Hvis det er grunntoneområdet du mener så ligger dette øverst i bassen / nederst i mellomtonen. Bass slik vi gjerne definerer det ligger under 60Hz.Mr-T skrev:Bass er viktig uansett synes jeg, det er der grunntonene i musikken ligger. Viktig å høre de når man spiller lavt også så klart.
Den var ny.ayaboh skrev:Hvis det er grunntoneområdet du mener så ligger dette øverst i bassen / nederst i mellomtonen. Bass slik vi gjerne definerer det ligger under 60Hz.Mr-T skrev:Bass er viktig uansett synes jeg, det er der grunntonene i musikken ligger. Viktig å høre de når man spiller lavt også så klart.
Lyd & Bildes Lasse Svendsen og Innerfidelitys Tyll Hertsens har viss hatt helt forskjellige opplevelser.wizard skrev:
Er ikke du K701 eier?ayaboh skrev:ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
Originalen var slik:Anonym skrev:Er ikke du K701 eier?ayaboh skrev:ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
Hvis jeg ikke misforstod helt, er det Audio-Technica ATH-M50 ayaboh misliker fordi han synes alt blir likt, pompøst og kjedelig/søvndyssende/irriterende/...ayaboh skrev:Det du mener er at M50 får alt til å høres likt ut, - alt blir like pompøst! ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
L&B dummer seg ut hele tiden ved å publisere gjennomgang av produkter og kaller det for tester. Like seriøst som mat- og vinspalten i aviser. Veldig langt mellom tester med objektivt innhold.magb skrev:Tror kanskje Lyd og bilde dummet seg ut ved å teste q701 på en annen forsterker enn de testet k701 på?
Du forstod det rett, kritiserer måten ayaboh formulerer seg på. Selv om han ikke liker de går det an å være litt mer diplomatisk.CDWMcInSpots skrev:Originalen var slik:Anonym skrev:Er ikke du K701 eier?ayaboh skrev:ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
Hvis jeg ikke misforstod helt, er det Audio-Technica ATH-M50 ayaboh misliker fordi han synes alt blir likt, pompøst og kjedelig/søvndyssende/irriterende/...ayaboh skrev:Det du mener er at M50 får alt til å høres likt ut, - alt blir like pompøst! ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
Jeg kjøpte DT-770 men solgte de videre da det var ekstrem "festkul" i bunnen. Likte ikke noe med dem egentlig.Mr-T skrev:Nei....i mine ører låter DT-770 naturlig i bassen, og HD-600 låter ikke naturlig i bassen. Synes jeg.Dazed skrev:Vil ikke 10-12 dB "bassboost" være MYE farging?Mr-T skrev:Det er ikke noe værre enn det at et par DT700 pro har 10-12 dB mer bass enn HD600, og at jeg foretrekker førstnevnte sin lydmessige karakter.......
600 ohms varianten av DT770 har betraktelig mindre bass og jevnere respons i bassen enn sine mer lettdrevne søsken. Frekvensresponsen på den er ganske lik Sennheiser HD800.Class skrev:Jeg kjøpte DT-770 men solgte de videre da det var ekstrem "festkul" i bunnen. Likte ikke noe med dem egentlig.Mr-T skrev:Nei....i mine ører låter DT-770 naturlig i bassen, og HD-600 låter ikke naturlig i bassen. Synes jeg.Dazed skrev:Vil ikke 10-12 dB "bassboost" være MYE farging?Mr-T skrev:Det er ikke noe værre enn det at et par DT700 pro har 10-12 dB mer bass enn HD600, og at jeg foretrekker førstnevnte sin lydmessige karakter.......
Greit nok, men selv om jeg omtaler M50 på en mer "diplomatisk" måte så er det helt umulig for meg å like dem. Dette er "skikkelig hi-fi" av verste sort synes jeg. Hvis du liker lyden av en gammel Tandberg med loudness-knappen på, så liker du også disse. Alt blir like "bra", - eller likt, - eller intetsigende, - eller ...... Jeg aksepterer selvfølgelig at andre har andre preferanser enn det jeg selv har, men skal man diskutere K/Q701 eller HD600/650 så befinner disse seg på alle måter i en annen divisjon enn M50.Anonym skrev:Du forstod det rett, kritiserer måten ayaboh formulerer seg på. Selv om han ikke liker de går det an å være litt mer diplomatisk.CDWMcInSpots skrev:Originalen var slik:Anonym skrev:Er ikke du K701 eier?ayaboh skrev:ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
Nevnte K701 for jeg tror det er hans referanse.
Det har du helt rett i og det burde jeg presisert. Jeg tror mine var 80ohm.Anonym skrev:600 ohms varianten av DT770 har betraktelig mindre bass og jevnere respons i bassen enn sine mer lettdrevne søsken.
Er også litt forskjell mellom DT770 og DT770Pro lydmessig. Pro har mer bass, spesielt 80 ohm versjonen som er laget for bassister som vil ha medhør i studio.Class skrev:Det har du helt rett i og det burde jeg presisert. Jeg tror mine var 80ohm.Anonym skrev:600 ohms varianten av DT770 har betraktelig mindre bass og jevnere respons i bassen enn sine mer lettdrevne søsken.
ayaboh skrev:Greit nok, men selv om jeg omtaler M50 på en mer "diplomatisk" måte så er det helt umulig for meg å like dem. Dette er "skikkelig hi-fi" av verste sort synes jeg. Hvis du liker lyden av en gammel Tandberg med loudness-knappen på, så liker du også disse. Alt blir like "bra", - eller likt, - eller intetsigende, - eller ...... Jeg aksepterer selvfølgelig at andre har andre preferanser enn det jeg selv har, men skal man diskutere K/Q701 eller HD600/650 så befinner disse seg på alle måter i en annen divisjon enn M50.Anonym skrev:Du forstod det rett, kritiserer måten ayaboh formulerer seg på. Selv om han ikke liker de går det an å være litt mer diplomatisk.CDWMcInSpots skrev:Originalen var slik:Anonym skrev:Er ikke du K701 eier?ayaboh skrev:trex skrev:Siden jeg bruker mye headset til både hjemmestudio, hifi og opptak, har jeg fått en viss forkjærlighet for Audio Technica, særlig ATH M50. Selvom den ikke er 100% nøytral. Låter den godt på nesten hva som helst.
ZZZZZzzzzzzzzzzzz-lyd.
Nevnte K701 for jeg tror det er hans referanse.
Jeg liker K701 i akkurat det oppsettet jeg selv har uten at dette er overførbart til andre. Dette har også veldig mye med hvilken musikk jeg vanligvis hører på. Hadde hovedtyngden vært symfonier hadde jeg sikkert valgt andeledes.
Da hadde jeg den med mest bass, DT770 Pro 80, huff.Bart skrev:Er også litt forskjell mellom DT770 og DT770Pro lydmessig. Pro har mer bass, spesielt 80 ohm versjonen som er laget for bassister som vil ha medhør i studio.Class skrev:Det har du helt rett i og det burde jeg presisert. Jeg tror mine var 80ohm.Anonym skrev:600 ohms varianten av DT770 har betraktelig mindre bass og jevnere respons i bassen enn sine mer lettdrevne søsken.
OK.Anonym skrev:[...]
Du forstod det rett, kritiserer måten ayaboh formulerer seg på. Selv om han ikke liker de går det an å være litt mer diplomatisk.
Jeg har ikke hørt Audio-Technica ATH-M50, men hvis jeg ikke har misforstått helt, er den og AKG K 701 ganske forskjellige. Hvis man liker den ene er det langt fra opplagt at, kanskje heller overraskende hvis, man liker begge godt.Nevnte K701 for jeg tror det er hans referanse.
Ligger utrolig mange falske M50 på eBay, stort sett alle med selgere fra asia.trex skrev:...M50 får du for 6-700 kroner på ebay, mens K701 må man vel opp i minst et par-tre lange for å få tak i.
...
Riktig, glemte jeg å nevne! Gjelder stort sett alt av musikkutstyr.Bart skrev:Ligger utrolig mange falske M50 på eBay, stort sett alle med selgere fra asia.trex skrev:...M50 får du for 6-700 kroner på ebay, mens K701 må man vel opp i minst et par-tre lange for å få tak i.
...
Sjekk at selger er autorisert forhandler før kjøp. Listen ligger hos Audio-Technica.
De fikk nye drivere en gang, ja. Jeg har de gamle driverne. (Det er ikke noe skille på modell- eller delenummer.)ptb skrev:OBS! Vedr. omtale av HD650 - og til de av dere som karakteriserer denne.
HD650 finnes i 2 ulike utgaver - gammel og ny modell. Det er derfor viktig at dere angir hvilken utgave dere har, da det er vesentlig lydforskjell på de. Jeg har begge typene.
Den gamle versjonen er mer basstung, men litt "laidback" karakteristikk. Den nye har et "thightere" lydbilde > strammere, mer kontant bass, mer fokusert mellomtone osv.
Litt informasjon:ptb skrev:OBS! Vedr. omtale av HD650 - og til de av dere som karakteriserer denne.
HD650 finnes i 2 ulike utgaver - gammel og ny modell. Det er derfor viktig at dere angir hvilken utgave dere har, da det er vesentlig lydforskjell på de. Jeg har begge typene.
Den gamle versjonen er mer basstung, men litt "laidback" karakteristikk. Den nye har et "thightere" lydbilde > strammere, mer kontant bass, mer fokusert mellomtone osv.
Man kan lese følgende i nest siste avsnitt av testomtalen (mine uthevinger):magb skrev:Tror kanskje Lyd og bilde dummet seg ut ved å teste q701 på en annen forsterker enn de testet k701 på?
http://www.lydogbilde.no/test/akg-q701
Her benyttet vi Musical Fidelity M1 HPA se test neste nummer som er fremragende og virkelig gjorde det enkelt å skille hodetelefonenes egenskaper fra hverandre.
+1Anonym skrev:Er det en ting jeg ikke baserer mine kjøp på så er det tester i Lyd og Bilde.