Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Herlige bilder, Roger! Lett å spotte hvilket "jern" som fristet mest :rolleyes: Og Ducati fortsetter å lage verdens vakreste tohjuls ingeniørkunst...

Drømmer om en ferietur på kanalen, med all lyx på båten. En vakker dag.. kanskje man blir velstående..

Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Ja, en tur på Göta Kanal kan rekommenderas, dock inte mitt i värsta semestersäsongen, kan bli
    trångt och riktigt varmt. Kalla pilsner botar dock det värsta:cool:.

Trevliga reportage du har i tråden din :)

Har varit hemma på västkusten en vecka så värsta abstinensen har lagt sig...men hem är alltid hem ;)

//Janne

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for det Janne, reportasjene blir vel som man beter sig:rolleyes: Var på västkusten har du ditt ursprung?

mvh
    Roger

Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Takk for det Janne, reportasjene blir vel som man beter sig:rolleyes: Var på västkusten har du ditt ursprung?

mvh
    Roger
    Göteborg...sedan blev det 14 år på Tjörn samt ett par år i Stenungsund innan exilen i Stockholm började ;)
    Förra veckan var jag i Stenungsund där mamma numera bor.

Försöker bearbeta sambon att flytta neröver...går väl sådär även om hon börjar mjukna lite:cool:

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Reinspikka svenskeporr for en stakkars svett trønder som bare jobber 83 timer denne uka. Vi ta en singelaften snart cash.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Også kusin knase (Olle) kom til oss. en grill middag med god drykk
    DSC_1348.jpg

Etterpå spillte kveldens Dj singler av beste merke:)
    DSC_1350.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett besøk i Fjällbacka og vise stadsbor en kystperle, obligatoriskt med en tur genom Kungsklippan og trappene opp på berget
    DSC_1361.JPG

DSC_1363.jpg

Små koselige grender med nydelige hus
    DSC_1366.jpg

Ingrid Bergman kjøpte kanelbullar hos Setterlinds bageri
    DSC_1370.jpg

På kvelden var det konsert med Håkan Hellström 4000 tenårs jenter skrek seg hese dere nere
    DSC_1381.jpg

Vi satt på snikens kulle og gratis lyttet, som mange andre:p
    DSC_1374.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kolla opp ett vinyl tips jeg fikk i forrige uke, var på en gårdsloppis da og pleier alltid spørre om det finns noen plater. Næ men tanten kjente til en man som hade mye plater som han selger av, fikk mnr og tok turen forbi der idag, sånt kan ju være rena nitlotten vanligtvis:rolleyes:

:eek::eek::eek:
    Jeg blev helt satt ut da personen i fråga viste meg vad han hade til salgs, visserligen bare 5kasser just nu men innhold helt strøkne org 1/2 presss fra 60/70 rock/progg og gammel svensk progg mm

Han skjønte jeg gikk igång, så hentet han en bunke til med snadder:) fikk plukket ut 10 plater i første omgang mest for og skjekke hvor prisleiet låg, mildt sagt hyggeligt;) han rabblet priser og spurte om det var ok, mens jeg telte, blev hele tiden enige:cool:
    ca 70-80kr st mint org Island. Deram. Chrysalis utgaver
    DSC_1396.jpg

To som han anbefalte i med samme pris
    DSC_1397.jpg

Disse to fikk jeg vel omtrent
    DSC_1398.jpg

Hade som sagt en del dyr gripar til salgs, SPL var en 1press gul/sort parloph mint lp og veldigt fint cover med sticker. Og en Atom heart mother 2press som nog aldrig vært spillt! her blev vi enige om 200 for spl og en hundrings for kossan:)
    DSC_1400.jpg

Totalt 850sek for rasket, måtte en tur til mini banken, var ikke forberedd på dette! Når jeg kom tilbake, så blev jeg invertert in i huset der øvriga samlingen fantes 1presser mint i lange rader og i tilegg flere dubbletter:eek:
    Vi kom godt overrens og utvekslet navn nr for videre kontakt, han hade ju flere kontaker inom området:)
    En god dag.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ooooohh, hvilken fangst!!!
    Herlig å se igjen det Sgt Pepper innlegget også, mitt ble - brukt........
    ShineySmileysBlush.jpg

Koselig med bilder fra Fjällbacka og, har vært der mange ganger - alltid trivelig der.

/ Morten

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for det Morten:) skulle vært til Göteb imorrn og handlet plater, men føles litt meningsløst og gå i plate butikker etter dette besøket:rolleyes:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ha ha, ja; kjenner følelsen. Blir litt "tømt" når man har kunnet fråtse i go'saker slik, så blir alt annet
    et anti-klimaks for en stund.....

/ Morten

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og dette sa du ingenting om når vi var der i går? :rolleyes:
    Skjønner godt at du dropper gtb denne uken.

Ha fortsatt en god ferie. Vi er over danskesiden nå.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hehe takk for sist, men jeg nevnte for han att jeg kjenner en som hade gått bananas blant platene her, ska få lånt med en hjerte starter så kan du bli med dit!
    En otrolig fin samling som han viste frem i stuen, men i tvil om hur mye som han skulle selge, men litt typiskt for en del av disse samlerne så var det ikke mye til drivverk/elektronikk som bruktes:rolleyes:

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Kolla opp ett vinyl tips jeg fikk i forrige uke, var på en gårdsloppis da og pleier alltid spørre om det finns noen plater. Næ men tanten kjente til en man som hade mye plater som han selger av, fikk mnr og tok turen forbi der idag, sånt kan ju være rena nitlotten vanligtvis:rolleyes:

:eek::eek::eek:
    Jeg blev helt satt ut da personen i fråga viste meg vad han hade til salgs, visserligen bare 5kasser just nu men innhold helt strøkne org 1/2 presss fra 60/70 rock/progg og gammel svensk progg mm

Han skjønte jeg gikk igång, så hentet han en bunke til med snadder:) fikk plukket ut 10 plater i første omgang mest for og skjekke hvor prisleiet låg, mildt sagt hyggeligt;) han rabblet priser og spurte om det var ok, mens jeg telte, blev hele tiden enige:cool:
    ca 70-80kr st mint org Island. Deram. Chrysalis utgaver
    Vis vedlegget 208978

To som han anbefalte i med samme pris
    Vis vedlegget 208979

Disse to fikk jeg vel omtrent
    Vis vedlegget 208980

Hade som sagt en del dyr gripar til salgs, SPL var en 1press gul/sort parloph mint lp og veldigt fint cover med sticker. Og en Atom heart mother 2press som nog aldrig vært spillt! her blev vi enige om 200 for spl og en hundrings for kossan:)
    Vis vedlegget 208981

Totalt 850sek for rasket, måtte en tur til mini banken, var ikke forberedd på dette! Når jeg kom tilbake, så blev jeg invertert in i huset der øvriga samlingen fantes 1presser mint i lange rader og i tilegg flere dubbletter:eek:
    Vi kom godt overrens og utvekslet navn nr for videre kontakt, han hade ju flere kontaker inom området:)
    En god dag.
    Hvorfor kjøpte du ikke med deg hele rasket??? Det du ikke trenger selv er jo bare å vifte under nesa på kjøpekåte OVK'ere med.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvorfor kjøpte du ikke med deg hele rasket Det du ikke trenger selv er jo bare å vifte under nesa på kjøpekåte OVK'ere med.[/QUOTE]Er du en av dem? Næ ikke min grej fråtseri&grådighet med vinyl:p ellers mer morro reise og plukke litt da og da:)
    Men det fantes noen objekter der som mange gjerne betalt noen kroner for!!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe... Cash, nå er jo du svensk, men dersom du hadde vært dansk DA hadde du automatisk tenkt i slike baner... og finansiert ditt eget forbruk ved å pushe resten av samlingen på glade norrbaggar! Kanskje like bra at du ikke er dansk da. :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Han viste bla frem noen obskyre Svenske progg album om man er intrs i det:rolleyes:

Fläsket Brinner http://www.discogs.com/Fläsket-Brinner-Fläsket-Brinner/release/3202237

Festen på Gärdet http://www.discogs.com/Various-Festen-På-Gärdet/master/572852

Gammal musiker med røtter i 60/70 rock/progg musikk, drog bla frem en veldigt fin Hendrix saml med de rette utg enligt han! samt de fleste i to ex. Fast numer ett større intrs att spille selv/studio jobb, samt att han drev med akvarell maling/kyst motiv.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Flesket som brenner er min absolutte favoritt!! minner meg om en solbrent Sluket :cool:

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Godt med litt selv ironi sluket:) man får gi og ta that's it!
    En annen klassiker i den Svenske progg historien som var til salgs:rolleyes: denne vurderer jeg, kul att ha i samlingen mtp historien bak dem som laget plattan, som den dag idag ingen vet vilke det var.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fan! måtte inom fyr'n igen, hade sett noe jeg måtte sjekke ut igen. Mener jeg så ett ex av White Album som måttes kollas opp. Det var en UK-Apple press pcs7067 med opphøyd skrift og åpning i topp på coveret, samt att bilder og plakat var med.
    Meget fint cover vg+/near m platene ok en side har typiske Svensson riper:p betyr nog ikke så mye på lyden, men synd.
    DSC_1405.jpg

Han ville ha 300kr for WA. ikke helt like betalnings villig idag! Nja ok, men da får du sende med noen til svært lav pris!
    Plukket med Neil Y og Led Z i fine us-press.
    DSC_1406.jpg

Samt en Svensk progg klasssiker Blå Tåget, her finns org ver til Ebba Gröns Staten&Kapitalet med bla. Så då fikk han 60spenn extra før de 3andre platene:)
    DSC_1407.jpg

Nu får det va nog tills dess han begynner selge ut av hovedsamlingen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    har du funnet gullåren?:eek:
    Trenger ikke dra på platemesse i London du da?;)

Hvorfor skjer ikke sånt meg? :p

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    har du funnet gullåren?:eek:
    Trenger ikke dra på platemesse i London du da?;)

Hvorfor skjer ikke sånt meg? :p
    Joda han hade ikke noen pønk singler! Gitt bort mye:p Flaks denne gangen, men har spurt mange om plater og nån gang bør det vel bli blink.
    Han har peil men schyssta priser likevel på det han just nu selger av (mengder tidl:p) Fikk spurt han idag om hur mye det var i stuen ca 700st men bare topp kvalitet kun 1/2 presser var utsorteret der.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var en tur med hojen forrige uke opp i svarteste Dalsland nermere bestemt Ed, målet før turen var og besøke mc/motor -museumet.

vel fremme
    P7260707.jpg

Tja høyre eller venstre ingang!
    P7260704.jpg

Mye kult her inne, en nostalgi resa:)
    P7260708.jpg

Legger bilder uten så mye kommentarer
    P7260711.jpg

P7260712.jpg

P7260709.jpg

P7260725.jpg

P7260726.jpg

P7260728.jpg

P7260736.jpg

P7260727.jpg

En kul sak från ducati med to barne-seter
    P7260734.jpg

P7260735.JPG

En Silverpil var før heftig før Norge den gangen, og før er som er gamle nok og vite verdien på svenske krona!
    P7260739.jpg

P7260738.JPG

Før oss her som er interessert i lyd fra analog kilde, så finnes det mye av det gamle utstyret bevaret her også:)
    P7260713.JPG

P7260720.jpg

P7260717.jpg

P7260719.jpg

:cool:
    P7260715.jpg

Bilstereo avdl
    P7260740.jpg

Denne kunne jeg tenkt og ha i bilen fortsatt idag:eek:
    P7260741.jpg

Der var det slutt, men finnes mye mer der inne! kan virkelig rek ett besøk for den som måtte va intrs, ikke langt fra Halden.
    http://www.mc-dalsland.se/

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Nice! Nesten SM tårta også...:rolleyes:

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    En slik blå og gul knallert som er avbildet på et av bildene dine kjørte jeg da jeg var på besøk hos min tante og onkel nettop i Ed i en påske da jeg var i 15 års alderen. Syklet den igang husker jeg.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kul niha:) En sån sk enpetare hade mine foreldre på hytta også var blå/gul org. Toppfart på rett under 30km/h men tråkket man det man klarte og litt medvind så kanske 45:cool:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Begge bildene er seff fra Carnabystreet, i London igjen cash? ikke misunnelig nei.....
    Sex Pistols øverst, Tom Jones nederst sammen med ei skuespillerinne jeg ikke husker i farta.

:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Begge bildene er seff fra Carnabystreet, i London igjen cash? ikke misunnelig nei.....
    Sex Pistols øverst, Tom Jones nederst sammen med ei skuespillerinne jeg ikke husker i farta.

Sist va det gutte tur! nå med familien, Visst nån celibrate to Carnaby street i disse dager. Helt riktig att Tom slenger rundt med Cristine Spooner.
    Gutte tur i November igen?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo

Sist va det gutte tur! nå med familien, Visst nån celibrate to Carnaby street i disse dager. Helt riktig att Tom slenger rundt med Cristine Spooner.
    Gutte tur i November igen?
    november er satt av ja. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn