Akta varning.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.594
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Skulle du bli kontaktet av en "Tom M" fra tyskland så la alarmbjellene ringe.......... der i gården er det noe muffens og ikke bli overrasket om han har nettop det du ser etter eller averterer etter og det til en kjempegod pris........ han vil selvfølgelig ha forhåndsbetalt......... skjønner du tegninga ?? ;)
 

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Innlegg
176
Antall liker
76
Torget vurderinger
13
Har fått tilbud fra samme mannen.

Gikk rett i søppelkassen
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.594
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Jeg vet ikke, han hemvender seg via e-post.
Fyren kan være seriøs, selvom måten han går frem på får alle alarmbjellene mine til og ringe......... men nå er jeg av den litt forsiktige typen når det gjelder slikt. Forøvrig har jeg fått mange henvendelser i kveld om at samme fyr har kontaktet dem vedr vidt forskjellig utstyr......... så hvis han ikke er en bløff så har han et seriøst lager i allfall siden han har så mye av hva det søkes etter under ønskes kjøpt på HFS..
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Han kunne tilby meg Parasound JC- 1. Da svarte jeg følgende; har du kvittering er det greit. Siden ble det tyst.
 

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Innlegg
184
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Lit beroende på vad det er en kjøper kan en spørre lit forskjellige ting.

1 Hvad har tingen for serienr? Mange hifitilverkere har serienr på sine ting. En kan ofte maile tilverkere og spørre vis dette er riktig serienr på denne ting. En kan i mellom og få reda på viss den er oppdatert, når den var tilverket og til og med i vem butik det er solgt fra første gang.

2 Be om foto på vad det nå er du skall kjøpe, be selger legge en papirbit med sit navn, ditt navn, nåe nr eller alt på en gang, det er vanskelig at fakea det!

Gjenom at gjøre dette har jeg selv tørt importere en fantastisk subb fra USA, det ville aldrig skedd ellers da jeg var veldig usikker.


3 Det viktigaste!!! Viss en selger ikke vil eller kan treffes og en deal virker altfor god så er den antagligen FAKE
Jeg har spørt viss en handler i nærheten kan komme og se og kontrollere/høre på di høytalarene osv og fått svar at det ikke går for di er hos mamma på vinden og ant tullprat, da er det ikke sant. Viss det er umulig at vise tingen er det og umulig at selge den. Virker det skummelt så ta med en venn ved kjøp, jeg kjenner ikke noen som vart med om det i Skandinavien, men en kan bli ranet viss en ska ha cash med seg.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.594
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
En "ny" en: Vladimir Troyanovskiy <rv4uv1959@gmail.com>

Nøyaktig samme fremgangsmåte som den første.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.594
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Så har det desverre skjedd............... altså at et av HFS sine ferske medlemmer desverre ikke har fått med seg denne advarslen, han er nå ned et fem siffret beløp og i full krangel med Paypal. Han har lovet og skrive her om det hele i løpet av kort tid. Tror det var Tom M som stod for denne svindelen.
Som jeg har sagt tidligere: vær ytterst forsiktig med disse som oppsøker deg med ting fra utlandet.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Kanskje, det burde advares mot slikt, når man melder seg inn. Vet at mange melder seg inn kun med formål kjøp/salg.


mvh
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.522
Antall liker
7.594
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Ny variant av samme slagsen.............. jeg har nylig handlet med en hyggelig kar fra nordapå som heter Stig XXXX, handlen ble avsluttet forrige uke....... jeg har samtidig en ønsket kjøpt annonse liggende ute på HFS på en GAS Sleeping Beauty pickup, denne har jeg fått flere henvendelser på bla fra vår hyggelige kjeltring "venn" Tom fra Tyskland......... i dag fikk jeg denne:

Fra: Stig XXXX<stigXXXX47@gmail.com>
Til: rudipst@yahoo.no
Sendt: Søndag, 1. september 2013 1.43
Emne: GAS Sleeping Beauty

Do you still have interest?let me know and i will email you more details

Stig from italy

Har du fortsatt interesse? Gi meg beskjed og jeg vil sende deg flere detaljer

Stig fra Italia'


Navnet og e-mail adressen er til forveksling helt likt Stig XXXX fra nordapå forutenom tallet i e-mail adressen......... så da kommer mitt spørsmål........ hvordan har fremmede fått tak på e-mail adressen til den ekte Stig XXXX........ er PM kassen på HFS hacket eller ligger den åpen til allmen beskuelse ? ....... vet ikke noen annen måte italia kjeltringen kan ha fått tak på e-mail adressen ?

Jeg har selvfølgelig sagt meg intresert i et kjøp forog se hvorhen dette bærer ;)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Det er ingenting på HFS som har blitt hacket, og det kan tenkes at dette beror på ren tilfeldighet ettersom det er et veldig vanlig norsk navn som benyttes. Det er forøvrig 1000 muligheter for hvordan disse kjeltringene får tak i ting, og det viktige er og ikke la seg lure av dem.

Jeg har krysset bort etternavnet til Stig i innlegget ovenfor, da jeg ikke vet om vedkommende ønsker navnet og emailen sin på trykk.

Mvh
Høvdingen
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har blitt kontaktet av den nevnte Stigxxxxx jeg også i forbindelse med min ønskes kjøpt annonse her inne,men jeg slettet henvendelsen prompte.

mvh
 

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Det kunne kanskje være en idé å bruke noe av plassen på Torget til å advare om at det også her er mulig å bli utsatt for svindel, kanskje med en peker til en side/tråd som omhandler variantene?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Ikke bare Vlad, Tom og Stig som svindler. Pass også opp for post eller transport fra en Daniel Morrison- utgir seg for speditør, og er lite seriøs..Stoler heller ikke på kinesiske selgere! Forresten: Folk nordfra med et slikt fornavn skriver ikke på engelsk- eller har italensk adresse- om det ikke er noe feil et sted..så den der, og alle varselalarmene mine ringte!!
 

fmi

Medlem
Ble medlem
26.06.2013
Innlegg
8
Antall liker
1
Hei!

Kan bekrefte at denne såkalte Tom Mastrebino alias Daniel Morisson, har svindlet meg for flere tusen kroner.

Ser nå at han bruker nesten samme e-post som æ har, fraråder alle til å holde seg unna her.

Dette er jo kjempe morsomt for meg, sikkert mange som går på dette.

Har politianmelt saken, har noen kvitteringer fra bankoverføringer som er gjort.

Begge kontoene som æ har vært borti er registrert i Sverige.

Blir noen a dere kontaktet med noen a disse navnene som nevnt over er det bare å kutte kontakt med engang.

Er det noen som blir kontaktet a e-post adr med Stig i så vær på vakt, han har det meste a informasjon/dokumentasjon som trenges for å late som han er meg.


Mvh
Stig.
 
Topp Bunn