Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Aktuell anlegg rapport! Siste dag på skiftet og tung avansert special forskaling skulle på plass.
    20180217_100557.jpg

Hjørne avrunding i vanntank der det senere skall gå en svær visp.
    Ner her
    20180217_100614.jpg

6h senere sydd fast med 45st stag borret og gyset fast, 5 kubik med betong pumpes inn med egenvekt på nærmere 15ton skaper ett vanvittig trykk på sk ensidig forskaling! Det er slikt mange for sk støpefeber av:eek:
    20180217_165658.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Har nå fått noen intrykk og dette lover godt:) men tenkte ikke komme med noen ramser og skriblerier om dette allerede nå! Tenkte isteden gå bakover i tid og si noe om veien frem til nå så er det unnagjort. Chapter Audio har jeg levt godt med i alle år frem til forrige vår når den begynnte og svikte:p den har haft krefter til god dynamikk og veldig lyttevennlig diskant/mellanton hade nok spillt videre med om den ikke blev defekt i ene utgangen. Tragiskt nok finnes det ingen som kan ta reperasjoner av Chapter produkter pga manglende koblingsskjemaer, finnes nok mange som er frustrert over dette.

Fikk så fatt på en Phatos TT Klass A som var kanske tenkt som en vente forsterker, men den overbevisste så mye att den blev spillt på uten og tenke på noe annet alternativ, ellers hade den nok ryket ut etter kort tid! Bare det og bytte noen rør finne frem til en god match gjorde den enda mer morro og spille med, kaffe penger for så mye god lyd:) da burde man kanske vært fornøyd:rolleyes:

Helt siden Alto Be kom inn har det vel blitt tenkt på att teste noe med mye krefter, men det koster ju som kjent en del og andre ting kanske må selges først, ettersom Chapter'n tok kvelden så blev det litt mer tankevirksomhet om veien videre, spille videre med Pathos eller kanske i fremtiden avvikle/nedgradere hobbyen?
    Da dykket denne XA 30.5 opp så var avgjørelsen tatt.....
    Vel, nå har det blitt spillt med XP10 ett stykke til att man fått litt oppfattning av vad den tilfører gjør annerledes enn med Chaptern som pre. Chaptern enn tanke mer tilbake lent og man kan si mer förlåtande i spillestilen blir ivf aldrig lyttetretthet med den.
    XP10 er mer oppløst/detaljert og mer skyv og pondus over hele linjen! helt enkelt bedre spiss kvaliteter. Bassen kan som sammenlign virke slankere men plutselig trøkker den til og graver der den skall slikt blir det morro av:cool:
    Likevel tidl i fasen og en del finjustering skall gjøres, men dette er ingen svensk smørebom:D
    DSC_2656.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Når det var ski-VM i Kollen så lånte vi ut en av verkstedløpene våre til det svenske landslagets smøre- og preppe team. Der hadde de slip- og preppeutstyret sitt - og det var ikke få skipar som ble skyflet fremogtilbake til Kollen. Vi kom jo naturlig nok i god kontakt med han som hadde ansvaret - og flere av oss fikk selvfølgelig full racingprep med plansliping, ny struktur og cera-gliding på skiene våre. Freeofcharge selvfølgelig;)

Om ikke svensk prep holder i verdenstoppen, så har ihvertfall aldri jeg hatt ski i nærheten av det den behandlingen resulterte i:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Legger inn en cd bestilling hos Amaz.uk så dumper det ner en plate med jevne mellomrom en fin måte og holde liv i Meridian på. Denne blev valgt på ølbrikke isteden for vinyl utgaven til 700.
    20180220_183938.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Sverige gikk like langt som Norge i ishockey:p
    Lytter på en Depeche mode klassiker (Ultra) fra tiden Dave Gahan var som mest nerkjørt i missbruket, likevel ett fantastiskt bra album deres beste imo. Sen att cd'n har ett makalöst bra lyd stort fyldigt lydbilde med en vokal pondus i samme ånd som Cohen i de tunga mørke sporen.
    20180221_191355-1.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    ParaVasalympics - Geriatrisk Gruppe. Lykke til, Cash!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ultra er kanskje best fordi Gahan var så nedsnødd på den tiden? Men slike kreative høydepunkter under rus er ikke varige, så de må finne bakkekontakten igjen skal det leveres på samme høye nivå over tid. For meg tok Depeche Mode det riktige steget kreativt med Ultra, så jeg er blant de som er enige med deg.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.381
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Samme rekkefølge var det også over mållinjen men med litt større avstand da;)
    Du vet - vi nordmenn er jo storsinnet og deler jo gjerne medaljekaken med andre - bare vi er sikre på å ha karet til oss den aller største biten selv først:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer, Cash - det var fortjent! Svenskt i skicross også (nesten) :D Jeg FORVENTER nå at du tar hjem "loppet" i helgen.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ok, snurrer Ultra her også:cool:
    God helg, Cash.

