Albumstafetten 11

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    rolfozzy skrev:
    Dazed, ja jeg kjenner Dream Theater, jeg har en cd med de. Men ellers er nok ikke progmetall det jeg hører mest på. Kanskje det er det jeg tilogmed hører minst på.
    Jeg har en idé til. (Et oppkomme av gode idéer, denne karen!) ;) prøv en runde med Avenged Sevenfold's "Nightmare". Der hjelper Portnoy til med trommingen, siden trommisen i bandet døde.
    Jeg speller Dylan.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    lars_erik skrev:
    Fantastiske anmeldelser i denne runden. Nivået her blir bare høyere og høyere.
    Nå blir jeg bare nødt til å gi The Who en ny sjanse.
    Nødt og nødt, fru. Blom. Såg du ikkje det fozzy og eg skreiv om at dette er ROCK&ROLL ??? ;D
    Neida, gi denne en sjans du, du trenger et avbrekk fra Haden og Ritenour.

@fozzy - Gullende godt! Artig at vi har så til de grader like oppfatninger av denne. Lurte sjøl på å gi den 11 faktisk, derav Spinal tap ordspillet i headingen. Søkke ta for ei liveskive det er! Det var et utrolig artig gjenhør med en plate som har vært i samlingen i rundt 15 år eller så. Når sant skal sies så visste eg faktisk ikkje at eg likte denne godt. Eg er ikkje overbegeistret for liveskiver i utgangspunktet, men tydeligvis finnes det unntak

@Gjestemedlem - Tjah, det er faktisk album eg er villige til å gi 9 på CEVBOF. Tommelfingerregelen min er vel at sånn ca 1/1000 album er verdig en 9'er. Det er jo en høyst personlig skala, derfor noe irrasjonel til tider også (i den forstand at eg gjerne kan rangere plater i artisters diskografi langt høyere enn det som er den gjengse oppfatning er artistens beste), men eg tror følgende er 9'er plater (eller veldig nær 9):

• Townes Van Zandt - Our mother the mountain (i en klasse for seg)
    • Led Zeppelin - IV
    • Big Star - 3rd
    • Beatles - Abbey road
    • Sonics - Here are the sonics

Er nok muligens et par til som snuser på 9, og det er veeeldig mange 8+
    Jada, det mangler både Young, Costello og Dylan her, og om eg hadde tatt en veldig grundig gjennomgang er det godt mulig at disse ville vært representert. Men igjen dette mer personlig, høyst subjektive vurdering. Ka har vel Big star og Sonics der å gjøre? 8)
    Etter jeg hadde levert min Remaanmeldelse bladde jeg tilbake og leste din gourmetanmeldelse, og så dette med "this goes to eleven". Artig. :)

Live at Leeds er ikke blitt hyppig spilt her heller. Men jeg har den, og spiller den sånn ca. av og til.
    Og er det en live klassiker så må det være denne.

Syns det er veldig bra lyd også på 14spors utgaven fra 95. Den doble deluxe utgaven aner jeg ikke hvordan er lydmessig.

Det er best og bruke øra for og finne ut sånt. Jeg stilte et spørsmål ang. lyd på noen Kinksutgivelser på Loudnes War tråden, men gjengen der gadd ikke ofre det et svar engang, så øra får holde. De vet kanskje ikke hva Kinks er.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Dazed skrev:
    rolfozzy skrev:
    Dazed, ja jeg kjenner Dream Theater, jeg har en cd med de. Men ellers er nok ikke progmetall det jeg hører mest på. Kanskje det er det jeg tilogmed hører minst på.
    Jeg har en idé til. (Et oppkomme av gode idéer, denne karen!) ;) prøv en runde med Avenged Sevenfold's "Nightmare". Der hjelper Portnoy til med trommingen, siden trommisen i bandet døde.
    Jeg speller Dylan.
    :) Det var vel ingen overraskelse. Avenged Sevenfold-skiva ligger på Spotify, sånn i tilfelle.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Det er best og bruke øra for og finne ut sånt. Jeg stilte et spørsmål ang. lyd på noen Kinksutgivelser på Loudnes War tråden, men gjengen der gadd ikke ofre det et svar engang, så øra får holde. De vet kanskje ikke hva Kinks er.
    Tror "gjengen" hadde vært så hjelpsomme som bare det, hvis en av dem/oss hadde hatt de etterspurte platene å teste. Selv har jeg ikke det, men hvis jeg får tilgang på en waw- eller flac-fil med noe, skal jeg da med største glede kjøre den gjennom masvis.

G

Gjestemedlem

Gjest
    rolfozzy skrev:
    De vet kanskje ikke hva Kinks er.

Joda, vondt i ryggen. Hekseskudd tror jeg det heter på østlandsk.

(Skal se om jeg har noen av de etterlyste platene tilgjengelig.)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    rolfozzy skrev:
    De vet kanskje ikke hva Kinks er.

Joda, vondt i ryggen. Hekseskudd tror jeg det heter på østlandsk.

(Skal se om jeg har noen av de etterlyste platene tilgjengelig.)
    Det med ryggen vet ihvertfall jeg hva er. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Townes skrev:
    lars_erik skrev:
    Fantastiske anmeldelser i denne runden. Nivået her blir bare høyere og høyere.
    Nå blir jeg bare nødt til å gi The Who en ny sjanse.
    Nødt og nødt, fru. Blom. Såg du ikkje det fozzy og eg skreiv om at dette er ROCK&ROLL ??? ;D
    Neida, gi denne en sjans du, du trenger et avbrekk fra Haden og Ritenour.

@fozzy - Gullende godt! Artig at vi har så til de grader like oppfatninger av denne. Lurte sjøl på å gi den 11 faktisk, derav Spinal tap ordspillet i headingen. Søkke ta for ei liveskive det er! Det var et utrolig artig gjenhør med en plate som har vært i samlingen i rundt 15 år eller så. Når sant skal sies så visste eg faktisk ikkje at eg likte denne godt. Eg er ikkje overbegeistret for liveskiver i utgangspunktet, men tydeligvis finnes det unntak

@Gjestemedlem - Tjah, det er faktisk album eg er villige til å gi 9 på CEVBOF. Tommelfingerregelen min er vel at sånn ca 1/1000 album er verdig en 9'er. Det er jo en høyst personlig skala, derfor noe irrasjonel til tider også (i den forstand at eg gjerne kan rangere plater i artisters diskografi langt høyere enn det som er den gjengse oppfatning er artistens beste), men eg tror følgende er 9'er plater (eller veldig nær 9):

• Townes Van Zandt - Our mother the mountain (i en klasse for seg)
    • Led Zeppelin - IV
    • Big Star - 3rd
    • Beatles - Abbey road
    • Sonics - Here are the sonics

Er nok muligens et par til som snuser på 9, og det er veeeldig mange 8+
    Jada, det mangler både Young, Costello og Dylan her, og om eg hadde tatt en veldig grundig gjennomgang er det godt mulig at disse ville vært representert. Men igjen dette mer personlig, høyst subjektive vurdering. Ka har vel Big star og Sonics der å gjøre? 8)
    Etter jeg hadde levert min Remaanmeldelse bladde jeg tilbake og leste din gourmetanmeldelse, og så dette med "this goes to eleven". Artig. :)

Live at Leeds er ikke blitt hyppig spilt her heller. Men jeg har den, og spiller den sånn ca. av og til.
    Og er det en live klassiker så må det være denne.

Syns det er veldig bra lyd også på 14spors utgaven fra 95. Den doble deluxe utgaven aner jeg ikke hvordan er lydmessig.

Langt i fra noen Rema-anmeldelse. Townes sin var ekstraordinær, din stod til Laud

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    367
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    @Dazed. den Avenged Sevenfold-skiva er vel litt kvisete i forhold til Dream Theater og Porcupine skivene.
    Ikke et vondt ord å si om "nightmare" , men den holder ikke helt den standarden!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    room skrev:
    @Dazed. den Avenged Sevenfold-skiva er vel litt kvisete i forhold til Dream Theater og Porcupine skivene.
    Ikke et vondt ord å si om "nightmare" , men den holder ikke helt den standarden!
    Neida, det er jeg subjektivt sett helt enig i, men for å få hørt Mike Portnoy når man ikke liker Dream Theater, er det vel en grei metode.

Forøvrig er det vel greit at i alle fall ett band prøver å være Metallica når Metallica ikke får det til selv lenger. ;)

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Ta en lytt på Katatonia - The Great Cold Distanse. For meg er det viktig med smart tromming og Daniel Liljekvist gjør nettopp dette. Lavmælt når det påkrevd, tung på pedalen når det er behov og bare det at han spiller i et metalband uten å være overivrig på dobbelpedal gir pluss hos meg. Skiva er forøvrig uten døpunkt og verdt å lytte gjennom enten man liker metal eller ikke.

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    Flotte anmeldelser denne runden. Tromme- og trommisdiskusjonen er interessant, men jeg finner det svæært underlig at ingen har nevnt Danny Carey. Han blir av flere kritikere karakterisert som vår tids Bonzo, og IMO er han den beste trommemusikeren på flere dekader. Synes Portnoy blir alt for flinkis i forhold...

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    gjedde skrev:
    Flotte anmeldelser denne runden. Tromme- og trommisdiskusjonen er interessant, men jeg finner det svæært underlig at ingen har nevnt Danny Carey. Han blir av flere kritikere karakterisert som vår tids Bonzo, og IMO er han den beste trommemusikeren på flere dekader. Synes Portnoy blir alt for flinkis i forhold...
    Her har vi en med trommisene på stell!

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    gjedde skrev:
    joda, Tool kommer også høyt oppe på lista. Kan dog ikke si at jeg rangerer han høyere en mine favoritter. Kan kanskje skyldes at han spiller i et meget sært progressiv metalband. Stinkfist er låten som jeg synes han viser sitt potensiale godt i.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    På Ticks and Leeches er han helt rå:

http://www.youtube.com/watch?v=RelR85j09XY

Ingen som når han til de proverbiale anklene etter min mening, helt i sin egen divisjon. Andre studiolåter med særs god tromming:

The Grudge: http://www.youtube.com/watch?v=EiR1hmpk-x4
    Pushit: http://www.youtube.com/watch?v=UokTE-njLRA
    Reflection: http://www.youtube.com/watch?v=CvFN1p6dzNk

Det at han spiller i et sært band bør ikke avskrive han fra listen over verdens desidert beste trommeslagere. Selv om Tool i seg selv ikke er en åpenbaring for de aller fleste er han en utrolig musikant.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Siden jeg drar på påskeferie i dag, poster jeg mitt innlegg en dag for tidlig. Dette i samforstand med O Så Store Finger.

Green on red - Gas Food Logding 1985

10 låter – 32 minutter
    Cowpunk, Americana. Gitarbasert folkrock, med røtter i vise- og protestsanger.

Nå er vi i Townesland, det hører alle som ha ører. Røtter 60, 70, og 80-tallet. For meg er dette nytt, Green on red var kun et navn for meg. Og jeg har styrt unna så godt jeg kunne. Det har ikke vært så vanskelig, men neppe et sjakktrekk, skulle det vise seg.

Guttene er fra Arizona, men holdt for det meste til i Los Angeles, California. To aktive perioder i følge Wiki, 1979 – 93 og en raptus i 2005-06.

Spilt inn i en plastbøtte – med lokket på. Her gjelder ikke flinkhet, men ekthet. Dårlig lyd = dyptfølte kjensler. I dyp smerte skal stor kunst fødes, og slik lever de opp til en kunstnermyte. Det kunne godt riktig galt om guttene ikke var så talentfulle at dårlig lyd ikke evner å kneble dem. For dette er veldig bra, synes jeg.

Røtter til amerikansk protestsanger. Neil Young, mer enn Bob Dylan. Er det ensformig? Nja, ved første lytt, men så løsner det mer og mer. Dette er Hunx for køntri folka, eller er de en bro som knytter de to klisjeene sammen?

Desillusjon starter det med, men illusjon ender det med. Plata dras i gang av Thats what dreams were made for en fortvilt lengsel mot det tapte slag, den slutter med den ikoniske, vakre og optimistiske We shall overcome. Denne ut-terpede visa som de behandler med respekt og likevel tilfører noe som er sitt. Sånn svarer de på desperate depresjonen i inngangen, med at de gode kreftene vinner til slutt om vi ikke gir opp håpet. Ikke fordi sangen gi svar, men fordi den vekker ekkoet av tidligere tiders utopiske kamper og holder flammen levende. For meg sie denne plata at hvis ingen tror på det umulige, kommer vi aldeles ingen steder.

Utenom Neil Young hører jeg arv fra Patti Smith, Television, Velvet Underground, Pete Seeger og av alle David Bowie(!)
    Kunne de ikke bare hostet opp litt bedre produksjon? Hadde de ikke to ekstra kroner å bruke på lyd. Grr. Da hadde denne plata blitt enda bedre. Det er rett og slett irriterende, og litt deprimerende at de ikke har hentet ut mulighetene som ligger rett frem for ørene på oss.

Litt ensformig? Nja, tenkte det med det samme. Spilte den en gang til, og enda en gang til - da merket jeg at denne plata er sjelden gjennomført. Vokser og vokser for hver gjennomhøring gjør den. Suggererende driv. Den er i mine ører noe så sjelden som vellykket.

That’s what dreams were made for. En dystopisk hyllest til Neil Young.
    Black River minner om Television I sangstilen, og ikke så lite om Lou Reed heller.
    Hair of the dog, dyster desperasjon i et skrik. Nydelig låt.
    Fading away bringer tankene hen på Velvet Underground og Heroin. Fin og medrivende.
    Easy way out, Televisison lusker igjen
    Sixteen Ways, vakker og inderlig.
    Drifter, suggererende og medrivende.
    Sea of Cortez er kanskje min favoritt. Flott driv i all sin enkle oppbygning. En herlig låt.
    We shall overcome some day, en vakker og ærlig versjon av Pete Seegers klassiker. Den bringer tankene hen mot Neil Young. En uutslitelig sang som bærer alle ulykkeliges ukuelige håp i seg. Skulle ikke tro det var mulig å tilføre denne sangen noe nytt – men Green on red klarer det, godguttene!

Kunne kanskje hatt en klinelåt og får trekk for det (selv om mange av låtene er sexy nok, sånn sett) og ikke minst trekk for den bedrittråtnerævva lyden. Fysja meg!

8/10

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Det tok noen dager før jeg fant Live at Leeds plata :-\. Trodde et øyeblikk at jeg ikke hadde den alikevel etter å ha lett overalt der den normalt sett ikke er. Men så fant jeg den midt i hyllene der den skulle ligge alikevel :p.

Har hørt på den i dag, men jeg klarer ikke å bli like begeistret som Townes. Trommingen utmerker seg ja og det er godt driv. Men ikke spesielt gode melodier synes jeg. Mer rett fram høykvalitet rock n´roll. Og Daltrey er ikke blant mine favorittstemmer. Tror jeg ville gitt den 8/10. For meg er Who´s Next den ubestridte The Who plata. Og apropos hva lydkvaliteten gjør med det musikalske uttrykket så må jeg nok si at for en live plate så har det iallefall en god del å si. Jeg synes lydbildet ikke slipper helt løs fra høyttalerne på Leeds plata. Litt mørk, innelukket og litt mangel på oppløsning. Smalt lydbilde.

Jeg har ikke så mange liveplater, men éneren hos meg er Hawkwind`s Space Ritual. Det er en klar 10/10 i min bok.

Neste ut blir da Green on Red :). Så venter med kommentarer.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Det tok noen dager før jeg fant Live at Leeds plata :-\. Trodde et øyeblikk at jeg ikke hadde den alikevel etter å ha lett overalt der den normalt sett ikke er. Men så fant jeg den midt i hyllene der den skulle ligge alikevel :p.

Har hørt på den i dag, men jeg klarer ikke å bli like begeistret som Townes. Trommingen utmerker seg ja og det er godt driv. Men ikke spesielt gode melodier synes jeg. Mer rett fram høykvalitet rock n´roll. Og Daltrey er ikke blant mine favorittstemmer. Tror jeg ville gitt den 8/10. For meg er Who´s Next den ubestridte The Who plata. Og apropos hva lydkvaliteten gjør med det musikalske uttrykket så må jeg nok si at for en live plate så har det iallefall en god del å si. Jeg synes lydbildet ikke slipper helt løs fra høyttalerne på Leeds plata. Litt mørk, innelukket og litt mangel på oppløsning. Smalt lydbilde.

Jeg har ikke så mange liveplater, men éneren hos meg er Hawkwind`s Space Ritual. Det er en klar 10/10 i min bok.

Neste ut blir da Green on Red :). Så venter med kommentarer.
    Jeg??? Eg gav den bare 10/10, fozzy gav den formidable 11/10 :p

Men men, samma det. For meg er Live at Leeds en enten eller plate, å gi en sånn plate eks 6/10 virker nesten absurd i min verden. Enten tar du greia for det det er, en total utblåsning, eller så henger du deg opp i bagateller. Eg finner ingen ting å trekke på den, og dermed blei det som det blei. Lydkvalitetsdiskusjoner er meg nokså revnenvde likegydlig for en slik plate.

@dag - Finfint om Green on red. Eg var "lettet" over å ikkje trekke denne, det hadde blitt en temmelig subjektiv og inhabil melding. Syns du har gjort en veldig stødig jobb med denne. Eg hadde nok landet på 9+/10 for denne, som etter mitt kjønn er den beste plata de gav ut. Black river gir meg gåsehud kver gong.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Jeg??? Eg gav den bare 10/10, fozzy gav den formidable 11/10 :p
    Ut i fra hva du skrev så skulle du ha spreng skalaen enda mer, til 12/10 ;).

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Litt ensformig? Nja, tenkte det med det samme. Spilte den en gang til, og enda en gang til - da merket jeg at denne plata er sjelden gjennomført. Vokser og vokser for hver gjennomhøring gjør den. Suggererende driv. Den er i mine ører noe så sjelden som vellykket.
    Kjeder meg veldig etter sju låter spilt og får lyst til å spille noe annet, men ok - du mener at den vokser godt da så :). Kan ikke love at jeg orker å gi den mange sjanser. Flott anmeldt, Dag! Antagelig er den bare for mye i Townesland for meg ;).

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Fin anmeldelse av min nominerte plate. dag. En av 80tallets beste utgivelser som har fulgt meg siden dengang. Og fremdeles blir spilt både titt og ofte. Jeg har aldri tenkt over at det skulle være dårlig lyd på den. Musikken er for bra til og henge seg opp i denslags bagateller ;D

Men nå er det vinylutgaven jeg spiller.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Kjeder meg veldig etter sju låter spilt og får lyst til å spille noe annet, men ok - du mener at den vokser godt da så :). Kan ikke love at jeg orker å gi den mange sjanser. Flott anmeldt, Dag! Antagelig er den bare for mye i Townesland for meg ;).
    Ha ha. Du hadde nok blitt nektet innreise til det forjettede Townesland :p Blitt stoppet i pass- og visumskontrollen.

Noe sier meg at du imidlertid ville hatt svært liten interesse av et opphold i det opplyste eneveldet Townesland...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roxy Music - "Roxy Music"
    Island (1972)

O´Casanova Dandy-O

Fordommer er til for og utfordres. 1972 er noe helt annet enn 1982 og fløyelsmyk, kvinnenedlegger-muzak. Kunstskole og arbeiderklassedandyen Bryen Ferry gjør sitt beste i tospann med tangentmann Brian Eno for å utfordre lytteren med et utrolig spennende sammensatt album. I løpet av 9 (*) låter presenteres vi for et musikkhistorisk dykk vel så mye frem i tid, som tilbake. Likevel handler det ikke om sjangere, men ganske enkelt musikk, musikk for musikkens skyld, og ikke for og tekkes lister og kommersiell suksess.

Ferrys vibratovokal har mye til felles med David Byrne/Talking Heads. En umiskjennelig signatur som avleverer låtene med en lett ironisk og sofistikert snert. Brian Eno bygger opp flere av låtene med et ambient synthlandskap som med ett kan eksplodere i rock´n´roll pianotrøkk, harde trommer og hylende sax ,for så igjen danne bakgrunn for laidback klubb i de blå timer. Ja, jeg lar meg begeistre, oppdager nye elementer for hver gang jeg hører igjennom. Dette er ikke plata å lytte igjennom en gang, for så avskrive som arty farty nonsens

Hvilken debut! 9/10

* Låt 4 Virginia Plain var originalt ikke med på albumet men sluppet som singel.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.162
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    Men men, samma det. For meg er Live at Leeds en enten eller plate, å gi en sånn plate eks 6/10 virker nesten absurd i min verden. Enten tar du greia for det det er, en total utblåsning,
    Nettopp, jeg skjønner meg ikke på denne skiva til The Who.
    I mine ører nesten uinterssant, jeg tar bare ikke greia.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gode anmeldelser av Dag og Eros. Green on red er det mange år siden jeg har lyttet til. Likte de på 80 tallet husker jeg. Roxy plata er en kongeskive.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.821
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    Roxy Music - "Roxy Music"
    Island (1972)

* Låt 4 Virginia Plain var originalt ikke med på albumet men sluppet som singel.
    Rappet cover fra Eros sin anmeldelse :eek:

I 1972 var jeg bare en snørrunge, men i 77 oppdaget jeg Roxy Music gjennom livealbumet Viva!. Det var og er et fantastisk album. (karakter 9)
    Etterhvert har jeg bevegd meg bakover i diskografien til bandet. Jeg tror ikke at de ligner på så mange, men det er mange som er inspirert av dem. Så vidt jeg husker ønsket Ferry å skrive "soundtracket" til overklassebarna, de rike og blaserte. Det synes jeg var så antipunk at det ble tøfft!
    Her skal det handle om debut albumet. Vanskelig å skrive om syns jeg, det har nesten alltid vært der. Som en guilty pleasure; ikke akkurat Ramones dette.
    Glamrock? Kanskje. Posører? Utvilsomt! Pompøst? Tidvist. Obo? Det funker læll. De har utvilsomt noe å fare med. Dette er musikk med mange plan og dybder. Dette er et album som alle bør ha hørt. Karakter 8. (som de deler med For Your Pleasure og Stranded)

U

utgatt60135

Gjest
    Ahh.. Roxy Music er andre boller! Mye mer spennede enn de forrige synes jeg. Veldig bra Burnt og Eros! Det tok bare altfor lang tid før jeg skjønte at Roxy Music var mer enn skvipet deres fra 80-tallet, mitt tiår da hele musikkinteressen begynte. 9 høres ut som en ganske riktig karakter for meg også, men hadde ikke reagert mot en toppkarakter heller. En ekstra for særegenhet :). Finnes ingen andre som denne og oppfølgeren.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kule greier!

Må vedgå at et tjukt lag med fordommer har forhindret meg fra å høre mer enn bare fullstendig overfladisk på Roxy Music. Disse to meldingene har gjort sitt til at eg skal gi denne en grundig lytt ved første og beste høve.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Fine Roxyanmeldelser.

Mitt første møte med Roxy var når jeg kjøpte For Your Pleasure way back når den var ny. Fin og meget spesiell plate. Hadde ikke hørt noe lignende tidligere. For meg er nok den fremdeles deres beste.

Og tre så forskjellige grupper som de tre siste omtalte her, jeg har ikke noe problem med og like de alle.

C

Cyber

Gjest
    Må få satt meg ned og lyttet til noen av skivene som mottar gode anmeldelser her. Godt arbeid av gutta her! :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.688
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Roxy M fram tom. Siren var stor.
    Likte vel ei stund Avalon også, men den dras aldri fram mer. De første fem derimot...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Alle albumene til Roxy er bra men de 2 første med Brian Eno er best

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Må vedgå at et tjukt lag med fordommer har forhindret meg fra å høre mer enn bare fullstendig overfladisk på Roxy Music. Disse to meldingene har gjort sitt til at eg skal gi denne en grundig lytt ved første og beste høve.
    Har du utreisetillatelse da ::).

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Ka får deg til å tru at eg vil forlate verdens beste land?

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Ka får deg til å tru at eg vil forlate verdens beste land?
    Nei, trygt og godt med trivelige folk tenker jeg :).

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.821
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Men Eno selv mener at det var med Stranded at Roxy fant formen, deres beste har han sagt en gang

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Burnt_Island skrev:
    65finger skrev:
    Men Eno selv mener at det var med Stranded at Roxy fant formen, deres beste har han sagt en gang
    Burde ofre noe tid på den

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Igjen meget gode anmeldelser.

Den første utgivelsen fra Roxy Music er for meg kun noe som vagt viser hva som skulle komme. Den er interessant, men gir meg lite. 4?
    Etter modning og videreutvikling, kom gruppen med noe helt annet med utgivelsen "Country Life" i 1974. Den står for meg som den beste, og ville fått 9 av meg. De ga ut flere bra plater både rett før denne og noe senere, men etter mitt syn ikke like bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn