Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Etter mye ståk og ståhei med Vasalopp og grejer i vinter var det dags for en London tur og bsøke svågern bla.
    Arbeidsnavn!
    48h/24Pints
    Etter og fått beina på Engelskmark var det like bra og få skyllt ner reisestøvet med en gang!
    P4030804.jpg

Disse impulsive turene legges oftes i forbindelse med att Spitafield marked har platemesse:) Også denne gangen blev det en tur dit og rota blandt 10 000tals plater:cool:
    P4040812.jpg

P4040811.jpg

Har man ikke kjøpt cover her på sentralen er det ellers ett bra sted og handle.Gode priser!
    P4040814.jpg

Ett ex av Joy Division Closer 1a pr med OLD BLUE sign på matrix'n blev kjøpt, Hard board cover, litt blekt men vinylen i mint cond 20£.
    DSC_1302.jpg

Etter noen timer der dags att återställa vetskebalansen igen, koselig pub likevid.
    P4040805.jpg

Inn mot sentrum og møte svågern for en luncn, før ett visst antal Sterling's for man ett loft kontor i Mayfair.
    P4040820.jpg

Lunch på Pitt Cue Her serveres bare ku og gris kjøtt som er tillagd etter langkokt metod, spiste pulled pork med en nydelig potetstappe, deres homebrew passet fint til.
    P4040816.jpg

Pitt Cue Co. London

P4040818.JPG

En pubrunda i Mayfair her finner man stille rolige pubber som tiden stått stille hos
    P4040822.jpg

Likevid våker den store ørn over oss.
    P4040823.jpg

God påske.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ....jeg lengter tilbake :rolleyes:
    Bra du holder oss "varme" på London Sweedish. Flotte bilde-/reiseskildringer setter vi pris på :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Skriver under på det med reiselyst ja, London er aldri feil!

Sptalfields når det er platemarked - er jeg sannelig ikke sikker på om jeg har godt av......

ShineySmileysDoubt.jpg

Kødda...

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du som er i London titt som tett Morten må besøke Spitafield M når de har platemesse, og etterpå er det ikke lang vei til Bricklane for en bit mat:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Brick Lane..... Det er grunn god nok for en Londontur bare det!

Tar du med Scones på British Museum også, finnes det ikke mer og ønske...

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det dykker opp mye rart når en rydder blant gamle ting! fant noen gamle konsert billeter fra-80t som i sin tur låg i en platepose fra en av Stockholms beste platebutikker når det begav seg Wolfies records.

I mitten av sjuttiotalet fanns det några riktigt bra skivbutiker, där man kunde få hjälp om det var något man undrade över, personalen var oftast väldigt kunniga och hjälpte till så gott det gick. Oftast så fann de det man letade efter. Och så hade de snygga/annorlunda skivpåsar som det verkligen syntes vilken affär man hade varit och handlat i. Skivgrossisten, Skivfabriken, Gamla Stans skivhandel, Wolfies och Space Records var några sådana butiker.

Konserter med N.Cave. Clash. R.Loyd. Spear of Destiny -82London Lyceum 3.50£ og Norska Can Can forband til Imperiet.
    DSC_1307-001.jpg

Fant set list'n til clash

London Calling
    Safe European Home
    Know your rights
    Are you red...Y
    Rock the Casbah
    Sex Mad World
    Clampdown
    The Guns of Brixton
    The Dictator
    Complete Control
    White Man in Hammersmith
    This is England
    Police and Thieves
    Three Card Trick
    Garageland T
    This is Radio Clash
    Janie Jones
    I Fought the Law
    Glue Zombie
    Tommy Gun
    We are the Clash
    Brand New Cadilac
    Armagideaon Time
    I'm so bored with the USA
    English Civil War
    White Riot

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett riaa er på besøk i racket:) Morro og testa nye ting, mindre morro att det krever en del innspills tid (helt nytt) men jeg hører forskjeller likevel:eek: Gud førbjudet i disse dager!!!
    VTL TP2.5
    DSC_1420.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    Ett riaa er på besøk i racket:) Morro og testa nye ting, mindre morro att det krever en del innspills tid (helt nytt) men jeg hører forskjeller likevel:eek: Gud førbjudet i disse dager!!!
    VTL TP2.5
    Vis vedlegget 256768
    Nye riaaer er jo noe av det morsomste og teste ut!!! Dette er vel også et rørriaa med dertil muligheter for rørulling? Finnes ikke noe bedre enn det. . .:rolleyes:
    Men du slipper ikke så lett unna. Her venter vi på en utførlig beskrivelse og sammenligning med Asr. Din "synsing" stoler jeg dessuten på!!:)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kjør på med sammenligninger og gjerne litt om selve asr exlusive også

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skall komme med noen ord senere, litt tidl mtp inspill tid av VTL ennå, har ikke rundet 10h bør ha 50h.
    Petter/ Rør komponent er noe nytt for meg!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En tur til gamle landet og besøke sitt ursprung, nærmere bestemt Södra Dalarna (Hedemora). Tok en tur til distriktets største stad Falun sammen med brodern, skulle visst finnes en ny åpnet plate butikk, sånt må sjekkes opp!
    En sjappe med en god del brukt vinyl fant vi mitt på gå-gaten i sentrum, nyåpnet men likevel en hel del plater på plass, mer var på vei inn! morro når det satses på slike
    butikker igen:) Nått før neste års VM besøkere og ha på lista!

Brodern gikk rett i kassa!
    P5020827.jpg

P5020828.jpg

P5020829.jpg

I samme stad finns en fin liten hifi sjappe Lasses HiFi i Falun, Dalarna

To fine lytte rom
    P5020835.jpg

P5020831.jpg

Flere fine drivverk var på plass
    P5020832.jpg

Vi lyttet på Sota med Lyra Kleos
    P5020834.jpg

Kvelden ble tilbrakt i broderns hule, der noe av dagens fangst blev spillt, trivligt sted dette:)
    P5030836.jpg

Disse Avalon HT spiller forrykende godt mht til størelse, særlig bassen en veldig god! får en følelse att man lytter på en betydligt større høytaler her:) Ett godt sammen satt anlegg uten og knust alle spare griser.

Noen av platene som blev med hjem. Year of the cat på mofi mint til en drøy hundrings, samt gamle mor Wanda Jackson som rocker så det lukter svidd:cool:
    noen 45rpm Clash/Buzzc som vart i søkelyset.
    P5090839.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    Hva ser mine tårevåte øyne? Endelig har du fått deg noen Pmc inn i stua!!:D Dette er jeg spent på!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hva ser mine tårevåte øyne? Endelig har du fått deg noen Pmc inn i stua!!:D Dette er jeg spent på!
    Haha visste vel att du skulle va på trå'n rimelig kjappt!
    Har testet litt her idag, og det berømte hakaslippet infann seg:eek: av disse til størelsen småtasser.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Krokodillen lurer på om du har fått teften av noe som kan minne om 50-årskrisa? Jeg prøver å forsvare deg med at hun bare er misunnerlig. Det nytter ikke som du vet. :rolleyes:

Kos deg, men hold deg på veien!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Krokodillen lurer på om du har fått teften av noe som kan minne om 50-årskrisa? Jeg prøver å forsvare deg med at hun bare er misunnerlig. Det nytter ikke som du vet. :rolleyes:

Kos deg, men hold deg på veien!
    Egentlig er hun vel inne på noe der, men nekter og inrømme noe som helst! Idag er det stort sett bare oldboys på veien, henger nog litt ihop med økonomi også kanske?
    Selv begynner du nerme deg bobil aldern! da er det ikke håp lenger:rolleyes:

God Helg Laggas:) Ska ta en tur oppøver østfold til sommern

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    God helg cash. Finnes det sykkelvesker som er skreddersydd LPer, det hadde vært litt tøft! Nesten så jeg skulle vurdert sykkelappen.

;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    God helg cash. Finnes det sykkelvesker som er skreddersydd LPer, det hadde vært litt tøft! Nesten så jeg skulle vurdert sykkelappen.

;)
    Kan ha en mod postveske på siden. Burde vel strengt tatt få en sånn på plass, pleier alltid og prøve finne noen obskure loppisfynd på mine turer. 7" kan man ha bak i rygg lommen men ikke 12":p

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En Velodyne DD15 har krøpit inn i hjørnet bak 1037BE:)

DSC_1490.jpg

Etter og fått den opp og gå så er førsteintrykk:eek::) Kun gjort en enkel setup tilsvidere, her er det ett hav av kalibrerings muligheter som man får sette seg litt mere inn i.
    Att subber står og rumler med element som bruker en lang halv dag ut og inn (les slaglengde) stemmer ikke her dette 15" elementet er så vidt i rørelse! likevel skaper det ett massivt lydtrykk som integrerer godt i lydbildet. Og headroom er det masse av:cool:

DSC_1491.JPG

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser disse bildene har jeg virkelig lyst til å komme på en lytt ?????? Så har jeg en brukbar brown ale gående som du sikkert vil smake ? ??????

mvh
    lassemann

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.922
    En Velodyne DD15 har krøpit inn i hjørnet bak 1037BE:)

Vis vedlegget 265806

Etter og fått den opp og gå så er førsteintrykk:eek::) Kun gjort en enkel setup tilsvidere, her er det ett hav av kalibrerings muligheter som man får sette seg litt mere inn i.
    Att subber står og rumler med element som bruker en lang halv dag ut og inn (les slaglengde) stemmer ikke her dette 15" elementet er så vidt i rørelse! likevel skaper det ett massivt lydtrykk som integrerer godt i lydbildet. Og headroom er det masse av:cool:

Vis vedlegget 265811
    Du verden! Den er imponerende der den kikker fram bak rack og høytaler. Kanskje dette er en billigere løsning på og oppnå en enda bedre bassgjenngivelse enn og dra til Uk og handle PMC ?:cool:
    Hvis det er mulig, kommer jeg også gjerne og hører på.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Innom på rommet og tar en pust i bakken. Bevilger en liten sneis skarp en og småflaske leskedrikk til ære (it´s a tuff job I know) for sentralens svenskefavoritt.

Denne er til deg swede.

cash.jpg

Burde selvsagt postet noe med Thunders eller Clash, men denne snurret på Beyond The Beat Generation akkurat i skrivende stund. Ronnie Birds gjør en fet franskspråklig versjon av Turtles monsterklassiker "Almost There". Tøff den til bursdagsbarnet. :)

Grats med dagen!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    grattis med dagen! 50 år? det er et rundt og skremmende tall. jeg har under et år på meg. Uansett kake og sherry bør ned i skrog

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Istedenfor å gratulere deg med 51-årsdagen her, så skal jeg ringe deg å la Krokodillen synge for deg. Det svir nok det!!!

Ta telefonen da!

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Gratulerer så mye!
    Tenk på at du nå er OVER halveis til hundre, og kast deg uti det! Man skal jo være snill mot seg selv, så lenge man har seg vettu! ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk allesammen:) Synd jeg misset bursdagsangen fra Krokkon da!!!
    Nå blir det andre omgang og lite tårta (les Jameson) sammen med noen kollegor her riggen:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn