Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Bedrevet litt interiør omorganisering i brakka min idag, da blir det plass til mere plater:D og for att blidgjøre hun som bor der oppe:rolleyes: kjøpte jeg to nye tepper til første refleksjon:)
    Fant denne Björk plattan i vareopptelling, org press (One little indian) ikke klar over att den fantes her, arvegods forklarer nok saken.
    20191227_180140.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.798
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Bedrevet litt interiør omorganisering i brakka min idag, da blir det plass til mere plater:D og for att blidgjøre hun som bor der oppe:rolleyes: kjøpte jeg to nye tepper til første refleksjon:)
    Fant denne Björk plattan i vareopptelling, org press (One little indian) ikke klar over att den fantes her, arvegods forklarer nok saken.
    Vis vedlegget 564965
    Björk førstepresser er ikke det værste man kan finne. Jeg har også Post i hylla, men da i en mer mundan repress.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.736
    Sted
    Hus
    Har også en One Little Indian pressing hjemme. Skunk Anansie med Paranoid Sunburnt på farget vinyl :)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.736
    Sted
    Hus
    ^Bjørk har jeg aldri hatt sansen for. Beste låta hennes er sammen med en som heter Arnold til etternavn :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ahh, den bass linjen er så suggestiv og drivende! Play Loud:cool:
    Oppdaget den faktiskt fra filmen.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring med gain og pu er mere desto bedre:) slik var det med ASR og nå med ECP2, guffa på med Max gain 71db, så blir det mere punch og dynamiskt som og få på mere watt. Pu er på 0.35mv så kan fint gå ner på gain har også prøvd! men det blir slappere og mere tilbakelent. Noen som er uenig:D
    King of rock'n'roll:cool:
    20191228_152011.jpg

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.666
    Torget vurderinger
    27
    Jeg er enig i at mer gain gir mer sprut. Det låter mer «på» og dynamisk. Men jeg tror at hva som er best avhenger litt av gain ellers i kjeden, riaa-pre-power og ikke minst innspilling, musikktype og preferanser. Jeg har jobbet litt med dette både med Ares mht rørbytte, på Accuphase og nylig på Ear og Luxman - det har store utslag.

Dersom du liker mest mulig gain så er antakeligvis ikke anlegget ditt vanskelig i toppen. Det er bra!

Herlig rom!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i at mer gain gir mer sprut. Det låter mer «på» og dynamisk. Men jeg tror at hva som er best avhenger litt av gain ellers i kjeden, riaa-pre-power og ikke minst innspilling, musikktype og preferanser. Jeg har jobbet litt med dette både med Ares mht rørbytte, på Accuphase og nylig på Ear og Luxman - det har store utslag.

Dersom du liker mest mulig gain så er antakeligvis ikke anlegget ditt vanskelig i toppen. Det er bra!

Herlig rom!
    Takk Fosse du beskrever det bedre med sprut/på og dynamiskt:) tenkte att nå blir jeg kappet med fotknølene her:rolleyes: Att bare kompensere med volym blir ikke helt det samme spillt med samme gain (66.4)over ett år, intill i går da jeg vippet over til 71.4 bare for og ha testet blir kvar i den posisjonen:) sen att jeg bruker xlr gir vel ytterligere mere output 6db?
    Veldig fornøyd med hur ECP fungerer sammen med resten her, men ser likevel etter noe annet og prøve ut fremover.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    DP er på tapeten om dagen, rotet frem noen Machine Head hade 3st:rolleyes: men det ene ex står meg veldig nære! (kan man si sånn om vinylplater:confused:)
    Denne husker jeg veldig godt når den blev kjøpt, var sammen med min mor i Stockholm 75/76? og fikk kjøpe noen plater, Skivfabriken i Birgel jarls passagen fikk jeg med muttern til:D
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Skivfabriken
    skivfabrikenHotRodCollage.jpg

I kjellern husker jeg de hade billige plater/presser med hjem den dagen blev Black Sabbath vol4. The Guess Who Live at the Paramount og en Italiensk press av Machine Head som har en klister lapp nr 10 i min begynnende plate samling:) lyden er ikke den beste, tynn/svak bass.
    20200104_163650.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fredag og gressænkling (heter det så her:confused: jaja minste jenta flytter til London for studier, mamma blev med på flyttelasset:D
    Tårevåt avskjed med Alf:rolleyes:
    20200110_103446.jpg

Selv sitter jeg her og vil ha samme størrelse som John Holmes 15":eek: har noe på gang! men nye stier for meg så litt opplæring er nødvendig her:confused: om det nå hjelper:p
    20200110_161637.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    23
    Bare å spørre! Eller ta turen, jeg er gressenkemann mann både i dag og i morgen:D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Bare å spørre! Eller ta turen, jeg er gressenkemann mann både i dag og i morgen:D
    Deg spør jeg ikke får bare beskjed om att du har allerede høytalere:confused: men trur disse er innafor Tom for deg:D
    Men trenger isf hjelp fra Geriatrisk avd Grorud/Ammerud mht transport, bære hjelp ev? men vill ikke bli ansvarlig for noe hjertesvikt problemer:eek:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.798
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags høyttalere er det du har på gang nå ?
    Regner med at det er røslige saker når de blir sammenlignet med JH :rolleyes:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags høyttalere er det du har på gang nå ?
    Regner med at det er røslige saker når de blir sammenlignet med JH :rolleyes:
    Skulle ville haft ett par Array 1400 men finner ikke noen nå, men fant noe annet gammelt JBL ræl:cool: er så mye
    serie nr så jeg har ikke helt kontroll på woofers/drivere:confused: men ligner litt på ett sett rumpeballer:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    23
    Fyr opp!!! Le Club Basement..... vet om noen billige speilkuler...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.419
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da kunne du kanskje trenge en turvillig pæænsjonist?
    Men, først får du eventuelt finne ut om jeg har plass i taxi-tralla.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    23
    Har du ikke hengerfeste på Czardasbussen?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Da kunne du kanskje trenge en turvillig pæænsjonist?
    Men, først får du eventuelt finne ut om jeg har plass i taxi-tralla.
    Takk for tilbudet, overrasker meg ikke att du stiller opp:) Håper på en desperat selger som kommer og leverer:D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.715
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hur går det med testandet cash?

Lagt Röcklinger på hyllan eller vurderas den fortfarande?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.500
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hur går det med testandet cash?

Lagt Röcklinger på hyllan eller vurderas den fortfarande?
    Den er på listan fortsatt, men etter og hørt på denne i går kveld så får vi se? kjøper ikke Røcklinger olyssnad ivf! Kommer litt mere intrykk om dette riaat senere.
    For den som har en halvtime til overs så er denne seansen ganske så underhållande for og være info om utveklings prosessen av Stellar Phono litt generell riaa/analog info m.m. Ikke bare tørrsnakk og selvskryt her! litt humor og hifi historie så går disse 30min fint:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn