Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Den er kanskje ment for eldre herrer som trenger litt hjelp med de lyseste tonene :p
    Tja eller Mofi folkene? Har ganske bra bunn drag her så ikke så plaget, men forventet noe helt annet resultat. Skjønner ikke vad de gjør med masteren til en i utgangspunktet litt svak -70/80t inspilling her er behovet og få litt mer kjøtt på beinet ganske hørbart! så gjørs absolutt inget med dette! De skall ha for veldig stille vinyl kvalitet iaf.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et spørsmål fra en rookie på platespillere (og siden grumpy er innom). Hva er det som er spesielt med Japan-pressinger og hva er obi. Antar naturlig nok at pressingene generelt sett er bedre, så spørsmålet er kanskje mer, hvorfor? Selvfølgeligheter for de fleste, men ikke for meg :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.474
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kortversjonen Karmana> I en periode hadde Japan tilgang på de beste råvarene og en japanpressing var en indikator på «beste kvalitet».

«Obi» er magebeltet i papir som omkranser coveret, gjerne horisontalt, men av og til ble OBIen plassert på toppen. CBS/Sony var en eksponent for sistnevnte. OBIen er og var til for å markedsføre produktet ettersom skriftspråket er annerledes.

OK?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kortversjonen Karmana> I en periode hadde Japan tilgang på de beste råvarene og en japanpressing var en indikator på «beste kvalitet».

«Obi» er magebeltet som omkranser coveret, gjerne horisontalt, men av og til ble OBIen plassert på toppen. CBS/Sony var en eksponent for sistnevnte. OBIen er og var til for å markedsføre produktet ettersom skriftspråket er annerledes.

OK?
    Takk skal du ha, Grumpy! Stadig vekk innom siden din, og det begynner vel å bli på tide å trykke kjøp :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.474
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    La meg legge til at det finnes utrolig mange flotte pressinger som kommer fra alle andre steder i verden også. Man får gjerne ikke topp resultat uansett råvare og kvalitetskontroll om innspillingen er langt under bedrøvelig. Send meg en PM Karmana med adressen, så skal jeg sende deg en vareprøve, bare for morro som et engangstilfelle.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La meg legge til at det finnes utrolig mange flotte pressinger som kommer fra alle andre steder i verden også. Man får gjerne ikke topp resultat uansett råvare og kvalitetskontroll om innspillingen er langt under bedrøvelig. Send meg en PM Karmana med adressen, så skal jeg sende deg en vareprøve, bare for morro som et engangstilfelle.
    Mer hyggelig enn det kan jeg vanskelig forestille meg, Grumpy! :) På den annen ide så har jeg jo rotet rundt her på HFS en stund. Mye rart, men selv om vi ikke har vært i kontakt tidligere, fremstår du for meg som en person som det er usedvanlig lett å ha tillit til. Det er derfor ikke nødvendig å ta deg bryet med å sende meg en vareprøve, selv om jeg selvfølgelig setter veldig pris på tilbudet ditt. Blir rett og slett glad over å få et slikt tilbud (og denne gangen er det nok ikke pjolteren som snakker til meg ;)). Høgger nok til med en liten bunke etter hvert :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm snodigt? Idag er lyden ikke alls som den fremstod igår:confused: betydlig mere kropp/ fundament!
    Strømmen som spøker, dette kjenner jeg ikke igen fra igår? Skall ta og lytte på noe av det andre jeg spillte igår bla Bowie Station to St.....
    20180324_201951.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Svaret på lyden jeg opplevde igår ligger nok i att samboer hade fjærnet teppene (skulle vaske gulvet:p som jeg har på gulvet bak/sider of sofaen der høytalerne har første refleksjon rett i flisegulvet! La dem selv tilbake idag uten og tenke særlig over saken. Med den gamle større sofaen var dette ikke noe tema ettersom refleksjon gikk i stoffet. Har ganske god kontroll på rommet ellers gulv,vegg,tak dekket til enda mere gulv yta nå for og testa! Genesis gikk opp noen vektklasser det har dem godt av! tung bas:cool:
    20180324_213643.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye av det du kjøpte jeg også kunne dradd med meg. Hackett hadde jeg vel gått stille forbi, men skjønner at gammelpunkeren har en greie gående med den mannen. De tre øverste du dro med deg er en innertier av et Kinderegg! :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Mye av det du kjøpte jeg også kunne dradd med meg. Hackett hadde jeg vel gått stille forbi, men skjønner at gammelpunkeren har en greie gående med den mannen. De tre øverste du dro med deg er en innertier av et Kinderegg! :)
    Det er du som har skylda for att jeg dro med meg BJH platene:rolleyes: sendes rett vest om det ikke passer:p:)

/baluba Sluket er gla i disse bordell sangene:D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Gribbene hade vært inom det lokale systembolaget idag og gjort rent i hyllene:mad: heldigvis er det mest fuløl som blir dratt med hjem over grensa, så mye av de Belgiske buteljene stod igen denne La Corne Blond var ny i sortimentet fin påske drykk:)
    20180329_200916.jpg

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Mofi gir ut en fulstendig meningsløs re-press til seriøse overpriser:p Her er det stort sett ikke gjort noen ting sammenlignet med org press? Jo kanske er toppen enda litt mere skrudd opp, det var vel siste som skulle vært gjort:p
    Kjøpt min siste Mofi press!
    Men de har i hvertfall gode, støyfrie pressinger. Synes de stort sett har god lyd også.

Debuten til Pretenders har jeg på orginalpressing fra Real Records, og lyden er veldig dynamisk og fin. Stort opplag på denne, så et knalleksemplar kan kjøpes for £10.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Mofi gir ut en fulstendig meningsløs re-press til seriøse overpriser:p Her er det stort sett ikke gjort noen ting sammenlignet med org press? Jo kanske er toppen enda litt mere skrudd opp, det var vel siste som skulle vært gjort:p
    Men de har i hvertfall gode, støyfrie pressinger. Synes de stort sett har god lyd også.

Debuten til Pretenders har jeg på orginalpressing fra Real Records, og lyden er veldig dynamisk og fin. Stort opplag på denne, så et knalleksemplar kan kjøpes for £10.
    joda har to ex av orginal press også den er bra den:) Hade håpet på att Mofi uansett skulle fyllt på med litt mere kjøtt på beinet her! den har god lyd og helt tyst vinyl men til nesten 500?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror Slukster ble litt muggen av at du ikke la musikk til illustrasjonene. Denne her perlen kan jo ikke gjentas for ofte. ;)

For de som ikke er så stiv i svensk militære grader som Sluk, Cash og meg selv så kan jeg forteller at överste er svensk for oberst. :cool:
    Johnny Bode som skrev mye av disse kjønns sangene var født allerede i 1912 skrev mye av sangene på 30-50t en tidlig Eddie Meduza:cool:

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3

joda har to ex av orginal press også den er bra den:) Hade håpet på att Mofi uansett skulle fyllt på med litt mere kjøtt på beinet her! den har god lyd og helt tyst vinyl men til nesten 500?
    Overpris. Kort og godt. Fint album i
    hvertfall! Hadde våte drømmer om Chrissie Hynde den tiden der. Var på min siste sommerferie sammen med foreldre og yngre søsken da II kom ut, og den gjorde uslettelig inntrykk. En slags erotisk rockeopplevelse;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg gikk på en real overdose med BJH! Spørs om den jeg ser til høyre vil medføre velbehag for den svenke nordmannen. Det er vel helst de tidlige platene som har anstendig kvalitet. Jaja, kan være du er uenig, du liker jo Steve Hackett :cool:;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gikk på en real overdose med BJH! Spørs om den jeg ser til høyre vil medføre velbehag for den svenke nordmannen. Det er vel helst de tidlige platene som har anstendig kvalitet. Jaja, kan være du er uenig, du liker jo Steve Hackett :cool:;)
    Tenkte det var best og gå for noen tidligere utgivelser blev disse fra 76/77? 40kr stykket kan i det minste ikke være overpriset???
    20180329_221628.jpg

• Liker
    Reaksjoner: ptb

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.188
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte det var best og gå for noen tidligere utgivelser blev disse fra 76/77? 40kr stykket kan i det minste ikke være overpriset???
    Vis vedlegget 487937
    Den til høyre kunne kan du fått gratis av meg.
    Og flere til.:)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 487937
    Den til høyre kunne kan du fått gratis av meg.
    Og flere til.:)
    kjøring frem og tilbake til deg ville kostet det også! Du måtte nesten ha levert dem på døra om dem skulle va verdt noe høres det ut som:rolleyes:
    Tom Verlain plata fikk jeg hørt litt på idag den gir jeg ikke bort! synd jeg ikke slengte med Richard Lloyd Alchemy som jeg bladde forbi:p

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.188
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Verlein var gullet der også i mine ører, ja.
    Men kom innom og titte i giborthylla mi over en øl en dag du likevel er i nabolaget. Har noen jeg ikke trenger av feks BJH, Moody Blues, Eva Dahlgren, Py Bäckman, Kate Bush, Robert Plant, etc. Og noen syntheskiver jeg ikke vil nevne engang. Her blir smaken bare smalere og smalere.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Men kom innom og titte i giborthylla mi over en øl en dag du likevel er i nabolaget. Har noen jeg ikke trenger av feks BJH, Moody Blues, Eva Dahlgren, Py Bäckman, Kate Bush, Robert Plant, etc. Og noen syntheskiver jeg ikke vil nevne engang. Her blir smaken bare smalere og smalere.
    Takk for tilbud united:) men har nok sikkert +100 plater jeg selv burde gi bort:rolleyes: men stikker gjerne inom en tur fremover hører en plate:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tilbud united:) men har nok sikkert +100 plater jeg selv burde gi bort:rolleyes: men stikker gjerne inom en tur fremover hører en plate:)
    Burde snart tatt meg en tur til Oslo. En by hvor man slenger plater etter hverandre er et ålreit oppholdssted ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Burde snart tatt meg en tur til Oslo. En by hvor man slenger plater etter hverandre er et ålreit oppholdssted ;)
    Hørtes ut som en god plan karmana :)

mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du kan få Steve Hackett platene om du kommer:D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.582
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du kan få Steve Hackett platene om du kommer:D
    Skal til Oslo på onsdag, men reiser heldigvis hjem umiddelbart etter jobb ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.504
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette går då fint ann og lytte til på en side eller to så her dryga 40 etterpå:rolleyes: men punken måtte bare komme og sette en stop på dette evige flummet som rådet den gangen!
    20180401_192822.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn