Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ølling med en av hfs' triveligste typer.

kjærkomment avbrekk fra fem timer shoppinggalskap med jentene i oxord street og omegn.

vi ser utkjørte ut begge to.

fortsatt god sommer!

photo 1.jpg

photo 2.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ellers blev en god del tid satt av til platesveip! På Fredagen var det annonsert vinylfair hos Spitafield, glad ihågen drog man dit tidl for og møtes av ennå en gang avlyst marked:p Kun en selger var på plass ettersom nån djævla husflid messe hade tatt plassen denne uken:p:p
    Jaja, fikk sett litt i kassene til den ene selgern.
    Mye bra svin dyrt der!
    P7040853.jpg

Gikk en tur i rettning Brick Lane, etter en stund kjente jeg lukten av gammel vinyl ikke og ta miste på! rundt hjørnet var det skiltet med "Vintage vinyl sale" i en muggen kjeller fantes det veldigt mye brukt vinyl, det meste var priset til 5£ samt en god del kasser med priser opp mot ca 20£
    Holder åpent på Fredager
    P7040851.jpg

P7040849.jpg

P7040847.jpg

P7040848.jpg

Og når man springer på slikt vegg pynt blir man lett euforisk i sinnet
    DSC_1667.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Noen gamle tjente som det var lenge siden jeg såg sist, klev opp på scen her på Tanumstrand:) Ett nokk så uvant miljø for disse sort kledde guttene! blant seilbåter og svære lyx yatch'r, her pleier det stå noen trubbisar og alsånga om oohaa hela natten, sommartider, Vi er på gång og annan smørja:p trur det var noen som satt Chablisen i vrång strupen denne gangen.

Sator er ute og gjør en turne' "Relativt Akustiskt" nå i sommer, vilket også viser att dem er kompetenta musiker og kan klara av ett sånt fremtredende! Men gaget holdt bare til 3pers som Chips spøkefullt fortalte, derfor var Hasse hjemme og Micke fikk selge t-shirt og plater:cool:

Uansett så leverte dem ett knall bra fremtredende;)

DSC_1872-002.jpg

Chips og Kent har spelat sammen sen tidl -80t, det sitter i ryggraden! og Kent ser som vanligt evigt ung ut:eek:
    DSC_1876.jpg

Heikki var en ny bekantskap for meg, bare vært med i 15år ca:rolleyes: men jæklar vad rytmisk han va med basen, konserten blev avsluttet med en nydelig ver av Good year for the roses
    DSC_1878.jpg

Fikk noen ord med Chips etterpå litt mimring fra gamle tider, påminte han om kanske den første spilling Sator Codex gjorde i Borlänge før så der 33år siden:eek:
    Nå får vi håpe dem tar turen inom Oslo i fremtiden for dette er ett band som er likt ett bra årgångsvin.

Sator - Over 20 Years Of Rock 'N' Roll

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Var ikke klar over hans store samling, før du fortalte det! Så vi får da håpe han har det, snakket ikke noe om plater.
    Ellers er det en fin kveld i London 11okt:cool: SATOR and The Nomads

Ouch!! har frihelg men spurt om å snurre skiver på bryllyp, ikke sagt 100% ja ennå......... Mulig jeg etter de kommende ukers utvikling i livet fortjener en liten pausestopp i London før vår årlige platemesse noen uker etter.
    Takk for tips cash, går rakt inn i kalenderen for "what to do". Min kompis doktor mongo er helt sikkert med.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var ikke klar over hans store samling, før du fortalte det! Så vi får da håpe han har det, snakket ikke noe om plater.
    Ellers er det en fin kveld i London 11okt:cool: SATOR and The Nomads

Ouch!! har frihelg men spurt om å snurre skiver på bryllyp, ikke sagt 100% ja ennå......... Mulig jeg etter de kommende ukers utvikling i livet fortjener en liten pausestopp i London før vår årlige platemesse noen uker etter.
    Takk for tips cash, går rakt inn i kalenderen for "what to do". Min kompis doktor mongo er helt sikkert med.
    Er veldigt gira på dette jeg også, ett engangs tilfelle dette! første gang Sator spiller i London regner med att dem vil gjøre ett godt intrykk.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kapten Bartesam og mannskap entret havnen her i Grebbestad igår:) Fikk nå beskuet denne nydelige båt på nære hold, kjemiskt fri fra plast skiller denne virkelig seg ut!!!

DSC_1883.jpg

Det blev ett restaurang besøk på brygga i kvelds varmen. Etterpå blev vi sittende i båten og øllet til allmenn beskuing, uvanligt mange som stoppet og ville se på oss:rolleyes:
    men vi brydde oss fint lite om det! vi var fullt opptatt med og prate om div vinyl utg/label/matrise nr mm:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Det må bli påpakk av sånt! OVK medlemmer med båt plikter å ha min. 1 stk. DD spiller montert i gyro...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det må jeg si at var ekstraservice av Bartis ettersom du ikke fikk med deg OVK-turen. Han må vel ratt rense kjølen etter å ha blitt nedskvulpa av svensk brakk-salt-vann og ditto stirre-sikkel.

Skal jeg tolke sms'ene som tikket inn utover kvelden må dere ha pimpa til dere så Saltkråkan ...eller hur?

PS! Jeg regner med at Bartis, den omreisende PhD Label, ikke gjør forskjell og tar turen til meg i neste uke: Alunsjøen :p
    Ha fortsatt en god sommer.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hatt besøk av kusin knase og kapten grogg i Grebbestad i helgen, ny båt for sesongen en fin Svenskbyggd seiler.
    P8010900.jpg

Med på turen rett fra Moscow/Kasakstan var Grogg's datter og hennes kusin
    P8010898.jpg

P7310894.jpg

Ikke nokk med det! En felles kompis fra Dalarna/Hedemora slengde seg på en av sine HD og kjørte 50mil -47 Panhead stelben for og bli med oss:)

P7310883.jpg

P7310886-001.jpg

Skylle ner reise støvet er aldrig feil!!!
    P7310889-001.jpg

Blev en liten mc tur rundt Västkusten på Fredagen inom Hamburgsund Fjällbacka bla

P8010897-001.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Fet båge den Panheaden - med 70-talls klassisk pinstripe Graphics på tanken m.m. Er det konesykkelen hans, den sorte? :D

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.386
    Torget vurderinger
    75
    Enig, tøft med gammal panshovel, mangler bare apehenget.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Knuckles begynner å bli vanvittig sjeldne å se på veien... krever sin mann å eie en slik motor.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var på tur til gamle landet forrige helg Familie besøk, 50års-lag og platehandel stod på agendan. Vi begynner med platehandel:cool: En gammel kjenning som jeg allerede for over 10år siden hørte var en storsamler hade jeg fått los på genom brodern, avtalte tid og drog dit for og se,snakke,nyte av vad som man blev møtt av:eek:

Han begynnte om jeg husker riktigt sammen med to kamrater på tidl -90t og reise rundt og kjøpe opp samlinger og dra på messer for kjøp og salg. Nå har hans kamrater mistet litt av intrs men selv fortsetter han med stor intrs og samle/kjøpe/selge plater.

Hans samling selges det ikke fra!
    P9120910.jpg

Kommer stadig inn plater som skall sorteres
    P9120912.jpg

Det var stort sett plater og pryler overallt
    P9120911.jpg

P9120913.jpg

Og så hade han en god del til salg, var vel mest dubbleter som såldes videre til meget hyggelige priser stort sett 10-30kr om det ikke var noe speciellt:)
    P9120915.jpg

Det stod kasser med vinyl både her og der som ikke var genom godt ordentligt:rolleyes: Fikk med meg ett 20t plater totalt på turen, her er noen av dem.
    P9190956.jpg

Ang 50års-laget litt mer senere! Men hade ikke forventet att man skulle få oppleve To av frontfigurene i Bad Boo Band på scen igen, med en rykande ver av Knulla i Bangkok til jubilanten:eek::cool:
    P9130934.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Svenskere blir det ikke - helt topp! :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hade Infratek på obligatorisk elsjekk i huset idag, en hyggelig man med intrs i lyd og bilde skjønte jeg fort:rolleyes: når han kom ner i lytterummet der elskapet sitter. Påpekte ganske fort også betydn av god strøm for bra lyd! men nå var det ikke derfor han var her.
    Allt var stort sett bra men jeg har dårlig jordforbindelse i anleggsrom, må utbedres! men som han sa, legg opp en ny 16A dedikert kurs med en gang og ferdig med det!

Ellers fikk jeg en forklaring på noe jeg opplevde forrige helg. Satt og lyttet Lørdag kveld og syns "ikke" det spillte som vanligt, hørtes tamt og livløst ut særlig i dynamikk/bas:p
    Hade en runde med kontroll av instillinger/tilkoblinger men allt virket se ut som det skulle? Idag så fortalte han att det vært store problemer med el nett spenning/jordfeil i området her forrige uke:p
    Ska bli intrs og høre på anlegget idag minst sagt:eek:

God helg
    DSC_2226-001.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    Tydligvis en elektriker av mitt hjerte! ;)

Har ikke det minste ploblem med og anbefale egen 16a kurs til anlegget. Finn en kabel med litt ekstra mm2, så skal du se at du får deg en overaskelse. . .8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.608
    Torget vurderinger
    23
    Yo Cash - hjemme i helgen eller er det "tur til Torpet" :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Petter/ tenkte faktisk høre hvilken kabel det var du installerte? Har tenkt på dette tidl og gjøre noe med strømmen, men var heller ikke klar over att det målte dårlig på jord! nå blev jeg pålagt att sjekke opp jordproblemet, kan va noen enkelt som dårlig kontakt? men nå gjør vi det årnligt fra grund! kort vei til skapet så blir ikke mange meter kvalitetskabel:D

Sluket/ Er på plass her i Gråruddølen hele helgen!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    Jeg instalerte Oyaide installasjons kabel. Vær oppmerksom på at den er meget vanskelig og tre i rør, så ikke lag krappe svinger hvis du eventuellt benytter denne.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fantastiskt att vi får en rikspolischef med singeln "Knulla i Bangkok" med sig i bagaget. Säkert bra erfarenhet att ha med sig i nya tjänsten! :cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    Det var ikke mye som minnet om en pønker der! Den eventuelle hanekammen som satt på det hodet i ungdomstiden, er en stusselig sak idag. . . .;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn