Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Er PS Stellar nesten like god som min PS Audio riaa ville jeg absolutt vurdert den:rolleyes:
    Skal se videoen når jeg har litt mer nett hjemme. Og dropper du Gøteborg kan du jo ta en tur til Skaraborg i steden
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.505
    Torget vurderinger
    23
    Legg merke til de svære kålblekkene av noen ører...
    helt avgjørende for optimalt lytteresultat!


    Auris externa, to prakteksemplarer
    Auris externa.png

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ikke er vi sølvfarvede og tynne i pelsen heller:D Kan se ut som dine ørlapper har en litt buet fasong for optimal innførsel av lyd i øregangen:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.698
    Antall liker
    103.505
    Torget vurderinger
    23
    Så det ja, mer skålformet liksom! Tror det kan være et marked for øretweak - gummi extensions som gir + 6 dB effektivitet! Økologisk utgave; svineøretransplantasjon.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Så det ja, mer skålformet liksom! Tror det kan være et marked for øretweak - gummi extensions som gir + 6 dB effektivitet! Økologisk utgave; svineøretransplantasjon.
    Hobbex hade tidl en løs vagina i bakelitt (Lydia) kanskje løsører i bakelitt er tingen!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    17.264
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kun kjapt innom for å takke for noen hyggelige timer med musikk, god kaffe og litt å bite i:).

    Återkommer med litt inntrykk og hva bl.a fikk ut av å sammenlikne et par DP-skiver i ulike pressinger.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kun kjapt innom for å takke for noen hyggelige timer med musikk, god kaffe og litt å bite i:).

    Återkommer med litt inntrykk og hva bl.a fikk ut av å sammenlikne et par DP-skiver i ulike pressinger.
    Du holdt ju ut i nesten 3h med meg:eek: Kjempehyggelig att du tok turen ptb:) som sagt fant vi ut noen forskjeller i DP platene, men det får du redegjøre for:D
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    17.264
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Takker igjen for i går.

    Litt kort om lytteopplevelsen generelt. Trivelig lite kjellerrom med noen enkle akustiske innretninger og komponentkombinasjoner som, uten å gå i detaljer, gir en grunnkarakteristikk godt i retning av mine preferanser. Som du selv sier så skal det fungere til å kunne spille "all" type musikk, hvilket også var mitt inntrykk. På den relativt korte tiden rakk vi jo over litt bredde i både musikksjangre og innspillingskvaliteter.

    Tar mer enn gjerne en re-tur en gang om anledningen skulle by seg:)

    Mht DP så sammenliknet vi Speed King fra In Rock. Mitt UK 1970 ex vs ditt ex som er en Fame re-press fra 1982. Det var jo ingen dypanalyse vi gjorde, men trolig ville det vært med begrenset hell å skille de i en blindtest, selvom lydkvaliteten kanskje var et lite knepp i favør 1970 eksemplaret.

    Noe helt annet var det med Fireball og tittelsporet fra det albumet. Der var det ditt UK 1971 ex mot mitt ex som er Harvest remaster fra 2016. Her trenger man egentlig ikke noe stereoanlegg av nevneverdig kvalitet for å høre forskjell - for den var stooor.
    Originalpressingen er (min mening) skarp med en sterkt fremtredende øvre mellomtone og fra begrenset til "ingen" bass. Remasteren er helt annerledes, der mellomtone er dratt betydelig (kanskje litt i overkant - nesten litt "hul") ned, og bassen dratt en del opp. Allikevel - remasteren drar (i mine ører) nok det lengste strået.

    Remasteren kom ut i 2016 i sammen med de øvrige DP studioalbum (fra 70 til 87) på Harvest i EU og Rhino i US.
    AB Miles 1/2-speed cut, taken from the original master tapes at Abbey Road Studios, all of these vintage albums have been cut from new digital transfers.
    De limiterte "Purple" pressingene fra 2018 skal være fra samme remaster, og det er da grunn til å tro at det kun er fargen på vinylen som skiller.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for besøket ptb:)
    Vi rakk gjenom litt variert musikk allt fra hardt til mykt:) Og som du sier så var forskjellene på In Rock pressene ikke store men en aning friskere lyd på ditt ex, jeg syns uansett begge spiller med veldig mye moro faktor:cool: Fireball kan man kjøpe på re-press for beste lyd!
    Ser att Platekompaniet har 2018 press, leste litt kommentarer på www og der menes det att dette skall være de beste utavene.
    Vi må få til flere møten fremover:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har fra Mala audio lånet PS Audio Stellar Phono og spillt på noen dager nå, ett meget velbyggd og flexibelt trinn med justeringer som skulle tilfredsstille de fleste. Allt styres fra fjernkontrollen (Har kun brukt mc delen) 3st valg 55,66,72db
    belastning tre valg 60,100,250 og ett custom valg bak trinnløs fra 0-1k:)
    Lyden er nøytral med en fin mellanton oppløst og luftig, og en stram punchig bass. Sammenlignet med ECP2 som er en tanke mere fyldig litt snillere oppover mindre oppløst/luftig/Kanskje farver lyden noe? men det koker vel ner til matching til slutt! etter og satt opp ECP 2 idag igen og lyttet til Fireball sporet ptb lyttet til her igår, så er det en god del mindre energi oppover og mere fyldighet dette høres nok på litt slankere innspillinger:rolleyes: Stellar Phono låter meget bra og trur nok mange andre ville valgt den foran ECP. Har ikke testet noen så neutral riaa tidligere uvant? ASR som jeg haft er også litt snillere oppover. Jeg må prøve og tenke her:confused::p
    20200119_172641.jpg


    20200119_164026.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    15.640
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Stellar Phono i sort finish virker å være et gjennomtenkt phono-trinn for mannfolk!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.241
    Hvor ligger den største forskjellen lydmessig?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    17.264
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Set ut som om det ble med én DP hjem også.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Set ut som om det ble med én DP hjem også.
    Mitt forhold til Come TTB går tilbake til -75 når brodern hade dette album, har heller ikke hørt det siden så her huskes inget som helst:rolleyes: Planen var og kjøpe noen av disse Purple pressene de mest ikoniske albumene først og fremst, nå var det ikke så mye og velge blant ikke IR, FireB, Burn. Fant Who do we think som jeg har på en org pr som jeg syns er god så ikke første valget, Stormbringer, Come Taste har jeg ikke siden tidl så disse er fine valg på Purple er tanken.
    Lyttet nå på første side av Come Taste bra plate og lyden er dritt kul syns da jeg til denne musikken:cool: bassen er litt blåst opp så det trøkker og ellers henger det godt sammen, man forventer vel ikke noe audiofilt mesterverk/demomusikk valg når man setter på en plate med DP! Dette rocker Fett:cool:
    20200125_182427.jpg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvor ligger den største forskjellen lydmessig?
    Svar kommer senere.... litt mere inntrykk først
    Att man hører forskjell mellom Cardas og High Fidelity er ivf ingen tvil om så er det sagt! Cardas har en tonal lyd som er fyllig/mye kropp litt rund og snill i spillestilen.
    Når High F kobles opp blir det nesten raka motsatsen noen vektklasser lettere men veldig oppløst og luftig med en klarere renere vokal, bassen er stram og punchig.
    Egentlig skulle jeg ville ha begge kablene og veksle mellom vilken type musikk som spilles:rolleyes::confused: det går ut på matching enda en gang. Du burde også teste denne tonarmkabeln spent og høre om dine intrykk:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.241
    Hvor ligger den største forskjellen lydmessig?
    Svar kommer senere.... litt mere inntrykk først
    Att man hører forskjell mellom Cardas og High Fidelity er ivf ingen tvil om så er det sagt! Cardas har en tonal lyd som er fyllig/mye kropp litt rund og snill i spillestilen.
    Når High F kobles opp blir det nesten raka motsatsen noen vektklasser lettere men veldig oppløst og luftig med en klarere renere vokal, bassen er stram og punchig.
    Egentlig skulle jeg ville ha begge kablene og veksle mellom vilken type musikk som spilles:rolleyes::confused: det går ut på matching enda en gang. Du burde også teste denne tonarmkabeln spent og høre om dine intrykk:)
    Spennende! Du får bare si i fra når den er ferdigtestet. Jeg tar gjerne en rundans med den her oppe på lydloftet.:cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Innom Dippern på første fridag:) Det var satt frem kasser med billig plater idag, før kl 12 10kr st eller 10st for 50kr man plukker ikke fler enn nødvendig stoppet på 10st:) alle gjorde ikke det gravse til sig:p

    Har nå noen ex av den meget gode U. Lundell Sweethearts som jeg kanskje deler med meg av:rolleyes:
    Battle og Britain har jeg kun sett på film tidligere:confused:
    20200207_144055.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Stiller meg i Lundell køen om den ikke allerede ligger på fjernlageret :cool:
    Og takk for at du har lært meg å like Eldkvarn. Utrolig mye bra i katalogen der. Håper kompisen din har alle...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    17.264
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Innom Dippern på første fridag:) Det var satt frem kasser med billig plater idag, før kl 12 10kr st eller 10st for 50kr man plukker ikke fler enn nødvendig stoppet på 10st:)
    Sånne muligheter kan man jo komme over når man har en fridag i ny og ne:)
    Har nå noen ex av den meget gode U. Lundell Sweethearts som jeg kanskje deler med meg av:rolleyes:
    Er det den med cover låter du spilte når jeg var på besøk?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Innom Dippern på første fridag:) Det var satt frem kasser med billig plater idag, før kl 12 10kr st eller 10st for 50kr man plukker ikke fler enn nødvendig stoppet på 10st:)
    Sånne muligheter kan man jo komme over når man har en fridag i ny og ne:)
    Har nå noen ex av den meget gode U. Lundell Sweethearts som jeg kanskje deler med meg av:rolleyes:
    Er det den med cover låter du spilte når jeg var på besøk?
    Disse fridagene er velforskjent etter 11d hardt anlegg jobb skall sies:eek::) Samme plata ja, vil du ha en?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jackson Browne har det ikke blitt lyttet til mye må innrømmes! Men husker godt Hans plater i kassene/butikkene på -80t og særlig denne Lives in the Balance -86 kjøpte den idag før 5kr 34år etter:D Mofi utgir nypresset til 700kr av gamla klassiker i spitze lydkvalitet (har selv kjøpt) her får man omtrent samme gode håndverk fra Doug Sax Mastering Lab som en standard den gangen:)
    20200207_173705.jpg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.918
    Antall liker
    26.861
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser att Hifi-News testar PS Audio Stellar Phono i siste nummer, virker som vi er enige om dess karaktær Speed and Transparancy som jeg også syns er signaturen til Stellar. Nå er jeg tilbake på ECP 2 som er litt mer smooth/fyldig ikke like gjenomsiktig og distinkt, men sammen med øvrig kringutrustning her blir resultat mere analogt og potet style:rolleyes: kan man vel konstatere. Kjøper nok nye sykkelhjul isteden:D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn