som kjetinho anbefaler. Det er nok raskere og billigere å levere den inn selv.

    Kvernmark skal vistnok ha en tidligere tilknytning til Adyton. Min erfaring er elendig service (ukers forsinkelse, bortforklaringer, tok ikke telefonen) og dårlig resultat (klarte ikke å bli kvitt støy i den ene kanalen). Holder til utenfor Trondheim.

    Jeg har også hatt Operaen min hos Roar Malmin og den har har aldri vært bedre enn etter det. Imidlertid er det flere som har hatt mindre gode erfaringer med servicenivået hos han, Rudi ventet i flere måneder før han fikk sin Opera tilbake....det finnes en egen tråd her et sted om dette. Han holder til i Hokksund og jeg er som sagt strålende fornøyd med hva han gjorde med Operaen min.
    OHFC bruker/brukte ikke Dalens på Adyton "når det gjelder", men Kvernmark (tidligere Adyton-ansatt). Jeg kjøpte en brukt Opera på OHFC i 2003/4, og den begynte å produsere ulyder etter kort tid. Heldigvis hadde jeg tre måneders garanti, og de sendte den rett til Kvermark, da de ikke trodde Dalens kjente konstruksjonen godt nok. Eller sendte de den først til Dalens, som så videresendte til Kvernmark? Husker ikke helt. Det tok sin tid, ja, og det var nok fordi jeg gikk via OHFC at det ikke tok enda lenger tid. Men han gjorde en kjempejobb. Kvernmark og Malmin har vel omtrent like dårlig rykte ift servicetid, med hederlige unntak. Eller kanskje blir de negative erfaringene spredt i større grad enn de (ev. overveiende) positive? Utrolig god forsterker, uansett. Ikke minst etter modifiseringen med bla. bedre lytter og NLE 11.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    Kvernmark fikset min Temper for lenge siden (den er senere solgt. Doh!). Det tok lang tid, men resultatet ble upåklagelig. Han jobbet tidligere med Adyton og kjenner konstruksjonene meget godt. Holder til på Hell ved Værnes utenfor Trondheim.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    Jeg har nettopp hentet min Adyton Modus hos Kvernmark, samtidig leverte jeg inn min Cordis 2 som jeg skal hente på skjærtorsdag. Venstre kanal på den virker ikke. Han mente det var releene som er for gamle, samtidig skal han skifte lyttene. Han kunne og fortelle at Cordisen var produsert i uke 17 i 1990.
    Det finnes og en oppgradert strømforsyning til Modusen, er det noen som har sammenliknet gammel og ny? Er det noe å hente ved oppgraderingen. Jeg tror OHFC har hatt disse, men er utsolgt nå.

    Mvh Knut
     
    A

    aair

    Gjest
    Knutn skrev:
    Det finnes og en oppgradert strømforsyning til Modusen, er det noen som har sammenliknet gammel og ny? Er det noe å hente ved oppgraderingen. Jeg tror OHFC har hatt disse, men er utsolgt nå.

    Mvh Knut
    Det er OHFC som fikk produsert disse nye (mener det var i slutten av 2003). Dette er visstnok en high speed strømforsyning og som i tillegg har eget nettfilter. Prisen er veil ca. 10 tusen. Jeg har sett en svær pappeske med disse psu'ene hos OHFC i fjor en gang. Vet du at de er utsolgt, eller?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er det et firma i nærheten av oslo, som har god kunnskap til Adyton? Eller må det sendes til trondheim?

    Har fått ødelagt frontpanelet på min Cordis 1.6, samt at det hadde vært kjekt med en service.

    mvh Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn