Albumstafetten 19

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Uenighet er bare bra :)

    Av og til er eg uenig med meg sjøl, og forvirret over hvorfor eg liker noe. Slik tilfelle er med The sword sin siste skive. Det er jo musikk eg egentlig burd fnist av, men eg liker det. Rare greier.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skalviseee. Skal det ikke komme noe i dag? Jovisst! Setter meg her og venter! ;)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ho ho ho ho, er det noen snille barn her? Sitt pent for julenissen er litt trett og trist i dag. Vil du ikke sove? Da tar vi en vuggevise til. Ho ho ho ho ... ho.

    timber.jpg

    Timber Timbre - Timber Timbre


    Det er første juledag, og julenissen er oppe klokken 4 på natten. Han kubbet litt tidlig, men nå er han våken,, og han har satt seg inne i stuen for å spille på hammonorgelet. Ser ikke ut som omfyllasyken har begynt for det gynger nå passe lystelig, og passetrist. "Will you choke your children when they spit in yourface? Dreaming every night of you" ... hm, kanskje det ikke varså mange snille barn i går likevel.


    Jeg tror barna har blitt syke og forspiste, for nissen er bekymret. I ain't no doctor,baby, I ain't no doctor, son
    ButI'll cool your fever till the doctor comes. Det gjør han til gangs med rolige viser og en historie om opprørt hav. For når Magic Arrow starter er alt vel, Rudolf og alvene komper og klapper takten og gitaren rugger låten i havn. En herlig behersket låt som gjerne kan spilles om og om igjen i stedet for det som kommer lenger utover. Tror jeg må snakke med nissen og sette ham på repeat.


    Nå har nissen begynt å drikke tungt igjen, for den sippete sentimentaliteten til tante Olga med ginflasken skinner godt gjennom i neste låt. Hun burde vært i seng hun også.


    Etterpå er det bare tristesse ...


    I getlow, low, low, low, low, low
    Onmy own
    Iget low, low, low, low, low, low
    Onmy own


    I getlow, low, low, low, low, low
    Onmy own
    Iget low, low, low, low, low, low
    Onmy own


    I getlow, low, low, low, low, low
    Onmy own
    Iget low, low, low, low, low, low
    Onmy own


    Snart er platen slutt og det er helt greit.


    --


    God produksjon, fin lyd, beherskethet og en leken rytmeboks på en ikke alt for avansert setting. Hørbar plate med at par høyedepunkter, og en god del sytete masing, Men det går an å spole, men tåler godt å stå på i bakgrunnen også. Kan med fordel spilles til riktig tid. Kl.4 om morgenen på 1. nyttårsdag om man ikke er sovnet ennå, eller våkner for tidlig.


    6/10
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Får håpe ørnbjørn er i farta snart. Ville jo tro dette var musikk litt i hans gate?
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Timber Timbre


    Djupsøramerikansk frå ein kanadiar, Timber Timbre Timber Timbre er Timber Timbre og Taylor Kirk sitt tredje album. Det startar forholdsvis uinteressant med ei tilgjort stemme som verkar kan bli tatt i løgn når som helst, men i ei vending legg plata om og presentera eit meir spennande bilete.


    Det er subtilt og skuggefullt, skjeletta heng i kvar minste mørke krok, men og rikt og stort nok til at ein ikkje føler seg kvelt. Kjensla som brettar seg ut i starten av plata er heller ei av å vera aleine, forlaten og tenkande. Utover blir det meir Voodoo og det passar godt. Som å vakne opp ein heilt framand plass der ein uroa oppdagar noko farleg og noko fascinerande. Eit spøkelseshus med ein djup og fargerik hage.


    Instrumenteringa er strippa og presist upresis, ustemte orgel, klaustrofobisk vokal, gitarar med manglande tenner og klangar frå eit støvete Mexico. Plata tapar kanskje på å vera vel hard på stemningsdelen uten at eg blir gripen verken av tekst eller tema, men set likevel pris på å vera med Kirk på omvisning.


    7/10



    (du skal håpe mykje du, Dazed)
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.754
    Antall liker
    12.407
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Takk for anmeldelsene. Jeg kan lese meg til at vi har hørt samme plata, selv om jeg nok liker den enda bedre enn dere. Dette er fantastisk barmusikk, og det var i en bar jeg hørte det første gangen. Etter at jeg kom hjem var det stemningen Ørnbjørn beskriver, som fortsatte å sjarmere meg. Jeg digger dette bandet!
    Plata som kom i fjor, Creep on creeping on; er kanskje mer umiddelbar, og mere låter, med "twin peaks" atmosfæren skjøvet noe i bakgrunnen.

    edit: jeg nominerte denne fordi jeg tror det er mulig å like hele/deler av 2011 plata uten å falle for bandet. Stafettnominasjonen fungerer mer som et polarisasjonsfilter tror jeg; liker/ liker ikke. Glemte å si at for meg er dette plater som keeps creeping on me, (eller vokser, om du vil)
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra! To gode anmeldelser. Hørte den selv en gang da den ble nominert, og fant den litt i overkant irriterende og/eller slapp. jeg var litt sånn: "Ja, men så kom nå i gang, da!". ;) Anmeldelsene forteller meg at jeg ikke trenger prøve den igjen. Dette er nok ikke noe for meg. Hadde nok havnet i området rundt 2-3 fra meg dessverre.

    Edit: Twin Peaks-soundtracket/"Fire Walk With Me" er ganske kult. Dette er ikke helt der, men kanskje det er riktig at dette hadde fungert bra som stemnings-/bakgrunnsmusikk for noe annet som fikk den egentlige oppmerksomheten.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Meir Twin Peaks hadde gitt enda høgare karakter!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.425
    Antall liker
    34.244
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Plata som kom i fjor, Creep on creeping on; er kanskje mer umiddelbar, og mere låter, med "twin peaks" atmosfæren skjøvet noe i bakgrunnen.
    Aha, ja det må den vel ha vært?
    Jeg fikk brukbar fot for Creep on i fjor.
    Denne har jeg ikke helt skjønt/fått tak på, og har vel sluttet å spille Creep on creeping on i samme slengen som jeg oppdaget denne (etterpå). Skal i det minste gi Creepern en ny runde eller tre.

    Fine anmeldelser.:)
     
    Sist redigert:

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Gode anmeldelser ! Har hørt for lite på plata til å uttale meg,men fant det litt irriterende med at denne 'house of the rising sun' er med.Det er en låt jeg ikke liker.

    mvh. s,
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.064
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Trondheim
    Har hørt gjennom Timber Timbre etpar ganger. Det minner i enkelte partier mye om Tindersticks, men ikke så teatralsk. Tør ikke sette karakter da jeg ikke har bestemt meg for om jeg liker den ennå.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.754
    Antall liker
    12.407
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, ser at jeg skal levere Popol Ace anmeldelse onsdag 2 desember; det har jeg ikke sjans til;) så den kommer mandag 3 desember..beklager..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var jo nesten ikke tid til å forberede seg heller! ;)

    For all del. Det går sikkert fint. Takk for at du sier fra. Du er jo sistemann, så det er sikkert ikke noe problem i det hele tatt.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    ang. timber timbre.

    rent umiddelbart; behagende. enkelt, nært og mollstemt. tilbakeholdent orgel, beskjedent mikket slagverk – akustiske og elektriske gitarer med karakter.
    slapback ekko. dolby off, båndsus og forsterkerstøy – helt åpenbart kreative valg. bare den enslige, heldigvis sporadiske, litt "flinke" melodiske strykeren jeg ikke liker her – den fungerer imidlertid fint som stemningsskaper i enkelte av de "særere" partiene.

    referanser til house of the rising gir forøvrig ingen neg. i min bok.

    men så; bismak. det er altså noe med denne vokalen – denne lett anemiske og tidvis falsettskjøre vibratorøsten – som antyder en slags påtatt patos.

    trist, men troverdigheten brytes.


    synd. kunne faktisk godt tenkt meg å "dubbe" denne platen med en alternativ vokalist. mistenker at kandidater som feks. dan stuart, en (levende) jeffery lee pierce, eller kanskje noe i retning av en nick cave ville fått dette albumet til å fortjene mye spilletid.

    slik det er nå vet jeg ikke helt.


    mvh e
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var jo nesten ikke tid til å forberede seg heller! ;)

    For all del. Det går sikkert fint. Takk for at du sier fra. Du er jo sistemann, så det er sikkert ikke noe problem i det hele tatt.
    Først NÅ oppdaget jeg dato-fadesen. Siste anmeldelse skulle jo egentlig inn i dag, men siden jeg skrev "onsdag, 2. desember" får vi bare godta at de kommer innen onsdag, selv om jeg jo håper de kommer i dag.

    Beklager det.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.754
    Antall liker
    12.407
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Popol Ace - s/t - 1974 (?) Polydor.

    163188d1351626340-pa-melding-til-albumstafetten-19-p-014.jpg


    Denne plata er en samleplate, men samtidig den første Popol Ace utgivelsen.

    Samme besetning hadde utgitt to plater fra før under navnet Popol Vuh; Popol Vuh fra 1972 og Quiche Maya fra 1973. På grunn av at et tysk band (ambient/New Age/Krautrock?) hadde rettighetene til navnet, måtte "vårt" band bytte navn.
    De hadde før dette utgitt en single under navnet Arman Sumphe Dur Ekspress, som var samme bandet pluss en blåserrekke.
    De byttet til det nærliggende Popol Ace, og gav da ut en slags "greatest hits" hvor låt 5) Hunchback og 6) All We Have is the Past er fra Popol Vuh, mens resten av låtene er fra Quiche Maya. Faktisk er hele Quiche Maya med unntak av sporet Get Up representert her, men rekkefølgen er noe endret.

    Popol Vuh havnet på 78. plass på MblTopp100 lista i fjor, Quiche Maya, eller hva som helst av Popol Ace kom ikke med på lista. Nokså rart synes jeg, da uttrykket sprikte mye på førsteplata, og de ikke behersket alle sjangrene de forsøkte seg på like godt. Jahn Teigen var en "modig" vokalist, som eksperimenterte mye, uten at han lyktes like godt med alt han prøvde på. Jeg opplever Quiche Maya som en mer helhetlig plate, hvor gutta har funnet formen i større grad.
    Låtene er først og fremst drevet frem av Pete Knudsens keyboards og gitarer, sammen med Thor Andreassens trommer. Terje Methis bass må heller ikke glemmes. De gir låtene en fin fremdrift, og fløyter, og effekter krydrer uttrykket. Det kan virke som det er mye klassisk innflytelse i låter/ arrangement og da spesielt J. S. Bach. En av gitarsoloene får meg til å tenke på Big Brother & the Holding Company sin Summertime (hvor Janis Joplin synger), jeg assosierer også til tidlig Genesis (m Peter Gabriel) her og der, men først og fremst til førstebesetningen av King Crimson som gav ut In the Court.. og Poseidon; Samme måten å tromme på som M Giles, samme fremtredende plassering av trommene i mixen, og samme bruk av keyboards. Plata høres likevel ikke ut som noen KC plate, da låtene til Popol Vuh er litt lettere og mer poppet.

    Det var litt av en tidsmaskin å lytte grundig til denne plata igjen. Jeg kommer frem til at jeg liker bandet, jeg syns Jahn Teigen sang bra på den tida, og hans Heyerdahlske engelsk plager meg ikke. De litt uptempo låtene som Queen of All Queens, og Milk-White Satin Dressed departure liker jeg best, og det er også her jeg syns bandet har mest egenart, men også Mrs Randalee er et stort kutt.

    Karakter: Liker enkeltalbumene bedre enn denne samleren - siden jeg holder Quiche Maya for å være en åtter (som jeg gjerne skulle hatt på vinyl) så må denne få en svak 7 (tenkte på å gå ned til 6, men det er da jul snart)
     
    Sist redigert:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Pokker ta da, det står jo Onsdag. Men det står også 2.Desember! Så da har jeg frem til Onsdag? :D
    Har den skrevet ferdig hjemme men trenger ymse korrektur.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Pokker ta da, det står jo Onsdag. Men det står også 2.Desember! Så da har jeg frem til Onsdag? :D
    Har den skrevet ferdig hjemme men trenger ymse korrektur.
    Generalen har gjort en sjelden feil. Det er datoen som er riktig
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Post gjerne hvis du kan, vermin.

    God anmeldelse fra BurntIsland.

    Beklager litt labert engasjement fra meg i dag. Jeg tilbringer døgnet på ramma med favorittbøtta mi på fanget. ;)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Beklager, men henger bakpå her. Ikke fått spilt stort musikk i det hele tatt i det siste. Spilte Nightwish litt, men har bare ett ord å si om den opplevelsen: - grusomt ;)

    Burnt_Island, kan du ikke legge ut hele din topp 200 liste? Må være mange godbiter der :rolleyes:. Timbre Timbre var nok en godplate fra den kanten. Endelig tok jeg meg tid til å høre på en plate med lukkede øyne i sweetspot. Herlig, og god lyd er er stort pluss. Lun stemning og jeg liker den sparsommelige og rolige instrumenteringen. Den skal jeg handle inn. Jeg liker vokalen! I allefall en sterk sju og kanskje en åtter.

    Bra anmeldelser av dere! Så skal jeg få lytte på den siste.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke hvorfor det er så in å mislike nightwish, forresten. Platene med Tarja er jo flotte. Jeg tror det er goth-fjortis-fanskaren som gjør dem uglesett.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke hvorfor det er så in å mislike nightwish, forresten. Platene med Tarja er jo flotte. Jeg tror det er goth-fjortis-fanskaren som gjør dem uglesett.
    Nattønsket?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Popol Ace - Popol Ace


    Dette var regelrett drømmeplata og få annmelde, har hørt den hundrevis av ganger.
    Både i oppveksten på kassettspilleren til fattern, gjennom ungdomsåra i Opel Asconaen vi hadde når vi dro på langtur til Sørlandet for og hilse på besteforeldre, og videre inn i voksenlivet står den som en sterk favoritt. Det er dessuten ei skikkelig kul skive og dra frem til musikalske amatører (n.o) for og la dem høre hvordan Norsk smørpop starta.


    Popol Ace starta nemlig som Popol Vuh, men måtte skifte navn på grunn av rettigheter og annet styr og tull.
    Anyhow, Jahn Teigen folkens! Alles folkekjære smørsanger med røttene sine dypt nede i prog rockens mørkeste hule på tidlig søttitall.
    Plata starter med en av deres største hit, " Queen of All Queens", en maktdemonstrasjon uten like. At dette var en smule kontroversielt og sært da det ble utgitt er ikke vanskelig og forstå. Låta fenger som bare pokker, trøkker på. Diger feit lyd med massevis av fuzz, love it!


    Videre ut i skiva toner det hele seg litt ned, og det er fortsatt noen fantastiske kutt, om en med en coolere og mer avslappet holdning. Men spiller man det HØYT, så trøkker det og engasjerer.
    Spor nummer 5, "Huncback", er vel kanskje låta jeg husker best. Mest fordi jeg i tidlig stadie ikke skjønte en dritt av den låta. Rotete og rar. Nå derimot, med litt mer lytteerfaring har låta vokst på meg og står som en soleklar favoritt fra skiva. Av uvisste grunner er også dette låta med minst trøkk lydmessig, men engasjerer vanvittig når den spilles. Hammond og fløyte!! Fyttehelvete!


    Kommer man litt videre har man "Milk-White Satin Dressed Departure", dette er progressivt, sært, rart og sinnsykt tøft! Jeg skulle svært gjerne vært flue på veggen da "fiffen" Jahn Teigen menger seg meg hørte dette her første gang.


    Plata avsluttes med "Music Box", som er den perfekte outro låta. Dynamisk og progressiv med en deilig atmosfære.


    Dette var en deilig annmeldelse, så og si ingenting og trekke for. Det er engasjerende og hypnotiserende fra ende til annen. En stor klassiker som bør vær i alles musikksamling!
    Og JA! Dette spilles høyt :)


    10/10
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra! Godt det ikke bare er meg som blir entusiastisk. ;) Jeg hadde nok ikke dratt frem tier'n, men helt sikkert minst en åtter. Hadde vært bedre med et studioalbum enn en samler, men pyttsann. Jeg irriterer meg ofte over at Teigen byttet fra progrocker til klovn, og senere litt mer ufrivillig klovn. Mannen har jo en stemme som få er forunt, og med litt andre karriérevalg hadde han sannsynligvis i dag hatt et renommé på nivå med Ian Anderson og Jon Davidson.

    Takk for to gode anmeldelser, og en gigantisk takk til alle deltakere og debattanter som har vært med på å gjøre Albumstafetten 19 til en av mine favorittrunder.
     
    Sist redigert:
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gode anmeldelser av en skive jeg ikke har fått lyttet til enda. Har såvidt meg bekjent aldri hørt siste skive. Jævlig bra runde med unntak av egen innsats. den har vært under pari. kommer sterkere tilbake
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.754
    Antall liker
    12.407
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Runde 19 var en god runde ja; mange gode anmeldelser og høy deltakelse på kommentarsiden, både fra deltakere og andre. God miks av plater og endel god musikk var det også. Takk for laget! :)
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    ^ personlig favoritt? uten tvil fela kuti. har en håndfull afrobeat samlere fra før, men merkelig nok ingenting eksklusivt med mr. afrobeat himself. det har jeg nå gjort noe med, og sitter foreløpig og lytter til først ankomne: "fela ransome-kuti and the africa '70 with ginger baker… live!"


    mvh e


     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker veldig godt entusiastiske anmeldelser. Slik som Vermins omtale av Popol Ace.
    Det er entusiasmen slik Vermin viser som drar stafetten framover. Og det var ei bra gruppe i sin tid dette. Men Jahn Teigen i Teigensk form.
    Entusiastisk slakt er også helt fint etter min mening. Selv om en del musikk er så uinterresant at det kan være vanskelig og vise entusiasme i den ene eller andre retning. Ellers syns jeg det har vært en veldig bra runde dette, her jeg sitter og betrakter det hele fra sidelinja.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Skjønner ikke hvorfor det er så in å mislike nightwish, forresten. Platene med Tarja er jo flotte. Jeg tror det er goth-fjortis-fanskaren som gjør dem uglesett.
    Ohoi, fikk flashback her nå. Gikk endel i NW på VGS. Spesielt Wishmaster-albumet. Likte det godt da, spilte det på ny i sommer og ble fort trøtt. Har ikke tålt tidens tann så godt. Eventuelt har ikke jeg tålt den så godt.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    popol ace…

    oops! her befinner jeg meg plutselig noe lenger opp i den progressive tarmkanalen enn jeg normalt liker å være… best å komme seg ut før lukkemuskelen låser seg!

    skjønner også nå at alle retrospekulasjoner omkring jahn teigen som potensiell vokalist for gruppen genesis er totalt meningsløse – i tillegg til middels engelsk uttale hadde mannen tydeligvis mye å jobbe med rent sangteknisk (du må puste jahn!.. puste!).


    mvh e
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Teigen ja, litt usikker der altså. Prøvde meg på Queen of All Queens men det freista ikkje heilt til den store seansen. Men med ein tiar fra Vman er eg kanskje nødt.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Jeg liker veldig godt entusiastiske anmeldelser. Slik som Vermins omtale av Popol Ace.
    Det er entusiasmen slik Vermin viser som drar stafetten framover. Og det var ei bra gruppe i sin tid dette. Men Jahn Teigen i Teigensk form.
    Entusiastisk slakt er også helt fint etter min mening. Selv om en del musikk er så uinterresant at det kan være vanskelig og vise entusiasme i den ene eller andre retning. Ellers syns jeg det har vært en veldig bra runde dette, her jeg sitter og betrakter det hele fra sidelinja.
    Det verste å melde er midt på treet plater.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    popol ace…

    oops! her befinner jeg meg plutselig noe lenger opp i den progressive tarmkanalen enn jeg normalt liker å være… best å komme seg ut før lukkemuskelen låser seg!

    skjønner også nå at alle retrospekulasjoner omkring jahn teigen som potensiell vokalist for gruppen genesis er totalt meningsløse – i tillegg til middels engelsk uttale hadde mannen tydeligvis mye å jobbe med rent sangteknisk (du må puste jahn!.. puste!).


    mvh e
    Virker som du mener dette er bare ræva?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fin runde dette, som viser at konseptet lever i beste velgående. Det musikalske høydepunktet for min del var nok Fela Kuti.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    popol ace…

    oops! her befinner jeg meg plutselig noe lenger opp i den progressive tarmkanalen enn jeg normalt liker å være… best å komme seg ut før lukkemuskelen låser seg!

    skjønner også nå at alle retrospekulasjoner omkring jahn teigen som potensiell vokalist for gruppen genesis er totalt meningsløse – i tillegg til middels engelsk uttale hadde mannen tydeligvis mye å jobbe med rent sangteknisk (du må puste jahn!.. puste!).


    mvh e
    Virker som du mener dette er bare ræva?
    var bare såvidt innom og kom meg heldigvis greit ut igjen.

    er iofs. ingen prinsipiell motstander av rumpe (jfr. Sir Mix A Lot Baby Got Back Best Quality - YouTube), men i tilfellet popol a. ble stemningen i overkant "klemmende".

    likte faktisk dette bidraget hakket (pun!) mindre enn det innmeldte dp albumet, som idet minste inneholdt én låt med livets rett (bird has flown).


    mvh e
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    popol ace…

    oops! her befinner jeg meg plutselig noe lenger opp i den progressive tarmkanalen enn jeg normalt liker å være… best å komme seg ut før lukkemuskelen låser seg!

    skjønner også nå at alle retrospekulasjoner omkring jahn teigen som potensiell vokalist for gruppen genesis er totalt meningsløse – i tillegg til middels engelsk uttale hadde mannen tydeligvis mye å jobbe med rent sangteknisk (du må puste jahn!.. puste!).


    mvh e
    Virker som du mener dette er bare ræva?
    var bare såvidt innom og kom meg heldigvis greit ut igjen.

    er iofs. ingen prinsipiell motstander av rumpe (jfr. Sir Mix A Lot Baby Got Back Best Quality - YouTube), men i tilfellet popol a. ble stemningen i overkant "klemmende".

    likte faktisk dette bidraget hakket (pun!) mindre enn det innmeldte dp albumet, som i det minste inneholdt én låt med livets rett (bird has flown).


    mvh e
    oppdatering:

    "spotter" purple akkurat nå, og forbausende nok er platen langt mindre brekningsfremkallende enn for bare en ukes tid siden!

    ja-ja, jaHn… aldri så galt at det ikke er godt for noe!


    mvh e
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn