Lit beroende på vad det er en kjøper kan en spørre lit forskjellige ting.
1 Hvad har tingen for serienr? Mange hifitilverkere har serienr på sine ting. En kan ofte maile tilverkere og spørre vis dette er riktig serienr på denne ting. En kan i mellom og få reda på viss den er oppdatert, når den var tilverket og til og med i vem butik det er solgt fra første gang.
2 Be om foto på vad det nå er du skall kjøpe, be selger legge en papirbit med sit navn, ditt navn, nåe nr eller alt på en gang, det er vanskelig at fakea det!
Gjenom at gjøre dette har jeg selv tørt importere en fantastisk subb fra USA, det ville aldrig skedd ellers da jeg var veldig usikker.
3 Det viktigaste!!! Viss en selger ikke vil eller kan treffes og en deal virker altfor god så er den antagligen FAKE
Jeg har spørt viss en handler i nærheten kan komme og se og kontrollere/høre på di høytalarene osv og fått svar at det ikke går for di er hos mamma på vinden og ant tullprat, da er det ikke sant. Viss det er umulig at vise tingen er det og umulig at selge den. Virker det skummelt så ta med en venn ved kjøp, jeg kjenner ikke noen som vart med om det i Skandinavien, men en kan bli ranet viss en ska ha cash med seg.