Vis vedlegget 482242
    God helg selv gunner:) Drog frem det jeg hade av Depeche mode på vinyl Ultra(2007pr) bra her også kanske litt mørkere/tyngre vilket gjør att man får kräma på litt mer for att lyden skall slippe. Cd'n er minst like bra blir smak og behag!
    Violator har jeg ikke på cd men på vinyl er den grym:cool:
    20180223_174845.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult, Cash.
    Har noe DM på vinyl selv. Exiter og Ultra på CD. Ingen Violator, så takk for tipset om at den låter bra på vinyl. ;)

20180223_185252.jpg
    7

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ah, Violator fra 2007 er nok ikke lett å få tak i, og iaf ikke rimelig. Mon tro hvordan de pressingene som selges nå låter?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.505
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Beste studio trippeln äävver:cool: MOV press remastered av Tim Young og Clash sikrer god lyden på deres mest varierte musikalske reise Punk,Reggae/Dub,Pop....Spor som Magnificent seven, Hitsville uk, Somebody got murdered, Rebel waltz, Police of my back bare for og nevne noen her blant 36spor.
    20180224_171446.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Godt å få dovensvetten ut av kroppen da- må dra på litt for å holde varmen! Break a leg.... Forventer at du kommer hjem og kan rapportere om ny pers og at du går raskere enn kvinneklassen! Hmm... ER det en kvinneklasse tro? Aner ikke.

Så tar vi Birkebælmer'n når du er tilbake! For uinnvidde; Birkebælmer'n = alle pub/barer rundt Birkelunden på Grunerløkka, en øl/shot pr. sted! Idealtid.

Vasaloppet ble i sin tid oppkalt etter den finske kunstneren Vasa Rely :rolleyes: - som definitivt smurte seg bort.

vega-nor.jpg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for startnummer på sms.

Tidlig startnummer lover godt!!! Kommer til å følge deg via appen "Vasaloppet winter". Det kostet kun SEK 10,- for å kunne følge deg 9 mil i sporet. -Det må jeg si var billig underholdning :)

God tur og kjør stenhårdt!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Se der, ja. Jeg må ha letet på feil sted. Takk, Dazed!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Svensken tusla ut fra start kl. 07:03:06 precis. Det betyr vel at han brukte godt og vel 3 minutter på å passere startstreken etter at skuddet gikk. -Svensken virker usedvanlig på hugget i dag?

Vel, nå krever vi full fokus og tempo videre. Det lover godt at svensken i skrivende stund passerte 35 km/Risberg for nøyaktig 10 minutter siden og har nådd en masjfart på 15.7 km. Neste mål er å nå Oxberg før kl. 11:15. Jeg synes at dette er meget lovende av en fh. pønksvenske med ski på beina.

Prøv deg ikke å ta pauser nå. Da skriver jeg noe ufordelaktig her!!!! Følger deg via satelitt vet du. :p

vasa0.jpg

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare hyggelig. Det er alltid Discogs som er rett sted. ;)

Tenker jeg sjekker etter et par sentrale DP-skiver hos Retro Vinyl & CD først, før jeg setter dem på ønskelista hos Discogs.

Hvis jeg hadde fortalt 14 år gamle meg i 1988 at jeg 30 år senere vurderte å kjøpe Depeche-plater ville han nok ha fått et eller annet sammenbrudd. ;) "Jeg er vel faen ikke synther heller!". ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det meldes fra Evertsberg at svensken passerte kl. 10:17:12. Det er 3 minutter raskere enn hva prins Carl Philip gjorde i 2004.

Vi har nå store forventninger til at du når Mora innen kvart over ett. GO RÅDJER!!!!

vasa_kart.jpg

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Passerte Oxberg kl. 11:12:11 - nesten tre minutter før målet. Snitthastigheten har økt til 16,4 km. Du ligger fremdeles godt foran gjennomsnittsdeltakeren.

vasa_oxberg.jpg

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.476
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ser at svensken gomler på de siste gelatinbarene idet han passerer HÖKBERG kl. 11:53:19. Det har vært noen tunge motbakker og snitthastigheten har sunket litt. Svensken er nå nesten 3 minutter foran skjemat etter 7,1 mil.

vasa1.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn